Nanov-Kurs mot målsnoren

focuss
NANOV 15.05.2021 kl 12:11 175318

Når vi kommer tilbake til markedet etter 17 mai så mener jeg vi kan si at veien mot målsnora starter for Nordic Nanovektor. En lang reise for selskapet som ble grunnlagt i 2009. Sånn er det i biotech, det er et langt lerret å bleke for de som har ambisjoner om å hevde seg i konkurransen om å levere den beste kreft behandlingen til pasientene. Når Nanov bryter målsnøret så blir det en milepel for både utvikling av kreftmedisin og som børsbegivenhet det vil bli snakket om i årtier etterpå. En historisk begivenhet vi deltar i med store forventninger.

Det har skjedd en gang før det vi venter på, og historien til Algeta, søsterpartiet, til Nordic Nanovector med samme grundere som Nanov, har vel alle nå hørt så mange ganger at det holder. Men det vi trolig skal være med på i Nanov nå skjer ikke ofte. Foruten Algeta så er det vel bare Photocure som bør nevnes. Et selskap som hadde trådd vannet i mange år og ble etter hvert et glemt selskap i aksjemarkedet. I 2017 offentligjorde selskap et studie resultat som fanget min interesse, men markedet brydde seg ikke. Kursen falt videre fra 30 tallet og til lavt 20 tall. På den tiden ble selskapet knapt nevnt på forumet. Jeg lastet opp det jeg klarte på 20 tallet og i dag handles aksjen til ca 130.

Nå kan ikke Nanov og Photocure sammenliknes direkte da Photocure drev med diagnostikk med et produkt som selges for ca 1000 usd per behandling i USA og drøye halvparten i Europa. Nanov skal selge et produkt, Betalutin med en ganske revolusjonerende effekt som kreftmedisin, og vil typisk selges for ca 150000 usd per behandling- Altså en pris på 150-300 ganger den prisen Photocure får for sitt produkt.

Med dette produktet starter vi etter 17 mai på innspurten som bør bli en minnerik opplevelse for aksjonærene.
Redigert 15.05.2021 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2021 kl 14:35 6509

Peter den store nærmer seg å holde TALEN!
Merlin
21.05.2021 kl 14:46 6440

Haltopen

Jeg har skrevet om dette tidligere. Jeg tror Roche virkelig ønsker å kjøpe NanoV.

Braun inn er etter min mening et indisium for det.

Braun har all verdens kontakter i Roche etter 30 års fartstid der.

Jeg regner med at det er åpen kommunikasjonskanal! Rituximab, en av verdens mest solgte legemidler av patent kan gi dem 18 års ekstra forlengelse i en kombo med Betalutin, og gi en enorm økonomisk gevinst. NanoV sitter med patentene for RIT mot CD37 og er dermed i en helt enestående situasjon. Jeg tror Roche vil gå inn så snart Paradigmeresultatene foreligger. Men allerede vet vi nå at interimsresultatene i Paradigme er gode, så dette bør være plankekjøring.
focuss
21.05.2021 kl 15:04 6463

Nå må jo Braun være seg bevisst hvor han skal ha lojaliteten sin da som ansatt i Nanov.. Mye vil sikkert foregå på styrenivå om Roche vil kjøpe. Jeg er ganske sikker på at proffe folk er seg bevisst dette.
Stranger
21.05.2021 kl 15:13 6323

Kortsigtet har den lavet brud op.
https://invst.ly/uw5ue
Billyjojimbob
21.05.2021 kl 15:23 6261

Kjenner voksende FOMO nå👍
RS
21.05.2021 kl 15:38 6205

Short posisjon økt til 1,31%, enda flere aksjer som må dekkes inn når NanoV flyr til himmels👍😊
bj111
21.05.2021 kl 15:48 6166

Det er jo genialt. De må kjøpe det antall aksjer i markedet på et tidspunkt og salget av det antall aksjer har ikke medført at kursen har gått nevneverdig ned. Så sant det ikke kommer krise nyheter den 26 så er denne shorten et skikkelig tap for innehaveren, skulle det være helt borti natta det som kommer er det uansett en gitt etterspørsel etter aksjer i det som skal kjøpes tilbake. Men den 26 får vi enten gode nyheter eller helt nøytralt tror jeg.
Merlin
21.05.2021 kl 16:04 6080

Hvorfor det vil lønne seg for Roche å komme seg tidlig inn.

Roche med sin store organisasjon kan få NanoV vesentlig kjappere ut på markedet enn de fleste. Med en allerede stor salgs- og distribusjonsorganisasjon for Rituximab der kundebasen er gitt, vil det ikke bare være synergi medisinsk, men også organisatorisk og dermed økonomisk for Roche. Jo før jo bedre altså for Roche å få kontrollen over NanoV.
focuss
21.05.2021 kl 17:05 5858

Merlin
100% enig, men det gjenstår å se hva som er den modellen de blir enige om. Fullt kjøp er jo den ene ytterkanten, så er det noen andre modeller som de kanskje vil utforske. Det enkleste for aksjonærene er oppkjøp og sikkert også det som vil gi aksjonærene høyest gevinst på kort sikt. Men da må budet være så høyt at det er ganske åpenbart for styret/aksjonærer at det er tilfelle. Roches organisasjon i Europa, USA og resten av verden vil jo åpenbart bli attraktivt. Derfor kan Roche drive mer effektivt enn NanoV alene. Men Roche er ikke alene. Tror både Bayer og Novartis gjerne vil ha et ord med i laget.
focuss
21.05.2021 kl 17:10 5844

Det er fascinerende dette med Radioimmunoterapi. Man får liksom behandling i pose og sekk med en enkel sprøyte med minimale bivirkninger.
Picosalax
21.05.2021 kl 17:41 5763

Småpen oppgang på 3,66%. Omsatt 1112942 aksjer som tyder på økende interesse for papiret.
Londonmannen
21.05.2021 kl 20:42 5436

Joda, du har sikkert rett i at Roche vil være interessert å slå kloa i NANOV så raskt som mulig, men da etter det er klart at det ikke ligger noe humbug i Paradigmestudien. Men dersom den kommer ut slik vi alle håper og tror, så vil nok Roche være klar til action.

Men som vi vet så må det være to for å danse tango. Jeg vil anta at sentrale aksjonærer i NANOV vil være bevisst hvilke verdier de sitter på og disse vil neppe selge seg billig ( håper jeg). Så dersom Roche skal være sikre på å få en avklaring slik de ønsker, og at denne skal skje raskt, så må Roche handle raskt, samt gi aksjonærene et bud de ikke kan si nei til. Og det vil jeg tro de vil kunne gjøre med tanke på hva full kontroll over Betalutin vil bety for Roche sin fremtidige inntjening.

Så ja, jeg tror ikke det er tilfeldig at NANOV nå blir ledet inn mot mål av en person med en lang fartstid i Roche-organisasjonen og med et meget godt nettverk inn i selskapet. Og ja, jeg blir ikke overrasket om det kommer et overraskende godt bud fra Roche så snart Betalutin er godkjent til bruk. Og vår nye CEO vil nok i forkant av et eventuelt bud, sondere terrenget i NANOV meget godt og utforske hvilke nivå et bud må ligge på for at det i det hele tatt skal bli vurdert som seriøst. I denne prosessen vil nok ikke noe bli overlatt til tilfeldighetene. Til det er det alt for mye som står på spill. Det ville jo vært en tragedie for Roche dersom et annet BP skulle evne å kapre NANOV foran nesen på dem. Og nettopp derfor tror jeg ikke Roche kan tillate seg å se NANOV operere som frittstående selskap etter at Betalutin er brakt på tørt land. Da løper de en risiko for at NANOV kan glippe ut av deres kontroll.

Vi går med andre ord en særdeles spennende høst/vinter i møte. Og det å trade NANOV i månedene som kommer vil bli som å spille russisk rulett. For sitter man tilfeldigvis på utsiden i det Roche, eller et annet BP kommer med bud, da har man virkelig driti på draget.

NANOV har alle muligheter til å bli den neste store eksportartikkelen innen biotek fra Norge. Og vi som sitter som aksjonærer har en gylden mulighet til å kunne bli med på et virkelig børseventyr. Det hele står og faller på i hvilke grad Betalutin blir suksess. Og det vi hittil har sett av resultater gir oss absolutt meget gode grunner til å være optimistiske. Ikke glem at de valgte utgave 15/40 alternativet, noe som reduserer bieffektene, men fortsatt gir solide resultater mot kreften. Resultater bi høyst sannsynlig får bekreftet i 2H 2021.

Men i all optimismen så må vi ikke glemme at her fortsatt en viss risiko for bananskall på oppløpet. Så vær edruelig med hvor mye penger du satser. Herved advart!

Dersom vi til slutt ser på tidslinjen, så vil vi ha svar på alt ovenfor innenfor en 12-måneders periode fra i dag. Ja faktisk ligger trolig målstreken betydelig nærmere.

Ønsker hver og en av dere en riktig god Pinse! Nyt helgen, neste uke kan det bli skikkelig roch and roll!
Redigert 21.05.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.05.2021 kl 21:03 5427

focuss skrev Innlegget er slettet
God helg til deg også. ;-))
fleken
21.05.2021 kl 21:28 5376

God helg og takk for mange gode innlegg 👍
fleken
21.05.2021 kl 21:28 5373

God helg og takk for mange gode innlegg 👍
Fjellgutten
21.05.2021 kl 21:57 5268

focuss skrev Innlegget er slettet
Du er vel ikke helt borte i så måte du heller. Dog skal du ha kred for mange gode innlegg og at du helt opplagt har gode kunnskaper om selskapet.
Fortsett gjerne med det, men følg gjerne ditt eget råd til LM.
focuss
22.05.2021 kl 08:47 4632

LM
Jeg beklager sleivete kommentar i går. Det ble litt vel mye godt i glasset. Tirsdag går vi inn i det som kan bli en skjebne uke. Ikke for Nanov, men for kursutviklingen på kort sikt. Jeg har trua på en fin uke, men det er ikke på noen måte make or break for Nanov.
Londonmannen
22.05.2021 kl 08:58 4602

Focuss
Den er grei. No hard feelings. Enig i dine vurderinger. At kursen vil gå opp og ned på kort sikt, må vi forvente. Men jeg tror ikke at verken du eller jeg har kortsiktig gevinst i NANOV som mål. De virkelig store pengene ligger nok noe lengre frem i tid. Men jeg vil ikke bli synderlig overrasket dersom vi i løpet av de neste 12 månedene får et utspill/bud fra Roche. Og har ikke kursen fått seg et betydelig løft før det, så vil nok en slik hendelse løfte den.
Ha en riktig god helg. Ser frem til å bli kjent med ny CEO.
mofi1
22.05.2021 kl 09:42 4557

Jeg og mange med meg, vil jeg tro, følger med glede mange av de gode og kunnskapsrike skribentene her på Nanov-trådene. Vi ser heldigvis lite av de trollene som ofte forekommer på andre tråder.

Selv om det er optimismen som nå er enerådende, vet alle som har vært i aksjemarkedet en stund at ingenting er klart før alt er klart. Det betyr at jeg ikke pantsetter huset for å kjøpe Nanovaksjer, men gleder meg for hver krone vi stiger før de neste nyhetene slippes. Q1 er for meg umåtelig spennende, vi får da antagelig vite om alt er under kontroll og om vi unngår nye forsinkelser. Det siste blir veldig viktig for tilliten til selskapet og utviklingen for aksjekursen fremover mot neste kvartal.

Personlig har jeg ingen intensjon om å selge eller tenke på å selge før kursen er på helt andre nivåer, men da er det viktig at vi holder oss på den oppmerkede stien uten flere tidkrevende blindveier:-)
Fjellgutten
22.05.2021 kl 10:15 4442

100 % enig i innlegget ditt Mofi. Definitivt gode skribenter og lite troll. Hjelper meg godt i mine vurderinger. Takk for det. Men en bør være forberedt på at ingenting er sikkert i dette gamet. Kan skje at vi kortsiktig går ned ( oxo kraftig) etter Q1. Og at det blir et lengre løp sågar med behov for emisjon og utvanning.
Håper og tror at guidingen fra Q4 holder videre. Og kanskje litt til. Da nærmer vi oss 40 raskt. Forberede seg på det verste og håpe det beste. Fritt etter Lee Child.
Ev88
22.05.2021 kl 10:29 4410

Mye snakk om en selvfølgelig risiko her. Dette tar man uansett når man kjøper en aksje, og dette gjelder alle selskaper. Jeg har vurdert denne aksjen frem og tilbake i flere år og først nå synes jeg det var riktig med en inngang, da jeg nettopp vurderte risikionivået til å være på et akseptabelt nivå. Sannsynligheten for en gigantisk oppside synes for meg nå betydelig større enn at det skal ende med fiasko, og vi nærmer oss i tillegg målstreken/avklaring. Så gjelder det selvsagt å balansere porteføljen sin.
Redigert 22.05.2021 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
focuss
22.05.2021 kl 10:58 4336

Ev88
Du har vært flink som har ventet til nå og har lest risikobildet bedre enn de aller fleste. Tror mange lot seg forføre av Costa i 2016-17 og gikk inn uten den store risikoforståelsen og jeg var blant de og gikk inn på ca 19 kroner. Min vurdering av Costa medførte imidlertid at jeg heldigvis solgte på ca 80 og har stort sett holdt meg utenfor foruten noen småposter. Nå etter Q4 har jeg imidlertid flere aksjer enn noen gang og som deg vurderer risikonivået til å være akseptabelt. Og vel så det.
mofi1
22.05.2021 kl 11:22 4348

Vi er nok mange som ikke har vært like flinke og har vært med på både opp- og nedturene. Mange med meg kjøpte seg inn på kurser langt over dagens. Noen av oss har sikkert fått snittet ned en del, og sitter nå med mer aksjer enn noen gang, likevel er det fremdeles et lite stykke til blå tall.

Men holder optimismen seg og utviklingen like så, kommer vi alle i pluss om ikke alt for lenge!
Londonmannen
22.05.2021 kl 12:11 4324

Analytikere opererermed LoA på 45%. Noe jeg tror er betydelig høyere, spesielt etter de grep ny ledelse har tatt det siste året. Og forsetter den positive utviklingen vi fikk presentert på Q4 20 presentasjonen, så vil analytikerne være nødt til å oppjustere LoA betydelig.

Jeg tror derfor at sannsynligheten for at dere som kjøpte NANOV aksjer på betydelig høyere kurser enn dagens nivå, vil kunne gå i pluss en god stund før selskapet leverer blå tall på bunnlinjen.

Kommer man seg inn i NANOV på 20/30-tallet så mener jeg bestemt at sannsynligheten er høy for at man vil få en særdeles hyggelig avkastning på 12 måneders sikt.
rockpus
22.05.2021 kl 12:16 4373

Det er sannheten i tittelen på denne tråden som gjør dette selskapet så unikt. Vi er nærme målsnoren.
Det kan være krevende å velge hvilke av våre farmaselskaper man skal investere i. Uansett hvilket du sjekker opp, så påstår ivrige aksjonærer at nettopp dette selskapet skal gå til himmels. PCIB, Ultimovacs, BergenBio, Targovax osv osv. Statistikk forteller oss dog at alt dette ikke ender med suksess.
Nano er i denne sammenheng i en særstilling, vi nærmer oss målsnoren! I de fleste av de andre nevnte selskaper, gir ofte gode nyheter kun kortsiktige kursstigninger før de faller tilbake igjen. Dette er kort og godt kun fordi de har så lang tid igjen til målsnoren. I et aksjemarked som snart er overmodent for en korreksjon, er gjerne ikke investorene så innstilt på posisjoner i selskaper som har flere år til målsnoren.
mofi1
22.05.2021 kl 12:20 4391

Ja, det tror absolutt jeg også!

Kursen lå jo lenge over 100kr med en emisjon på rundt kr 104? før den seg tilbake med noen topper opp mot kr 90. Jeg vet ikke hva slags snitt de som har vært med siden den gang kan ha nå, eller hva de på topp 20 kan ligge på, men de fleste bør vel kanskje være i pluss rundt kr 50?
Redigert 22.05.2021 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
snoken
22.05.2021 kl 12:20 4456

Skal bli spennende! Men jeg spør meg...Blir det shortangrep typ fall på 20-30% som igjen fører til at flere selger.
Har sett mye av dette i andre aksjer,sitter ihertfall klar på pcen og følger med.
Slettet bruker
22.05.2021 kl 13:24 4381

Emisjon 2016 var på 114,-, toppet på 129,- intradag, med close 124,- samme dag.

Kjøp på 20-30 kr i Nordic Nanovector nå kommer til å bli en meget god investering.

Jeg tror vi får Archer-1, cohort 2 på Q1.

Passerer 40,- neste uke!

Kjøp og hold

Redigert 22.05.2021 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
22.05.2021 kl 13:41 4333

Får vi Archer-1 cohort 2 på onsdag så må mye svikte i rekrutteringen og/eller cohort 2 om vi ikke skal være på god vei til å passere 40 kr i løpet av neste uke. Men ser ikke bort fra at det kan ta noen dager ekstra da det er mange som tenker at "det er aldri galt å ta en gevinst".
Ev88
22.05.2021 kl 13:48 4336

Til uka gjelder det én ting folkens: Hold Nanov!!! Gjør vi alle det blir den uken som kommer helt j....g bra! La folk få det trangt i inngangsdøren;)
Londonmannen
22.05.2021 kl 14:00 4295

Med all respekt Dr.S, i dette tilfelle vil historien vise at det vil bli galt å ta gevinst kommende uke, trur eg.
focuss
22.05.2021 kl 14:21 4296

Der vi er nå har bare ett norsk biotech selskap vært tidligere. Det er søsterselskapet til Nanov, Algeta som var kommet noen få måneder lengre enn hvor Nanov er nå når Bayer ga 5 mrd til nanov for å samarbeide og 17,6 mrd i 2014 kroner for hele selskapet noen måneder senere. Ca 25 mrd i runde svinger.

Hva betalte Bayer en slik pris for? Legemiddlet Xofigo som ga mDOR på 4-6 måneder. Kreftmedisin prises til 10000 usd/mDOR og mDOR for Betalutin er ca 3-6 ganger lengre enn for Xofigo og markedet er mye større.

Man trenger da knapt kuleramme for å konkludere at Nanov er alt for billig nå. Men det er greit nok for de som har mer å kjøpe for. Jeg regner med å øke med ca 20% etter Q1 og da til høyere kurs en dagens. Det er min måte å gjøre det på.
Redigert 22.05.2021 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
22.05.2021 kl 14:21 4306

LM
Din kommentar kan tolkes som du tenker at mine aksjer sitter løst, men jeg har faktisk aldri kjøpt denne tesen om at det aldri er feil å ta gevinst, som egentlig bare er et uttrykk for rasjonalisering - eller selvtrøst for å bruke et enklere begrep. Tror man gjør klokt i å sitte stille i båten temmelig lenge i NANOV nå, selv om (helt avhengig av informasjonen som legges frem) det kan forekomme tidspunkter da oppgangen har vært litt for rask og man kan forvente et midlertidig steg tilbake. Viktig å tenke på at det er ikke hvor mange aksjer man har nå som er avgjørende, men hvor mange aksjer man har når det endelige regnskapet gjøres opp. Pga. pandemien har det stått litt stille for mitt unoterte selskap hvor jeg er største aksjonær, og desto viktigere er det blitt at min viktigste ryggdekning NANOV leverer varene. Men tror det fort kan bli dobbel suksess for min portefølje i løpet av året.
Redigert 22.05.2021 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
focuss
22.05.2021 kl 14:29 4278

Om ikke så lenge tror jeg Algeta vil bli kjent som lillesøsteren til Nanov
skerptiker
22.05.2021 kl 14:29 4286

Hva var selskapet priset til da kursen var over 120 kr i 2016 sammenlignet med dagens verdi?
focuss
22.05.2021 kl 14:32 4282

Ca 5 mrd
dr. Stockman
22.05.2021 kl 14:33 4286

Har fått meg at tidligere ATH tilsvarer ca 60 kr. Det bør ikke være noen begrensning for NANOV, for hadde ikke mange fortsatt (med god grunn) vært skeptiske til gjennomføringsevnen så skulle vel kursen dengang ligget på 400. Etter hvert som markedet tar suksessen inn over seg så vil vi nok på nytt se tresifret kurs basert på forventninger og foreløpige resultater.
focuss
22.05.2021 kl 14:42 4293

Når vi har lagt Q1 bak oss og med de resultatene vi forventer så tror jeg mange meglerhus vil melde seg på med anbefalinger og høye kursmål. Regner med at ingen ønsker å ikke være med når nanov bryter målsnoren.
Redigert 22.05.2021 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
22.05.2021 kl 15:06 4233

Nei Dr.S, jeg tror ikke dine aksjer sitter løst. Men vi vet at det blitt solgt en del aksjer i uken som ligger bak oss og det vil trolig bli solgt en del kommende uke. Men dine og mine aksjer blir ikke å finne blant dem. Enig med deg og focuss at det vil lønne seg å sitte stille i båten nå en stund fremover og la ledelsen med den nye CEO få gjøre jobben sin og maksimere verdien på kapitalen vår.