Deep Value Driller på Euronext Growth 5 mai 2021

rikdom
DVD 03.05.2021 kl 14:57 283809

Endelig er datoen fastsatt.
Vergil
21.02.2022 kl 13:16 4364

Ser jeg var unøyaktig og for rask angående Spetalens og 1,5 mill aksjer. Dårlig kombo med nyheter på mobilen og manglende lesebriller. Beklager igjen…
Slettet bruker
21.02.2022 kl 13:29 4316

Du er tilgitt👍
FwO
21.02.2022 kl 13:32 4331

Ble i september meldt at kontant beholdningen ved utgangen av juli var 100 millioner, opex var meldt å ligge på totalt 43 millioner siden den gang. Tørr påstå at nærmere 50 millioner er mer reelt. I beste fall sitter man da igjen med 55 millioner per dags dato, hvor lenge holder dette ved verftsopphold? De ryker rimelig fort..

Ser på MarineTraffic at man fortsatt holder på ved Tysnes, operasjonen med å få den fra kai har vel tatt noe lengre tid enn man burde forvente?
Redigert 21.02.2022 kl 13:37 Du må logge inn for å svare
Sensitivelover
21.02.2022 kl 13:40 4308

Cashburn var meldt til 18 000 dollar pr dag. Det gir ca 1,6 mill dollar pr kvartal. Det er temmelig langt unna anslagene dine
FwO
21.02.2022 kl 14:09 4258

Jeg har lest meg til rett i overkant av 20 000 per dag, med dette blir det 4,8 mill dollar på 8 måneder. Om man så er snill og bruker 18 000 utgjør det fortsatt 4,3 mill dollar på samme tidsperiode.
Men uansett om det er 20, 30 eller 60 millioner igjen, så varer ikke det lenge når skuta skal gjøres klar.
Sensitivelover
21.02.2022 kl 14:41 4229

Men hvorfor bruker du 8 mnd?Det er knapt 5 mnd siden de hadde 8,35m dollar på konto. 150 dager * 18 000 blir 2,7m. Da gjenstår det i så fall 5,6 pr dags dato. Det er jo nesten ett år med dagens cashburn. For øvrig har selskapet sagt at skipet ikke skal aktiveres eller klasses uten at det foreligger salg/kontrakt og da vil vel ikke selskapets kapitalbehov være noe problem uansett om det nå skal verft
XpDeus
21.02.2022 kl 14:41 4234

Da ser det ut som slepet er igang.
riggguten
21.02.2022 kl 15:06 4178

Slepet er i gang, destinasjon: Ølen.
Spennende.
Slettet bruker
21.02.2022 kl 15:14 4160

Noen som vet klokkeslett på Q rapport?

16.30 eller?
FwO
21.02.2022 kl 15:23 4170

Hvem følger slepet fra passasjerbåten Tornerose? Må være noen skuelystne som vil være med å overvære ferden inn til Ølen. Annet personell måtte vel kunne vært ombord på Bolette.
riggguten
21.02.2022 kl 15:23 4174

Usikker, men Q3 2021 kom 18:22
riggguten
21.02.2022 kl 16:15 3976

Ankomst i morgen ca kl 07
Redigert 21.02.2022 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
FwO
21.02.2022 kl 16:32 4157

Jeg vil tippe de er i Ølen rundt midnatt, ikke lange turen..
riggguten
21.02.2022 kl 16:38 4138

Mulig det, gjerne han mente at dem legger seg inn på verfet rundt 07. Kilde er personell på en av slepebåtene..
Slettet bruker
21.02.2022 kl 17:07 4095

Tornerose er ihvertfall straks framme
bravo
21.02.2022 kl 17:54 4113

I følge dagens presentasjon ligger skipet standby på Tysnes.
FwO
21.02.2022 kl 17:56 4173

Rapport uten noe som helst matnyttig informasjon om verftsoppholdet, eller annet forøvrig. Lite eller intet nytt. Hva med kostnaden for reaktivering?
Redigert 21.02.2022 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
jab
21.02.2022 kl 17:56 4211

The rig activation plan is established, and we are in the process of moving the rig to Westcon Yard in Ølensvåg.
Simen1234
21.02.2022 kl 18:00 4192

Som forventet…ingenting konkret fremdeles og bare prat med ulike aktører. Akkurat som for et kvartal siden også
FwO
21.02.2022 kl 18:09 4262

Tydelig at viktig informasjon kun deles med de største. Hvor lang tid kan man se for seg at arbeidet som skal utføres i Ølen vil ta? Er jo ganske vage de planene som blir presentert.
Redigert 21.02.2022 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
riggguten
21.02.2022 kl 18:19 4252

Veldig vagt det som blir presentert, men jeg kan aldri se for meg at dem skal bruke penger på å ha båten liggende til kai hos Westcon i påvente av kontrakt/salg uten at de er veldig trygge på at noe håndfast er rett rundt hjørnet. Jeg er fremdeles positiv, men hadde selvsagt håpet på at dem kunne presentere noe mer spennende i dag, kanskje det kommer noe nytt ila uka?
Vi vet vell ikke nøyaktig hva arbeid som skal utføres i Norge enda, men en klassing kan ta alt fra et par uker til et par måneder ut i fra tilstanden samt mye av klassingen kan gjøres mens riggen er på sjøen til/fra destinasjon.
FwO
21.02.2022 kl 18:26 4293

Jeg er helt enig i den tanken. Men synes aksjonærene fortjener en liten pekepinn på hvilke arbeid som er tenkt i Ølen og hvor lang tid man ser for seg.
gogl mannen
21.02.2022 kl 18:26 4296

1. markedet for boreskip er nå tett på 100% utnyttelsesgrad
2. DVD er i dialog med flere aktører som trenger mer kapasitet
3. DVD har startet aktivisering av riggen.

Det interessante i dag er at de bekrefter at de nå starter arbeidet med å aktivisere riggen (uten melding om kontrakt).
En hver får tolke rapporten selv, jeg tolker at DVD er skråsikre på at skipet skal på kontrakt. Det spennende blir å se om de fremdeles er eier av skipet når det går på jobb.

Spent på å se hvordan markedet tolker dette når det åpner.
shipnrig
21.02.2022 kl 18:27 4301

Helt enig rigguten, der står jo eksplisitt i selskapets presentasjon at det ikke er aktuelt med aktivering uten kontrakt/salg. Her holdes kortene tett til brøstet frem til alt er formalisert. Jeg har troen men man må være tålmodig. Mulig kursen får en knekk nå.
ModusTollens
21.02.2022 kl 19:02 4176

Hvor står det at riggen ikke skal aktiveres uten kontrakt/salg?
flanke
21.02.2022 kl 19:03 4195

Overall reactivation cost is estimated to be ~USD 45m (only to be incurred after rig has been contracted, and costs depends on type of contract and location), including crewing and training.

Activation og reactivation? De bruker ulik terminologi, men det går vel for å være det samme?
riggguten
21.02.2022 kl 19:33 4115

Det skal være det samme ja.

De skal legge den til kai i morgen tidlig da dem vil vente til dagslys. Altså skal den ikke bare ligge ankret utfør yarden, men faktisk ligge til kai hos Westcon.
Marketwatch
21.02.2022 kl 21:43 3908

Er 100% enig i dine betrakninger. De som prøver å tolke dagens rapport negativt, er ute etter billigere inngang.
Slettet bruker
21.02.2022 kl 22:25 3823

Utnyttelsesgrad av flytere og aktivering av riggen bør være en driver av kurs.
Også fordi at management har sagt at ingen reaktivering uten noe håndfast ang kontrakt/salg.
Sima
21.02.2022 kl 23:00 3749

Nå begynner det å haste å ta posisjon. Den ligger ikke bare på vent lenger, den aktiveres. Flere aktuelle for kjøp/leie av riggen er i forhandlinger med DVD. Trolig kommer det en avklaring en av de nærmeste dagene.
flanke
21.02.2022 kl 23:03 3745

Skjønner ikke helt hvem som skal betale for aktiviseringen som har en prislapp på 30m usd. Antar Westcon krever garanti for en slik jobb.
Sima
21.02.2022 kl 23:15 3719

Hvor finner du det beløpet?
$3,663,387 for kjøp av deler og aktiveringskost i følge rapporten.
flanke
21.02.2022 kl 23:35 3673

Fra selskapspresentasjon ved børsnotering:

Overall reactivation cost is estimated to be ~USD 45m (only to be incurred after rig has been contracted, and costs depends on type of contract and location), including crewing and training
- Rig provides a large inventory of spare parts totalling USD 28m to be consumed as part of the reactivation, reducing the overall cost
§ Reactivation scope and budget is well prepared and managed, and agreed scope include:
- NOV package1
- ABB package1
- Well control equipment (full re-certification required)
- Hull and structure / class renewal
§ If contract opportunity only assumes one BOP, the reactivation cost will be reduced by ~USD 6 to 8m,
subject to negotiation with client
Sima
22.02.2022 kl 00:07 3635

Overall reactivation cost is estimated to be ~USD 45m (only to be incurred after rig has been contracted, and costs depends on type of contract and location), including crewing and training.

Ikke enkelt å tolke dette, men det kan jo tyde på at de er i sluttspurten for en avtale.
slapps
22.02.2022 kl 08:58 3453

Jeg synes det var enkelt og tolke, dette er gitt at de ikke vet hvor stor bemanning oljeselskapet vil ha ombord, hvilken type brønner det er snakk om og ekstakt lokasjon.
Vil oljeselskapet ha medto BOP`er må begge klasses feks.

Men det jeg kan si er at de må være nære en kontrakts inngåelse.
flanke
22.02.2022 kl 11:14 3410

Ligger i hvertfall utenfor kaien i Ølen nå. Spennende å se hvor mye de får utført for resten av kontantbeholdningen.
FwO
22.02.2022 kl 11:29 3371

Noen som er godt inne i bransjen og kan gi ett kostnadsoverslag på det absolutt nødvendige som det er behov for å få utført i Ølen? Regner med man kun ønsker å på skuta seilingsdyktig og godkjent for dette?