AXACTOR - KJØP med kursmål 17 kroner

citius
AXA 21.05.2021 kl 10:20 251948


Nordea analytiker har tatt de lange brillene på og sier KJØP Axactor

Kursmålet er 17 kroner


Nordea Markets: – Denne aksjen kan doble seg

Nordea Markets venter kraftig kursoppgang i Axactor fremover.

Nordea Markets har gått ut med en kjøpsanbefaling på Axactor hvor analytikerne Ulrik Zürcher og Rikard Strand har regnet seg frem til et kursmål på 17 kroner, skyhøyt over nivået aksjen omsettes for på Oslo Børs


Fra Finansavisen litt tidligere i år:

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/25/7633034/nordea-markets-axactor-aksjen-kan-doble-seg
carpe
11.11.2021 kl 16:57 5298

Det er en kjensgjerning at Axactor har skuffet sine investorer i lang tid nå. Det er det ikke vanskelig å forstå. CEO var for raskt ute og lovet et 2021 som skulle bli bedre. Det skulle han ikke ha gjort. Q3 ble katastrofalt. Jeg hørte på CEO under Q 3 presentasjonen. På meg gjorde han et bunnsolid inntrykk. Jeg tror (man vet jo aldri) at fremtiden ser bedre ut. Kursen beveger seg i bunn nivåer tror jeg (vet heller ikke det). Frustrasjonen her på dette forum forteller at mange investorer er svært skuffet og att på til på en børs som har vært meget sterk. Det er heller ikke vanskelig å forstå! Min konklusjon er imidlertid følgende: Jeg tror Q4 og 2022 blir mer hyggelig lesing og dermed også mer hyggelig for oss aksjonærer. ( Det tror jeg på og det håper jeg på men jeg vet heller ikke det).
Redigert 11.11.2021 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Popcorn
11.11.2021 kl 17:01 5397

Godt skrevet Carpe
Slettet bruker
11.11.2021 kl 17:56 5343

Dere er veldig opptatt i en høyere aksje kurs, men det er nok ikke så mye "Blåruss" som dere holder på med.Aksjekurser er mer avhengig av psykologi enn tall.Det som er avgjørende for kursen er tro eller tvil, om vi tror dette kommer til å bli bra eller ikke. Tilbud og etterspørsel. Hvor viktig er aksjekursen på andenhåns aksjer for driften av axa, og hvorfor? Har ikke fått noe godt svar av dere som kan alt.
carpe
11.11.2021 kl 18:21 5313

Hvem som investerer i et selskap er ikke interessert i hva kursen er? Hvem er ikke interessert i å tjene på sin investering? Det er korrekt som du skriver at aksjekursen er mye drevet av psykologi, men til syvende og sist er det selskapets verdier og evt hva fremtiden til selskapet blir som vil styre kursen. Det er alltid en kjøper på den ene siden og en selger på den andre. Altså tilbud og etterspørsel. Spekulanter, shorting, roboter osv. Men til slutt vil det fundamentale seire. I mellomtiden opplever vi svingninger som for de fleste er vanskelig å forklare.
tenketanken
11.11.2021 kl 20:11 5298

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Din argumentasjon er: «jo mer jo bedre». Dermed mener du deg fritatt fra
å gjengi historien korrekt, for da punkterer du din egen argumentasjon.
Historien din handler derfor ikke om Axa, men om pantera1. Problemet
er, at det skjønner du ikke!
Arky
11.11.2021 kl 20:32 5265

I såfall er det kjøp for aksjen. På sikt blir dette en bra investering:)
trani
12.11.2021 kl 00:27 5068

Dersom ikke skuta snur, og det kraftig. Vil det bli katastrofe på sikt!
Og hvorfor skal folk være mer villig til å betale gjeld i Q4 enn dem var i Q3? Hva skal folk bruke til å betale med, når oppsparte midler er blitt oppbrukt?
Redigert 12.11.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
tenketanken
12.11.2021 kl 09:10 4867

Trani om du var ansatt i Axa med dine katastrofeteorier, og ikke brukte
tilgjengelig faktakunnskap for å etablere en endringsutvikling, så
var du dømt til å mislykkes før du kom i gang. Ting har aldri blitt
verre av at man ser det, problemet oppstår først når man ignorerer det.
Det er så enkelt at tar man bort ekstraordinære avskrivinger, skapt fra
ekstraordinære markedskrefter så står resultatet på egne ben.

Jeg har sett selskap som er mye mye verre stilt en Axa ,som har
metodisk jobbet frem glitrende tall. Ett slik selskap får jeg utbytte
fra i dag for ent`e gang, samtidig som jeg sitter med en flott gevinst.
Jeg er ganske overbevist av at ditt kommer vi også med Axa.
Husk, at alle gevinsten kommer nedenfra og opp, og ikke omvendt!
Det gav deg kanskje noe å tenke på ?
citius
12.11.2021 kl 09:18 4987


INGEN på den aksjonærlisten har kjøpt aksjer for å se pengene forvitre

Er du investor så ser du litt inn i fremtiden og vurderer hva som skjer på 1 til 3 års sikt, kanskje lengre.........

Mye prat om at verden blir vanskeligere, inflasjon, sakte økende renter, som gir krav om lønnsøkning m.v.
ALT det hjelper på et selskap som AXA sin fremtid
china
12.11.2021 kl 09:28 4975

Dnb kjøper seg opp i B2!!

B2HOLDING ASA Aksjonæroversikt

B2HOLDING ASA (B2H)

12/11/2021
Største kjøp
# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
1. DNB MARKETS - KONTO #174 +3 000 000 +16,43% 21 260 179 5,19%
andglo
12.11.2021 kl 09:56 4951

Det stemmer 100% med kjøpet til Kistefos for et par dager siden, så tror ikke det er snakk om DNB selv altså.
trani
12.11.2021 kl 10:16 4911

Om ikke Q3 og uttalelsen til admin. vekker en bekymring hos folk, så vet jeg ikke hva som vil gjøre det?
Selskapet er helt elendig blant sine peers. Og det etter gjennomgang av en rekke "smarte og gode" valg.
Ved at admin skylder på noe så idiotisk som betalingsviljen hos folk, blir heller ikke horisonten noe bedre. Heller dystigere med tanken på den galopperende inflasjonen. Det eneste lyspunktet for AXA er at dem sitter på en del tilgjengelige midler. Men faktumet er at dette ikke gir noe aksjonærverdier. Slik ståa er nå, står selskapet i fare for å komme i trøbbel med sitt enorme gjeldsberg på sikt..

Ellers vil jeg påstå at det nå er muligheten til å komme seg ut over kr.8 før kursen faller ned til neste nivå.
Redigert 12.11.2021 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Robin_hood
12.11.2021 kl 11:06 4841

Enig i at uttalelsen til admin bør vekke bekymring - ikke pga hva dette har å si for framtiden og betalingsviljen hos folk - derimot at unnskyldningen som benyttes ikke holder vann. Mesteparten av innbetalingene til et inkassoselskap (utover de "enkle" innbetalingene de første dagene på inkasso) kommer via Namsmyndigheten, og handler om tvungen trekk i lønn. Når ingen av konkurrentene ser samme "nedgang i betalingsvilje" eller "bortprioritering av nedbetaling av gjeld" i Q3 vitner dette om at Axactor ikke har kontroll på driften.Det holder ikke med å være "billigst i klassen" på drift så lenge de ikke får innfordret nok cash (cost-to-collect, side 5 i Q3 presentasjonen). Dette er relativt enkelt å endre på, med mer rettslig pågang; og heldigvis Q4 er tradisjonelt et godt kvartal for inkasso. Beholder derfor mine aksjer inntil videre, og håper på at det snart løsner.
carpe
12.11.2021 kl 11:10 4833

CEO var ikke negativ til fremtiden for selskapet i det han sa under presentasjonen. Så vær så snill og holde deg til faktaopplysninger. Jeg synes du skal lytte til siste innlegget fra tenketanken, jeg. Om du tror at aksjen "fyker" i været umiddelbart og har investert under disse forutsetninger, da bør du bare selge . Det er ikke slik aksjemarkedet fungerer.
tenketanken
12.11.2021 kl 13:01 4706

Trani, hvor var du nå resultatet til B2H fra -18 til -19 falt som en stein, og
medførte til nedskrivninger og et resultat i Q2 -19 på minus -270 Mill.
Hvor var du når B2H hadde 19,2 milliard i gjeld med en egenkapital
på 4,23 Milliarder og en Equity Ratio 25 % ,
Hvor var du når B2H ble nedgradert av S&P rating BB- (stabile utsikter) til B+ (Negative utsikter)
Moody`s rating endret til negativ fra Stabil 15 Juni 2020. og de overtrakk lån for å betale regninger.
Påstand er at Axa til nå, med det vi nå vet ikke har vert reddet fra samme dypet.

Ledelsen i B2H har utvist en heroisk innsats for å ta ned ubalansen og gjenreise lønnsom drift.
Når du i din omtanke av Axa, ikke greier å se paralleller til B2H,
da er det enten vilje eller kunnskap som dessverre har svikta deg.

trani
12.11.2021 kl 13:05 4695

Slik fungerer aksjemarkedet.
Leverer dem ikke, blir dem brutalt straffet av markedet. Markedet aner et vis bullshit som forgår i AXA om dagen, derfor markedet sender aksjen ned.
Å håpe på at aksjen skal "fyke" i været, vitner dette til lite markedsforståelse..
trani
12.11.2021 kl 13:07 4679

Selv disse her forstår mer enn de fleste her inne..

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=ACR.OL
trani
12.11.2021 kl 13:21 4648

Tror du forstår like mye som CFO som kjøpte på 9,9kr
Utsiktene til AXA er elendige..
Innsidekjøpene er kun for å støtte aksjen opp så den ikke faller så tungt og hardt, men dette tar ikke bort den faktiske tyngdekraften i aksjen.
Du virker som en person med god innsikt i AXA, og forstår sikkert at tiden for å kjøpe aksjer i AXA ikke er nå..?
Redigert 12.11.2021 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Snofall
12.11.2021 kl 13:33 4719

For en håpløs påstand. Støttenivået på rundt 8 er knallsterkt ( testet flere ganger siden tallfremleggelse) i min verden er dette et kjøpstidspunktet for ACR.
Zohan
12.11.2021 kl 13:40 4718

Trani? Har du solgt deg ut? Hvis ikke forstår jeg deg ikke. Om du har det så burde du ha holdt deg borte fra Axa forumet, ellers er det jo tydelig at du har en agenda om å prøve å snakke ned aksjen for å få den billigere.
tenketanken
12.11.2021 kl 13:59 4696

Det enkle svare er FEIL !!!!
PS! jeg har dessverre ikke tid nå og utdype hvorfor. Kanskje jeg tar det siden
Lykke til, jeg kjenner på meg du skjønner mer en du vil ut med.
Kvike11
12.11.2021 kl 14:58 4780

Tydeligt at du er short i AXACTOR
Udsigterne har aldrig været bedre for ACH.
Kursen er alt for lav , den kan kun gå en vej og det er opad, de er ved at bygge en masse relationer op, der giver fast indtægt, og som konkurrenter ikke kan røre ved.
AXACTOR har været kloge nok til ikke at gå ud og købe gæld, uden der er god fortjeneste, kassen bugner af Euro.
Har været et par hårde år for AXACTOR , corona eller ej, ikke lang tid siden de stod og lovede udbytte,
så der er et stort arbejde de skal gøre færdig.
Med eres sendeste opkøb af anden virksomhed, kommer der også en stor synergi, og yderligere besparelser, nogle af dem de har sat i søen, slår først igennem i det kvartal vi er i nu..
AXACTOR har nu et kurs efterslæb i forhold til B2B på ca. 40 %, som jeg ikke er i tvivl om de nok skal få indhentet og mere til.
shorter er nød til at gå på nettet og skrive sælg, for der er ikke mere og hente for dem,
så et godt råd til dem der er short, skynd jeg at dæk jer ind,
udsigterne er gode for AXACTOR. .
realist15
12.11.2021 kl 23:48 4615

Trani, Du har et stort potensial vedrørende svartmaling. Du oppnår kun det motsatte slik du skriver.
Redigert 12.11.2021 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
tenketanken
13.11.2021 kl 13:03 4436

Robin-hood en god og gjennomtenkt refleksjon Du legger med rette press
på Axa, samtidig som du formidler et potensiale for at de kan lykkes.
Det er jo nettopp det aksjemarkedet handler om? Å finne egget mens det
er spiselig, FØR det har de flydd sin vei?
Tectic
13.11.2021 kl 17:52 4283

Nå var det hovedsaklig dårligere innkreving i Norge og Sverige, dette slo ut på forventet innkreving (aktive forkast)

Vi har som nevnt tidligere gode offentlige instanser til å kreve inn gjeld som ble nedprioritert i Q3. Her er det også en forsinkelse hos kronofogden som må tas hensyn til.

Når Axactor overtar gjelden fra bankene, så legger de en plan for nedbetaling/avbetaling. Denne må selvsagt følges opp av skyldneren. Det er ikke sånn at alt av innkreving ligger som sak hos namsmannen. Mye er laget avbetalingsplaner på som skal følges, å når samfunnet åpnet opp, ble fristelsene store, og betalingene uteble. Men betalingene kommer nok inn på et senere tidspunkt. Det er et ganske solid system for det .
trani
16.11.2021 kl 09:44 3475

Det kjempes desperat med holde kursen over kr.8 nå..
Mulig selge mens kursen fremdeles er over kr.8?
Før det til neste omgang vil falle ned til kr.7 osv..
Ryzen_invest
16.11.2021 kl 09:52 3471

Vet ikke med denne lave omsetningen hvor desperat det kjempes med å holde kursen oppe. :) Er kanskje deg som desperat prøver å presse den ned? :)
Takwe
16.11.2021 kl 10:05 3484

Dette er noe som har pågått over lang tid. JF som kjøper?
Takwe
16.11.2021 kl 10:10 3463

Det er alt for mange ustabile aksjonærer i Axactor, dette er grunnen til at vi ser 7 tallet i dag. Ikke bra.
trani
16.11.2021 kl 11:55 3323

OSE til nye rekorder, der Axa sliter..
Siste dag aksjen holder seg over 8?
carpe
16.11.2021 kl 15:49 3184

Må bare være enig i at det er slitsomt å være aksjonær i Axactor. Men: jeg tror det lønner seg å være tålmodig. Kanskje man får betalt for det .Det håper jeg!
Dølle
16.11.2021 kl 16:12 3158

Når jeg mister tålmodigheten og selger kan jeg garantere at det kun er snakk om timer før aksjen tar av , så det er bare å glede seg
trani
16.11.2021 kl 16:25 3126

Uten godmelding vil denne ta et nytt stup i det nær fremtid.
Takwe
16.11.2021 kl 16:33 3223

I dag fikk JF servert aksjer helt ned i 7,88,-. Han nærmer seg 50% og må da gi bud på selskapet, og hva blir det på? Litt lenger ned nå så skal sikkert noen belånte sørge for et skikkelig skrell. Dette tar på.
carpe
16.11.2021 kl 16:37 3240

Har du noen TANKER tenketanken?
Tectic
16.11.2021 kl 18:35 3174

Mitt råd er, vær sterk mentalt. Dere behøver ikke å selge aksjene deres.
carpe
16.11.2021 kl 18:54 3180

Jeg deler ditt råd, Tectic. Men for de som er belånt og der stilles marginkrav blir det vanskelig uten midler. Jeg blir værende med personlig. Fordi den snur opp på ett eller annet tidspunkt. Og jeg tror ikke det er langt unna!
Tectic
16.11.2021 kl 19:20 3193

Neida. Den snur nok skal dere se. Men må ha lange briller på her. Er en nedgang på over 5 år som skal snus til opptur.