Slettet bruker
02.07.2021 kl 20:38 4220

Når de klarer 5-6 dager sammenhengende med stabil produksjon, så bør det ikke være omfattende modifikasjoner som skal til for å klare 7. Meldingen i går var litt skuffende, men samtidig så har selskapet aldri vært nærmere gjennombruddet vi alle har ventet på.

Nå kan det godt være jeg ikke er oppdatert, men oppstart av anlegget og nytt forsøk på å bevise teknologien kan være svært nærliggende - og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke allerede kan nå dette i inneværende mnd. Erfaringen som ble gjort etter siste forsøk, bør gjøre at neste forsøk gir full uttelling.

Slettet bruker
02.07.2021 kl 21:28 4186

 
Aker BioMarine AION

De fleste her har sikkert hørt om Røkkes Aker BioMarine som driver med krill produkter.

Under lesning av morgendagens DN, ble jeg oppmerksom på følgende artikkel som hovedsaklig er om livet og karrièren til Runa Haug Khoury, men i noen bisetninger nevner Aker BioMarine AION, og at Khoury i desember 2020 ble CEO for Aker BioMarine AION:
https://www.dn.no/magasinet/portrettet/aion/runa-haug-khoury/sirkular-okonomi/-apatien-er-den-storste-trusselen-det-er-mye-verre-en-klimakrise-fornekterne/2-1-1024544
(KREVER DN ABONNEMENT)

I DN artikkelen sier Khoury:
«Vi skal ta materialstrømmen, og holde den i loop. Vi bare kverner og smelter ned, og bruker det samme materialet til å støpe nye plastprodukter.»

"Alt" på Internett om Aker BioMarine AION:
https://www.akerbiomarine.com/aion: «AION will become the leading circularity player within robust plastic fractions with a scalable and technology-agnostic business model, Circularity as a Service.»

https://www.akerbiomarine.com/news/aker-biomarine-launches-new-circular-economy-company
https://www.akerbiomarine.com/aion
https://newsweb.oslobors.no/message/520630
https://e24.no/boers-og-finans/i/zg0yQ9/aker-biomarine-oppretter-nytt-selskap-vil-boersnotere-det


Fra de har jeg ikke blitt særlig klokere enn at «AION skal bli den ledende sirkulerings-aktøren innenfor robuste plast-fraksjoner med en skalerbar og teknologi-agnostisk forretningsmodell, Sirkulering som en Service».
Hva er robuste plast-fraksjoner?

Er AION like mye luftslott som Aker Carbon Capture (ACC) og Aker Offshore Wind (AOW)?

«AION will become the leading circularity player within robust plastic fractions with a scalable and technology-agnostic business model, Circularity as a Service» høres mest ut som tatt ut fra en science fiction novelle.

Redigert 02.07.2021 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Nanoq
02.07.2021 kl 22:04 4156

Jeg er nå ikke helt sikker på at Aker Carbon Capture er et luftslott...
CO2 fangst og lagring blir helt sikkert en stor industri i åra framover, Danmark har nettopp gjort dette til en sentral faktor i landets CO2-reduksjonspolitikk med 70% CO2-reduksjon innen 2030. De har nettopp satt av flere hundre millioner DKK på statsbudjettet som startkapital der nede for å kunne realisere dette i åra framover.

Og CO2 skal primært lagres i undergrunnen i Nordsjøen, i gamle danske tomme olje- og gassfelter.

https://kefm.dk/Media/637601215409935865/Udspil_CCS.pdf

Aker Carbon Capture-aksjer kan visstnok nå også handles i USA iflg. børsmelding d. 18. juni, et land hvor CO2-fangst og lagring vil få meget stort stort fokus i åra framover, ikke minst p.g.a. de kjempestore klimautfordingene der over i disse åra. Det skjer på OTCQX-lista (OTC). Jeg tipper at bl.a. amerikanske investorer kan se en interessant investering i ACC framover. Også fordi selskapet kan bli en attraktiv oppkjøpskandidat.

PS.: Jeg har selv en "mindre" post i ACC ( ca. 10.000 aksjer), men overveier sterkt å øke i åra framover når inntjeningspotensialet blir mer overskuelig.
Redigert 02.07.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 22:12 4164

Mente ikke at ACC er et rent luftslott, men så langt mest luft inntil inntjeningspotensialet blir mer overskuelig. Og om AION foreløpig også er mest luft?
Redigert 02.07.2021 kl 22:13 Du må logge inn for å svare
Nanoq
02.07.2021 kl 22:23 4156

Jeg kjenner intet til AION, så jeg må melde pass her...

ellers har jeg inntrykk av at vi to ofte har noenlunde samme oppfattelse av div. selskaper og det som ellers skjer på finansmarkedet - og i hvert fall når det gjelder et selskap som QFUEL.

Derfor skal du også ha takk for mange fornuftige og faktarike bidrag til debatten her i forum.

Redigert 02.07.2021 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2021 kl 22:48 4128

Takk for pene ord  :)

Hvis forretningsmodellen til AION er å ta robuste plast-fraksjoner (f.eks. ødelagte, men RENE plastbrett fra McDonald’s i Norge), kverne dem til plastbiter som det så støpes nye plastbrett fra, er ikke det akkurat revolusjonerende. Det er det allerede mange som gjør.
Nanoq
02.07.2021 kl 22:59 4123

Ja, det lyder som om også Replast i Kristiansund kan konkurrere på det AION-markedet framover, så vidt jeg forstår så satser de der oppe i Kristiansund hos QFUEL's Replast-fabrikk på også å utføre mekanisk resirkulering av plast. Og med planer om å gjøre dette til en integrert del av QFUEL-fabrikkene overalt i Europa "and beyond".

Nanoq
03.07.2021 kl 08:05 3985

Reserven: Du spør i dette innlegget: "Hva er robuste plast-fraksjoner?"

Det menes vel i den AION-presentasjonen du henviser til at det primært handler om plast som ikke egner seg til kjemisk gjenbruk, ofte hard plast som PVC, som Polyetylentereftalat (PET) som kjennes best som drikkeemballasje, og som Polyetylen med høy tetthet (PE-HD eller HDPE) som typisk finnes i leketøy, bøtter, tanker, akebrett m.m.

De plasttypene som egner seg til kjemisk gjenbruk via pyrolyse i QFUEL-fabrikkene er jo PE (polyethylen), PP (polypropylen) og PS (polystyren). Disse 3 plasttypene utgjør (iflg. Bøhn/Quantafuel) hhv. ca. 30%, 20% og 7% av den plasten som avfallsplasten består av i dag. En stor del av denne plasten er jo typisk bløt plast brukt til emballasje.

https://naturvernforbundet.no/getfile.php/133639-1259234799/Dokumenter/Rapporter%20og%20faktaark/2006%20og%202005/1_Hva_gjor_vi_med_plasten.pdf
Redigert 03.07.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2021 kl 12:14 3881

 
Global plastmangel gir trøbbel
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/zgWber/global-plastmangel-gir-troebbel-for-baatprodusent-varsler-prishopp-neste-aar
(GRATIS)

Artikkelen er mye om båt, men også en god del om de generelle globale problemene med leveranser av mange ting, betydelige prisøkninger på mye, og om at Europa produserer lite plast i forhold til etterspørselen:

«Du ser det kommer en lastebil og blir lettet over at endelig kommer delene våre, og så åpner du og ser at det er feil deler, det skulle vært tre paller men kommer bare én, alt mulig rart skjer, fortsetter han. Han forteller også at det europeiske markedet er veldig følsomt overfor endringer i asiatiske og amerikanske markeder, fordi Europa relativt sett produserer lite plast i forhold til etterspørselen. NHO anslår at hver fjerde bedrift øker prisene fremover. 77 prosent av de spurte NHO-medlemmene oppga at prisøkningen kommer av dyrere råvarer.»

Redigert 03.07.2021 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
skeptiker
03.07.2021 kl 13:01 3842

Hammers skrev Innlegget er slettet
Jeg har selv fulgt wt børsnotert amerikansk selskap over flere år som kunne produsere flere produkter som f.eks. fyringsolje og diesel basert på avfallsplast. Det produserte flere millioner liter. Et hovedproblem var sortering av avfallsplasten. Folk er lite disiplinerte og det var mye annet innblandet i den avfallsplasten som kunne benyttes. Det svenske selskapet har Cassandra har forsøkt seg i en årrekke og bl.a. samarbeidet med et ledende spansk oljeselskap og Ragn Sells. Samme type problemer ble opplevd. Det var mye fuktig papir i den spanske avfallsplasten. Selskapet har vært nesten konkurs. For meg med all denne erfaringen fra to andre selskaper innen denne bransjen er det ubegripelig at det norske selskapet verdsettes til mange milliarder kroner før det kan bevise lønnsom produksjon i stor skala over en viss tid.
Slettet bruker
03.07.2021 kl 16:06 3766

Er derfor QFUEL selv, sammen med partnere som Corepla, Geminor og Remondis, tar hånd om sortering av plastavfall før pyrolyse. Det er uhyre viktig.

Og derfor er de TO ENESTE greiene VOW har for pyrolyse av plast - noe i en container i Drammen + noe i en container Vernon. VOW har så langt ikke solgt en eneste container med sin ifølge Hammers revolusjonerende plast-pyrolyse:
https://newsweb.oslobors.no/message/515619

Redigert 03.07.2021 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Karbon
03.07.2021 kl 19:03 3696

Ikke helt riktig det du skriver her Reserven:

https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-new-pyrolysis-unit-focused-on-plastics-recycling-for-unipetrol-group

Anlegget er forøvrig ferdigstilt og tatt i bruk av UniPetrol for en god stund siden.
Hammers
03.07.2021 kl 19:12 3725

Jeg leser sjeldent på QFUEL-innleggene selv om jeg av og til stikker innom.
Ser den samme aktøren fortsetter med sine korrekte halvsannheter om VOW - også på denne tråden.

NEI, VOW har fortsatt ikke levert noe på plastsiden siden selskapet kom på land i fjor - og var fullt operativ der ca fra årsskiftet. Har likevel sikkert pyrolisert nok av plastprodukter ombord på cruiseskipene opp gjennom årene.

Likevel ble VOW kontaktet av Repsol - Spanias store multikonsern - med forespørsel om å bli med på deres Bilbao-prosjekt.
Gjøre bl.a. PLASTAVFALL om til energi. Et full scale mockup anlegg for selskapet med 7 oljeraffinerier.
Anlegget skal stå ferdig i 2023.

I stedet sitter man og skryter av å ha kjøpt et sorteringsanlegg i et forsøk på å få egen virksomhet på bena.
Det etter 4 år med ulende sirener i Skive. Er det en VITS - eller hva er det for noe.

Bare til opplysning; VOW SELGER sorteringsutstyr via sitt Ascodero.
Sorteringsmaskiner for en rekke ulike stoffer - selv om ikke plast er nevnt som ett av dem.

I stedet går vel våt plast via deres gjerne obligatoriske Kenky-dryer og er ikke noe problem i det hele tatt.
Må si det er skuffende kvalitet på enkelte bidrag her inne.

Hilsen Hammers
Redigert 03.07.2021 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2021 kl 00:25 3602

Hammers:  «Jeg leser sjeldent på QFUEL-innleggene selv om jeg av og til stikker innom.»

Mer Hammers bløff, du skriver her nesten HVER dag: https://finansavisen.no/forum/user/2015/view?page=3

----- ----- ----- ----- ----- -----

Hammers:  «Har likevel sikkert pyrolisert nok av plastprodukter ombord på cruiseskipene opp gjennom årene.»

Til tross for at du utgir deg for å være HO-forumets STØRSTE ekspert på VOW og pyrolyse, har du åpenbart ennå ikke skjønt forskjellen på VOW og QFUEL, og hva VOW egentlig gjør. Fra [plast]avfall lager VOW ikke oljeprodukter som det kan fremstilles ny jomfruelig plast fra. Ved høy temperatur fordamper og delvis forbrenner VOW [plast]avfall til en gass (Syngas) som de så forbrenner for å produsere strøm:
http://vxz.eu/2021-06-21__VOW_23__Sustainability-report-2020_VOW-pyrolysis-yields-68-percent-CO2-reduction

Det kan hvilket som helst avfallforbrenningsanlegg gjøre, riktig nok mer brutalt med mer CO2.

Men å fordampe og forbrenne BARE plastavfall til Syngas, ser VOW ut til å ha store problemer med, et problem QFUEL ikke har. Da QFUEL startet opp Skive, hadde de problemet at de fikk nesten bare gass, og ingen oljeprodukter, men det problemet har QFUEL løst for lenge siden.

QFUEL:  Fordampe plastavfall til Nafta - som kan bruke til å produsere 100% ny jomfruelig plast.

VOW:  Fordampe avfall til Syngas - som så forbrennes for å produsere elektrisk strøm (ny energi).

----- ----- ----- ----- ----- -----

Hammers:  «Et full scale mockup anlegg for selskapet med 7 oljeraffinerier. Anlegget skal stå ferdig i 2023

Det gjenstår å se!

Redigert 04.07.2021 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2021 kl 00:27 3622

Meldingen er datert 09.03.2020, og andre setning lyder:
«In it, it will be looking into chemical plastic recycling and the possibility of implementing it in standard production in the next three years
rischioso
04.07.2021 kl 12:50 3428

RE - “The research also includes other questions that need to be resolved. These include, for instance, improving the quality of liquid and
gaseous pyrolytic by-products, how to store the liquid to avoid repeat polymerisation, and how to effectively transport it over longer distances. However, we will primarily be testing various types of input materials, single-type waste plastic, and mixed types of plastic. We want to find out what impact the basic parameters of these materials have on the utilisation ratio and on the quality of the final product. We will also be looking for a safe mixing ratio of the material garnered through pyrolysis, the quality of which can be variable, in the existing production process, so that the continuity of plastic production is not compromised,”

https://assets.ctfassets.net/jgqj05vxq9zr/6CyWKIM75szzzVPpMRCf9B/306712c92475df6b12cd8820ee803e6f/20200309-TZ-Unipetrol-pyrolyza-EN.pdf

Mao, de befinner seg der QFuel var for flere år siden hvor deres eventuelle PoC - Ja, den er langt ute i det blå og uten sammenligning forøvrig ... ;)
Redigert 04.07.2021 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
gw60
04.07.2021 kl 20:56 3230

Dokumentet du henviser til er datert november 2018..........
rischioso
04.07.2021 kl 22:01 3190

RE dokumentet var i fra 2018

* Ja, dokumentet jeg henviste til var for å sette tidslinjen i perspektiv - noe Hammers og gjengen påpeker og ikke minst kritiserer her inne daglig.

Frem til 2018 har det stort sett ikke vært annet enn snakk, så gikk det 2 nye år uten at noe hadde skjedd bortsett fra at man planla å bygge en unit:

9 March 2020

Unipetrol will build a new pyrolytic unit for waste plastic processing at Litvinov, Czech Republic

https://chemicalparks.eu/news/unipetrol-build-pyrolytic-unit-waste-plastic-processing

Så etter nok et år den så er de ikke kommet særlig lengre og forteller at de har et nytt 3 års perspektiv ....

13-05-2021

ORLEN Unipetrol has commissioned a pyrolytic testing unit for waste-plastics processing at its chemical plant in Litvínov. It will explore the possibilities of chemical plastic recycling and its potential implementation in standard production in the next three years.

https://www.unipetrol.cz/en/Media/PressReleases/Pages/20210513-TZ_OrlenUnipetrol-pyrolyza-EN.aspx

----------------------------

* MAO - det blir liksom ikke bare litt komisk når Hammers og gjengen kritiserer dette caset som ligger et hav foran og ikke minst er nær ved å nå svært viktige milestones for både PoC og full produksjon ved den første fabrikken - dette for å sette baisseidiotien i perspektiv - men for all del - underholdningsverdien er jo der om ikke annet ... ;)

Fortsatt god helg!
Hammers
04.07.2021 kl 22:21 3151

Trodde dette var en saklig tråd om QFUEL - ikke nok en drittkastingtråd om VOW.

Det er KUNDEN som bestemmer tidslinja - ikke VOW - som fikk oppdraget den 25 feb 2020.
Hva det har vært snakket om mellom 2018 og feb 2020 har mindre interesse.

Hilsen Hammers
rischioso
04.07.2021 kl 22:41 3128

Ikke noe drittkasting om VOW overhodet om du gidder å lese hva som blir skrevet - og det er jo nettopp slikt som skaper usakligheter - det at man ikke forstår hva som blir skrevet før man hiver seg over tastaturet ....

Det gikk på at ting tar tid og at QFuel til sammenligning ligger veldig langt fremme nå som PoC og ikke minst full prod ved den første av mange planlagte fabrikker står for døren - verken mer eller mindre og sammenligningen - ja, den står du selv for når du til stadighet drar inn nettopp VOW ... ;)
Redigert 04.07.2021 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
Capitalista
05.07.2021 kl 08:06 2934

Gründeren trekker seg. Kan det være at teknologien ikke står til forventningene, og at quantafuel er en flopp? Litt av et mageplask i tilfelle.
Steve Hops
05.07.2021 kl 08:08 2906

Tror nok dette handler om å sette de rette folka på rette steder. Bøhn er mere skikket i en strategisk utvikling pos, enn som CEO for et selskap. Det er kreativiteten og kalkulatoren som må gå hånd i hånd her, ikke ledergruppa og budsjetter.

Han trekker seg ikke, han skifter strategisk posisjon.
Redigert 05.07.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Skeptisk100
05.07.2021 kl 08:17 2835

Enig, ser ut for at de store industri aksjonærene trekker i de rette trådene. Tror vi skal se positivt på dette.
JML
05.07.2021 kl 08:21 2797

Det tror jeg også. Bøhn har tidligere sagt at han antakelig vil finne en annen CEO og gå selv gå inn i en annen rolle, mer kreativ rolle, når selskapet skal kommersialiseres. Høres fornuftig ut, Bøhn er tydeligvis en veldig bra grunder og deal maker og antakelig mer glad i å utvikle bedriften enn daglig drift.
Capitalista
05.07.2021 kl 08:23 2837

Mulig, men skiftet skjer rett etter nok en utsettelse av POC i Skive. Bøhn er selskapets ansikt utad og burde vært til anlegget var i full drift. Det som står i meldingen om at selskapet skal inn i en ny fase, er ikke helt i tråd med virkeligheten. Aksjekursen faller nok tosifret prosent på dette.
dick .....
05.07.2021 kl 08:27 2908

Dette er ikke en dag for tidlig. Burde ha skjedd allerede ved etableringen av Skive. Som skrevet i Finansavisen, så er det behov for en mer industriell leder. Bøhn har innsett dette, men burde ha gjort noe med det mye tidligere.
Norsee
05.07.2021 kl 08:35 2848

Et helt riktig og strategisk grep i den fasen Quantafuel er i nå . Trenger ikke være negativt i det hele tatt
Norsee
05.07.2021 kl 08:35 2907

Et helt riktig og strategisk grep i den fasen Quantafuel er i nå . Trenger ikke være negativt i det hele tatt
Thesistulling
05.07.2021 kl 08:57 2792

Det ligger da i kortene at Bøhn skulle gå av etter en suksessfull POC, uflaks, intet annet.

Men flokken skjønner ikke det.......

Skulle ikke forundre meg om det dukker opp en tysker eller nederlender nå.
Redigert 05.07.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Steve Hops
05.07.2021 kl 09:20 2716

Ja eller mest sannsynlig nei. Det blir jo fort synsing. Det å trekke gründeren inn i en strategisk utviklingsposisjon istedet for å tvinge de inn i CEO pos er vanlig og som regel veldig lurt.

En grunder er ofte veldig følelsesmessig involvert i selskapet og da er kanskje ikke personal og HR det beste å gjøre. Da er det bedre å sette de i strategisk utvikling da man kjenner hver skrue og hvert papir som er tilsatt i selskapet, er det positive synergier som drifter selskapet videre mot nøye høyder. Kan også være derfor POC er utsatt fordi Bøhn har måtte sitte med lønninger, økonomi og denslags nødvendige onder istedet for rent det tekniske.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:08 2641

Tipper Fyren fikk sparken.
Dette med å være strategi/rådgiver for styret ut en viss periode er en helt vanlig kotyme for CEO'er som ryker i slike selskaper, da mottar de etterlønn..
Pen måte å pakke det inn og skattemessige årsaker..
Redigert 05.07.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
Steve Hops
05.07.2021 kl 10:40 2609

Jo det kan jo også være det, men hvordan kan man bevise det? Jeg tror ikke selskaper er så usedvanlig kynisk lengre (mere en åttitalls greie å gjøre det på den måten). Det å fjerne en grunder fra selskapet er sjeldent en god ide med mindre man har fått en snål avart av Hitler eller en som ikke gjør noe som helst. Og det tror jeg ikke er tilfellet her. Det er visjonen sammen med den folkeligheten som Bøhn har som har holdt selskapet interessant så langt. Han som satte på den tekniske ideen og deler av gjennomføringen kastet kortene, så slik sett kan det hende at han fikk sparken også. Hvis så så er selskapet teknisk basert og ikke verdibasert, i såfall ønsker jeg å skifte ut aksjene med noe annet, med noen som har mere erfaring. Da produktbaserte selskaper med null menneskelige verdier ikke kommer til å overleve i den verden som konstrueres nå. Min magefølelse sier at det ikke er tilfelle, mulig du innehar en annen oppfatning. Men jeg tenker at da må det komme mere bevis på banen enn noen innlegg på et forum frem og tilbake.
rischioso
05.07.2021 kl 12:33 2802

Ja, det virker som at flere tenker som deg legger vi kursutviklingen til grunn, MEN NEI - dette har nok ikke noe med teknologien å gjøre. Den tyske kjempen BASF har nok kalt en spade for en spade og påpekt at nå er det på tide å få på plass en toppledelse som klarer å skape tillit i markedet. Kursen har tross alt halvert seg siden emien på 70nok når fabrikken, PoC og full prod var langt i fra en realitet.

Nå når man faktisk er kommet så langt at PoC og full prod er rett rundt hjørnet og utrullingen for alvor kan begynne så må det andre kluter til. Det at Bøhn gikk på dagen er nok ene og alene Bøhn sin noe umodne reaksjon for slik er det ofte med grundere at de ikke ser sin egen begrensing når selskapet ender grunder fasen og går inn i en industriell fase. Det er nok også derfor selskapet ikke hadde en permanent arvtaker klar nettopp fordi planen var at Bøhn skulle sitte frem til en ny og egnet kandidat var på plass, men slik ble det ikke og slikt skaper en midlertidig usikkerhet - en usikkerhet vi har vært vant til med nettopp Bøhn ved roret .

Uansett, godt at det nå skjer noe på den kanten hvor Bøhn får en mer kreativ rolle som den grunderen han faktisk er og at det veldig snart kommer på plass en CEO med solid erfaring fra den industrielle utrullingsfasen selskapet nå går inn i.

Når det blåser på toppen så gjenspeiler det seg alltid i aksjekursen frem til at markedet får bekreftet at stormen var til selskapets beste så det blir spennende og se hvilket navn som dukker opp - det blir nok ingen hvem som helst ... ;)
Spanstind
05.07.2021 kl 12:55 2748

Jeg skjønner ikke at noen kan eie denne aksjen i det hele tatt. Gjøre om plast til olje, og få det lønnsomt. Konkurrere med oljeselskaper som produserer flere hundre tusen fat olje per dag. Det går ikke. Det er bedre å gjenbruke plastposen fra Rema 1000 istedenfor at Quantafuel skal lage olje av den.

Quantfuel er som .com selskaper i internettboblen. Da hadde vi pets.com som var verd milliarder.

Selv er jeg investor i Aker BP. De lager det samme som Quantafuel som er olje. Aker BP produserer 222 000 oljefatekvialenter per dag. 20 millioner fat olje per kvartal. Det er 3,2 milliarder liter. Quantafuel vil ikke komme i nærheten. Aker BP sitt Q1 resultat er 15. juli.
Redigert 05.07.2021 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.07.2021 kl 13:09 2704

Håper du har lest deg opp på de casene du har investert i for i dette caset har du tydeligvis ikke det - men det burde du før du danner deg en mening og i alle fall før du deler en slik mening med andre ... ;)

Spanstind
05.07.2021 kl 13:11 2698

Jeg fikk med meg at Spetalen mente at det var kun folk født uten hjerne som kunne være investor i denne aksjen :) Quantafuel kommer til å kollapse tror jeg. Må være en god shortkandidat.

Selv er jeg som sagt investor i Aker BP. Det er et veldig bra selskap med god historikk. Tjener rekordhøyt nå. Oljeprisen tror jeg også vil stige. Olje er en fin hedge mot inflasjon.
Redigert 05.07.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare