Elliptic Labs Expands Relationship with Laptop OEM

Slettet bruker
ELABS 18.05.2021 kl 22:31 2238

Fått med dere denne

https://newsweb.oslobors.no/message/533355 ?

Reagerer på følgende

1. "A global AI software" Øregass eller fakta?
2. "It has signed a third contract for a proof-of-concept (PoC) project with one of the top three laptop/PC manufacturers" Rart at navn ikke nevnes.

Ikke kjøpssignal her

https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=NO%3AELABS&x=51&y=11&time=20&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=1%2F1%2F2020&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=&comp=none&ma=4&maval=24&uf=16&lf=1024&lf2=2&lf3=65536&type=4&style=370&size=4&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15

Jeg har tatt gevinst solgt meg helt ut av aksjen.

Slettet bruker
18.05.2021 kl 23:02 2144

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Jeg skulle tatt med hele setningen

"... a global AI software company and the world leader in Virtual Smart Sensors"

Verdens leder. Fakta eller øregass?
heilo888
19.05.2021 kl 00:19 2043

Dette er vel neppe farma!?
Babbai
19.05.2021 kl 05:28 1986

Fint at flere engasjerer seg!

1: Er de globale?

- Hvis vi vil se om de er globale, kan vi jo se på hva de sier på nettsidene og i børsmeldingene. I tillegg kan vi kontrollere litt på LinkedIn. Det første man ser på LinkedIn er at de har over 2700 følgere. poLight (som det skrives mye om her på forumene) har rundt 1300, altså halvparten.

- poLight har ca. 3 folk utenfor Europa. Elabs har 11 i Mainland China, 2 på Taiwan, 10 i USA, 1 i Japan. I tillegg må vi huske på at ikke alle er på LinkedIn - og de bruker også konsulenter som ikke nødvendigvis setter Elabs som arbeidsgiver på LinkedIn (det samme gjør vel poLight vil jeg anta). Vi vet at de også jobber fra Sør-Korea. Vi kan nok trygt si at de har folk der kundene er. And that's what matters, right?

- Hvordan skal vi definere global? De har flere ansatte i alle markeder, kunder i flere land og verdensdeler, produktene til f.eks. Xiaomi selges i hele verden... De har også flere patenter som gjelder i hele verden og/eller mange land/verdensdeler (litt avhengig av hvert patent tror jeg). Er det noe jeg overser som burde være til stede for at de skal kunne kalle seg globale?

2. Er det rart at navn ikke nevnes?

- Nei. Det de driver med er veldig konfidensielt. De tre største PC-OEMene er Lenovo, HP og Dell. Elabs har PoC-kontrakt med to av disse - og nå har de tre stk PoC med en av dem. Husk at ingen av disse vil at specs skal komme ut før PCene lanseres. Det samme gjelder f.eks. Xiaomi, Samsung, Apple etc... du finner mye rykter på nettet om de nye telefonene som kommer, men selskapene lekker ikke mye info på forhånd - bortsett fra det som "lekkes" med vilje av markedsføringsårsaker for å skape blest i media.

- Elabs har også lanseringer som de ikke får lov av kunden til å børsmelde med kundenavn. Dette har vi vært inne på før og CFO har nevnt det på presentasjoner og i mailkorrespodanse med oss på forumene (Hegnar og Shareville).

Litt synd at du har solgt deg ut av aksjen før selve moroa begynner (hvis alt går etter planen selvsagt). Del gjerne noen tanker om hvilke aksjer du hopper over til. Kanskje du har noen gode tips? Jeg holder meg i hvert fall fortsatt til Elabs - og det er pga egne analyser, ikke pga marketwatch eller andre tekniske analyser. Tror du de vet mer om selskapet enn oss? For selskaper som Elabs må vi se på det fundamentale.
Redigert 19.05.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
riskypick
19.05.2021 kl 07:40 1909

Babbai
De har POC`s på pc/laptop med alle de tre store. Dette har jeg dobbelt sjekket.

Vet du hadde et spørsmål angående Samsung nå i forbindelse med q1. Du hadde ikke fått svar på dette. Har prøvd å delta på sharevillle,men hver gang jeg prøver å poste skjer det et eller annet. Uansett følger jeg med der. Mye bra innlegg!
Redigert 19.05.2021 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Babbai
19.05.2021 kl 07:54 1879

Hvordan har du dobbeltsjekket dette? Hadde vært interessant å høre litt mer. Det jeg har registrert er følgende:

PoC contracts/agreements for PC:

1. Sep 2020 - PoC Project - Asian Laptop OEM (her sier de faktisk ikke Top 3 eller 5 - kan det være Huawei? Xiaomi? Eller kan det fortsatt være en Top 3 player bare at de ikke sier det? I så fall er dette Lenovo da de er eneste Top 3 som er asiatisk. Jeg har antatt at dette ikke er en Top 3 eller Top 5 player... Det er jo mulig at de unnlater å annonsere at de har avtaler med alle Top 3 for å ha noe konfidensialitet og at denne derfor kun refereres til som Asiatisk - og ikke Top 3)
2. Sep 2020 - PoC Project - Top 3 manufacturer (første top 3, Lenovo, HP eller Dell)
3. Nov 2020 - PoC Agreement Top 3 manufacturer (second Top 3 deal, Lenovo, HP eller Dell)
4. Nov 2020 - 1st Touch-free gesture PoC – Top 3 manufacturer. Now engaging with both commercial and consumer department. Targeting to use Elabs for all devices, both high-end and low-end. (antar dette er samme som nr. 2 eller nr. 3)
5. Mar 2021 - PoC Top 5 manufacturer –Tiger lake platform – Åpner Taiwan-kontor (Tipper dette er Asus eller Acer)
6. May 2021 – Expands relationship with laptop OEM – Third PoC agreement (expands relationship, altså er det samme som nr. 4 siden nr. 4 var PoC-kontrakt nr. to for en og samme Top 3 player - og det er samme OEM som som nr. 2 eller 3., altså Lenovo, HP eller Dell. Og med dette har de vel fortsatt PoC med to (2) Top-3 OEMs)

Hvordan resonnerer du? Tenker du at avtale nr. 1 er Lenovo? Og hvordan har du dobbeltsjekket - har du snakket med selskapet?
riskypick
19.05.2021 kl 08:03 1855

Denne 4.november kunden er ny og den tredje av de tre store. Har redigert litt på mitt forrige innlegg.

Redigert 19.05.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
riskypick
19.05.2021 kl 08:32 1811

Babbai
Hør q4 presentasjon fra ca 13.30. Der sier Laila at de samarbeider med alle de store. Hør videre på q1 presentasjon fra ca 12 min. Hun ramser opp de ulike aktørers lokaliteter og at Elabs er representert der kundene befinnner seg. Jeg har også tenkt som deg at de samarbeider med to av top tre,men har endret oppfatning nå.
Babbai
19.05.2021 kl 08:48 1761

Hei! Takk for oppklaring. OK, jeg skal høre på Q1 og Q4 på nytt nå snart. Det kan godt være at de jobber med alle de store, særlig side de kommer på SoC-chippen til Intel (og Qualcomm for Arm-based PCs) og dermed får en enklere vei inn til alle OEMene. Det vil egentlig være rart om en av de store sier nei til å prøve ut teknologien til Elabs.

Det er mulig Elabs ikke kan avsløre alt skriftlig og derfor må vri litt på hva de skriver i børsmeldingene. Det som gjorde at jeg tenkte gesture-kontrakten gjaldt samme OEM som før var særlig følgende setninger:

1. This is the fourth contract the company has signed with a major PC manufacturer (de sier kun fjerde kontrakt, men sier ikke direkte at det er en Top-3 player TIL)
2. With this agreement, we are now engaging with both the commercial and consumer departments within the same company (NOW engaging... det får det til å høres ut som at de tidligere bare jobbet med en av avdelingene, antakelig commercial for presence detection, og at de NÅ jobber med begge avdelingene - kanskje fordi de skal ha noe gesture-features på commercial Laptops/tablets).

Jeg har bare gjettet basert på ordlyd og logikk, så veldig bra at du har fått dobbeltsjekket og hjelper til med ny og god informasjon!
Slettet bruker
20.05.2021 kl 06:58 1526

Kom i feil kategori.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 07:02 1516

Bra innlegg. Kan kjøpe meg inn igjen når denne korreksjonen er over. Håper jeg ikke blir for sen.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 07:05 1503

"Der sier Laila at de samarbeider med alle de store."

Viktig informasjon.