BWE 2022 - Q4 gir føringene

gunnarius
BWE 11.05.2021 kl 10:17 254806

Tillater meg å opprette en ny tråd. Ble vel lang den gamle.

Atter en "utenom børs handel". Her om dagen gikk det en post på 200.000 aksjer, i dag en ny post på 250.000 aksjer. Kan være greit å vite, så forstår man bedre øretrillingens sanne ansikt.

BWE omsettes NOK 2.55 under emikurs på NOK 27 og som en digresjon - PEN omsettes for NOK 1.6 over emikursen.

BWE har sånn omtrent dobbelt opp til kursmål. Mye å gå på altså.

Selskapet er lite villig til å kommentere om det forventet hydrokarboner i Dentale formasjonen før boring. Jeg tar dette til etterretning og skjønner at etter Gamba fiaskoen så holder BWE meget tett vedr. den pågående boringen ned til Dentale. Svar får vi trolig i denne uke. Brønnen var estimert til 30 dager og da antar jeg samlet boretid for både Gamba og Dentale. Det er opplyst at boringen ligger foran skjema, så da er det meldingstid i disse dager - gitt jeg tar utgangspunkt i borestart medio april.

Blir uansett interessant å vite hva Dentale formasjonen viser, slik at aksjonærene på Q1 får en bedre samlet redegjørelse.

Det er i det store og hele at etter Q1 jeg tror det kan være bedre beslutningsgrunnlag i aksjen. For ledelsen burde ha en del å berette og si oss hvordan skape gode aksjonærverdier.

Noen som kan bekrefte, ligger Norve fremdeles på samme lokasjon?
Redigert 15.02.2022 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
danmark1
26.05.2021 kl 11:26 4738

Den seneste prognose jeg har set, forventer underskud af olie i 2022, selv med Iran tilbage og OPEC+ på fuld produktion. Til trods for, at vi ser udbrud af Corona forskellige steder i verden er pandemien på retur, og det kommer til at gå stærkt nu, hvor den sårbare del, efterhånden er vaccineret og produktionen sættes op. Jeg tror olieindustrien står over for en langvarig optur. Aktiviteten rundt om i verden, er på vej op, og vi ser det nu på eksporttallene. I Danmark er beskæftigelsen nu højere end før Corona og I Sverige går det samme vej. Jeg tror, det er en god indikator for hvad der venter.
gunnarius
26.05.2021 kl 17:38 4591

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/05/26/7679404/bw-group-selger-seg-ned-i-bw-lpg?internal_source=sistenytt

Hva skal penga brukes til? Noe innen havvind/grønne bølge er mest trolig eller kanskje øke i BWO/BWE?
Gasman
26.05.2021 kl 18:11 4597

Dette vil ikke gjøre veien til å fornye JCPOA lettere:

https://www.reuters.com/world/middle-east/iran-approves-hardliner-presidential-polls-bars-several-hopefuls-2021-05-25/

"Rouhani and his moderate allies have blamed most of Iran's economic woes on U.S. sanctions and given top priority to talks aimed at reviving Tehran's 2015 nuclear deal with world powers, which former U.S. president Donald Trump quit.

Conservative and hardline allies of Khamenei have placed the responsibility squarely on the government, and insisted that Washington cannot be trusted to fulfil any accord".
Redigert 26.05.2021 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.05.2021 kl 09:45 4379

Symtomatisk, ny handel utenom ordinær børs. 250.000 aksjer til NOK 23.95. Husk ett av øretrillingens hovedformål: De postene som går utenom ordinær børs.

Ny post omsatt, 250.000 aksjer og NOK 23.95. Ser ut til at det er noe på gang her. Dvs. kan fortsdette slik. .
Redigert 27.05.2021 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
Sammo
27.05.2021 kl 10:06 4360

Er ny på børs og skjønner ikke att det kan være lovlig?
Noen som har en formening om hvorfor DNB har hold og 26kr i kurs?
solb
27.05.2021 kl 10:18 4387

Nordnet tillater ikke shorting av BWE, men dette algo - bytte - opplegget som anvendes av flere aktører, fungerer veldig greit i så måte. Slik kriminalitet får lov til å slippe gjennom når det er store penger i sving.
gunnarius
27.05.2021 kl 10:29 4382

Ikke uvanlig, det må følges med på endringene i topp 20.

Atter en post utenom ordinær børs. Denne gang 205.099 aksjer til NOK 23.95.

Analytikere og kursmål - dessverre blitt for subjektive greier, men det finnes unntak hvor analytikere virkelig går i dybden. Har ikke sett denne DNB analysen og kursmål du viser til, men har ikke tidligere vurdert DNB til å være den aktør som virkelig "kan" BWE. Kan selvfølgelig være like realistisk for det. Blir jo et paradoks når kurssmål, dersom NOK 26 fra DNB er riktig, svinger herfra og opp til midt på NOK 50-tallet.

BWE må bare fortsette å bore, få ferdigboret prod. brønn DTM-7H og meldt dette. Deretter blir det Hibiscus North. Kan bli spennende nok det i Q3. Deretter online de to siste prod. brønnene Tortue Fase 2 i Q3/Q4. Helst før .......

Det er som regel når det ser mørkest ut at det plutselig lysner. For BWE har en krigskasse andre kan drømme om og null gjeld. Forventer faktisk at selskapet smir ved å holde fast på tidligere guidet RBL lånefasilitet og gjentatt på Q1. Kort fortalt, forventer at selskapet gjør mer enn å bore eller sitte i ro med de daligdagse gjøremålene.

Det skjer mye innen oljebransen og assets skifter ofte hender.
solb
27.05.2021 kl 10:37 4371

Støtter hva du skriver her fullt ut.
Zohan
27.05.2021 kl 11:10 4325

Blokksalg på gang nå kanskje? Er det siste rest av de aksjene som har tynget kursen siden tør brønn som er på vei ut? Får håpe det, hadde vært fint å komme seg opp på 26 tallet snart værtfall
Kingiscash
27.05.2021 kl 11:15 4309

ca. 1,5% av fri flyt omsatt i dag. Da har vi kanskje en aktør som gjerne vil flytte kursen litt videre opp. Snart månedsskifte og antar Pareto tar BWE ut av månedsporteføljen. Noe som sikkert innebærer at de som tok et bet på boringen nå snart er ute. Hvis ikke Iran ødelegger oljeprisen så tro jeg vi snart er tilbake på emi-nivå.
Zohan
27.05.2021 kl 11:34 4294

Vil tro veldig mange av de kortsiktige er ute nå, håper og tror at investor massen nå er mer langsiktig. Dette vil hjelpe kursen på vei nordover hvor den hører hjemme.
keane
27.05.2021 kl 14:56 4209

Tar BWE - Pen er opp over 8%. BWE bør følge på nå.
Kingiscash
27.05.2021 kl 15:06 4205

Strengt tatt kunne vel PEN og BWE slå sine pjalter sammen. Ca. 30.000 fat per dag EOY? Ville bli et bra (Vest)Afrikansk oljeselskap.
Fluefiskeren
27.05.2021 kl 15:21 4214

Huffda. BWE skal jo til Brasil for å gjøre seg fet. Det vil jeg helst holde meg unna.
solb
27.05.2021 kl 15:36 4228

Vel, vi får se fremover mot neste Q. for BWE og PEN og BWO. Selskapene hadde alle pluss i første Q. Med 2 lifts i neste Q. må det bli inntekter som virkelig monner og som vil synes.
solb
27.05.2021 kl 16:39 4168

Suspekt opplegg i sluttauksjonen. Ca 1,5 mill aksjer omsatt. Helt uvanlig dette. Tipper det er tilbakeføring av utlånte? Disse har nok vært brukt for å senke kursen. Det har vært mulig å erverve rimelige aksjer i kjølvannet av tørrborringen på Hibiscus?
XTX har nok en finger med i det spillet?

Tilfeldig? Slett ikke. Ingen tilfeldighet at når en som vil selge 1,5 mill aksjer, akkurat idag finner en som vil kjøpe. Her har du nok også svaret på øretrillingen som har pågått lenge.
Redigert 27.05.2021 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
ErikNordnet
27.05.2021 kl 17:34 4144

Ja, regerte også på omsettningen idag på +44 mill Nok..
Gasman
27.05.2021 kl 18:46 4110

Ekstremt ja, men det er jo sånn sett oppløftende at noen fant kjøpere til en så stor post uten å presse kursen mer enn 15 øre :-) Det må da bety at kjøperne er tilbake?
Kingiscash
27.05.2021 kl 20:34 4039

tror aldri jeg har sett 2% av frie aksjer omsatt i sluttauksjonen i noe selskap. Kanskje med unntak av noen penny stocks. Totalt 3,3% av frie flyt omsatt i dag. Ser ikke bort i fra at du har rett, men hvorfor dekke seg inn i sluttauksjonen? Ville det ikke være naturlig å ta det otc? skulle gjerne ha fått fakta om hva dette var. 'washing' dvs å handle med seg selv er jo ulovlig. Og hvis det er en aktør som støvsuger markedet, hvordan klarer man å lokke fram 1.5 mill aksjer i auksjonen? Normalt går det noen tusen aksjer. Et mysterium.
gunnarius
28.05.2021 kl 00:12 3891

At det posisjoneres på alle andre måter, er et fenomen som rir aksjen på lavt volum i handelen som en mare.

Skjer noe med de to aller øverste på eiersiden, BW Gruppen og BW Offshore inkl. Arnet, skal dette meldes. Så det må være blant de øvrige topp 17 at det posisjoneres. Jeg velger å kalle handelen for posisjonering, fordi hadde disse aksjene ikke blitt omsatt per def. i bulk, ville aksjekursen ha reagert kraftig oppover.

Dette sagt, det er positivt at det handles, selv i bulk. For dette er trolig investorer som sitter tettere på enn de fleste andre.

Hva som er snodig, er likefullt at markedet ikke hiver seg på og utnytter øretrillingen i større grad enn hva som gjøres. Vil ikke kalle det penger på gata, men kursen holdes nede på et nivå som medfører disse transaksjonene utenom "systemet".

Derfor lander jeg på at topp 17 eller andre relativt sett tunge investorer bare må få gjøre seg ferdig. Tror faktisk at de fleste på topp 20 ser hva som skjer og tillater denne metoden å handle på. Stilltiende avtale om man vil, for alle vet at når det er blitt rolig eller volumet tar seg opp, så trekkes aksjekursen opp tilsvarende.

Hva aksjekursen og stigning trenger, er først og fremst et bevis eller understøttelse på at oljeprisen ikke trues i fortsetteslen av Iran etc. Legges et nytt gulv, slik som er under etablering for oljeprisen, vil oljeaksjene og BWE nyte godt av økende tillit, for et segment som absolutt ikke vurderes som tidsriktig.

Igjen, money talks - og det er her BWE fremover vil beruse aksjonærene og markedet. Faktisk vil den viktigste faktoren være, utover at BWE kommer til å øke produksjonen, selve oljeprisen. Man kommer ikke utenom oljeprisen, uansett hvor hardt det øretrilles.

Markedet har straffet BWE alt for hardt ved denne tørrboringen, uten å se hen til en oljepris i stigende trend og et selskap som innen 4 mnd. har økt sin produksjon med ca. 60%.

Redigert 28.05.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Gasman
28.05.2021 kl 09:57 3713

Hvordan vet dere at det er èn øretriller?
Kan ikke bare BWE ha endt opp med å bli en øretrilleraksje? Det som kjennetegner en god øretrilleraksje er vel en ganske flat utvikling og lav nedsiderisiko. Da kan man kjøpe 30 øre ned og selge 30 øre opp og gjenta det så lenge det går. Stikker den, så er leken slutt. Funker dårlig på aksjer som stiger, da man risikerer å bli "tatt" av en korreksjon. Dessuten er det jo sånn at aksjonærer venner seg til et mønster. Ikke alle som er sterke i troen på at det fundamentale vinner til slutt. Hvis man over tid ser at det beste hadde vært å trade små intervaller, gjør man kanskje det etterhvert. Selv gjør jeg det ofte med en post ved siden av den "faste", for å bedre snittet. Faller den mye (uten god grunn), kjøper jeg litt, som jeg selger igjen litt høyere oppe. Kanskje jeg er øretrilleren:-)
Jeg vet ikke om BWO også er en sånn også, men registrerer et ganske stramt intervall, hvor ingen nyheter ser ut til å være gode nok til å få den til å stikke nordover.
Igjen - lav nedsiderisiko, med lønnsom drift og svært lav verdivurdering. En aksje som teknisk sett virker bedre for å trade små intervaller enn å sitte stille.
Redigert 28.05.2021 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
40something
28.05.2021 kl 10:27 3685

Spot on
gunnarius
28.05.2021 kl 10:52 3635

Det er ikke noe kunststykke å flytte på kursen i denne aksjen. På så lavt volum i handelen kan kreti og pleti mestre dette.

Skal det så lite til for å bevege aksjekursen, skal det også tilsvarende lite til for å løfte den. Og om topp 20 eller andre virkelig fant det hensiktsmessig, så vil en slik handling fullstendig pulverisere øretrillingen - gitt momentum ble holdt oppe.

Av det som er kjent er vi ca. 4 mnd. unna ca. 60% produksjonsøkning. Innen denne tid er markedet mer informert om oljeprisens videre utvikling. Dvs. blir det virkelig den etterspørselsvekst som de fleste antar og prognosene tilsier?

For er svaret ja, blir det plass til Iran også i denne kabalen eller så lager OPEC+ plass. Vi får se hva de gjør i neste uke.Nå er jo heller ikke sanksjonene mot Iran opphevet heller. Tiden kan gå både før det skjer og respektiv kjøper er beredt til å handle med Iran - også av rent praktiske årsaker.

La det øretrilles, for da er det iallefall litt liv i aksjen innen handelen. Men om topp 20 eller andre vil noe annet, så tror jeg ting vil endre seg. Vi får se.
Redigert 28.05.2021 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Gasman
28.05.2021 kl 12:51 3528

Trodde dette var en oljeaksje jeg? Har jeg tatt feil?

Olja i 69,50, opp over 1% siden i går og kryper stadig høyere. OSE opp 1% og i ferd med å forbedre gårsdagens ATH.
BWE ned 1,43%...

Burde endre ticker til WTF!

PS: PEN fortsetter selvsagt i fint driv:-) Det er den man skulle ha satset på...
Redigert 28.05.2021 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
solb
28.05.2021 kl 13:27 3518

Åpenbart at noen får lov til å selge seg nedover med formålet å ta igjen aksjene på et lavere nivå. Dette virker jo som et effektivt short opplegg, enn så lenge svært få gjør dem rangen stridig. Shorting av BWE på Nordnet tillates ikke.
Fluefiskeren
28.05.2021 kl 13:43 3511

Synes shorting burde vært forbudt uansett. Er lite sjarmerende med å kjøpe aksjer for så å håpe på en nedgang. Det blir gal tankegang for meg. I hvert fall når det gjøres grep for å prøve å få ned kursen.
solb
28.05.2021 kl 14:26 3459

Ja, enig med deg i at shorting er en uting.
Ellers vanskelig å finne posisjonen til Norve for tiden. Noen med info?
Gasman
28.05.2021 kl 14:37 3444

Forskjellen på fundamental og teknisk trading:
For en som vurderer det fundamentale er aksjen mer attraktiv jo billigere den er.
For en som handler på TA er den mer attraktiv jo dyrere den er :-)

I går fant noen nesten 1,5 mill. kjøpere på 24,45. I dag, med høyere oljepris og børsen i bullmode vil de ikke ha den til 24.
Gasman
28.05.2021 kl 14:46 3468

Er ikke så bekymret over shorting av aksjer. Og vanskelig å forby, siden du ikke kan forby folk å selge en aksje. Jeg er mer bekymret for ETF`er på f.eks olje og råvarer. Det skaper et svært lite lesbart marked, hvor spekulantenes posisjonering blir viktigere enn tilbud og etterspørsel. Hvorfor er det en sånn massiv motstand på olja ved 70? Det har selvsagt ikke noe med tilbud/ etterspørsel å gjøre, men er et psykologisk punkt hvor tradere selger (shorter) massivt. Om denne brytes vil det kunne skape en gigantisk shortsqueeze. Det er ikke sunt for markedet i det hele tatt.
Fluefiskeren
28.05.2021 kl 14:49 3513

Nei, men man kan forby dem å selge en aksje de ikke har.
Gasman
28.05.2021 kl 14:56 3498

Naked short ER forbudt.
Fluefiskeren
28.05.2021 kl 15:15 3600

Ver det, men de selger aksjer de har lånt, men ikke eid. Nei, synes det er depressivt ved shorting. Sitte å håpe på at selskap skal gå dårlig.
Gasman
28.05.2021 kl 17:01 3526

Gikk enda dårligere for PEN i dag. Ikke akkurat noen trøst, og regner med at mange her sitter i begge. Men det kan jo tyde på en slags rasjonalitet om ikke annet.
Oljeprisen ligger tett på en massiv motstand. Den har ikke landet over 70 USD på over 2 år (2 år og en dag for å være presis).
Det kan jo tenkes at mange er redde for at den reagerer ned nå. Selvsagt reflekterer ikke kursen i BWE en oljepris på over USD 69, og om olja går ned et godt stykke herfra, vil BWE fortsatt være billig, men aksjemarkedet er jo binært, så en korreksjon i oljeprisen tilsier en nedtur i aksjen, om den så hadde kosta en tier.
Krysser fingrene for at den store korreksjonen uteblir, og støtter meg til at mine spådommer om oljeprisen alltid slår feil:-)
Redigert 28.05.2021 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.05.2021 kl 17:16 3554

Men så steg da også PEN over 8 % i går...
Gasman
28.05.2021 kl 19:41 3494

Finnes det noe sted hvor man kan følge med på om tradere er long eller short i olje?
gunnarius
30.05.2021 kl 00:25 3140

Artikkel fra 28. mai 2021. Stusser over at det nevnes BW Offshore ifm. aromba og first oil mai 2022. Må være før endringen, ref. koronaen.

Er det virkelig noe sted som jeg tror BWE kan tenke seg et eller annen innen M&A, må det være f.eks. Campos bassenget. Aller helst går jeg fremdeles og drømmer om null gjeld kan omdannes til høyere produksjon asap. Alternativt, at BWE bytter bort eierandel for høyere prod. Det helt spesielle med BWE er at kruttet er knusktørt, krigskassen er der. Men vil disse remediene bli benyttet?

Google oversatt:

New players in the Campos Basin are expected to invest more than R $ 13.2 billion

Petrobras divestments pave the way for other companies to work on revitalizing the fields

28 DE MAIO DE 2021 - 10h37

The realization of Petrobras' divestments in the Campos Basin already promotes the opening of the oil and gas exploration market to other companies, revealing a horizon of opportunities for the region. The latest negotiations confirmed the sale of 17 oil fields to five companies, four of which presented development plans that total an injection of at least R $ 13.2 billion, according to a survey by Firjan's Oil, Gas and Naval Management.

These investments refer to those classified in the plans as mandatory. In other words, according to the ANP, the value can still double if the so-called “contingent activities” are considered - those that still depend on the development of projects.

Only the multinational Tridenty Energy, based in Macaé, won 10 oil fields, with a forecast of R $ 5.6 billion in investments. Also based in Macaé, the French-British multinational Perenco took over three fields, where it foresees investments of R $ 1.1 billion. The company intends to install a new floating storage and transhipment platform, scheduled to be installed in the second half of next year, and has already started adopting measures to reduce dependence on the existing pipeline network.

“The movement diversifies the oil and gas market, and so we gain new players alongside Petrobras. The presence of all of them enriches the market and the region, bringing the dynamism that we need to increase economic and social activities, generating employment and income for all ”, celebrated the new coordinator of the Municipal Commission of Firjan in Macaé, Gualter Scheles, who requested the study by Firjan's Oil, Gas and Naval Management.

More royalties and jobs

In addition to these companies, operations in the Campos Basin will also include the activities of Petrorio, BW Offshore and Petronas. Among the oil fields acquired by the companies, Perenco is responsible for one that corresponds to the generation of royalties for Macaé and another two for Campos; to Tridenty, for six in Campos and eight in Quissamã. Petronas and PetroRio, on the other hand, will explore each one, a field that generates royalties for Campos. Most of them correspond to mature fields, which are those that have passed the peak of their production capacity.

“The entry of new companies with expertise in the recovery of mature fields brings benefits to everyone involved in the Oil and Gas market. This speeds up investments and the recovery process in the Campos Basin, thus prolonging production and multiplier effects. in the region. And that also means more royalties and more jobs in all activities directly or indirectly linked to this market ”, explains Thiago Valejo, Oil, Gas and Naval content coordinator at Firjan.

One of the objectives of Petrobras' divestment plan is to reduce debt and leverage the return of investors, allowing the state company to focus on the exploration of the more profitable Pre-Salt fields. In all, 35 fields in the Campos Basin were put up for sale, most of them dedicated to decommissioning - the deactivation of old exploration structures that, because they are obsolete, end up generating large maintenance expenses. But there is also, for example, the Maromba field, purchased by BW Offshore, which will have its first oil removed in May 2022.

Longevity to mature fields

In addition to these movements, the Program for Revitalization and Incentive to the Production of Maritime Fields (Promar), of the Ministry of Mines and Energy (MME), which seeks to create incentive mechanisms to attract different companies to explore mature fields. With installed infrastructure and uncovered reservoirs, the mature fields offer an opportunity to access the remaining volumes of oil and gas with lower investments than those of the new fields.

Rio de Janeiro is the state that should benefit most from the program, as it has more than 45 fields considered mature, many with the potential to produce for a longer time by increasing the oil recovery factor. Promar is currently in the workshop phase to consolidate the contributions received in the public consultation process. The forecast is that a conclusive report will be released in July with the solutions and proposals to be presented to the National Energy Policy Council (CNPE).

Among the contributions made by Firjan are the incentive to invest in applied technology and in innovation to expand the methods of recovering mature fields. Regarding job creation, the federation suggests the creation of a program to encourage training and professional updating to supply the increase in market demand. And in relation to proposals for maintaining the local goods and services industry, it is recommended to implement an industrial policy, coordinating existing measures, such as IDPs, local content, Repetro, access to credit, among others.

https://www.jornalterceiravia.com.br/2021/05/28/novos-atores-na-bacia-de-campos-devem-investir-mais-de-r-132-bilhoes/

Redigert 30.05.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
gunnarius
31.05.2021 kl 08:27 2714

Borr Drilling med ny flåteplan gjeldende fra 31. mai 2021:

file:///C:/Users/Familien%20Vagle/Downloads/Fleet_Status_Report_May_2021.pdf

I tillegg opsjon (Letter of Intent) for Norve, hvor det mest sannsynlig (Undisclosed) angår BWE;

Norve

• LOI: December 2021 to April 2022, Undisclosed, Gabon

Kontraktsperioden er nå fra april tom. september 2021. Regner man to mnd. på hver brønn, dvs. hvor den er nå på produksjonsbrønnen DTM-7H og to mnd. på letebrønnen Hibiscus North, kan det være mulig - selv med noe guidet sendrektighet pga koronaen og FPSO etc. at Tortue Fase 2 med to brønner extra online kan skje i Q3, altså kun max 4 mnd. til. Dvs. netto BWE ~16.000 fat olje per dag. For om Norve blir ferdig med DTM-7H skal normalt 2 mnd. med installasjonsfase - bringe online - være nok.

For Hibiscus North gjelder at Norve borer denne brønnen ferdig i Q3, altså innen 3-4 mnd. Markedet må ikke glemme potensialet til denne brønnen. CEO John Hamilton (PEN) uttalte på Q1 og ifm. Q&A delen:

« The last question is on Hibiscus North, BWE the operator have guided a range of between 10 million and 40 million barrels of prospective resource on the Hibiscus North structure. It doesn’t take much to be commercial here because we can tie it back eventually, it’s quite close by the Hibiscus. So, even the lower end of that range of discovery is highly commercial.»







Redigert 31.05.2021 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
solb
31.05.2021 kl 08:58 2664

På tide å akkumulere litt igjen nå fremover! 👍