AXACTOR - KJØP med kursmål 17 kroner

citius
AXA 21.05.2021 kl 10:20 251938


Nordea analytiker har tatt de lange brillene på og sier KJØP Axactor

Kursmålet er 17 kroner


Nordea Markets: – Denne aksjen kan doble seg

Nordea Markets venter kraftig kursoppgang i Axactor fremover.

Nordea Markets har gått ut med en kjøpsanbefaling på Axactor hvor analytikerne Ulrik Zürcher og Rikard Strand har regnet seg frem til et kursmål på 17 kroner, skyhøyt over nivået aksjen omsettes for på Oslo Børs


Fra Finansavisen litt tidligere i år:

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/25/7633034/nordea-markets-axactor-aksjen-kan-doble-seg
tenketanken
24.09.2021 kl 10:00 8000

Det seneste nedsalget, har fordelt seg rimelig likt over
de 4 kandidatene i inkassosektoren notert på Ose.
De har alle vert truffet av en generell omrokering på sektorvalg,
som må bringes til opphør før ny oppgang kan forventes.
Dette har blitt utløst av energi i sin videste forstand, samtidig som
prisen på penger skal opp. I tillegg så har vi et generelt uklart inflasjons
spøkelse, som gir en nedstrøms aktivitet med ukontrollert prispress.

Innenfor her skal endrede aktiva klasser finne næring til ny oppgang,
som igjen vil dra børsindeksen oppover. De nye idigrensene som
nå er tilsatt økonomien, vil utvilsomt forfordele inkasso sektoren.
For min del så er jeg overbevist at dette vil utvikle seg i favør Axa,
med ny oppgang som denne gang bryter 11 kr.
Leoparden1
24.09.2021 kl 10:26 7956

Spennende tenketanken. Hva er tidsperspektivet på at Axa bryter 11 kr, er det snakk om dette kvartalet, før det blir 2022, eller enda lenger perspektiv?
citius
24.09.2021 kl 10:31 7956


Det er nok begrenset hvor lenge "noen" kan la algoritmen stå feil vei og selge aksjer før man må gå andre vei igjen

Hvor langt går neste legg opp??

Teknisk bilde omkring 14 kroner
arnterik
24.09.2021 kl 11:32 7925

Ja teknisk så skal vi opp til 14 kroner neste topp 👍
garborg
24.09.2021 kl 11:55 7904

Ukens investtech:
Disse akjsene kan doble seg (+artikkel, men limer inn)

Vi har denne uken vært på jakt etter doblingskandidater. Aksjene vi har funnet har høy risiko, men kan gi svært hyggelige gevinster om de tekniske signalene slår til.

Axactor:
Også Axactor viser en stigende trendkanal. De siste månedene har imidlertid aksjen sakket etter trenden, og i stedet gått ganske sidelengs.
Det er dannet støtte i underkant av ni kroner, som aksjen tester nå. Klarer den å holde nivået og gjenopptar trenden, er oppsiden meget god.

Trendgulvet er 22 prosent opp og trendtaket 77 prosent. Med en annualisert stigningstakt på 69 prosent, kan aksjen dermed mer enn doble seg i løpet av et års tid, om trendbevegelsen fortsetter.

Innsiderne i Axactor er positive. Både CEO, CFO, COO og flere andre innsidere har kjøpt seg opp i aksjen i løpet av året. Det indikerer at sentrale medarbeidere mener aksjen er altfor lavt priset, og forventer god kursoppgang.

Axactor har historisk svingt 25 prosent på månedsbasis. Risikoen i aksjen er høy.
carpe
25.09.2021 kl 12:35 7496

Investtech har hatt Axactor på radaren flere ganger i år. Siste gang da aksjen var på 11-tallet og de ga en soleklar kjøpsanbefaling på den mye pga alle innsidekjøpene. De sa den gang at det var ett av de klareste kjøpene på Oslo børs. Se hva som skjedde etter dette: Aksjen raste nedover og mange kjøpere av aksjen ble satt helt ut. Nå kommer de på banen enda en gang. Teknisk analyse bør kun være et hjelpemiddel og ikke noe man ensidig må basere sin investering på. Mht Axactor så er det fundamentale forhold som til slutt vil seire hvor vi havner kursmessig. Og det fundamentale mht Axactor synes veldig bra ut nå. refinansiert, penger til å kjøpe gode porteføljer nå og ikke minst at samfunnet nå åpner opp igjen. At det tekniske nå også viser tendens til at aksjen nå har bunnet ut og skal opp er selvsagt heller ikke negativt.
tenketanken
25.09.2021 kl 15:05 7403

Axa har i dag en kurs, som er 4,32% av egenkapital pr aksje Kr 14,62
Av mange ulike selskap i min database, er dette ubegrunna heller uvanlig.
Av flere triggere illustrerer dette, at kortsiktig kurspotensial har stor oppside.
Først skal vi nå se, om fredagens oppgang går i teknisk brudd på mandag.
Først da kan vi begynne å snakke om de langsiktige signalfaktorene som
må på plass, før vi kan forvente kurser utover verdibasert aksjekurs.
Tectic
26.09.2021 kl 15:44 7166

Slik jeg ser det, så er Axactor preget av slitne aksjonærer som har sett verdiene sine falle i takt med problemene som oppstod under lockdown. Nå er det sånn at samfunnet åpner opp igjen, samtidig som Axactor er restrukturerert, å har brukt pandemien til å skrive ned verdiene, samt økt sin finansielle styrke. Det jeg kan si av erfaring nå er, HOLD UT det vil bli bedre! gi selskapet en sjanse til å bevise hva de kan utrette. Et av Europas 10 største inkassokjemper står nå klar til å kreve inn millarder til oss aksjonærer framover. Tenk litt på det!
Håpefullt
26.09.2021 kl 17:28 7095

Problemene i Axactor, hvertfall med tanke på kurs startet lenge før lockdown. De som handlet for rundt 3 kroner i 2016/2017 opplevde nærmere en halvering FØR kursen ble preget av pandemien begynnelsen 2020. Men ja, eneste riktige er å holde ut på dette tidspunktet:) Det sagt, det er noe langdrygt og seigt med hele axa scenariet som jeg ikke helt fatter. Hvorfor kaster ikke flere seg på det "åpenbare"
Tectic
26.09.2021 kl 18:27 7152

Men hang ikke problemene og kursen sammen da? altså at problemet var at Axactor gikk ut i markedet og kjøpte portoføljer som en full sjømann? Strategien var vekst. Lønnsomhet kom i andre rekke, men med ny kaptein ved roret så virker det som at lønnsomhet er den nye prioriteringen ?

Ikke misforstå, Axactor måtte satse for å bli store. Men markedet priset ikke inn fremtidig inntjening slik de gjør i kahoot og slike typer selskap. Jeg ser på kursen som under verdi nå. Men tenker det snur når tallene på bunnlinjen viser seg med gode marginer på plussiden.
Håpefullt
26.09.2021 kl 19:04 7173

Virker som fornuftige betrakninger Tectic, håper vi alle kan se mot en høyere kurs etterhvert !
Tectic
26.09.2021 kl 20:11 7095

Om de ikke klarer å få bedriften til å bli en melkeku så blir jeg overasket. Det er hovedgrunnen til at tre av Norges desidert rikeste befinner seg på topp 10 listen i selskapet. FREDRIKSEN, TVENGE, FERD. Sistnevnte har vært flink og solgt seg ut av selskap som ikke klarer å skape butikk. Men Axactor har de holdt inne i varmen.
braastad-xo
26.09.2021 kl 21:05 7199

Det er godt mulig at Axactor før eller siden vil bli en melkeku, men spørsmålet er om Gevaren Trading allerede da sitter med 100% av aksjene i Axactor eller ikke. At Fredriksen vil kjøre samme løpet som i Aktiv Kapital er helt åpenlyst. Det ble jo en kjempesuksess hvor han kunne innkassere en gevinst på ca 4 mrd når han solgte Aktiv Kapital til PRA.
Tectic
26.09.2021 kl 21:28 7158

Jeg har hørt i det uendelige om aktiv kapital. Sannheten her er at om du satt som aksjonær i noen år i Aktiv Kapital sammens med Fredriksen så gjorde du en kule!


Du fikk betalt tilbake hele kostprisen på aksjene dine og mer til bare i utbytte, lenge før Fredriksen kjøpte selskapet av børs og solgte det. Hele greia var en suksess for de heldige som var med!

Det er bare å se på alle årene de ga utbytte her:

http://www.utbytteinfo.com/singlestock.php?Stockid=12

Også vil jeg på det sterkeste anbefale å se framover, og ikke tilbake i tid! Bare et tips..
citius
28.09.2021 kl 10:21 6537


Oppsummert er det nå 13 , 14 , 17 kroner som kursmål som jeg har lest i det siste

Uansett..............MYE oppside her de neste måneder :-))
tenketanken
28.09.2021 kl 11:59 6445

-Styrken i tilbake testen, er på nytt vendt til oppgang.

Forestående test av 9,73 vil utfordre tidligere motstand 10,20 som denne gang
fremstår superviktig og avgjørende for den videre kursutvikling.!!!

Brudd her vil ta oss ut av nedtrenden i hoved Chart fra 11,34/8,84, samtidig
som den bryter ut av den LANGE FALLENDE TRENDEN i hoved Chart fra 28,42.

Tidligere motstand 11,34 vil da bli frigjort for en test, som ved brudd åpner opp
for 16-17 området, nesten helt uten motstand.

Lykke til !
carpe
28.09.2021 kl 13:03 6368

Hei tenketanken. Teknisk slik jeg legger til grunn at dine forutsetninger bygger på er sikkert korrekt. Dette er ting du har skrevet om flere ganger tidligere på denne tråden. Men, du som den oppegående person du synes å være, så ser du også hva som har skjedd i denne perioden. Det er så mange humper og motstander osv underveis. Kursen reflekteres av det fundamentale som skjer. Nå synes det som om flere faktorer peker i riktig retning. Men om det er så enkelt som du skriver basert på teknisk analyse er jeg langt fra sikker på. Men håper du har rett.
tenketanken
28.09.2021 kl 14:10 6278

Fullstendig enige i alle dine betraktninger, motsatt ville jeg ha vert spåmann noe jeg ikke er.
Teknisk analyse må alltid henge sammen med fundamental analyse, det kan vi også
kjapt bli enige om. Likevel er der signal fra teknisk analyse som varsler endringer, noe
jeg tidvis bruker som jeg føler meg komfortabel med. Så er det også slik da, at bruker
man ingenting da vet man ingenting.......
carpe
28.09.2021 kl 15:41 6182

Da virker det som om vi er ganske synkroniserte i våre refleksjoner og antagelser. Så får HÅPET også stå igjen som noe vi kan ta med oss .En kjent filosof (som egentlig var meget kunnskapsrik) uttalte en gang: Det eneste jeg vet er at jeg ingenting vet! Det er vel en sannhet med mange modifikasjoner, men mye erkjennelse i det. Men min konklusjon mht Axactor nå er at reisen fremover tror jeg blir hyggelig. Men som i de fleste investeringer blir man sjelden rik over natten. Så TÅLMODIGHET er stikkordet her som mange steder ellers.
Redigert 28.09.2021 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
china
30.09.2021 kl 10:21 5577

Så greier driten faen meg å gå i minus i dag!!!! Hjelpeløst
carpe
30.09.2021 kl 12:02 5477

Jeg forstår din frustrasjon. Du er ikke alene. Det er helt umulig å forstå aksjemarkedets bevegelser. Analytikere kommer med anbefalinger over en lav sko, noen ganger slår det til, andre ganger blir reaksjonene helt en annen . Jeg tror du må bare vente og være tålmodig samtidig å forstå at du ikke blir rik over natten. Den som kunne spå ville bli søkkrik. Disse finnes ikke. Og om de finnes spår de som oftest feil. Tilfeldighetene råder svært ofte i dette spillet. Jeg tror det fundamentale vil seire i Axactor til slutt.
Slettet bruker
30.09.2021 kl 12:39 5474

Aksje kursen på annenhånds aksjer har liten eller ingen betydning for selskapet, men hvor mye de klarer å tjene. Dette er viktig å forstå.

arnterik
30.09.2021 kl 15:14 5377

Det er jo bare snacks for de som sitter stille i skuta, la de bare holde på å kjøre kursen ned, bare for folk flest å ikke selge så går dette kjempe bra, neste topp er 14 kroner, så opp til 18 kroner 😎
morellin
30.09.2021 kl 17:15 5214

Jeg leste ett intervju med en av de "20 største", for mange år siden, og han sa: Jeg spør bare tallknuserne mine, og hvis de sier det bare er "piss", så selger jeg ikke. Når Skipssjefen og andre verdensmestere kommer på banen, så tenker jeg på Erasmus Montanus av Ludvig Holberg som prøvde og argumentere for at "mor lille er en sten". Er det "piss", eller er det ikke?...
tenketanken
01.10.2021 kl 10:06 4809

Vi må se på Axa som en mot syklisk aksje, som følgelig har den største oppgangen foran seg.
Stabil oppgang vil utløses av portefølje kjøp, som vil signaliserer en tydelig markedsendring.

Påfyll av kapital, restrukturering, kostnads kutt samt langsiktig finansiering med stor kjøpekraft,
skulle ha kraft i seg til å fremskrives i kursen lik egenkapital pr aksje Kr 14,62

-Spørsmålet er heller, hvor lenge vil markedet ignorere at Axa er så feilpriset?
-Jeg mener oppriktig, det må kun være et tids spørsmål!
-Hold mote oppe, se fremover!
Brian O
01.10.2021 kl 20:04 4564

Hjertens enig! Tar meg selv i å legge «alle egg i en kurv»
Vet det er uklokt men har problemer med å se en bedre case med akseptabel risiko på Oslo børs.

Har også brukt 2 foregående dager på å plukke aksjer.
china
01.10.2021 kl 21:29 4536

Aksjen er en kjempe fiasko!
Slettet bruker
01.10.2021 kl 22:04 4563

AXA ser spennende ut teknisk. Brutt ut fra fallende trend og baktestet vellykket. Ser ut som den er klar for oppgang. (stemmer også bra med rentene som skal opp)
Redigert 01.10.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Brian O
02.10.2021 kl 10:10 4449

Kjempefiasko? Er vel preget av snart 2 år med Corona også.
Uansett med snitt kurs på 9,90, så føler jeg meg trygg på dette blir et bra case på litt sikt…
Rakso
02.10.2021 kl 10:20 4472

https://simplywall.st/stocks/no/diversified-financials/ob-acr/axactor-shares#valuation
Denne linken viser at fair value er litt over 24;kr aksjen …..
Redigert 02.10.2021 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
carpe
02.10.2021 kl 12:24 4453

Noe av problemet er at det er noen få STORE aksjonærer i selskapet som eier det meste. Disse sitter helt i ro og venter på at inntjeningen skal vise seg. De minste aksjonærer ( det handles ca 1 miil. aksjer hver dag av totalt 302 mill aksjer i selskapet) styrer kursen i øyeblikket og derfor avspeiles ikke den riktige verdien i selskapet. Men det skjer til slutt når resultatene viser seg. TÅLMODIGHET!
Leoparden1
02.10.2021 kl 12:41 4419

Det stemmer jo ikke. Den største av de alle, Gev akkumulerer og ammumulerer som de har gjort i mange år, uten at kursen går oppover. De sitter med andre ord ikke i helt i ro.
Ja jeg har aksjer her, og ja jeg er lei av manglende kursøkning...
Tectic
02.10.2021 kl 13:06 4404

Det verste er nok bak oss. Risikoen er tatt ut
zaq1
02.10.2021 kl 15:47 4317

Dersom Gerevan øker og samtidig låner ut til short er det jo en smart strategi.., de får betalt for utlån og skaffer andre som er interessert i nedgang.., det gagner ikke oss andre.., jeg sliter med tolmodigheten her..
Brian O
02.10.2021 kl 23:32 4103

Nå er det cash som gjelder! Enten i form av inngåtte avtaler eller på bunnlinja. Neste milepel er 27 okt og Q3 presentasjonen. Også får vi håpe på en eller annen positiv trigger i mellomtiden.
Leoparden1
03.10.2021 kl 10:57 3904

Shortregisteret viser lite eller ingen shorting i AXA, så det er ikke det.
Slettet bruker
03.10.2021 kl 11:06 3956

Aksjekursen på annenhånds aksjer har liten eller ingen betydning for selskapet, men hvor mye de klarer å tjene. Dette er viktig å forstå.
Ulven skaffer seg mange billige aksjer, grunnen er at når utbytte utbetales er det ikke etter hvor mye som er invester, men hvor mange aksjer du har. En utbytteaksjer har som regel en sakte kursutvikling, fordi at utbytte tas ut av firmaets kasse. Dette gjelder jo generelt. De med store resurser styrer også kursen gjennom utleie, logaritmer og data dig. Så det som hender her er nok slik at de store ser dette som et firma med muligheter for store utbytter. De mindre aksjonærene som er inntresert i rask kursutvikling må nok smøre seg med tollmodihet. Jeg tror at firma driver bra, og har lyse utsikter. Husk ulven tenker kun på seg selv i foreninger.


.,
Redigert 03.10.2021 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Lucky88
04.10.2021 kl 11:36 3640

Jeg tror det kan være lurt å komme seg ut her. Det et så mye som skurrer med kursen, Fredriksen, og alt bullshittet ledelsen kommer med.

Jeg tror enden på visa blir at vi småfisk får det heftig i 2ern. Ta tapet og kom dere ut er mitt råd
Hellboy
04.10.2021 kl 11:49 3701

Beklager, Lucky. Du kan ikke påvirke kursen i dette forumet, uansett hvor mye du vil kjøpe aksjer billigere enn børskurs.