ELOP - VerdiĂžkning!

Myrabakk
ELOP 01.06.2021 kl 09:06 32883

ELOP mÄ da ha blitt helt avglemt pÄ bÞrsen? Jeg har lest meg litt opp, og ser at Horpestad m/fl er i ferd med Ä bygge opp et nytt miliardforetak.

Elop gikk pÄ bÞrs med en produktidé og prototype pÄ rullende betongscanner. Det er ikke noen andre konkurrenter som har scannere pÄ hjul, men det finnes flere som har ulike flyttbare lÞsninger. Effektiviteten med en rullende scanner er mye hÞyere, og derfor ettertraktet.

Selskapet kjÞpte opp Simplifai for softwarekompetanse og analyseredskap av data. Mens vi venter pÄ masseproduksjon og prosjekter sÄ tjener Simplifai penger og gÄr i pluss for selskapet. NÄ pÄ fredag skal Elop restruktureres av ulike Ärsaker. En av grunnene er at software og hardware skal separeres i selskapsstrukturen, der de vil gÄ inn med ulike multipler i verdsettelsen.

En slik verdisyning har vi sett tidligere. Hex justerte ut Purus med verdien 27,2 kr fra morselskapet, men eier vel fortsatt 85% av selskapet, og slik fikk de realisert og vist de underliggende verdiene. Dette skjer nÄ i Elop ogsÄ. Her er det et miljÞvennlig scannerselskap og et softwareselskap. Ser vi en re-prising av Elop nÄ?

Elop har dessuten tilbakekjÞp av nesten en halv prosent av selskapet gÄende, der aksjene skal selges til de ansatte som incentiv med 20% rabatt.
Slike ansatteordninger gÄr ofte via opsjoner, men siden Elop ikke har cashbehov nÄ sÄ er dette mulig Ä gjÞre, og utvanner ikke aksjonÊrer.

Fremover vil det vel ogsÄ skje mye spennende. Kontrakten om Insight crawler blir virkelig spennende! En Spidermanaktig robotklatrer fra Dekra pÄbygd med Elops scanner for inspeksjon av loddrette konstruksjoner! Denne finnes det ikke maken til, og det er vel ikke tall pÄ hvor mange plattformfÞtter, skyskrapere, vanndemninger og diverse som skulle vÊrt inspisert effektivt? Kontrakten er under utbikling, og meldes i august, med produktlansering tidlig 2022.

Er det noen som sitter pĂ„ noe spennende info om Elop, sĂ„ del gjerne!🙏
veteran
30.09.2021 kl 20:52 2835

Siste linje i parentes. Hvordan kan du skrive dette, aksjene i emisjonen kan ikke selges fĂžr om 6 mnd.
tunktee
30.09.2021 kl 21:39 2767

Hvor har du lest det?
Det er kun ledelsen og styret som har en lock-up pÄ 6 mÄneder.
Øvrige investorer som deltar i emisjonen stÄr fritt.
veteran
30.09.2021 kl 21:57 2721

Ja jeg sÄ det pÄ invitasjonen jeg fikk i dag, oversÄ at dette bare gjelder ledelse og styre, men om jeg fÄr aksjer i emisjonen sitter jeg med videre.
tunktee
30.09.2021 kl 22:05 2701

Det er sikkert greit Ä oppdage at du ikke blir lÄst, hvis du tegnet deg tidligere i kveld i en tro om lock-up.
Aldri kjekt Ă„ miste likviditeten sin!

Spennende selskap, jeg har nettopp oppdaget det!
Allrounder
08.10.2021 kl 10:42 2304

Hva i all verden er det som skjer med denne aksjen? FÞrst en idiotisk emisjon helt ned pÄ 4 og nÄ handles den for 3,40.
Allrounder
08.10.2021 kl 10:43 2301

Og hvem er et som selger pÄ disse nivÄene? Har det klikka helt for dem?
seismicrec
08.10.2021 kl 12:16 2201

Poenget er at det ikke er kjÞpere og at selgere med gjeld og stop loss som Þker pÄ ved sterkt kursfall
Blygen
08.10.2021 kl 13:11 2144

Greit Ä fÄ handlet mer pÄ disse nivÄene...:)
rischioso
09.10.2021 kl 00:24 1958

Det virker som at kursen har inntatt en mer horisontal retning og dermed er i ferd med Ä bunne ut. Kanskje pÄ tide Ä begynne Ä plukke for tikker det inn en trigger melding sÄ starter ogsÄ reprisingen og mulige triggermeldinger er det mange av. Kursen ligger nÄ nÊrmere 15% under eminivÄet som ble satt med 20% rabatt sÄ en umiddelbar oppgang pÄ 35-40% er Ä forvente komme sÄ snart reprisingen starter.

Spennende tider ... ;)
Rune74
09.10.2021 kl 18:20 1713

Det er i hvert fall en spennende teknologi. Sikret gevinst da den spratt opp her om dagen (28.09). Angret litt. Men sÄ kom meldingen om emisjon da.

SÄ nÄ er jeg inne igjen. Til alt overmÄl deler jo folk villig ut aksjer under emisjonskurs, sÄ det ble for fristende. NÄ som de har fylt opp kassa, sÄ tenker jeg Ä sitte litt. FÞler risikoen er tatt ned.

SÄ begynner det Ä tikke inn avtaler og ordre. SÄ hÄper jeg dette kan bli ganske bra.
Redigert 09.10.2021 kl 18:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
10.10.2021 kl 16:56 1471

Man kan vel si mangt om Elop men en ting skal de ha: de har fine bilder og store ord, sÄ om bestillingene uteblir sÄ kan vi trÞste oss med bildene og de fagre ord.