Veien videre mot mål 2025

Seriøs
TECH 22.05.2021 kl 21:09 23479

Nå er emisjonen gjort og Famoc kjøpet blir betalt. Emisjonen ble på 4,5 som er et sterkt signal og vi hadde en stor omsetning på siste børsdag fredag. Nå kan kontrakter komme fra flere kanter og Techstep satser riktig.
Redigert 22.05.2021 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
26.04.2022 kl 15:51 3477

Seriøs skrev Kjøpt mer i dag
Var det du som kjøpte de 3 aksjene til 2,81?

Osvaldsen
CatchTrader
26.04.2022 kl 16:34 3460

Går alt i sluket her, eller er det håp?
Ulogisk
26.04.2022 kl 16:41 3453

TECHSTEP:
Konkurs i løpet av 2023 eller så selger Rugseth selskapet-Aksjen har godt stadig dypere og tjener 0 kroner.Jeg hadde håp for selskapet for et par år siden da jeg selv hadde aksjer.Heldigvis solgte jeg i tide selvom jeg tapte penger på aksen.Kom dere ut og sett penger i annet selskap.
Seriøs
26.04.2022 kl 16:45 3441

Vi får se. Har fortsatt stor tro og veien ser vi Iår. Så lenge toppen sitter så sitter jeg.
Redigert 26.04.2022 kl 16:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2022 kl 19:57 3387

Bare av ren nysgjerrighet, Osvaldsen. Hvilke selskaper består porteføljen din av?
Osvaldsen
26.04.2022 kl 21:24 3348

Har noe i fond +
- SVEG
- EPR
- Q-Free
- VAR
- MGN
- NEL
I tillegg noe småtjafs som ikke er verdt å nevne(og noen hemmeligheter må man jo ha) + litt unoterte som satser på børsnotering innen få år.

Hvordan ser din portefølje ut da?

Osvaldsen

Slettet bruker
27.04.2022 kl 00:05 3310

Virker jo som en fornuftig portefølje det.

Hvor kommer dette opphenget i Techstep fra?
Seriøs
27.04.2022 kl 07:59 3250

Blir spennende å høre da han ikke har interesse for å kjøper Techstep. Men liker et eller annet med Techstep tydeligvis.
Osvaldsen
27.04.2022 kl 08:31 3229

God morgen god morgen!

Ja jeg skal ikke motsi deg på den, må ha litt "sikre" investeringer i bunn. So far so good.
Men hvordan ser din portefølje ut da?
Jeg må legge til at min portefølje ikke må oppfattes som noen tips fra meg til andre :)

Osvaldsen
Seriøs
27.04.2022 kl 08:43 3219

Jeg vil bare rose en ryddig kommentar og ikke minst den siste setningen som er et poeng for alle.. Bra Osvald
Redigert 27.04.2022 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2022 kl 08:45 3214

Jeg sitter for det meste i cash akkurat nå, men har eid Techstep tidligere. Nå eier jeg kun ULTI og RECSI. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor du er så opptatt av Techstep, en aksje du tydeligvis ikke eier. Det virker nesten som om du har en personlig vendetta mot selskapet.

Ellers ønsker jeg deg en strålende dag og lykke til videre med porteføljen.
Osvaldsen
27.04.2022 kl 08:55 3201

I motsetning til andre, si :) Som er mer opptatt av å spre egne drømmer og kursmål og på den måten lure inn andre i aksjen for selv å komme seg ut og prøve å begrense tapet på den måten :)

Osvaldsen
Osvaldsen
27.04.2022 kl 09:10 3182

Har ikke så god kjennskap til ULTI at jeg kan uttale meg der, men RECSI har du nok gjort det godt i og TECH gjorde du lurt i å selge.

Svaret på spørsmålet ditt får du egentlig i min forrige post, rett før denne. Alle piler pekte på at denne skulle ned fra 5.8-6kr. Men så var det noen som forsøkte iherdig å "lure" andre inn i aksjen med ting som ikke stemte. Da jeg aller høfligst påpekte dette tok det vel litt av på feil måte. Vedkommende var ikke enig grunnet sin investering (antar jeg) og fortsatte med sine usannheter og delvis personangrep. Historikken taler for seg og mine innlegg om advarsler ligger nok den dag i dag på forumet.
Så det er ikke noe personlig vendetta mot TECH, men gjorde det enhver med kunnskap om kursutvikling ville gjort. I en sånn situasjon er det kun småsparere som er tapere og det synes jeg ikke blir riktig ei heller bra for børsklimaet og diskusjonsforum at kun "husene" skal sitte igjen med fortjeneste.

Takk det samme!


Osvaldsen
Slettet bruker
27.04.2022 kl 09:14 3174

Ryddig nok det.

Takk for det!
Seriøs
27.04.2022 kl 09:20 3164

Man får jo ha egen tro og jeg forstår at du ikke er enig og det respekteres. Men du har jo også en i din portefølge som er vel litt i samme gate som andre ikke bør lures inn i spør du meg. Techstep har et potesiale på lang sikt og er en aksje man har lang tidshorisont på da den er i en omstilling. Hadde jeg ville gått ut så hadde jeg gjort det fremfor å kjøpe opp i går og senest i dag. Skal man ta en sammenligning så er vel NEL mer en som har brent kruttet sitt og er ferdig med luften.. Man kan brenne seg på risikoaksjer og det gjelder både NEL og Tech da begge er en risiko. Når CEO har klokketro og toppen av solide investorer sitter så ser ikke jeg annet enn at det er liv laga.. Man får svar i løpet av året tror jeg.
Seriøs
02.06.2022 kl 07:46 2869

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/06/02/7876367/techstep-har-gjennomfort-oppkjop?internal_source=sistenytt

Techstep har gjennomført oppkjøp
Publisert 2. juni 2022 kl. 07.33

TECHSTEP-SJEF: Børge Astrup.
Teknologi
Del
Siri Knutsen Vosgraff
Redaksjonssjef Livedesk

Techstep har gjennomført kjøpet av 100 prosent av aksjene i Crypho, opplyses det i en børsmelding.
Selskapet utsteder 1.498.018 vederlagsaksjer til kurs 3,2529 kroner pr aksje. Videre har partene blitt enige om et betinget vederlag på opptil 860.700 nye Techstep-aksjer til samme kurs, betinget av visse vilkår.
Redigert 02.06.2022 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
The Observer
02.06.2022 kl 09:17 2831

[Oslo, 2 June, 2022] Techstep, a leading and innovative provider of solutions in
the Managed Mobility Services market, today announced that it has been
positioned by Gartner as a Challenger in the Magic Quadrant for Managed Mobility
Services for its offering. The evaluation was based on specific criteria that
analyzed the company's overall completeness of vision and ability to execute.

"Techstep is committed to be the leading European mobile technology enabler for
customers that want to work smarter and more sustainably. Being recognised in
this way as a global challenger is a significant acknowledgement and encouraging
as we continue to serve our 2,000+ customers and invest in our software-driven
smarter mobile technology solutions" says Børge Astrup, Techstep CEO.

Techstep serve more than 2,000 customers in Europe with its Managed Mobility
Services (MMS) products and solutions. Techstep has reported increased
commercial momentum with positive development in sales bookings and its MMS
contracts backlog. New wins in 2022 included brands like Norwegian, Specsavers,
DHL, ISS, and PostNord, in addition to public health sector customers.

Gartner's report coverage of Managed Mobility Services focuses on enterprises'
need for tools, skills, process, governance, and discipline related to managed
mobility to ensure that their mobile devices are operationally effective and
managed at a competitive cost. Gartner sees MMS providers around the world
taking over the responsibility for device acquisition, day-to-day IT management
administration and support routines for mobile devices, as well as business
process services such as expense management, asset management and logistics
including forward and return logistics and recycling, ordering, and
provisioning, as well as help desk services.
Pimpernell
02.06.2022 kl 09:32 2817

Dette er et tegn på at den strategiske endringen om å gå fra HW pusher til SW firma med egen IP og økende grad av ARR begynner å virke. Dette blir bra (:-)
Seriøs
02.06.2022 kl 19:06 2716

Så den og lettet ut en del i dag faktisk. Den likte jeg ikke i det hele tatt
Osvaldsen
02.06.2022 kl 20:53 2680

Gir du deg i denne?

Osvaldsen
Seriøs
03.06.2022 kl 08:18 2617

Liten post igjen og tok tapet ja. Kjipt men tror den analysen er svært negativ for Tech. Personlig synes jeg Tech har tatt noen brå valg og kjøpt en del i min tid som aksjonær. Resultat har blitt mye utvanning og derfor også denne voldsomme nedgraderingen av kursen. Da tenkte jeg salg på morgenen i går. Men følger Tech videre med en liten «lyttepost»
Osvaldsen
03.06.2022 kl 09:26 2587

Ja okei. Kjipt, men sånn skjer innimellom. Noen ny aksjer i sikte? Du får sjekke ut Strongpoint. Ligger på støtten rundt 20kr nå. Har falt mye i det siste, men enn så lenge ser den ut til å holde. Gjør den det kan det jo bli en liten bounce, holder den ikke blir det videre nedgang. Har fulgt den et par år og tok et par lodd i går og satser på en liten sprett oppover :) Ikke sånn veldig spennende aksje, dels lav omsetning, men blir bra på sikt.

Edit: Dette er ingen anbefaling men kan være verdt å sjekke nærmere ut.

Osvaldsen
Redigert 03.06.2022 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Seriøs
03.06.2022 kl 10:10 2564

Hei
Sitter litt i Crayon på kurs 137 og skal se litt på den du anbefaler også. Vurderer også å øke mer i Crayon.
Slettet bruker
03.06.2022 kl 10:47 2532

Interessant, Seriøs. Det kommer jo ikke noe negativt selskapsspesifikt nytt i den nedgraderingen der, kun at de er skeptiske til tech-sektoren i sin helhet. Hva skjedde med å vente til 2025? Selskapet er jo mye bedre rustet nå enn da du kjøpt deg inn på 4-5 tallet. Fallet er jo utelukkende pga. svak tech-sektor. Kontraktene kommer inn på løpende bånd, gode oppkjøp, ny sterk ledelse og Q1 som for første gang viser positiv bunnlinje. Hva er rasjonalet ditt bak salget? Blir du så skremt av orakel-selskapet Arctic? Har du glemt alt av lovord du har sagt og selskapet de siste to årene? Jeg er bare nysgjerrig for jeg har vært fascinert av din til tider blinde tro på selskapet, så plutselig snur det pga. en litt "negativ" analyse. Ikke ment som kritikk, som sagt er bare nysgjerrig på dine tanker.
pnc
03.06.2022 kl 23:58 2454

Crypho - en gamechanger for Techstep

https://news.alphastreet.com/a-look-at-factors-that-make-crowdstrike-crwd-a-compelling-buy/#utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=a-look-at-factors-that-make-crowdstrike-crwd-a-compelling-buy

"The demand for anti-virus software and cybersecurity solutions escalated as organizations shifted to remote/hybrid work models and moved their digital assets to cloud platforms. The already-thriving cybersecurity market got a major boost as data protection and malware detection assumed greater significance in the changed scenario."

Cryphos kunder: bla Politiet, Nasjonal sikkerhetsmyndighet, Helse Vest.

Og ja, dette blir meget bra.
pnc
04.06.2022 kl 00:10 2444

Dette er fra Cryphos nettside 19.mars 2021:

Crypho partners with Karbon Invest to take a leading position for secure communication in the Nordics
Crypho is is excited to announce the agreement with private investment company Karbon Invest to become the largest owner of Crypho AS through a private placement. Crypho is a Norwegian technology company delivering a complete end-to-end encrypted SaaS communication and file-sharing platform for public organizations and private companies.

Karbon Invest

Crypho’s customer base encompasses numerous large critical public organizations with strict security requirements. Crypho is used daily by selected Norwegian hospitals, enabling effective and secure patient dialogue.

Other users of the Crypho platform includes Norwegian municipalities, energy companies and the Norwegian Police, all of which have strict requirements with regards to security and effective communication.

«When we speak to Crypho’s customers we understand how crucial secure communication has become. We have not found any other platform that delivers a complete end-to-end encryption based on Norwegian technology and hosted domestically. Our ambition is to take Crypho to a leading position in the Nordics for secure communication.», says Jens Rugseth, owner and Chairman in Karbon Invest.

«We look forward to our partnership with Karbon Invest as a new industrial and active owner to support our next growth phase. This gives us the opportunity to grow and provide secure communication to more customers across the Nordics.», says Geir Bækholt, founder and CEO in Crypho.

Karbon Invest will have approximately 35% ownership following the transaction.

About Karbon Invest
Karbon Invest, owned by Jens Rugseth and Rune Syversen, invests in companies with strong management teams, scalable business models and potential to become leading international players. Karbon is an active,
long-term, constructive and hands-on owner.
Seriøs
09.06.2022 kl 08:14 2255

Jeg hadde et snitt på 3,6 kr men den nedgraderingen til hold og over halvering av kursmål gjorde at jeg solgte. Oppside til 3 kr med hold ble for svakt for meg. Har ikke avskrevet Techstep ennå og håper og tror jeg kan komme tilbake om en stund men ser ut som at 2022 ikke blir noe stort for kursen p.t. Det har dessverre kommet en del flere aksjer som er trykket i forbindelse med emisjon og oppkjøp som drar ned kursen på selskapsverdien. Techstep ser absolutt ut til å være på rett vei men med mange flere aksjer. Hva tror dere andre. Ledelsen tror jeg ikke selger og topp 10 blir nok ganske stabile.
Seriøs
09.07.2022 kl 08:32 1974

Stabil topp 10 og det er bra men det omsettes svært lite om dagen. Årsaken er jo at investorer har trua og jeg også har trua på at Techstep skal klare å bli et verdiselskap. Problemet nå som jeg ser det er at antall aksjer er betydelig fler enn da jeg hadde håp om 20 kr innen 2025. Det er fortsatt oppside men jeg registrerer kursmål på 3 kr nå og mulig 10 kr et innen rekkevidde innen 2025? Jeg har 10.000 aksjer igjen etter nedsalg og noe små kjøp på 2.3 og 2.4 tallet. Vurderer å gå inn med mer hvis den detter mer på større volum. Hva tenker dere andre?
Skitur
11.07.2022 kl 10:09 1874

Å kjøpe Techstep på rundt 2,5 er en bra inngang, når vi vet hva Børge har i snitt på sine. Kjøp på disse nivåer og la de ligge til 2024 da tror jeg kursen rundt 10.-
Seriøs
11.07.2022 kl 12:04 1843

Ja. Har også trua på 10 kr her men høster litt i Crayon først.
Skitur
11.07.2022 kl 13:25 1826

Jeg har også Crayon med inngang rett over 20 tallet, så jeg blir med litt til før jeg selger. Har Soff som jeg har planer om å sitte på i 1-2 år frem i tid, før jeg hopper av.
Skitur
20.07.2022 kl 08:08 1671

Kan vi håpe på at IT rally i USA smitter litt over på Oslo børs idag?
pnc
05.08.2022 kl 08:25 1472

„ Invitasjon til webinar - hvordan sikrer du dine mobile enheter?”

Jeg har sagt det før: Crypho blir en gamechanger for Techstep. Ny kontrakter for PST, Politiet, helsesektoren er rett rundt hjørnet.
Skitur
16.08.2022 kl 14:36 1311

Er det noen som har noen formening om Q2 som kommer på fredag?
Seriøs
16.08.2022 kl 15:38 1289

Håper de viser til bedring i regnskap. Sikkert noen nye kunder også.

Håper de ikke varsler oppkjøp nå pga mer utvanning.
Redigert 16.08.2022 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
19.08.2022 kl 10:53 1185

Må Techstep hente penger på et eller annet vis og når må refinansiering være på plass ?
Redigert 19.08.2022 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Seriøs
19.08.2022 kl 11:13 1169

Skeptisk på kort sikt. Mange Tech aksjer ser ut til å slite litt og Techstep har i følge Atctic analytiker et «stille» 2023. På lang sikt kan jeg få troen men må vise mer riktig vei.
Redigert 19.08.2022 kl 11:31 Du må logge inn for å svare