Mseis mot q2 2021
Da har vi lagt q1 bak oss og vi kan endelig se frem mot bedre tider hvor gamle synder blir historie.
Det er blitt signalisert bedre marginer på nye kontrakter.
En imponerende backlog.
Patentsaken og dets resultat kan komme når som helst, med forbehold om at ingen vet hvordan denne saken vil ende, men spennende er det, potensiell trigger.
Nye kontrakter kan tikke inn for ytterligere backlog.
Påbegynte kontrakter med bedre marginer (noe smått henger fortsatt igjen fra tidligere jobber som skal fullføres).
Det forventes en noe bedring i q2, q3 og q4 vil man virkelig se resultater av ny struktur i mseis.
Mseis er i mitt syn en nyslipt diamant.
Mitt target er fortsatt xx sifret.
Gg
Det er blitt signalisert bedre marginer på nye kontrakter.
En imponerende backlog.
Patentsaken og dets resultat kan komme når som helst, med forbehold om at ingen vet hvordan denne saken vil ende, men spennende er det, potensiell trigger.
Nye kontrakter kan tikke inn for ytterligere backlog.
Påbegynte kontrakter med bedre marginer (noe smått henger fortsatt igjen fra tidligere jobber som skal fullføres).
Det forventes en noe bedring i q2, q3 og q4 vil man virkelig se resultater av ny struktur i mseis.
Mseis er i mitt syn en nyslipt diamant.
Mitt target er fortsatt xx sifret.
Gg
Dandan60
18.06.2021 kl 12:41
3806
It explains all, no serious people buying, only sells of everyday.
danmark1
18.06.2021 kl 13:03
3793
Der er flere måder at aflønne folk på og flere måder, som gør dem engagerede. Det er rettidig omhu.
GulbranGråstein
18.06.2021 kl 14:36
3708
Ondi05 skrevInnlegget er slettet
Ble formulert slik at hele gjengen er lavmål, hårsår er ihvert fall ikke jeg. Men har fått konstatert at kursen ene og alene flyter på tekniske signaler nå.
Trenger noe fundamentalt med litt trøkk i for å få fortgang i kursen (oppover selvsagt).
Nedover på lav omsetning, faller kursen noe til går jeg inn med en litt større post tenker jeg (relativt) kan ikke sitte å se på dette billig salget uten å handle.
Gg
Trenger noe fundamentalt med litt trøkk i for å få fortgang i kursen (oppover selvsagt).
Nedover på lav omsetning, faller kursen noe til går jeg inn med en litt større post tenker jeg (relativt) kan ikke sitte å se på dette billig salget uten å handle.
Gg
Magseis har gått fra ett røverkjøp til å være grisebillig! Har fått fylt på litt i dag😊 olja følger dollarkursen som styrker seg vesentlig! Føler meg komfortabel som aksjonær dette vil snu! Shortselgerne utnytter hver en liten mulighet de har med Mikke mus volumet som blir omsatt. Olja kommer til å presse videre opp! Fler og fler forstår att oljemarkedet gjør comeback. Koser meg med en 🍻😎
Nidaros-andy
18.06.2021 kl 14:50
3675
Uten å tro for mye og mene for mye så er det så enkelt som at interessen er fraværende for øyeblikket. Topp 20 fremstår som mer eller mindre uforandret der flesteparten har kommet inn på langt høyere nivå enn dagens. Topp 50 er vel i stor grad det samme med noen unntak. Så om ingen av dem vil selge og interessen for å kjøpe er fraværende, så blir det øretrilling i påvente av noe som trigger interessen. Så rundt Q3 20 når bekreftelsen på at "skuta var snudd" at omsetningen gikk skyhøyt og interessen var stor, men så har det dabbet. Fundamentalt har bare flere kontrakter kommer inn, ordreboken blir tykkere, gjelden har gått ned siden den gang. Jeg synes ledelsen har levert strålende og fortsetter de med dette så kommer vel kursen også etterhvert. Trenger noe som kan vekke interessen, enten det er en nyhet om kontrakt, rettsak eller en investor som trøkker til og får opp omsetningen. Har ståltro på at dette kommer, kanskje over helgen, kanskje i juli og senest 24. Aug når Q2 kommer. Det tror og håper jeg blir en dag for gode tall.
Redigert 18.06.2021 kl 14:50
Du må logge inn for å svare
Liten anbefaling, sjekk ut container segmentet.
Utvikling i rater:
https://harpex.harperpetersen.com/harpexVP.do
Utvikling i rater:
https://harpex.harperpetersen.com/harpexVP.do
Går all inn om den går under 3 kr, helst ned mot 2.5
AudiBMWMercy
18.06.2021 kl 15:25
3573
Faller MSEIS under 3,5 så faller aksjepris til containerselskap siden folk selger det for å kjøpe mer MSEIS :D.
Det er bedre risk/reward nå på MSEIS mot containerselskap om en sitter long.
Det er bedre risk/reward nå på MSEIS mot containerselskap om en sitter long.
Hehe drøm videre, kjøper meg videre opp på disse nivåene 😎
3.5 var vel en drømt for 1 mnd siden. Eller et mareritt 🌞
Et skritt fram og to tilbake :)
Wow Norge begynner virkelig å tjene penger nå 632, kr fatet nå. Dette blir det bra kontrakter på etterhvert.
danmark1
18.06.2021 kl 15:58
3519
Du har før drømt om kurser under 3,5. Sidste gang var det en kort fornøjelse og den gik hurtigt tilbage til 4 kr. Olieprisen holder højt niveau, så jeg tror, vi hurtigt er tilbage over 4 kr.
For all del, ønsker ingen kurser ned jeg, er bare trist og oppgitt over hele markedet nå om dagen, ikke bare mseis, mye annet også. Nå har jeg ingen aksjer, for holde øye med et par og se meg om etter ny inngang. Markedet må vel før eller siden snu. Equinor kollapser på et par dager, Shelf, Aker Sollutions (som jeg trodde stod rimelig robust mot nedgang). Jeg må ha en pause. Er det renter som gjør at markedet er i panikk?
Skal olja få ett outbreak nå. Trosser høy dollarkurs 👍
73.7×8.68=639,71 kr fatet. En reaction high vil gi en oljepris på 80- 81 dollar.+ ett oljerally, dette vil gi Carel gode marginer. Short klarte det igjen snart på tide å holde på aksjene 😊
Tenkte å si noe om Dow Jones får den en ukesavsluting under 33400 punkter kommer det en korreksjon i juli siden indexen er verdens børs lokomotiv får det betydning for osebx. Dilemmaet er oljepris som får en boost, jeg sitter rolig i oljeaksjene mine for resten av året og 2022 ser fantastisk ut. Infoen er fra verdens store analytiker.
Hotlegs
18.06.2021 kl 17:01
5765
Riktig god helg. Viktig å se positivt på fremtiden.
Vil nok stige om noen år.
Selv feirer jeg at siste 3 mnd brøt 300k-grensen i dag.
Synd det står minus foran.
Vil nok stige om noen år.
Selv feirer jeg at siste 3 mnd brøt 300k-grensen i dag.
Synd det står minus foran.
Det vil endre seg hold er min anbefaling, legg følelsene bort så går alt bra. God helg til deg også hotlegs 😊
Dandan60
18.06.2021 kl 17:25
5744
lolle02 skrev The new Comic Ali
Going to the weekend conference just for 2,(him and her) got a hotel room for free of Stordalen? Who knows?
The shareholders get f.. badly and the shares is bleeding continue. Down again on monday?
The shareholders get f.. badly and the shares is bleeding continue. Down again on monday?
Wow nothing is written in Stone 😲
Spennende holder DOW JONES STØTTEN 33400!
KaiRK
18.06.2021 kl 22:54
5524
Ja, det gikk dritt! :(
Closer dow måneden under 33473 er det vel bare å avskrive Juli som en ferie måned og satse på at det ikke bærer ned forbi 29600....
Closer dow måneden under 33473 er det vel bare å avskrive Juli som en ferie måned og satse på at det ikke bærer ned forbi 29600....
Wow glad du delte denne, skal huske 33473 den 30.06 TAKK, da satser vi på at vi slipper korreksjonen 😊
Hotlegs
20.06.2021 kl 15:29
4813
Lørdag og Søndag er flotte dager for en magseisaksjønær,
To bekymringsfrie dager før elendigheten fortsetter. 😉
To bekymringsfrie dager før elendigheten fortsetter. 😉
lolle02
20.06.2021 kl 17:45
4704
Ta det med ro, slapp av, kontrakter kommer snart, og nyheter angående renewables står også for tur.
God sommer
God sommer
GulbranGråstein
21.06.2021 kl 08:59
4346
Ny uke, nye muligheter, børsen åpner ned, bred nedgang generelt på verdens børser, er vi en korreksjon evt i nærheten av en, det er vel tiden for det egentlig.
Ellers er det for tiden gode kjøps muligheter i Mseis.
Gg
Ellers er det for tiden gode kjøps muligheter i Mseis.
Gg
danmark1
21.06.2021 kl 09:54
4222
Nye fund i Nordsøen og stigende oliepris, hvad mere kan vi forlange? Se frem.
danmark1
21.06.2021 kl 10:08
4192
Iran’s election of ultra-conservative leader Ebrahim Raisi as president may further complicated the prospects of future nuclear talks. Raisi was sanctioned by the US government before being elected, and he is known as a hard-liner on foreign policy. This may raise the bar for both Washington and Tehran to reach a consensus on removing economic sanctions and returning to the 2015 nuclear accord.
https://www.dailyfx.com/forex/market_alert/2021/06/21/Crude-Oil-Prices-Rise-as-Iran-Nuclear-Talks-Yield-No-Progress.html
https://www.dailyfx.com/forex/market_alert/2021/06/21/Crude-Oil-Prices-Rise-as-Iran-Nuclear-Talks-Yield-No-Progress.html
Hotlegs
22.06.2021 kl 05:22
3918
Olje, USA og Asia opp. Normalt sett skulle slt ligge tilrette for en flott dag.
Hvordan det påvirker mseis, er mer usikkert. 🤞
Hvordan det påvirker mseis, er mer usikkert. 🤞
lolle02
22.06.2021 kl 07:10
3858
Rekylen kommer nå, øretrillinge. Vil opphøre, og det fundamentale vinner.
Triggerne står i kø, og Mseis er vinneren i seismikk.
Triggerne står i kø, og Mseis er vinneren i seismikk.
For hver dag som går er vi nærmere nye kontrakter, løsning i patentsak og nytt angående renewables. At kursen samtidig er på dette nivået er jo en gavepakke til de som vil inn og være med på ferden nordover. For den kommer😊
Albatross
22.06.2021 kl 07:31
3885
Kursen får bare bli det den blir kortsiktig. På mellomlang sikt skal vi via 8 og videre opp 👍
Tradinator
22.06.2021 kl 08:11
3820
I dag vender MSEIS oppover igjen. Noen ganger er det ikke lenger mulig å få bedre kjøp på en aksje, det kan tyde på at bunnen er nådd og nå er det ikke lenge til vi får nyheter om patentsaken og plutselig også noen nye oppdrag. Oljeprisen er i stigende trend og vil være det en stund fremover, det er heller ingen bakdel. Tror det snur opp igjen nå. Optimist.
Sveinien
22.06.2021 kl 10:05
3749
Enig. Har testet bunn på 3,5 hvor den ikke gikk igjennom. Har sunket siste uken på lavt volum. Spådde egentlig at bunnen var nådd på 3,7 men den kom seg ned til 3,530 hvor den har vist signifikant støtte. Testet den støtten flere ganger de siste dagene. Blir veldig spennende å se den neste uken - oljeprisen er jo spådd å stige hele juli fra før. Er ikke akkurat negativt denne nyheten her heller https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/06/21/7692716/mener-oljeprisen-kan-passere-100-dollar
danmark1
22.06.2021 kl 10:54
3741
Alle kigger på olieprisen lige nu. Fortsætter den op, kommer folk på købsknappen.
cheezy
22.06.2021 kl 13:05
3603
Nå har Normand Mermaid startet i Angola og REM Saltire er i Mexicogulfen. Utfra Q1 rapporten skal MASS crewet og 2 eller 3 source crews også være i operasjon. En børsverdi på under en milliard begynner å se billig ut.
Redigert 22.06.2021 kl 13:05
Du må logge inn for å svare
Og fortsette nedover denne billig aksje :)som ingen vil investere ...null interesse må je bare si....ok olje går opp snart da blir nok et Meisrally...hahahah..
danmark1
22.06.2021 kl 15:43
3474
Når olieprisen bare fortsætter op, kommer folk til købsknappen, vent og se.
Og je som trodde at Mseis itte var veldig avhenging av olje prisen :)