BWE 2022 - Q4 gir føringene

gunnarius
BWE 11.05.2021 kl 10:17 255526

Tillater meg å opprette en ny tråd. Ble vel lang den gamle.

Atter en "utenom børs handel". Her om dagen gikk det en post på 200.000 aksjer, i dag en ny post på 250.000 aksjer. Kan være greit å vite, så forstår man bedre øretrillingens sanne ansikt.

BWE omsettes NOK 2.55 under emikurs på NOK 27 og som en digresjon - PEN omsettes for NOK 1.6 over emikursen.

BWE har sånn omtrent dobbelt opp til kursmål. Mye å gå på altså.

Selskapet er lite villig til å kommentere om det forventet hydrokarboner i Dentale formasjonen før boring. Jeg tar dette til etterretning og skjønner at etter Gamba fiaskoen så holder BWE meget tett vedr. den pågående boringen ned til Dentale. Svar får vi trolig i denne uke. Brønnen var estimert til 30 dager og da antar jeg samlet boretid for både Gamba og Dentale. Det er opplyst at boringen ligger foran skjema, så da er det meldingstid i disse dager - gitt jeg tar utgangspunkt i borestart medio april.

Blir uansett interessant å vite hva Dentale formasjonen viser, slik at aksjonærene på Q1 får en bedre samlet redegjørelse.

Det er i det store og hele at etter Q1 jeg tror det kan være bedre beslutningsgrunnlag i aksjen. For ledelsen burde ha en del å berette og si oss hvordan skape gode aksjonærverdier.

Noen som kan bekrefte, ligger Norve fremdeles på samme lokasjon?
Redigert 15.02.2022 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
ErikNordnet
23.11.2021 kl 15:38 3985

Jeg tror de svarade omtrent følgende:
De har mulighet å produsere 15000 fat per dag med optimalisering av nåværende brønner, med de tror de kommer å produsere ca 11200 fat/dag i q4 (ref Q&A delen)

FID Maromba mest sannsynligvis tampen av H1 2021. Polvo er allerede valgt.
Leo blir brukt som Gas to plant for Kudo og er kjempespennende.

Siste spørsmålet var ang aksjekursen og innsider kjøp av CEO. Det ble ganske så morsomt, men C Arnet var veldig positiv.
Kingiscash
23.11.2021 kl 15:48 3957

om ikke annet så har oljeprisen touchet 730 NOK, det har den bare vært en gang tidligere i historien. Skulle gjerne sett at vi pumpet for fullt nå.
99999
23.11.2021 kl 16:52 3881

Vil tippe det finnes en gaslift pakke som kan kjøpes og modifiseres fra en rigg eller FPSO som skal skrapes eller som ikke har behov for det lengre. God investering, hvis en kan ta den i bruk raskt.
Fluefiskeren
23.11.2021 kl 17:02 3873

Jeg oppfatter det slik at de produserer 15 000 bopd nå. Da virker i såfall 11 200 bopd pessimistisk. Arnet virket nøktern og konservativ nå. På direkte spørsmål var det tydelig at ny pumpe på slutten av året var konservativt som han uttalte de. Han har nok lært av at han tok av fullstendig rett før resultatet på Hibiscus extension forelå.
Foreigner
23.11.2021 kl 17:08 3845

So 50% of net profit to be paid as dividends from 2024 onwards. First of BWE, PEN and PNOR to define the ratio. This is very welcome.
Foreigner
23.11.2021 kl 17:16 3884

Regarding the impact of the gas lift equipment; they said very clear it will triple the capacity.... but this must mean this will mostly be spare capacity? Right?
Bwe2021
23.11.2021 kl 17:18 3928

Jeg tolket også slik. At produksjon i Q4 var lavere pga produksjonen fra de siste brønnene ikke kom online før i slutten av oktober, og andre tekniske stopp, men at de produserte 15kbpd pdd.
Redigert 23.11.2021 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
gunnarius
23.11.2021 kl 19:25 3824

Har enda ikke fått tid til å lytte, men om det er slik enkelte av dere oppfatter produksjonen som ~15.000 ved optimalisering og bruk av nåværende gas lift, vil dette - gitt ståda - være fantastisk. For jo høyere gross, jo lavere OPEX.

Forholder det seg virkelig slik at gross 15.000 f/d er innen rekkevidde, fremstår aksjen som gjenstand for reprising.
Zohan
23.11.2021 kl 19:36 3827

Det sies at det er en produksjon på 15.000 f/d per nå med eksisterende gas lift. Men de fortsetter med arbeid for å optimalisere dette. Men de de venter ikke full utnyttelse før nytt utstyr er installert. Ellers har brønnene bra kapasitet.
zavva
23.11.2021 kl 20:07 3768

Synes svaret til Arnet på spørsmålet angående Golfinho er meget interessant. Ikke akkurat avvisende svar fra Arnet - synes en kan lese mellom linjene i svaret hans at de jobber med noe konkret.
Kingiscash
23.11.2021 kl 21:33 3661

har nå lyttet: de 6 brønnene produserer 'around' 15000 fat med dagens enkle gass lift på Adolo. Basert på 73,5% gir det 11025 netto til BWE. Den nye pumpen vil tredoble kapasiteten, antar den kan brukes når Ruche skal kobles til? Anslaget med q4 22 er 'very conservative' på tross av alle utfordringer mht supply chain. Det er under en måned siden man koblet brønnene til og det kan virke som de fortsatt vurderer hva som skal gjøres, derfor vanskelig å guide produksjon for 22. Spørsmålet er om man kan finne en midlertidig løsning som kan løfte produksjonen noen tusen fat til per dag. De to nye brønnene ' performing very well'.

Som flere har nevnt:

Maromba - Polvo fra Brasil til Midt Østen så snart den går av kontrakt og da får de tilgang til fartøyet. FID i slutten av 1H 2022.

Kudu: Mangler bare PPA, vil eie hele verdikjeden - 'an integrated Gas to Power - project'. En semi sub er bedre enn en FPSO pga 'harsh weather conditions'. Vil bli konvertert til ' permanent mooring'. Hvis ikke Namibia vil kjøpe så blir gassen omdirigert til LNG to Power-prosjekter i SA. 'Very optimistic. A PPA is the trigger for the project'.

Kommentarer fra sjefen til spørsmålet 'Why do you believe in the company?': Our future looks extremely good. All our projects are tracking well. Deferrals, same endgame. Well below estimates and budgets. We will manage to solve these temporary operational issues(gas lift), in the not too distant future. Still very optimistic.

Litt mer beroliget nå enn når jeg leste rapporten i dag tidlig. Og med en småsenil kar ved roret i USA så blir kanskje 2022 bedre enn fryktet.
Redigert 23.11.2021 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
gunnarius
23.11.2021 kl 22:06 3604

Endelig har jeg fått baken nedpå til å gå igjennom CC. Fantastisk, sier jeg. Dette var langt bedre enn forventet.

Lin Espey forsøkte å forklare produksjonen per i dag. Mener han sa at den nå er ca. 16.000 f/d, men selv om han sa 15.000 f/d og CEO Arnet nevnte det samme, er man nå kommet så høyt i produksjon at OPEX er langt nede på $20-tallet. Knut nevnte en gang $30, men det er for 2021. Knut forsøkte også å stagge Espey da COO ville utbrodere 15.000 eller 16.000 fat statementet hans som produksjon på Dussafu nå. Espey viste til de siste prod.brønnene - og så skjøt Knut inn at for hele 2021, 11.200 f/d. Dette tallet tar Knut fra rapporten hvor det opplyses 2021 production estimate revised to ~4.1 mill. Divider 4.1 mill med 365 dager, så får man 11,200 f/d. Dvs Espey snakker om produksjon i nåtid, mens Knut for hele 2021.

Vil spesielt nevne to av mine spørsmål som ble tatt opp. Knut leste ikke all texten, men den er som følger :

3. Reuters and media in Brazil have confirmed that BWE is bidding for Golfinho oilfield cluster offshore Brazil – is this an ongoing process and may lead to a possible deal with Petrobras?

5. Dear Mr. Arnet, you have bought a lot of shares, could you please tell the market why you believe in the company?

Først redegjorde Knut for Golfinho, deretter kastet han ballen over til CEO Arnet. med spørsmål om han kunne si noe om M&A ståda. Da svarer Arnet ikke rent generelt på oppkjøp, men spesifiserer Brasil og at selskapet må ta ned produksjonsrisken. Jeg har aldri tidligere hørt vår CEO snakke så lenge og detaljert om Brasil og at markedet vil få vite, når BWE har noe konkret å melde. Mitt syn om BWE i Brasil og offshore er blitt ganske så mye forsterket. Beroligende for min del, som skriver så mye - og tidvis euforisk - om Golfinho Pakke-1 og Brasil. Fremdeles behøver ikke BWE melde Golfinho, men jeg blir storlig overrasket om ikke selskapet inngår deal med Petrobras og BWE kan tillegge rundt 15.000 nye fat fra Brasil. At Arnet snakket så åpent og detaljert om Brasil, tror jeg beror på at partene er kommet rimelig langt i prosessen. Er nå inne i 5. forhandlingsmnd, etter min vurdering og syn.

Synes Carl klarte seg meget bra på spørsmålet om hvorfor han har kjøpt egne aksjer i bøttevis.

Ber nå folk følge ekstra godt med på BWE i fortsettelsen, for her kan det komme positive overraskelser som vil snu det hele opp-ned. Aksjen er med dagens aksjekurs et kupp. Dertte vil ikke vare lenge..

Traderne/øretrillerne har virkelig fått frotse i BWE aksjen - gitt hva Panoro opplyste i går ikke direkte kan overføres eller samsvarer med hva BWE opplyste i dag. Forholder det seg slik at max yteevne fra Tortue er ca. 19.000 f/d, som nevnes i rapporten og selskapet kan få ut ca. 15.000 f/d med optimalisering og bruk av eksisterende gas lift, er man ikke langt unna hva analytikere og markedet hadde forventet. Her tror jeg det er noen, som vår gode venn i DK nevner, som har solgt for tidlig.
Redigert 23.11.2021 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
gunnarius
23.11.2021 kl 22:37 3534

Kingiscash,

Om jeg husker riktig sakset du fra CC-referatet det du fant interessant og relevant. ifm. Q2. Dersom du gjør dette denne gang også for Q3, kan du være grei å få med hva Knut og CEO Arnet sa som tilsvar på spørsmålet om at BWE byr på Golfinho og hva kan denne prosessen lede til.
Kingiscash
24.11.2021 kl 00:30 3399

Angående Golfinho. Ganske runde svar, men er vel ikke unaturlig at Petrobras gjerne vil ha en avgjørelse på denne siden av nyttår?:
 
KS: de har notert medieoppslagene i brasil og referer til meldingen som ble sendt ut i oktober - no formal decision
Greenfield? Brownfield? Geographical areas?

CA: Well, it is correct that we for quite some time have been defining brownfield acquisitions as a part of our strategy. And yes, we are looking  in the very areas where we currently have assets. So Brazil is obviously an area we are keenly looking at the possibility of acquiring a brownfield opportunities. So that is yes, definitely within our strategy, and yes definitely within our geography. So we are very interested in pursuing these opportunities. And we see that as beneficial to the company and the shareholders and also would spread some of our production risk, which is good. But we don't comment on specific questions like whether we are interested in Golfinho(litt uklart) or not because that is something we will announce to the market as and when we have something concrete to announce to the market.  
gunnarius
24.11.2021 kl 06:51 3347

Gjentar hva jeg skrev kl. 22:06 i går kveld:

"Ber nå folk følge ekstra godt med på BWE i fortsettelsen, for her kan det komme positive overraskelser som vil snu det hele opp-ned. Aksjen er med dagens aksjekurs et kupp. Dette vil ikke vare lenge."

Ser nå at vår trolig aller beste oljeanalytiker Teodor er ute med sin anbefaling:

.Ber kundene hamstre etter kurskollaps

Analytiker Teodor Sveen-Nilsen har truffet på hver eneste BW Energy-anbefaling denne høsten. Nå mener han aksjen har falt nok, og tror tiden er inne for å satse før kursen går i taket på nyåret.

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/11/24/7778014/anbefaler-kjop-av-bw-energy-etter-kurskollaps
zavva
24.11.2021 kl 08:51 3209

Her er analysen til Spb1 Markets og Teodor:

BW Energy - Share price collapse not justified by fundamentals (UPGRADE)

Since
we downgraded BWE on 5 October, the share price has declined around 25 from NOK 30 to NOK 23 The past month, share price has also been the
weakest in our E&P coverage universe with a decline of around 30 We do not think that is fully justified by fundamentals We see improved risk reward and
upgrade to Buy (from Neutral) We trim our target price to 30 (from 32 to reflect the reduced 2021 22 e earnings estimates Our target price corresponds to
P/NAV of 0 65 x and 2022 e P/E of 9 x

Q 3 21 earnings as expected, Q 4 set to be all time high Overall, there were no surprises in BW Energy Q 3 21 financials Q 3 21 EBITDA and recurring net income
of USD 8 m and USD 10 m were roughly in line with our forecast of USD 7 m and USD 8 m, respectively The minor negative deviation for recurring net income
was related to state profit oil booked as a tax expense Net cash of USD 171 m was in line with the pro announced number of USD 170 m As we expected and
also previously indicated by the management, the Q 3 financials were thin as no liftings were done during Q 3 Therefore, the q/q development was as expect
negative Due to several liftings in Q 4 we expect substantial q/q earnings growth next quarter Probably all time high by a good margin

Production guidance cut, opex/bbl increased In its Q 3 21 report BWE reduced the gross Tortue production guidance for 2021 from 12 9 kboe/d to 11 2
kboe/d Unfortunately, that reduction was the third time 2021 production expectations were reduced Tortue production has been impacted by plant
shutdowns and limited gas lift capacity BWE said the “gas lift limitations to continue to defer production until capacity increase in Q 4 2022 As a direct
consequence of the reduced production volumes, 2021 opex/bbl guidance was increased to USD 30 ))(from 26

2021 22 earnings estimates cut and capex lifted As a result of reduced production guidance and an indication of lower production rate into 2022 we reduce
our Q 4 21 and our 2022 estimates The company showed a graph that indicated the full year 2022 production will be below the same graph showed in the Q 2
report three months ago, something that also was confirmed during the conf call To reflect the updated guidance, we cut 2021 e EPS by 24 and 2022 e by 5
In addition, we increase our 2022 capex estimate to USD 275 m, up from USD 230 m

Among the weakest YTD in our coverage universe Since we downgraded BWE on 5 October, the share price has declined around 25 from NOK 30 to NOK
23 The past month, share price has also been the weakest in our E&P coverage universe with a decline of more than 30 Admittedly, BWO in late October
sold 20 million shares in BWE, representing approximately 7 8 of the shares outstanding in BWE Insider selling is never positive for the sentiment Still,
nothing material has changed fundamentally We see improved risk reward and upgrade to Buy (from Neutral) We trim our target price to 30 (from 32 to
reflect the reduced 2021 22 e earnings estimates

Season soon in favour of E&P Historically, Q 1 and to some extent Q 2 usually has been a good season for cyclical equities, such as E&P If we look at the past
20 years, we find that energy stock (OSE Energy index) usually has outperformed the index the first 1 3 of the year, while the outperformance is reversed in H 2
As we are approaching year end it is maybe tempting for investors to take a few oil bets?
2
Kingiscash
24.11.2021 kl 09:00 3184

SEB nedjusterer BW Energy
SEB nedjusterer sitt kursmål på BW Energy til 28 fra 33 kroner, samtidig som det gjentas en kjøpsanbefaling av aksjen.

Det fremgår av en analyse tirsdag.
solb
24.11.2021 kl 09:11 3236

Idag kjører XTX motsatt opplegg. Kjøper og selger på vei opp. Ikke gi mat til meglerbanden!
Hele tiden slipper de aksjer som de har ervervet på siste dagers billigsalg.
Redigert 24.11.2021 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
24.11.2021 kl 09:35 3181

Noen gode innlegg på tampen igår av flere brukere. Takker for det.

Med capexguiding på nesten $300m neste år, så er vi vel der at RBL-fasilitet "MÅ" på plass? Ikke spesielt interessert i mer utvanning nå.
40something
24.11.2021 kl 09:46 3142

Tror mange brukte Sveen sin publisering i NA for å selge seg ut. Olja er jo blitt en blindvei som aksje. Alle går for det samme i Norge, og også imot det samme. Litt som sosiale medier har oppdratt innbyggerne
Fluefiskeren
24.11.2021 kl 10:08 3104

Står det ikke i analysen at de reduserer kursmålet fra 32 til 30 kroner?
Kingiscash
24.11.2021 kl 10:10 3100

det må nok på plass, CFO-en indikerte at det skal bli en avklaring i slutten av Q1 22. Kan nok få en mindre lån i en eller annen bank, de har jo fortsatt en del cash, blir god kontantstrøm i q4 21 og q1 22 så med dagens oljepris så kan de kanskje klare det, men lite rom for å sette i gang med Kudu og Maromba. Men vi er bare 12 måneder unna 35000-40000 gross på Dussafu. Gitt at det går etter planen da. Som vi har sett så gjør det ikke alltid det. Med ubelånte aktiva så er man i en veldig god posisjon, man kan sikkert ta Golfinho ved hjelp av RBL, uten noen emisjon.
Kingiscash
24.11.2021 kl 10:14 3097

kilden er FA, har ikke SEB analyser selv så får ikke sjekket.
512tr
24.11.2021 kl 10:22 3072

SEB: BW Energy må gjenvinne tillitten i markedet
19 minutter siden · E24
Etter noen kvartaler med produksjon under guiding, trenger oljeselskapet BW Energy å gjenvinne tilliten i markedet.
Det skriver SEB i en oppdatering tirsdag.
Meglerhuset synes likevel fortsatt at det langsiktige potensialet og verdsettelsen er attraktiv, og gjentar en kjøpsanbefaling av aksjen, men med et redusert kursmål på 28 kroner, ned fra tidligere 33 kroner.
Så langt i år er er oljeaksjen ned 14 prosent til kurs 23,9 kroner.
«I tredje kvartal ble produksjonsguidingen for 2021 justert til 4,1 fra 4,7 millioner fat. BW Energy har justert sin produksjonsguiding for 2021 ved hvert av de forrige tre kvartalene, og skyldt på blant annet covid-19-effekter som forsinker utviklingen av prosjekter og midlertidige driftsproblemer. Vi tror det viktig for caset å starte med å levere på guiding for å gjenvinne tillitten i markedet», skriver SEB.
Samtidig venter meglerhuset at produksjonen vil mer enn dobles innen 2023, og peker også på at Maromba-utviklingen i Brasil kan legge til ytterligere vekst fra 2024.
https://aksjelive.e24.no/article/5GobgO
solb
24.11.2021 kl 10:22 3070

Jeg bet meg merke i at Arnet fikk spørsmål om sitt større aksjekjøp. Det skapte godt humør hos Arnet. Slett ikke lei seg for den svake kursen, og heller ikke noe ufordelaktig om selskapets situasjon. Ser frem mot nytt år med maksimalt av aksjer i depoet.👍
Kingiscash
24.11.2021 kl 10:33 3035

kan vanskelig tolkes negativt, men BWE må snu trenden med lavere guiding for hvert kvartal:

Kommentarer fra sjefen til spørsmålet 'Why do you believe in the company?': Our future looks extremely good. All our projects are tracking well. Deferrals, same endgame. Well below estimates and budgets. We will manage to solve these temporary operational issues(gas lift), in the not too distant future. Still very optimistic.
VårDitto
24.11.2021 kl 10:37 3015

Det er to store dominanter innen kompressorpakker av denne kategori; Siemens Energy og Nuovo Pignone (Italia), og pris på pakkene er selvsagt avhengig av størrelse/kapasitet, men kostet i min tid fort vekk 150 mill NOK.
Å tenke at BW er store i denne sammenheng er dessverre svært naivt ; selv daværende Statoil måtte gå med lua i handa i forhandlinger med disse (i all hovedsak Nuovo Pignpne for Statoil/Eqinor).og lite hjalp det!
Er som sagt ikke på ingeniørsiden på slike pakker, så jeg aner ikke hva BWE sitt behov er, og mine anslag/opplysninger kan være feil!
Redigert 24.11.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
24.11.2021 kl 10:43 3063

Se 08:51 høyere opp.

EDIT Jeg var for rask. Den var fra Sparebanken 1 Markets
Redigert 24.11.2021 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Kingiscash
24.11.2021 kl 11:08 3010

veldig nyttig info! Antar BWE har dialog med Siemens re gassturbinene på Kudu, men det hørtes komplisert ut. Forstår det ikke er noe man snekrer sammen i en workshop i Kina.
solb
24.11.2021 kl 12:16 2922

Endelig har jeg fått kartlagt Algoen til XTX ganske så nøye, og har handlet deretter. Det har jaggu allerede innbrakt ca 70k av "Snabba Cash". Mer bør det bli?😁
upsidedown
24.11.2021 kl 13:16 2825

Tre kursmål i dag. Nordea 25, SEB 28 og SBM 30. Tror man får rikelig tid til å laste rundt dagens nivå og muligens på større rabatt om olja skal inn i en periode med raske ups and downs.
gunnarius
24.11.2021 kl 15:25 2721

Man kan gjerne spekulere i inngangstidspunkt, men jeg spekulerer i at BWE melder kjøp av Golfinho Pakke-1 fra Petrobras innen 31/12. Og da gjelder det for min del å sitte med BWE aksjen.

Begrunnelsen ligger i at BWE iht. Reuters innleverte anbud rundt 15. juni. Videre har ANP forlenget boring av en brønn på BM-ES-23 til 30/5. Og for at ny eier av Golfinho skal få rimelig tid til å starte med boreprosessene og det formelle, synes 5 mnd. som rimelig. Bør ikke være mindre. Dvs. BWE med rimelig grad av sjanse melder Golfinho før nyttårsrakettene fyker i været - og BWE aksjen spretter i været.

Husk hva Arnet sa i går på CC og i samme slengen som han snakket om Brasil, selskapet bør sikre seg ifm. produksjonsrisk. Dvs. kjøper ny produksjon og to bein å stå på.
Redigert 24.11.2021 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
40something
24.11.2021 kl 15:53 2659

Hva sier du til analytikernes kursmål? De ligger godt under kursen som var på 33. Hvorfor barbert så mye? Er det sentimentet i oljerelaterte aksjer som trekker ned?
solb
24.11.2021 kl 17:49 2533

Tror den godeste Biden har dreti skikkelig på draget nå? Frigivelse av 50mill fat med "sur" svovelholdig olje som raffineriene nødig vil bruke, blir ingen genistrek. På OPEC+ møtet neste uke får vi trolig se en reduksjon på 400 000 fat fra organisasjonen. Det er mitt tips.
Veien videre mot 90 - 100 og 120 $ pr fat er innledet!
tuja
24.11.2021 kl 18:14 2492

IEA ber Opec foreta grep om oljeprisen

Det internasjonale energibyrået (IEA) ber Opec og deres allierte om å ta nødvendige grep for å få oljeprisen ned på et «fornuftig nivå».

– Jeg håper veldig at de i det neste møtet eller møtene tar nødvendige grep for å hjelpe det globale oljemarkedet og bidra til å få prisene ned til et fornuftig nivå, sier IEA-sjef Fatih Birol.

Birol retter oppfordringen særlig til Russland.

– Russland kan enkelt øke eksporten til Europa med 15 prosent og hjelpe det europeiske gassmarkedet betydelig, sier han.
Fluefiskeren
24.11.2021 kl 18:27 2478

Da kan man jo spørre hva et fornuftig nivå er. Og for hvem?
40something
24.11.2021 kl 19:02 2420

Ja man kan si det samme om strømprisene.
512tr
24.11.2021 kl 19:39 2383

Brandon kan jo beordre det amerikanske militæret til å ta liten ferie, US military bruker rundt 400 000 fat olje/dag og er verdens desidert største oljeforbruker.

Til sammenligning bruker Norge ca. 200 000 fat/dag...... vi som skal elektrifisere hele landet og liksom redde verden fra undergang 🤣
cinet
24.11.2021 kl 20:00 2344

Olje eksperter i USA ler av Brandon. Han har malt seg selv inne, og får meningsmålingene rett i ... USA har redusert sin egen oljekapasitet fra 13,5M pr.dag til 11,5M pr.dag. Nå flesker han til med 50.000 pr.dag , som ekspertene sier; "Give me a break" , eller som en sa, "en plasterlapp på et kulehull". Alaska og Canada kan levere, men Brandon stenger ned rørledninger.