Deep Value Driller på Euronext Growth 5 mai 2021
Sensitivelover
29.11.2021 kl 15:00
4912
Det ser også ut som selskapet selv har kjøpt aksjer? Deep Value Driller AS står oppført med 300 000 aksjer. De var ikke der sist jeg sjekket i hvert fall.
Bra, når ikke markedet tar poenget bør selskapet gjøre det.
De har jo snakket varmt om å maximere verdiene for aksjonærene, riktig trekk under NAV verdier, men har ikke lest noe om tilbakekjøps mandat?
De har jo snakket varmt om å maximere verdiene for aksjonærene, riktig trekk under NAV verdier, men har ikke lest noe om tilbakekjøps mandat?
seismicrec
29.11.2021 kl 17:04
4858
Selgerne har vært aksjefondene First som nå er ute og Forte som selger litt av gangen.
Klart disse kjenner hverandre, Moræus Hansen har jo drevet med megling og corporate i denne sektoren i en mannsalder og Fearnley var tilrettelegger av emisjonen.
Men som sagt, meldingen om kontrakt/ salg kommer uten forvarsel, da gjelder det å eie aksjer.
Klart disse kjenner hverandre, Moræus Hansen har jo drevet med megling og corporate i denne sektoren i en mannsalder og Fearnley var tilrettelegger av emisjonen.
Men som sagt, meldingen om kontrakt/ salg kommer uten forvarsel, da gjelder det å eie aksjer.
FwO
29.11.2021 kl 19:05
4747
Da har vel Alden kjøpt seg opp til 3 millioner blank, mens Caseis er nærmer seg 5 mill.. Uthalden rykker vel opp til selskapets største eier.
Ingen løse rykter om hva som foregår i Hardangerfjorden? Vært litt interessant å vite om det er dødt rundt skipet, eller om det faktisk foregår litt arbeid/aktivitet.
Ingen løse rykter om hva som foregår i Hardangerfjorden? Vært litt interessant å vite om det er dødt rundt skipet, eller om det faktisk foregår litt arbeid/aktivitet.
Redigert 29.11.2021 kl 21:49
Du må logge inn for å svare
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/12/02/7783634/pareto-securities-ser-dobling-i-riggaksjer
Hva skjer her, er Deep value driller i spill ?
Hva skjer her, er Deep value driller i spill ?
b-boy
02.12.2021 kl 18:09
4091
det er vell snakk om skipet som ble solgt til Tyrkia?
Ser også at de nevner selskap som Borr, nol, odl osv avsluttningsvis
Ser også at de nevner selskap som Borr, nol, odl osv avsluttningsvis
Hva er nytt?
Det er solgt et moderne boreskip etter brann kjøpet til DVD, og det gikk for 180 mill usd, det har vært kjent i markedet en måned.
Det er klart Dvd er en dobbling kandidat, hvis skipet selges i morgen, får de derimot en ok kontrakt er aksjen en mange dobblings kandidat.
Man at markedet ikke vil se, innse og kjøpe Dvd er ikke overaskende, er ofte slik med penger på gata, i det minste når det gjelder slike papirer på Oslo børs, her er folk mest opptatt med å tape penger i ´grønne aksjer´
Nå er dollar mot Nok opp 10% siden bunnen i sommer, det er store penger det utgjør for lille gjeldsfrie Dvd der rater og skipsverdier måles i Dollar.
At inflasjonen går i taket er jo også positive momenter for et gjeldsfritt selskap, men ingen vil sende papiret opp, skjer vel ikke før rikingene har kjøpt rubbel og bit fra fattigmann:-))
Det er solgt et moderne boreskip etter brann kjøpet til DVD, og det gikk for 180 mill usd, det har vært kjent i markedet en måned.
Det er klart Dvd er en dobbling kandidat, hvis skipet selges i morgen, får de derimot en ok kontrakt er aksjen en mange dobblings kandidat.
Man at markedet ikke vil se, innse og kjøpe Dvd er ikke overaskende, er ofte slik med penger på gata, i det minste når det gjelder slike papirer på Oslo børs, her er folk mest opptatt med å tape penger i ´grønne aksjer´
Nå er dollar mot Nok opp 10% siden bunnen i sommer, det er store penger det utgjør for lille gjeldsfrie Dvd der rater og skipsverdier måles i Dollar.
At inflasjonen går i taket er jo også positive momenter for et gjeldsfritt selskap, men ingen vil sende papiret opp, skjer vel ikke før rikingene har kjøpt rubbel og bit fra fattigmann:-))
Redigert 02.12.2021 kl 18:23
Joda, jeg er kjent med 180 mill $ for west cobalt osv, turkish petroleum.
Men se i annonsen hvor det står Deep value kupp.
Et ikke navngitt europeisk selskap har forskuddsbetalt for å ha opsjon på kjøp av boreskipet. Tolker jeg det så jævla feil da??😃
Men se i annonsen hvor det står Deep value kupp.
Et ikke navngitt europeisk selskap har forskuddsbetalt for å ha opsjon på kjøp av boreskipet. Tolker jeg det så jævla feil da??😃
Redigert 02.12.2021 kl 18:35
Nei, har ikke tilgang på Hegnar, så får ikke lest.
Så takk for infoen,
Da er jo bare spørsmålet om skipet selges nå, eller om opsjonen er for å kjøpe skipet senere etter kontrakt,, slik flere av oss har spekulert i.
Ja, som vi mange har skrevet , dette caset er penger på gata, kunne ikke gå galt dette med tidenes rimligste boreskip, så takker alle som har lempet ut når oljen har eksplodert.
Kan du gjengi hva som blir skrevet?
Så takk for infoen,
Da er jo bare spørsmålet om skipet selges nå, eller om opsjonen er for å kjøpe skipet senere etter kontrakt,, slik flere av oss har spekulert i.
Ja, som vi mange har skrevet , dette caset er penger på gata, kunne ikke gå galt dette med tidenes rimligste boreskip, så takker alle som har lempet ut når oljen har eksplodert.
Kan du gjengi hva som blir skrevet?
Redigert 02.12.2021 kl 18:49
Litt fuckings forvirrende annonse med oppsett av overskrift og tekst under.
Uansett kontrakt først drømmer vi om.
Må jo begynne å fly denne her, selv i disse volatile omikron tider.
Den langsiktige tålmodige tjener her og.
Uansett kontrakt først drømmer vi om.
Må jo begynne å fly denne her, selv i disse volatile omikron tider.
Den langsiktige tålmodige tjener her og.
Kjakan95
02.12.2021 kl 20:51
3984
Tolker det likt som deg rep.
De har betalt obligasjoner for kjøp i senere tid, antageligvis når kostnadene for reaktivisering og mobilisering er kommet på bordet. Aka på nyåret når de to Transeocean riggene er dratt fra Ølen, og det er plass på storkaia der. Jeg sitter hvertfall full lasta i dvd🤌
De har betalt obligasjoner for kjøp i senere tid, antageligvis når kostnadene for reaktivisering og mobilisering er kommet på bordet. Aka på nyåret når de to Transeocean riggene er dratt fra Ølen, og det er plass på storkaia der. Jeg sitter hvertfall full lasta i dvd🤌
Bra, ja min største post også Kjakan, men pent lasta i Shelf også.
oppturen
02.12.2021 kl 21:01
3994
Sikker på at det er storkaia de venter på ??
Er ikke dokken stor nok til å ta den opp for bunnbesiktigelse og ventil skift ?
Er ikke dokken stor nok til å ta den opp for bunnbesiktigelse og ventil skift ?
Redigert 02.12.2021 kl 21:02
gogl mannen
02.12.2021 kl 22:08
3899
Er vist gått et skip for 245m usd nå. Drar seg til nå:))
https://www.oedigital.com/news/492541-samsung-heavy-industries-finds-buyer-for-drillship-ordered-in-2014
https://www.oedigital.com/news/492541-samsung-heavy-industries-finds-buyer-for-drillship-ordered-in-2014
Knegg knegg knegg.
Og DVD trader kål huene på 90 mill usd, gjeldsfritt med penger på bok attpå til.
Betyr vel at aksjen i realiteten har en verdi på 23 kroner bare på salg skip.
Kokko, velkommen på Oslo børs :-))
Og DVD trader kål huene på 90 mill usd, gjeldsfritt med penger på bok attpå til.
Betyr vel at aksjen i realiteten har en verdi på 23 kroner bare på salg skip.
Kokko, velkommen på Oslo børs :-))
Redigert 03.12.2021 kl 01:38
Marketwatch
03.12.2021 kl 09:38
3634
Må nok komme melding om kontrakt enten på drift eller salg før det blir noe særlig stigning. Den urealiserte verdistigningen i markedet, reduserer imidlertid risikoen vesentlig for oss som eier aksjen.
Fevang
03.12.2021 kl 09:45
3626
Ser jo veldig spennende ut denne. Kjøpte mer på åpning - og det ble ekstra mange da jeg tastet litt feil sekunder før åpning....
Jeg er enig i at denne er underpriset - så får vi se hva som skjer. Bør vel være gode muligheter for en kontrakt.
Jeg er enig i at denne er underpriset - så får vi se hva som skjer. Bør vel være gode muligheter for en kontrakt.
Nå prises Dvd til 92,5 mill usd, hvis en legger Cobalt pris til grund , dvs aksjen prises 50% under, 100% oppside der.
Cobalt 180 mill usd er første skip solgt etter bunnen i olje syklusen, i går et skip solgt på 245 mill/usd
Ved å ikke kjøpe Dvd nå, tror man ikke på kontrakt i 2022, ikke salg , ikke bareboat,
Eller man venter børskrakk, så en kanskje kan få papiret ei krone rimeligere, ja det er vel der risikoen ligger.
Børskrakk kan en aldrig forutse,jeg tror nok personlig mer på børskrakk en at ikke Dvd får til noe i 2022.
Børsens beste rigg aksje med minst nedside dette her
Cobalt 180 mill usd er første skip solgt etter bunnen i olje syklusen, i går et skip solgt på 245 mill/usd
Ved å ikke kjøpe Dvd nå, tror man ikke på kontrakt i 2022, ikke salg , ikke bareboat,
Eller man venter børskrakk, så en kanskje kan få papiret ei krone rimeligere, ja det er vel der risikoen ligger.
Børskrakk kan en aldrig forutse,jeg tror nok personlig mer på børskrakk en at ikke Dvd får til noe i 2022.
Børsens beste rigg aksje med minst nedside dette her
gogl mannen
03.12.2021 kl 10:23
3694
Det er så vilt nå at jeg måtte laste litt mer i dag. Siste salget var uferdig nybygg som ble startet i 2014, samme år Bolette ble levert.
Klar disse skipene bare vil trende opp i pris.
Via DVD skal jeg ta igjen alt det tapte fra Ocean rigg og George Economou kjeltringen for 20 år siden, skrekk og gru
Gjelder å trå rett og ta de gode bettene.
Har du fortsatt aksjer i Rig Gogl mannen?
Via DVD skal jeg ta igjen alt det tapte fra Ocean rigg og George Economou kjeltringen for 20 år siden, skrekk og gru
Gjelder å trå rett og ta de gode bettene.
Har du fortsatt aksjer i Rig Gogl mannen?
gogl mannen
03.12.2021 kl 10:56
3750
Nei, solgte alt i Rig i Januar på 3,6usd.
I rig sektoren har jeg 50/50 i ODL og DVD. Foretrekker det sikre og penger på gata:-))
Ps! Ser Samsung regner med å selge resten av skipene sine i dagens marked. "As the drill ship market has been recovering on the back of a recent rise in oil prices, Samsung Heavy Industries will make efforts to sell the three drill ships as soon as possible," the shipbuilder said
http://m.koreaherald.com/view.php?ud=20211201000526
I rig sektoren har jeg 50/50 i ODL og DVD. Foretrekker det sikre og penger på gata:-))
Ps! Ser Samsung regner med å selge resten av skipene sine i dagens marked. "As the drill ship market has been recovering on the back of a recent rise in oil prices, Samsung Heavy Industries will make efforts to sell the three drill ships as soon as possible," the shipbuilder said
http://m.koreaherald.com/view.php?ud=20211201000526
Redigert 03.12.2021 kl 10:59
FwO
03.12.2021 kl 11:06
3745
Hva vil konkurransen fra de Koreanske verftene ha å si? Klarer DVD å dra i land en kjøper når de konkurrerer mot gamle "nybygg" fra Koreanerne, ser for meg feks Samsung kan love ganske ship shape pakke til potensielle kjøpere. Med arbeidsressursene de har tilgang på kan de få gjort utrolig mye på rekordtid. Det som tar minst 1 år her hjemme fikser ett veldreid maskineri som Samsung på 2 måneder om de går inn for det.
Redigert 03.12.2021 kl 11:08
gogl mannen
03.12.2021 kl 11:22
3713
Ser det som utelukkende positivt at forlatte nybygg nå går i markedet, sier noe om hvor mye skipsverdiene har tatt seg opp på kort tid. Var utenkelig for 1 år siden når DVD kuppet Bolette.
Koreanerene estimerer å overlevere siste skipet som ble solgt i Mars 2023, så så raskt går det ikke med disse nybyggene. Vil man ha skip i 2022 så må man gå til DVD og andre med ledig skip.
At det ligger gamle nybygg på verftene har vært kjent lenge.
Koreanerene estimerer å overlevere siste skipet som ble solgt i Mars 2023, så så raskt går det ikke med disse nybyggene. Vil man ha skip i 2022 så må man gå til DVD og andre med ledig skip.
At det ligger gamle nybygg på verftene har vært kjent lenge.
Uthalden + 25 000
Kjøper alt løken selger
Kjøper alt løken selger
gogl mannen
06.12.2021 kl 11:50
3156
Var Stena som handlet skip sist uke.
https://splash247.com/stena-drilling-emerges-behind-samsung-drillship-buy/
https://splash247.com/stena-drilling-emerges-behind-samsung-drillship-buy/
gogl mannen
07.12.2021 kl 09:54
3093
Markedet for kjøp og salg av skip har våknet skikkelig nå. Vil anta skipet kan selges for 250-280 Musd i dagens marked. Da snakker vi kurser på 2-3 gangen over natten.
Tiden jobber for selskapet, neste år står selskapene klare med nye borebudsjett og markedet vil dra seg till. Kan være stor oppside å vente med salg.
Intillvidere sover jeg godt med dvd i nattbordet :))
Tiden jobber for selskapet, neste år står selskapene klare med nye borebudsjett og markedet vil dra seg till. Kan være stor oppside å vente med salg.
Intillvidere sover jeg godt med dvd i nattbordet :))
Redigert 07.12.2021 kl 09:55
Gode utsikter her, den var fin tanteperdis
R19
07.12.2021 kl 10:21
5589
Skipet blir solgt til valaris, noble eller diamond. De har tilsvarende skip i sin flåte, men ikke for 250-280 Mill USD, det er helt urealistisk.
Redigert 07.12.2021 kl 10:25
400 mill usd slutt 2024, først kontrakt og dividender
R19
07.12.2021 kl 11:14
5497
Riggen blir solgt innen kort tid og da får vi nok aksjer som betaling. 140-180 millioner. Skipet har ikke klassing og det trekker selvfølgelig ned og er i kaldt opplag (eller smart stacked som de kaller det så fint).
Ok, MR bombastix ;-))
Vi får se, ingen vet, eneste en vet er at her minimum dobbles pengene neste år
Vi får se, ingen vet, eneste en vet er at her minimum dobbles pengene neste år
gogl mannen
07.12.2021 kl 11:28
5633
Selv kaller de det varm stacked, men her er mange varianter.
Det er ikke enten eller, cold stacked i simpleste form er forlatt skip som ruster i bøyene uten vedlikehold. Ny klassing er inkl i resktiveringsbudsjettet til selskapet ref selskapets hjemmeside. Dette ble senere nedjustert etter gjennomgang av skipets tilstand.
Det er ikke enten eller, cold stacked i simpleste form er forlatt skip som ruster i bøyene uten vedlikehold. Ny klassing er inkl i resktiveringsbudsjettet til selskapet ref selskapets hjemmeside. Dette ble senere nedjustert etter gjennomgang av skipets tilstand.
jab
07.12.2021 kl 11:31
5953
Skipet er i varmt opplag og klassingen er pdd frosset. Skipet er i følge Maier i "mint" tilstand.
R19
07.12.2021 kl 11:36
5981
Maersk drillskipene som er på kontrakt gikk for 180 Mill USD.
Redigert 07.12.2021 kl 11:36
Tanteperdis la ut den 09.28 idag Long.
Sover du i timen😃
Sover du i timen😃
Hartepool
07.12.2021 kl 20:05
5730
Det er tomt for moderne boreskip og fra nå av skal prisene ytterligere opp.
Dette er ikke kjernefysikk, men markedsøkonomi. Dersom en begynner å snuse på siste ledige (Dvd) vet selvsagt alle det , og andre aktører ønsker og skipet, da går prisen, og det kraftig.
Heldigvis kan man ved et tastetrykk eller en telefon ta del i den fremtidige gleden…kanskje allerede før Jul…
Dette er ikke kjernefysikk, men markedsøkonomi. Dersom en begynner å snuse på siste ledige (Dvd) vet selvsagt alle det , og andre aktører ønsker og skipet, da går prisen, og det kraftig.
Heldigvis kan man ved et tastetrykk eller en telefon ta del i den fremtidige gleden…kanskje allerede før Jul…
Redigert 07.12.2021 kl 20:16
seismicrec
08.12.2021 kl 11:11
5500
« whispering roumours « sier at bud på 200mill usd er avvist.
200 mill tilsvarer ca 20/aksje …en dobling.
200 mill tilsvarer ca 20/aksje …en dobling.
gogl mannen
08.12.2021 kl 12:00
5487
Kan det være aktuelt for Dolphin å få kloa i skipet igjen, eller vil de holde seg borte fra boreskip? De virker hissige på å handle ny tonnasje.
FwO
08.12.2021 kl 12:03
5481
Hadde det vært noe i ryktene hadde denne gått 40-50% allerede.. Sitter med løpende kost uten inntekt, ikke fortell meg at man skal sitte på dette skipet i 1-2år og vente på bedre tider slik markedet er idag.
zool
08.12.2021 kl 17:36
5319
Jeg har tenkt litt på hva som ble forespeilet investorene litt uoffisielt når de ble invitert med på å starte selskapet og gikk inn på emisjonskurs NOK 8,50. Jeg undres på om de så på budene på Bolette Dolphin litt tilbake i tid som vel lå på 250-300 mill USD og bruker det som mal på hvor høyt et bud må gå før de tar det seriøst.
Redigert 08.12.2021 kl 17:37
Riggslusk
08.12.2021 kl 18:23
5324
Så hissige er dem nok ikke, er nok ikke aktuelt å kjøpe det tilbake. Men om DVD beholder skipet, så trenger dem et selskap til å drifte skipet, og det kan godt bli Dolphin. I og med at dem bygde det og kjenner det ut og inn. Men da tror jeg det blir Dolphin i Aberdeen, kommer vel neppe på Norsk sokkel denne.
Simen1234
09.12.2021 kl 08:35
5127
Helt enig. De ryktene er det nok ikke mye hold i. Da hadde kursen vært en helt annen. Nei, er nok ikke noe som skjer her på en stund dessverre
Er det noen som vet sånn nogen lunde hvordan skipet ligger ved den havna? Jeg ser Haltbakk Navigator har ankommet samme sted. Kan de være i ferd med å fylle opp tanken, eller er HN der med annet formål?
Hartepool
09.12.2021 kl 09:01
5158
Now that cold-stacked rigs are being contracted, it appears more transactions could be in the pipeline. For instance, cold stacked Deep Value Driller, which was acquired earlier this year for the sum of $65 million, is rumored to be under negotiation and could be sold shortly.
….fra Esgian…som følger dette markedet tett.
Er nok noen som kjenner prosessen og har « lekket» fra prisdiskusjoer ?
Men man blir nok eninge …150% på under ett år er ok.
….fra Esgian…som følger dette markedet tett.
Er nok noen som kjenner prosessen og har « lekket» fra prisdiskusjoer ?
Men man blir nok eninge …150% på under ett år er ok.