Ser gigantmarked for hydrogen

6710
QEC 04.05.2021 kl 11:17 39952

Det er ikke tage ud af det blå, at QEC er inde på noget int med sin satsning på hydrogen.

"Sintef og Ifpen konkluderer samtidig med at såkalt blått hydrogen vil være avgjørende for
å nå klimamålene på en kostnadseffektiv måte..."

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/04/7667187/ser-gigantmarked-for-hydrogen

https://www.mn24.no/sistenytt/2021/05/04/Sintef-ser-gigantmarked-for-hydrogen-23906788.ece

Redigert 04.05.2021 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
ihende
26.05.2021 kl 11:44 4360

Hei

Må jo medgi at Pick Up dessverre har hatt rett i mange av de tinga som han har skrevet. DVS at kursen ville gå ned, etter at vedtak nr 3 ble negativt. Men at Pick up bruker så mye tid og energi på dette caset uten å kunne se en mulighet på å tjene penger, er noe vås. Jeg har selv aksjer i qec, og siden jeg ikke har solgt før, ja så vil jeg heller ikke selge nå. Om Binnion er en god leder eller ikke, har jeg ingen formening om. Men er det ikke slik at de ti største aksjonærene har ca det samme antall aksjer som tidligere, og noen av disse er muligens styremedlemmer i tillegg ? Da antar jeg at disse personene har trua fortsatt, for de også har vel hatt mulighet for å selge seg ut? (selv om kursen da ville ha rast enda mer ned). Er jo vanskelig å lage en analyse, når det er slik som det er, men selge, nei.
Slettet bruker
26.05.2021 kl 13:40 4253

Fortsetter som forventet sørover 💪
Slettet bruker
26.05.2021 kl 13:43 4244

Kursen går ned, smått om sen. Er det starten på en større tur sørover ? Selskapet går stille i dørene for tiden. Bør vel snart trekke noe ut av ermet.
Slettet bruker
26.05.2021 kl 13:44 4275

Binna har ingenting å komme med, hverken nå eller framover !
Domus
26.05.2021 kl 13:53 4278

Ketchup, dette er dine ord :
« Sosial aksept er et diffust begrep som henger igjen fra Couillards tid. Myndighetene har ikke engang tatt seg bryet med å utrede hvordan sosial aksept skal måles. Isteden valgte man å slå en strek over hele greia og innførte forbud mot skiferutvinning.»

Hvor er det lille forbeholdet ditt, mener du?
tuja
26.05.2021 kl 14:43 4213

Forstod hvorfor QEC gikk under krona da oljeprisen var under 20usd, og nat gas var godt lavere enn dagens nivå. Men at kursen trades nedover gir enda bedre inngang når eventuelt en positiv avklaring på pilot kommer. Kan ikke være langt unna CIRAIG studien relatert til QEC`s hydrogen fra Clean Gas heller. Den ble anslått å ta ca 3mnd. Børsmeldingen kom 2 mars i år, så det burde komme noe første halvdel av juni.

:)
Slettet bruker
26.05.2021 kl 15:08 4188

At sosial aksept er et difust begrep er ikke bare min oppfatning. Den godeste Binnion har uttrykt tilsvarende.


Fra QEC´s Q3 rapport 2017

(President´s Message)

Social license is a somewhat nebulous concept but has more and more become a requirement in Western liberal democracies.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438489

Teksttillegg
Jeg kan fortsatt ikke se at myndighetene har brydd seg å om redegjøre for hvordan sosial aksept skal måles. Men hvorfor skulle de det? Det er jo forbud!
Redigert 26.05.2021 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Gruver
26.05.2021 kl 15:22 4156

Baissere hadde ikke rett i noe, de snakket om drømmene sine som ikke vil gå i oppfyllelse og ingenting er bestemt ennå. Kursen går ned bare fordi noen øre trader håpet på en raskere gevinst, men ikke ville vente lenger.
Domus
26.05.2021 kl 16:04 4123

Men kan du vise meg at de har satt strek over det, slik du hevder...

Eller var det kun en skrøne?
Slettet bruker
26.05.2021 kl 16:16 4114

Har du en bedre teori siden myndighetene etter alle disse årene fortsatt ikke har tatt seg bry med å redegjøre for hvordan sosial aksept skal måles? Elller kan du motbevise min påstand om at de har slått en strek over hele greia med forbudet?
Som jeg tidligere har skrevet, vil jeg svært gjerne føre fra dem som kan motbevise påstand.

Redigert 26.05.2021 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Kvike11
26.05.2021 kl 16:18 4115

Utroligt at nogle sælger til den lave kurs, har selv købt flere aktier og har tror på det skal lykkes for QEC.
Intet sted i verden kommer råstofindvinding m.m. ikke før alt andet, dog findes der klimatosser der tror de kan stoppe udviklingen, skal alt smørres med salatolie.
Når tilladelsen kommer kan vi godt se QEC over kurs 10
Domus
26.05.2021 kl 16:34 4076

Mao en skrøne. Foreslår at du i tiden framover slutter å framheve at du fører faktabasert argumentasjon.
Vi kan jo også kalle det løgn, sant...
tuja
26.05.2021 kl 16:43 4045

Bra at du "arresterer" PU med regelrett løgn. Da kan joi mye annet også vært tatt ut av kontekst. For min del er PU blokkert, da jeg ikke gidder evig kverulering 24-7.

:)
Slettet bruker
26.05.2021 kl 17:15 3981

D
Du vet forskjell på en skrøne og en påstand (!)

Jeg har hele tiden skrevet at dette er en påstand som hvem som helst er velkommen til å motbevise. Men det klarer øyensynlig i hvert fall ikke du.
Redigert 26.05.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
26.05.2021 kl 17:19 3968

Motbevise ,du kan vel heller bevise dine oppgulp makan .
Du mener andre skal bruke sin tid for å motbevise deg ,blir bare værre å værre dette her ,ta deg en pause nå det har du godt av
Domus
26.05.2021 kl 17:25 3964

Hvor skriver du at dette er en påstand ?

"Sosial aksept er et diffust begrep som henger igjen fra Couillards tid. Myndighetene har ikke engang tatt seg bryet med å utrede hvordan sosial aksept skal måles. Isteden valgte man å slå en strek over hele greia og innførte forbud mot skiferutvinning."
Slettet bruker
26.05.2021 kl 17:48 3927

Glad du spør. Første gang - 21.mai - jeg luftet teorien om at myndighetene ikke lengre var opptatt av sosial aksept, presiserte jeg i avslutningen at dette var en påstand som hvem som helst var velkommen til å motbevise.
Her er hele innlegget siden du spør.

Pick Up
21.05.2021 kl 16:14
3825
Sector skrev
6710 - 11.10👍 Helt enig! Sosial aksept har vært en av nøkkelfaktorene for at QEC skal lykkes, og noe..

Minner om fortsatt forbud. Myndighetene er ikke lengre opptatt av sosial aksept som er et begrep som henger igjen fra Couilards regjeringstid. Det er i hvert fall noen år siden dette begrepet er blitt nevnt fra ansvarlig hold. I alle energistrategier som myndighetene har trukket opp frem til 2030, er skiferutvinning selv med forbehold om sosial aksept ikke nevnt med et eneste ord etter hva jeg har sett. Myndighetene er snarere opptatt av å redusere forbruket av fossil energi med over 40% innen 2030 (ref. pågående elektrifisering av transportsektoren) og å skape en bærekraftig forretningsmodell som bygger på fornybar energi. Her vil ikke minst grønn hydrogen av vannkraft spille en betydningsfull rolle. Hvis noen kan motbevise min påstand, vil jeg sette stor pris på å høre fra vedkommende.

Link til elektrifisering av Québec.
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html

Link til Quebec Energy Policy 2030.
https://mern.gouv.qc.ca/english/energy/strategy/pdf/Highlights-The-2030-Energy-Policy.pdf
Redigert 26.05.2021 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.05.2021 kl 18:06 3898

D
Men det er høyst overraskende at du har problemer med å innse at myndighetene med innføring av forbudet har slått en strek over kravet om sosial aksept som de førøvrig aldri har brydd seg om å utrede. Selv har jeg en mistanke om at dette var et krav luringen Couillard innførte for å roe ned velgerne og gi seg selv en pustepause. Obs. Dette er ikke en skrøne, men min påstand.
Binnion selv har som du nå bør ha fått med deg, vedgått at sosial aksept er et tåkete konsept. Slåss han mot vindmøller?

Fra QEC´s Q3 rapport 2017

(Utdrag av President´s Message)

Social license is a somewhat nebulous concept but has more and more become a requirement in Western liberal democracies.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438489

Redigert 26.05.2021 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Domus
26.05.2021 kl 18:46 3833

Ketchup, jeg skal lime inn hele ditt innlegg ettersom du har litt vindt for å innrømme ting. Dette innlegget har ingen forbehold, og du sier klart og tydelig at de har satt strek over.

«
Pick Up
24.05.2021 kl 22:08
1943
Kun forbud som gjelder.

Teksttillegg

Sosial aksept er et diffust begrep som henger igjen fra Couillards tid. Myndighetene har ikke engang tatt seg bryet med å utrede hvordan sosial aksept skal måles. Isteden valgte man å slå en strek over hele greia og innførte forbud mot skiferutvinning.»

... at jeg har problemer med å innse, får være din mening. Det som imidlertid synes rart, er at Binnion og co ikke har innsett det. De burde sitte på all info, kanskje enda mer enn deg, ketchup.
De må jo være enda tregere enn undertegnede!
Slettet bruker
26.05.2021 kl 19:40 3773

D
Disse innleggene omhandler samme tema som jeg allerede 21.mai skrev var en påstand som alle var velkomne til å motbevise.
Men mener du i ramme alvor at alle mine nnlegg skal markeres med forbehold, påstand, fakta, ironi etc.?

Det er ikke så rart at Binnion & Co. ikke har innsett det. Binnion er en sta slugger som prøver alle muligheter. Det skal han ha cred for. Men til tross for alle hans forsøk opp gjennom årene, har han kommet ingen vei med myndighetene. Men så har han også oddsen mot seg.

«But over nearly a decade, and through three different governments, Quebec hasn’t shifted meaningfully in its opposition. Even the new right-wing premier, François Legault, has offered little room for optimism.

The reason, as in other regions like Nova Scotia and New York State, has everything to do with public nervousness about the techniques required to extract shale gas. This kind of drilling has triggered seismic activity in earthquake-prone regions, but the most contentious aspects involve water — the sheer quantity that must be pumped into these reserves to force out the gas, as well as concerns about the downstream health impacts of the chemical additives generally used to make the water more viscous»

https://www.corporateknights.com/channels/climate-and-carbon/gas-company-ceo-fueling-canada-climate-politics-15714803/
Redigert 26.05.2021 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Domus
26.05.2021 kl 20:24 3734

Når man kjører på med at myndighetene har satt strek over - ja så bør det absolutt fremkomme tydelig at dette er noe du antar.
Hvis ikke fremstår det som fakta, og det er da direkte løgn.
IRMC
Hva Binnion angår så vil jeg anta at han vet bedre enn deg om hva som foregår i kulissene. Det synes fryktelig merkelig å bruke tid og ressurser hvis sosial aksept er satt en strek over.

...punktum fra min side
Slettet bruker
26.05.2021 kl 20:37 3701

D.
Detter er tull. En påstand er ikke løgn. Skjønner godt at du gir deg som vanlig når du kommer til kort.

Sitat: «Hva Binnion angår så vil jeg anta at han vet bedre enn deg om hva som foregår i kulissene. Det synes fryktelig merkelig å bruke tid og ressurser hvis sosial aksept er satt en strek over»
Hva Binnion angår, har han selv vedgått at sosial aksept er et tåkete konsept. All den stund myndighetene heller ikke har redegjort for hvordan sosial aksept skal måles, er det med FORBEHOLD all grunn til å tro at Binnion slåss mot vindmøller.


Redigert 26.05.2021 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Mulla3
26.05.2021 kl 20:48 3680

Ser at markedet er så gigantisk at aksjekursen faller som et blylodd. Denne aksjen er mer usikker en Zenet Energy. Tro kan flytte fjell sies det.
Domus
26.05.2021 kl 21:10 3653

Haha, Binnion sitat fra 2017...

...og ja selvfølgelig kommer jeg til kort mot løgner og bedrevitere.
Lever godt med det jeg.
Løgn er påpekt og videre diskusjon er bare komisk.
God kveld!
Slettet bruker
26.05.2021 kl 22:36 3546

Sitat Domus: « Hva Binnion angår så vil jeg anta at han vet bedre enn deg om hva som foregår i kulissene«

Vet Binnion hva som foregår i kulissene uten å ha kommet noen vei etter alle disse årene med myndighetene? Domus, you must be kidding! Binnion var til og med overrasket over forbudet. Så han kan ikke være så godt kjent med hva som foregår i kulissene som Domus påstår. Dette høres langt mindre troverdig ut enn min påstand om at forbudet satte en strek over kravet om sosial aksept. Mer frittalende personer enn meg kan lett tro at Domus gjør det samme som han beskylder meg for.
Redigert 26.05.2021 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Domus
26.05.2021 kl 23:39 3618

...så vil jeg anta!!!
Slettet bruker
27.05.2021 kl 03:49 3516

Om kort tid så går den under 1,10 , her er det bare å henge på 😜
Slettet bruker
27.05.2021 kl 07:21 3392

Hva er tidslinjen av kort tid ? Det bør besvares.
Carlsen73
27.05.2021 kl 07:47 3340

Ja, det er muligt. Der kan også komme en god nyhed, og så skal du udskifte cifferet foran kommaet.
Jeg kan konstatere på tidspunktet, at det ikke er noget, der generer aktionærernes nattesøvn, men åbenbart din.
tuja
27.05.2021 kl 12:41 3067

I mars 2020 var nat gas helt nede på 1,6 usd. Den har nesten doblet seg på 1 år:


Natural Gas 3.016 -0.011 -0.36%

Og olja var på det værste godt under 20 usd pr fat. Nå ligger den rundt 68usd.

At noen selger QEC på dagens nivå, er utrolig. men, det er bare å akkumulere for de som ser mulighetene i Quebec. Hydrogensatsingen, og en grønn profil (clean tech), vil seire til slutt. Det er min oppfatning.

Happy hunting :)
sheepman
27.05.2021 kl 17:28 2918

Hmmm. Qec kom på børs i 2003,og produksjonen er vel mindre nå enn da... Hvor mye er utbetalt i utbytte? Gikk vel på børs den gang for 3-4 kr.. Lowlands er finito og qec har ingen andre prosjekter som vil generere utbytter. Spørsmålet ditt burde heller være: hvorfor kjøpe på dagens nivå??
dotcom
27.05.2021 kl 17:42 2898

Noen burde kanskje ta jobben med å regne ut hvor mye penger QEC så langt har hentet inn i emisjoner til "lovende prosjekter".
Skal det skje noe vesentlig nå så går de vel på en ny emisjon, til et nytt "lovende prosjekt".
De eneste som har hatt det fint i QEC så langt er tradere og sjefene i selskapet.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 11:34 2566

Stevepick XL
Du har fremdeles ikke begrunnet påstanden din fra i går. Hva er tidslinjen din for kort tid. Er det i morgen, i går om1 år eller i fjor. Vennligst svar på spørsmålet.
Upup
28.05.2021 kl 17:01 2423

Kan du motbevise at jeg sprang 100m på 8 sekunder i går kveld? Hva i all verden er poenget ditt? Det er vel den som kommer med en påstand som må legge frem bevisene. Den er ikke sann inntil noen andre greier å motbevise den, eller har jeg nå verdensrekorden på 100 meter?
Slettet bruker
29.05.2021 kl 16:22 2114

Feil postering
Redigert 29.05.2021 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
mofi1
29.05.2021 kl 17:03 2075

Det er bare utrolig hvordan PU, holder på. Når han blir tatt med buksene nede av Domus, bruker han utallige innlegg på å forsøke og legge bevisbyrden på alle andre. Jeg pleier ikke å diagnostisere andre, selv om jeg har en viss bakgrunn for å kunne gjøre det, men spesielt stor selvinnsikt viser vår allestedsnærværende PU, ikke!

For øvrig er det ikke vanskelig å spå kursutviklingen siden aksjen er meldingstyrt og avhengig av gode nyheter, for ikke å sige tilbake eller i beste fall konsolideres.
Redigert 29.05.2021 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.05.2021 kl 17:23 2046

En påstand er en påstand til den enten er bekreftet eller avkreftet. Men tilbake igjen til Qec. Kan du bekrefte eller avkrefte min påstand? I så fall skulle jeg gjerne likt å vite det.

Pick Up
26.05.2021 kl 18:06
2026
D
Men det er høyst overraskende at du har problemer med å innse at myndighetene med innføring av forbudet har slått en strek over kravet om sosial aksept som de førøvrig aldri har brydd seg om å utrede.

Teksttillegg.
I den forbindelse er følgende spørsmål relevante.

1) Hvor mange år siden er det at myndighetene nevnte sosial aksept for siste gang?
2) Har myndighetene pr. dags dato utredet hvordan sosial aksept skal måles?
3) Har Binnion vedgått at sosial aksept er et tåkete begrep?
4) Har myndighetene innført forbud eller har de ikke innført forbud?
5) Er det ulogisk eller logisk å konkludere med at myndighetene har slått en strek over sosial aksept? Ellers ville de ikke ha innført forbud, men isteden redegjort for hvordan sosial aksept skal måles.
Redigert 30.05.2021 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
Sveinung
29.05.2021 kl 20:42 1920

Du har en eventyrlig evne til å dukke opp de få gangene jeg er inne på dette forumet. Og hver gang kommer du med udokumenterte påstander eller fremstiller dine egne meninger som fakta. Du er utelukkende opptatt av det du selv mener uavhengig av om du har støtte i fakta, og du gjentar de samme tingene gang på gang. Dette har et navn. Narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Jeg vil anbefale deg å få sjekket det.

Nå har du åpenbart søkt oppmerksomhet rundt sosial aksept som en del av prosessen for godkjenning av prosjekter i Québec. At sosial aksept er et diffust begrep og et politisk triks kan vi sikkert bli enige om, men at det er «satt strek over» er som vanlig bare oppspinn og tull fra din side. Politikere - også i Québec - kan bare overleve (politisk) ved å ta beslutninger som har støtte i befolkningen. Og det er vel ikke verre enn det er dette som er sosial aksept.

Sosial aksept er en del av offisiell politikk i Québec. For at du skal slippe å fortsette med dine spekulasjoner kan du lese videre her:

https://www.quebec.ca/en/government/policies-orientations/social-acceptability

For ordens skyld - dette er sist oppdatert 21.mars 2021.