Deep Value Driller på Euronext Growth 5 mai 2021

rikdom
DVD 03.05.2021 kl 14:57 254183

Endelig er datoen fastsatt.
alocacoc
23.01.2022 kl 22:03 3536

Havila Jupiter fikk oppdrag den 18.01 å bistå Transocean Barents slik jeg forstår det. Det er en bekreftelse på at alt er rute med riggen og at den snart forlater Westcon.
flanke
23.01.2022 kl 22:30 3492

Ser det rasjonelle i at det spekuleres i at DVD skal til Westcon. Men er det klassifisering Westcon evt skal bistå med? Og ville det ikke vært offentliggjort om Westcon hadde et oppdrag de kommende ukene med DVD?

Jo, jeg tror også det ville vært offentliggjort. Så i mine øyne er dette kun spekulasjoner, og markedet tror jo heller ikke på det. Da ville kursen vært betydelig høyere
Bolster
24.01.2022 kl 07:30 3431

Må det hentes penger da?
flanke
24.01.2022 kl 07:53 3397

6 mnd for å klassifisere skipet? Men likevel har de tidligere opplyst om at de kan bore på kort varsel/smart stacked/warm stacked?
bravo
24.01.2022 kl 08:27 3419

Det skal hentes penger til klassing mot kontrakt.
Selskapet er gjeldfritt. Pareto regner "ready to drill cost" på ca USD 40 mil, dvs totalt Usd 127 mill all in all. Ett mulig salg vil gi i området USD 180-250.
Klassekostnad ligger i området usd 30-50 litt avhenging av hviken type kontrakt, en eller to BOP'er osv.....
bravo
24.01.2022 kl 08:30 3545

Liggetid er mer avhengig av oppstart tid for kontrakt,enn arbeidsomfang,
Selve klassingen kan gjøres innen 30 dager
flanke
24.01.2022 kl 08:47 3508

For all del så kan det stemme at de skal inn til klassifisering og at Westcon ikke har annonsert dette siden DVD er børsnotert, men da burde det foreligge en kontrakt/kjøp som forklarer hvorfor de vil starte klassifiseringen nå.
kjylling
24.01.2022 kl 08:57 3474

Mye snakk om klassing. Tror dere bollette skal jobbe på norsk sokkel?
bravo
24.01.2022 kl 09:07 3440

NEI, Bollette skal IKKE jobbe på norsk sokkel, det tror jeg det fleste er klar over. Hva har forresten det med saken å gjøre?
kjylling
24.01.2022 kl 09:18 3393

Når det spekuleres i 6 mnd ved norsk verft for et boreskip som skal være warmstacked for klassing før kontrakt så er det vel nærliggende å spørre om noen tror denne skal arbeide i Norge? Hvorfor bruke norske arbeidere for å klargjøre for arbeid i Afrika eller sør-amerika?
flanke
24.01.2022 kl 09:27 3365

Har DVD kommentert bakgrunnen til at skipet ble flyttet til Tysnes for en tid tilbake? Noen som vet?
R19
24.01.2022 kl 09:33 3371

Fordi norske verft er konkurransedyktige. Riggen er ikke warm stacked. Selskapet betaler vel 20.000 USD om dagen og hvis riggen var ordentlig warmed stacked ville dette kostet 50.000 eller mer. Da Bolette var warm stacked i Spania betalte man 70.000 USD.

Det blir ikke klassing før kontrakt. Det har selskapet bekreftet flere ganger.
flanke
24.01.2022 kl 09:37 3364

Så når det står på hjemmesiden til dvd at skipet er:
Rig status.Warm stacked

Så er det en sannhet med modifikasjoner ?
flanke
24.01.2022 kl 11:57 3393

Kjenner ikke godt nok til definisjonene, hva er forklaringen på mismatchen i det DVD sier om skipets status og faktisk tid det tar å klargjøre/klassifisere?
R19
24.01.2022 kl 12:17 3509

Du tror vel ikke at du får de samme tjenestene i Norge for 20.000 USD om dagen som du fikk i Spania for 70.000 USD.
flanke
24.01.2022 kl 13:17 3445

Aner ikke hva som er riktig, men hvis det ikke informasjonen på hjemmesiden stemmer så vil ledelsen raskt bli avkledt i møte med interresenter
alocacoc
24.01.2022 kl 15:25 3316

Bolette er cold stacked ifølge Esgian. Jeg ser det står warm stacked på hjemmesiden, men jeg har ingen tro på det.
alocacoc
24.01.2022 kl 15:45 3297

Det er ikke slik at Westcon eller DVD automatisk må informere markedet om avtale i flere uker/måneder i forveien. Fra Westcon sin side handler det om kundens ønsker og behov. De holder informasjonen konfidensielt så langt det er mulig der kundene vil det. Jeg vet ikke hvor mye arbeid Westcon har fremover, men verftsmarkedet i Norge er utfordrende, og det er grunn til å tro de har en del ledig kapasitet utover året. Bolette skal ikke til Westcon eller andre verft for klassifisering før det foreligger avtale om salg eller kontrakt, og det gjør at denne situasjonen er litt annerledes. Det er lite informasjon i markedet, og skal vi være ærlige så vet ingen av oss egentlig status med Maier & Co. Det kan komme nyheter i morgen eller om 6 måneder. Ingen vet.
Redigert 24.01.2022 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
flanke
24.01.2022 kl 16:47 3196

Er det som faktisk vet hvor skipet befinner seg pt? Sist oppdatering var at det ble flyttet til Tysnes i slutten av november. Selskapet har ikke gitt noen informasjon om hvorfor det ble flyttet og AIS er avslått.
flanke
24.01.2022 kl 16:53 3211

Vet ikke hvor Esgian henter sin informasjon fra, men hvis de kjenner skipets status bedre enn management i selskapet selv hvorvidt skipet er warm stacked eller ikke så kan man jo begynne å lure.

Stor nedgang i dag og godt under 10 kroner. Vitner vel om særdeles lite hold i ryktene og at kontrakt/salg er langt unna
flanke
24.01.2022 kl 17:15 3190

Har du aksjer i DVD?
flanke
24.01.2022 kl 18:04 3148

Du selger ikke? Kan jo være som du poengeterer at en avklaring er langt unna

Jeg selger ikke, men vær forsiktig med å tro på mye rykter her. Vi vet nok svært lite og kursen vil øke før vi snapper det opp dersom det er hold i ryktene. Jeg hadde selvfølgelig håpet noe hadde skjedd innen nå, men virker som man må smøre seg med tålmodighet. De brenner jo mye cash hver dag, men har heldigvis for en god stund fremover
flanke
24.01.2022 kl 21:28 3108

Jeg har sittet med aksjer i 8 mnd. Hadde selvfølgelig trodd avklaring kommet tidligere. Samtidig kjøper jeg resonnementet om at ting kan være i gjære siden de flyttet nærmere Westcon basen. Men igjen så er det 2 måneder siden. Noe underlig at ikke det har kommet noe informasjonen fra ledelsen ifm flyttet. Og ikke minst at det hersker forvirring om skipet er warm eller cold stacked.
OilKing
24.01.2022 kl 22:22 3143

Vært greit med noe news med hold i ja. Skal gjøre litt research selv.
flanke
24.01.2022 kl 23:33 3088

Har forsøkt å saumfare nettet for informasjon. Men selv hvor skipet faktisk befinner seg pt er vanskelig å stadfeste. Selv om det høyest sannsynlig er ankret opp ved Tysnes.
flanke
25.01.2022 kl 08:19 2954

Ok. Men selv ved cold stacked så vil de ha et minimum av besetning? Prøver bare å skjønne statusen på skipet.
Bolster
25.01.2022 kl 08:24 2993

Coldstack har vanligvis kun tilsyn av en «vaktmester». Skipet har minimumsbemaning.

Når et skip/rigg blir lagt kaldt skal alt av utstyr og motorer preserveres og klargjøres. Det er ikke tilfelle her.
Redigert 25.01.2022 kl 08:26 Du må logge inn for å svare