Sterk ordreinngang Q2, så langt

braastad-xo
NRC 29.05.2021 kl 09:39 1401

Q2 ligger an til å bli veldig god mht ordreinngang for Nrc. Selv om det fortsatt er en måned igjen av Q2 har Nrc mottatt order for 772 mill.
Dette hjelper selvsagt, men så gjenstår det å se om de greier å bedre marginene fremover. Det er helt avgjørende, tror jeg, for at markedet igjen skal få tilbake tilliten til selskapet.
Martin10
30.05.2021 kl 16:46 1266

Mener også at dette virker lovende. Vil tro at myndighetene satser på infrastruktur når hjulene skal opp på normalt nivå igjen.
webspinner
31.05.2021 kl 09:14 1116

Helt enig i at aksjen vil snu. Det tar dessverre tid å snu lønnsomheten i et entreprenørfirma med lange kontrakter, men med rett ledelse vil man komme dit. Nedgangen i ordreinngang de siste kvartalene er nok på grunn av strengere risikovurdering ved inngåelse av nye kontrakter. For andre som kjenner entreprenørbransjen er skvisen NRC havnet i med tidligere ledelse høyst elementær, og dessverre ikke så uvanlig. Det har vært jaget vekst først og fremst, markedet har digget det, men så har den sure svien kommet gjennom lav lønnsomhet i porteføljen. Når en slik situasjon skal snus vil det ALLTID gå negativt utover ordreinngangen. At pilene nå peker oppover er et veldig sterkt signal. Markedet vil skjønne dette senere enn den nye ledelsen skjønner det, som har lastet bra opp med aksjer siden kursfallet til 15 kr.

Jeg har en god post som jeg holder på i 1-2 år.
Redigert 31.05.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
peterdawn
31.07.2021 kl 15:43 882

Markedet til NRC er også på all time high nå. Det bygges veldig mye infratsuktur nå. Bare se på overskridelsene på oslos vannledning. SÅ veldig bra at NRC går inn i dette med ledig kapasitet! Det komme så klart til å ta noen år før inntjeningen fra dagens høy-margin-prosjekter slår ut på bunnlinjen. Men grunn til å tro at aksjen blir repriset når markedet blir komfortable med at det kommer til å skje. Jeg forstår virkelig ikke at NRC holder seg på 16 kroner fortsatt. Men små aksjer kan være feilpriset over tid. Men enig med deg Webspinner. Man må nok har 1 års perspektiv på en slik investering.
Wian
05.08.2021 kl 11:12 641

Det nærmer seg Q2 rapport den 19.08. Blir spennende å som restruktureringen som ble iverksatt i vinter for å forbedre marginene har gitt resultater allerede. Noe tvilsomt, men guidingen videre utover i 2021 og mot 2022 blir veldig interessant. Klarer de å drive mer økonomisk og få opp marginene så kan dette være gull. Det er jo ikke noe i veien med ordreinngangen, mer enn nok å gjøre innen utbygging og forbedring av infrastruktur.
Odi.1
05.08.2021 kl 11:19 633

Kursen skuffer meget, muligens vendepunktet blir da? ( 19.08 21 )
Redigert 05.08.2021 kl 11:19 Du må logge inn for å svare