BWE 2022 - Q4 gir føringene

gunnarius
BWE 11.05.2021 kl 10:17 255550

Tillater meg å opprette en ny tråd. Ble vel lang den gamle.

Atter en "utenom børs handel". Her om dagen gikk det en post på 200.000 aksjer, i dag en ny post på 250.000 aksjer. Kan være greit å vite, så forstår man bedre øretrillingens sanne ansikt.

BWE omsettes NOK 2.55 under emikurs på NOK 27 og som en digresjon - PEN omsettes for NOK 1.6 over emikursen.

BWE har sånn omtrent dobbelt opp til kursmål. Mye å gå på altså.

Selskapet er lite villig til å kommentere om det forventet hydrokarboner i Dentale formasjonen før boring. Jeg tar dette til etterretning og skjønner at etter Gamba fiaskoen så holder BWE meget tett vedr. den pågående boringen ned til Dentale. Svar får vi trolig i denne uke. Brønnen var estimert til 30 dager og da antar jeg samlet boretid for både Gamba og Dentale. Det er opplyst at boringen ligger foran skjema, så da er det meldingstid i disse dager - gitt jeg tar utgangspunkt i borestart medio april.

Blir uansett interessant å vite hva Dentale formasjonen viser, slik at aksjonærene på Q1 får en bedre samlet redegjørelse.

Det er i det store og hele at etter Q1 jeg tror det kan være bedre beslutningsgrunnlag i aksjen. For ledelsen burde ha en del å berette og si oss hvordan skape gode aksjonærverdier.

Noen som kan bekrefte, ligger Norve fremdeles på samme lokasjon?
Redigert 15.02.2022 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
solb
17.12.2021 kl 11:16 5753

Kan det være en avklaring om Golfinho før nytt år som nærmer seg?
gunnarius
17.12.2021 kl 12:19 6009

Det som er spesielt fascinerende er hvor langt ned aksjen kan trades - gitt det finnes noe usikkerhet. Aksjen raukjøres primært på usikkerhet - og ikke potensial. Her må den drevne investor skille. Gitt aksjen er hardt behandlet, vil den ved første anledning og usikkerhet er fjernet, - les særlig ifm. produksjon, fyke opp igjen. Så det er timing som er nøkkelordet.

Reagerer selv med noe undring, ettersom selskapet har bekreftet en produksjon i nåtid ~15.000 f/d. Dette er ikke godt nok grunnlag til å gruse aksjen. Det er hovedsakelig usikkerheten rundt produksjon som må bekreftes. At ikke markedet fester lit til noe innen M&A vil trolig vise seg å være feil. Generelt sett er det jo pandemien og fluktuerende oljepris, som uansett trekker BWE aksjen noe ned, som for oljeaksjer flest.

BWE aksjen har falt alt for mye, uten substansielt grunnlag. Noen NOK ned fra NOK 33 er naturlig, men ikke NOK 13-14 per aksje ned. Korreksjonen opp er like om hjørnet.

Ved melding om Golfinho, dersom dette skjer - og dobling av BWEs produksjon, bør NOK 35-40 per aksje være realistisk (rimeligvis også at markedet vurderer en deal som god) . Som sagt, dette eventyret og oddsen må vurderes.

Eier man ikke vilje til å ta noen sjanse, vel så er man heller ikke med i loddtrekningen. Bare til info, Iht. Reuters og andre kilder skal BWE ha lagt inn bindende bud på Golfinho medio juni. Dvs. 6 mnd. siden. En melding om Golfinho kan således komme når som helst - gitt det skulle bli en deal med Petrobras. Men det vet man ikke, kun benytter tilstedeværende indisier.
Redigert 17.12.2021 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.12.2021 kl 13:40 5921

Jepp og 30 juni kom denne fra Reuters:

« Petrobras is expected to begin bilateral negotiations with the top bidder in the coming weeks or days, added the sources, who requested anonymity to discuss confidential matters. »

Kanskje de startet forhandlinger i midten av juli. Da kan det være verdt å sammenligne med PEN sitt kjøp av to assets fra Tullow. Der ble det i ettertid uformelt opplyst at forhandlingen startet i juli 2020 og 9. februar ble kjøpet meldt. Så ting tar tid. Nå var PEN sitt kjøp litt mer komplisert riktignok da det omfattet to forskjellige assets i hvert sitt land. Det viser at forhandlinger fortsatt kan pågå en stund før noe blir meldt. Det hadde vært merkelig om det kom rett etter Arnets kjøp av aksjer. Vi vet vel at BWE ikke var eneste interessent. I hvert fall ble det snakket om i den Reutersartikkelen at DBO også hadde budt om igjen selv om de tidligere hadde vært i forhandlinger som ble brutt.

Som du sier. Melding kan komme når som helst og da gjelder det å være inne. Det er jeg. Drømmescenariet er at DBO ved tidligere CEO, Solbrække, i PEN og som virket som dyktig etter min mening slår seg sammen med BWE om Golfinho og får la oss si halvparten hver. Da ville allerede arbeidet med å skaffe seg en partner vært over. Nå har riktignok BWE tradisjon med å ville være majoriteseier til de grader, men det kan de ha forandret syn på.
gunnarius
17.12.2021 kl 15:59 5869

Da er det inngått kontrakt for Norve.

https://newsweb.oslobors.no/message/549804

Vaalco skal iht. Borrs flåteplan være ferdig med hovedboreprogram innen Q1 2022. BWE endret ordlyd first oil Hibiscus/Ruche fra Q2 med first oil Q4 2022 til late Q4 2022. Vil derfor anta at BWE har god kontroll på riggen og vet temmelig sikkert når den er ferdig for Vaalco. Minimumskrav må være at BWE har konsultert Vaalco og kjenner til fremdriftsplan og behov på Etame. Dussafu rett borti i gata, så kort mob tid. BWE roter vel til dette også.

Litt artig at Thor er tildelt letter of award Southeast Asia. Det får meg til å tenke på hva CEO Arnet svarte på om han kunne si noe om M&A ifm. Q&A delen CC, for Q1 eller Q2 2021. Mener han da sa nettopp Southeast Asia var det et asset de fokuserte spesielt på. Men for all del, det er ikke sammenheng her og hva som er meldt. Undres over, hvor ble det av dette asset (M&A) Southeast Asia? Ble det heller Golfinho som ble hovedinteressen?
tuja
17.12.2021 kl 16:39 5828

Voldsomt hvordan BWE skal straffes. Må vel snart være nær en bunn for denne gang. Får tro BWE blir en av nyttårsrakettene. Har falt vel mye, og kv4 blir vel også god lesning.
Slettet bruker
17.12.2021 kl 17:59 5749

..så var dette en børsmelding fra Borr Drilling. South east Asia delen er ikke relatert til BWE.
gunnarius
17.12.2021 kl 20:35 5635

Siden det var meg som begynte med å stille meg noe tvilende til om Norve kunne betjene både Vaalco og BWE fullt ut iht. boreprogram og first oil,, så er det også min plikt til å svare på dette spørsmålet.

Tok kontakt med selskapet i ettermiddag og svaret er at BWE har ingen målsetting om å endre på first oil ifm. Hibiscus/Rucke - late Q4 2022 som omtalt ifm. Q3. Nevner dette, for alt spekuleres jo i når det gjelder BWE nå om dagen.

Da tolkes dette som om Vaalcos kontrakt og program allerede er innbakt ved at BWE nå sier late Q4 2022 og ikke i Q4 2022. Men dette er jo allerede kjent i markedet, jf. Q3.
Fluefiskeren
17.12.2021 kl 21:10 5599

Bra du klargjør det. Ser at flåtestatus sier at Vaalco har kontrakt som utgår april. Da blir jeg alltid i tvil om det betyr i slutten av april eller begynnelse av april eller når som helst i april. Det står også : « Committed with option to extend».

Det betyr at i tilfelle problemer under boringen vil perioden kunne forlenges. For problemer kan oppstå både i brønnbanen og på selve riggen. Heldigvis kjenner de formasjonene godt så jeg tror ikke det vil ligge på overraskelser der.

Jeg er alltid litt, om ikke pessimistisk, så i hvert fall nøktern og ser for meg «first oil» i Q1 2023. Bedre enn det enn nok engang å bli skuffet.
Redigert 17.12.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
tuja
18.12.2021 kl 13:15 5440

DNB mener ivertfall at BWE er "skitbillig" nå. Er vel kun ett par uker siden denne kom:

DNB økte nylig TP til 32, men har underliggende verdi på kr 51/aksje:

Mandag denne uken tok vi anbefalingen på BW Energy opp fra hold til kjøp med et kursmål på NOK 32 pr aksje. Kursen er noe opp denne uken og stengte i går opp på NOK 22.40 pr aksje. Skuffende produksjonstall og fravær av drahjelp fra leteresultatene har imidlertid medført at aksjen så langt i år fortsatt er ned rundt 19%. Oljeprisene er gjennom samme periode er opp med rundt 45%. Basert på våre forventninger til oljepris og selskapets innfasing av planlagte prosjekter de neste årene får vi en estimert netto underliggende verdi på NOK 51 pr aksje. Utfordringen for at selskapet skal få kursen til å bevege seg i den retningen er imidlertid at investorene i sektoren nå etter vår mening prioriterer en attraktiv direkteavkastning, og at investeringsbehovet for å realisere den planlagte veksten på våre tall i utgangspunktet ikke vil gjøre det realistisk med noe utbytte før i 2025-2026. Vi har i våre estimater lagt til grunn at selskapet i tiden fremover derfor vil velge å justere strategien, og at de dermed som følge av forskyvning av et prosjekt vil oppnå en fri kontantstrøm på USD 339 mill allerede for 2023.
danmark1
19.12.2021 kl 10:21 5196

Svært at forstå, at vi er tæt på 19 kr. Alle forventer stigende efterspørgsel, senest GS.
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/12/19/7791779/goldman-sachs-venter-ny-rekordettersporsel-for-olje?internal_source=sistenytt
ErikNordnet
19.12.2021 kl 12:59 5130

Problemet er (min åsikt) at BWE ikke levert på guiding i 2021. Guiding for 2021 var vel 4,7 - 5,2 M fat. Konsensus ble 4,2 M fat. Selskapet må bevise at de kan leverere som kommunisere for å vinne tillit.
Fluefiskeren
19.12.2021 kl 14:28 5079

Ved Q1 sa de intervallet 4,7 - 5,7 M fat. Da hadde de skrevet det ned fra 5,2 - 5,8.

Ved Q1 sa de også :

• Full year OPEX is expected to be USD 21-24 per barrel.

Etter det ble OPEX 32 USD bopd i Q2 og så smått vanvittige 36 i Q3. Det meste har gått feil på Dussafu i år dessverre. Og det aller verste er at de også guider lav produksjon for hele neste år. Det virker veldig merkelig at de ikke tok høyde for dette med trykket når en kompressor tar minst ett år å skaffe. Kanskje mangel på erfaring?

Likevel synes kursen lav må. Er faktisk lavere nå enn da året startet. Og det med veldig klar margin. Vi snakker om rundt 35 %. Det er vel bare PNOR som ligger rundt det samme. Så vi får håpe på en liten stigning fremover nå. Kanskje de kan finne en alternativ måte å øke produksjonen på i alle fall litt i påvente av kompressoren. Også har vi selvsagt M&A. Det står og faller litt med det tror jeg.

Redigert 19.12.2021 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
jess23
19.12.2021 kl 15:03 5037

For den som ser litt lenger frem enn nyttårsaften iår så må jo dette være en av de beste inngangene man kan få om man har tro på et ok oljemarked de neste årene. Selvsagt ting som kan gå galt, men er neimen ikke priset inn noe suksess fremover i kursen nå heller. Min BWE-post har nå passert PEN-posten i størrelse og det trodde jeg faktisk aldri skulle skje :-)
Frosken
19.12.2021 kl 17:24 4947

BWE tar seg nok opp igjen når det kommer positive nyheter, men spørsmålet er hvor langt ned den skal først. Flere som tror på høyere oljepris.

Goldman Sachs tror vi vil se høy oljeetterspørsel de neste to årene. Inflasjon og produksjonspress skaper oppside for oljeprisen. Utelukker ikke 100 dollar fatet.

Etterspørselen etter olje var allerede på rekordnivåer før omicron-varianten kom, og etter hvert kommer etterspørselen etter flyreiser til å ta seg opp igjen, sier lederen for Goldman Sachs' energiforskning, Damien Courvalin.
deadcatbt
20.12.2021 kl 17:52 4660

Jeg vurderer å kjøpe her igjen.

Stått på sidelinjen siden 30, og har heller ikke fulgt sånn kjempe mye med, er det noen spesiell grunn til det store fallet bortsatt fra generell støy?
Fluefiskeren
20.12.2021 kl 18:10 4630

Det skyldes nok primært q3, men det får jo være måte på. For første gang noensinne er nominell kurs lavere i dag enn hva den er for PEN
Kingiscash
20.12.2021 kl 20:55 4506

Endelig foran skjermen igjen. BWE handles med en merkedsverdi på 5 mrd NOK og 1,5 mrd NOK netto i banken ved utgangen av Q3. Med to skipninger i Q4(hvorav kontantstrømmen for nr 2 først kommer i Q1 22), så ser balansen sterk ut når vi går inn i 2022. En rekke potensielle triggere, worst case så må vi vente til Ruche/Hibiscus kobles på om 12 måneder. Fallet i oljeetterpørselen pga smittetall går over, det vet vi av erfaring. Har aldri sett så mange biler på veien på min rundreise i Norge de siste to ukene. Selv om el-biler er dominerende i Oslo så er det diesel som gjelder ellers. Dagens el-priser gir ikke det grønne skiftet medvind akkurat. Så kan jo man tenke seg konsekvensene i resten av verden som ikke kan subsidiere el-biler som Norge. Om det blir noen deal i Brasil bør vi vite mer om per 31/12. Lukker øynene for dagens kurs og biter tenna sammen. Satser på at vi ikke går ned til neste Fibonacci som er 13 hvis jeg ikke husker feil.
solb
20.12.2021 kl 21:30 4444

Har jeg oppfattet det riktig at " DEEP BLUE" nå er i gang med rørleggingen fra Adolo mot Hibiscus / Ruche?
https://www.offshore-mag.com/field-development/article/14069580/bw-energy-revises-ruche-phase-1-plan-offshore-gabon
Fluefiskeren
20.12.2021 kl 22:10 4429

Vi diskuterte det litt på PEN tråden. Det var jeg som kastet ut det, men ta det for det det er. Spekulasjon.
Kingiscash
20.12.2021 kl 22:30 4392

Er vel ikke unaturlig at det jobbes i flere faser med en utbygging. Deler av rørarbeidet gjøres separat fra andre operasjoner. Tross alt ikke mer enn 12 måneder til First Oil.
Kingiscash
21.12.2021 kl 09:05 4236

Hvis PEN forventer 125000 bbls fra Gabon i siste lasten for året så gir vel det ca 500000 bbls for BWE? Og hvis det er samme for den forrige liften så snakker vi om vel 1 mill bbls? til en snittpris på 75? Så rundt 75 m usd i inntekter for q3? Margin på rundt 35 usd/bbl? Eller er jeg helt på jordet?
gunnarius
21.12.2021 kl 09:27 4245

PEN med netto 125.000 fat i Q4 løftingen fra Gabon (17.5% eierandel) betyr fra Gabon med denne løftingen gross 720.000 fat. Dette blir netto 529.000 fat til BWE, dersom man tenker at hva som er produsert blir løftet.

For å produsere gross 720.000 fat fra forrige løfting i november (BWE spesifiserer ikke dato, men vi vet det var fra før Q3, hvor november løftingen ble nevnt) og med hva CEO Arnet og COO Espey opplyste, nemlig 15.000 f/d på Q3- tidspunktet, så vil dette ta 48 dager å produsere. Derfor passer det bra med en produksjon på ca. 15.000 f/d og at dette løftes mot slutten av demsember. Slik som meldt av PEN:

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/12/21/7792541/panoro-produksjon-pa-over-8.500-fat-pr.-dag

Basert på tidligere produksjonsnivåer (bl.a. 15.000 og 16.000 fat) og OPEX , uten Covid-19, medførte OPEX på ca. $18 per fat. Gitt produksjonen er ca. 15.000 fat gross per dag, vil trolig OPEX ligge på grovt sett ~$22.
Redigert 21.12.2021 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
gunnarius
21.12.2021 kl 10:09 4212

Generell info om hva som muligens kan tolkes som en form for oppstart Hibiscus/Ruche Fase 1 og gross ca. 40.000 f/d late Q4 2022.

Ser at rørleggingsfartøyet Deep Blue nå har lagt seg til ro Port Gentil - base/oppankring for oljeindustrien. Depp Blue kommer fra Dussafu. Nå er det bare å følge med på hva dette rørleggingsfartøyet fortar seg i neste runde - Dussafu på nytt eller annet oppdrag?
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 10:13 4243

Nytt oppdrag tror jeg nok. De ble vel ferdig med det de skulle gjøre, og vi får håpe det er det jeg foreslo på en PEN tråd
solb
21.12.2021 kl 10:18 4362

Var ikke dette bare ren spekulasjon da? He,he.
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 10:22 4364

Jo. Fastholder det. Det er jo ikke meldt noe om dette. PEN hadde melding i dag, men nevnte ikke noe om det.
gunnarius
21.12.2021 kl 14:40 4192

En stund siden innsidehandel og håper dette heller ikke kommer med det første. Heller ingenting skrevet i media her hjemme eller i Brasil, som jeg hat fått med meg om Petrobras og BWE angivelig valgt av Petrobras sitt styre som successful bidder for Golfinho-Pakke 1. Sluttforhandlingene kan enten kollapse eller bli materialisert til en deal.


deadcatbt
21.12.2021 kl 15:05 4136

Da er jeg i hvert fall inne igjen, ikke at det merkes på kursen, men godt er det. :)
Kingiscash
22.12.2021 kl 10:09 3840

leker litt med tall etter Aker BPs oppkjøp av Lundins E&P avdeling.

Markedsverdi= 198 mrd NOK
Netto gjeld = 43 mrd NOK
EV = 241 MRD NOK
Produksjon = 400.000 BBLS/Day
Verdsettelse: 602.500 NOK per produsert fat.

Man kan selvsagt ikke sammenligne aktivaene til BWE med Johan Sverdrup & co, dette er en lek med tall.

BWE:

Markedsverdi = 5 mrd NOK
Netto gjeld = - 2 mrd NOK
EV = 3 mrd MOK
Produksjon = 11200 BBLS/Day (Paretos estimat)
Verdsettelse: 268.000 NOK per produsert fat

Om 12 måneder er estimert produksjon ca 30000 bbls/day for BWE. Som vi vet er det stor usikkerhet rundt dette. Gas liften må på plass og
utbyggingen av Ruche/Hibiscus må gå etter planen. Hvis man priser fatene til BWE på samme måte om 12 måneder, gitt det ovennevnte går bra,
så bør kursen ligge rundt 60 NOK. Skulle fatene prises på samme måte som Akers dobles prisingen. Men det er ikke naturlig ettersom JS har en estimert levetid på 40 år. Utbyggingen av R/H har en kostnad, men samtidig genererer selskapet godt med kontanter. I tillegg kommer merverdi fra Kudu og Maromba.

Redigert 22.12.2021 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
gunnarius
22.12.2021 kl 11:17 3777

Kingiscash,

Her berører du det sentrale med BWE aksjen - det enorme potensialet. Det er selve konstruksjonen, fundamentet om man vil, til BWE som står så fjellstøtt. Videre står triggerne i kø. Selskapet har iboende kraft og på gang vekst - i seg selv og på gruppeplan - til å vokse voldsomt, uten at dette nødvendigvis vil trekke for sterke veksler på aksjonærene. Innfris guiding om RBL innen Q1 2022, så bør oppkapitaliseringen være gjort for neste år. Det er størrelsen på cash flow som pga. mulig M&A , ikke vites eksakt. En potensiell produksjonsøkning innen M&A kan også benyttes til videre vekst/utbygging.

I tillegg så gjør Kingiscash det klokeste - ikke ta hensyn til M&A i en nøktern og realistisk vurdering. Det holder at jeg (med ref hva CEO Arnet uttalte på siste CC).er euforisk og snakker vedvarende varmt om at BWE kjøper ny produksjon, For det er her jeg tror markedet vil erfare kortsiktig dobling av produksjonen. Har kikket inn i hva Golfinho-Pakke 1 konstellasjonen vil kunne gi og tilføre BWE. Det er så store greier at markedet p.t., ikke ser det store potensialet. Selv om min begeistring for Golfinho gjentas, har det ingen hensikt å bygge videre på noe som helst her, før dette asset er konkret i BWEs O&G portefølje.

Tilbake til hvordan du på en saklig måte vurderer selskapet, så er vi ikke langt unna januar update og Q4. kan ikke fornekte at PC skrus på hele tiden, med stort sett ett hovedmål for øye - at BWE realiserer strategi som forfektet innen M&A. Å neglisjere denne muligheten, blir å gå mot hva selskapet selv guider og hva selskapet ser etter.

Markedet og aksjonærene i BWE må ha noe å strekke seg etter, utover de nedfelte assets som eies. Det er her man kan se konturene av BWE, som ansvarlig operatør, for et nytt eiendel. Men om BWE lykkes med dette, vites ikke sikkert.
Fluefiskeren
22.12.2021 kl 15:02 3642

Som kjent kjøpte BWE to gamle Jack-ups fra Borr Drilling. Den ene skal brukes på utbyggingen av Hibiscus/Ruche. Noen som vet hva de ser for seg at den andre skal brukes til? Den kan jo benyttes til eventuelle nye funn på EEA, men man kan jo ikke forskuttere det selv om prospektene er mange. Så vidt jeg kan forstå ligger både Maromba og Kudu på litt for dypt vann til jack-up i denne klassen.
Redigert 22.12.2021 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
solb
22.12.2021 kl 15:08 3733

"Leo" er tiltenkt Kudu.
gunnarius
22.12.2021 kl 15:39 3697

Enig, den andre jack-up riggen - et eller annet relatert offshore Gabon, uten at man 100% på nåværende tidspunkt kan dedisere felt/block.

Kudu gass:

Oslo-listed oil and gas company BW Energy has agreed to buy the semi-submersible drilling rig "Leo", from Aquadrill, a Seadrill affiliate, to use as a production unit for offshore field development in Namibia.

Maromba:

Temmelig sikkert FPSO Polvo, som lett ombygges og allerede har operert i brasilianske farvann og innfrir spec. Mener vi ikke har fått meldt noe sted at Maromba har blitt frigitt forrige oppdrag, men mest trolig er den det. Min kommentar og hypotese når det gjelder Maromba. Dette er trolig det aller siste, av de kjente assets til BWE, som blir utbygget.

Faktisk tror jeg - gitt BWE kjøper Golfinho-Pakke 1, at det både blir realisert fortettingsarbeidet på Golfinho (økt produksjon) , gass fra Canapu Gas Field og kanskje first oil/gass block BM-ES-23 - før first oil Maromba. Det er dette med Golfinho klyngen som er så spesielt og attraktivt. En kjøper kan doble produksjonen av olje og gass på Golfinho innen et par år.. Og Canapu gassen kan relativt raskt settes i produksjon. Til sist, utbygging av allerede funnet olje kan videreutvikles ifm. BM-ES-23.

Hvem enn som kjøper kinderegget Golfinho-Pakke 1 - dette asset er etter mitt syn sykt spennende og med store muligheter innen et kort tidsaspekt. Derfor og gitt BWE kjøper Golfinho-pakke 1 - Maromba må vente på at tiden kommer til dette feltet med tungolje. Her har BWE faktisk god tid om alt ordner seg for BWE.
Redigert 22.12.2021 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
Kingiscash
23.12.2021 kl 09:46 3535

Oljeprisen er opp ca 10% siden starten av desember. Ikke verst når man leser fremsiden av avisene om dagen. Fortsatt litt uklart hvordan salgsprisen for Dussafu-oljen fastsettes, men PEN sa vel på Q3 at den er knyttet til snittprisen for måneden. En rask beregning indikerer en snittpris på 80,7 i november og 73,5 hittil i desember. Om oljeprisen holder seg på 75 ut måneden så nærmer vi oss 74 i snitt. For november og desember så ligger vi nå på 77 i snitt. Dermed ender vi ikke langt unna 77 på de to lastene. Helt ok det.
gunnarius
23.12.2021 kl 10:13 3515

Holdes oljeprisen på det nivået du nevner Kingiscash og det produseres ~15.000 f/d med OPEX rundt $22, ligger det an til fin fri kontantstrøm i 2022,

En bekreftelse på dette ultimo januar, vil styrke aksjen, fordi markedet er i tvil om det virkelig produseres så mye på Dussafu. Vesentlig årsak til at aksjen blir raukjørt.

Panoro meldte om løfting av netto 125.000 fat for deres del. i slutten av desember. Dette bør bety at nivået på ~15.000 f/d holdes intakt. Dvs. da blir det for 2022 trolig to løftinger per Q, bra det.

Stille i media og fra selskapet. Meget spennende periode vi går inn i - resten av inneværende år og Q1. Det er en ting at markedet og aksjonærene stiller opp scenarier, men det blir ekstra spennende ettersom BWEs management åpent snakker om noe innen M&A.

Selv om det skulle ta dager/uker før BWE melder noe innen M&A eller alt går i vasken, tar ikke sjansen på å stå utenfor - gitt noe skulle bli meldt. Har kjøpt mer på disse nivåene. Sitter dønn rolig.
Matros
23.12.2021 kl 10:14 3512


Skjønner ikke helt hvorfor man skal denne aksjen skal prises til 40% av underliggende verdier. Verdiskapingen har jo vært eventyrlig, og ledelsen har levert til budsjett eller lavere. Lastet opp med aksjer har de også gjort. Skal man belaste ledelsen for geologien i reservoarene, og sviktende trykk og produksjonsresultater. Kanskje kommunikasjonen rundt leteresultatene kom litt skjevt ut, men hvor mange hundre millioner i aksjekursfall skal det resultere i. Det store bildet er verdiskapingen i BWE har vært betydelig og verdiskapingen har vært god.

. , og selskapet er mer verdt enn BWO nå.
solb
23.12.2021 kl 11:47 3411

Regner med at "liften" fra Adolo nå snart er fullført. Tankeren kloss opp til Adolo har ligget lenge og lastet. Det må bli et meget godt 4.Q for BWE med de oljeprisene vi ser nå om dagen. God Jul. 🎈
Kingiscash
23.12.2021 kl 23:49 3183

hadde ikke satt mye penger på at Brent skulle printe 77 USD den 23. desember da omicronen begynte å dukke opp for en måned siden. Nå er det stort sett positive overskrifter; nye piller, mindre sannsynlighet for innleggelser, etc. For et år siden stod Brent i 50. Hva står den i ved nyttår 2022? 50 eller 100? Eller 75? Og har vi 30.000 netto til BWE om 12 måneder? Ønsker alle på tråden god jul!