BELSHIPS - Doblingskandidat đ„ đ„
TÞrrbulk gÄr snart inn i hÞysesongen, med eventyrlige rater.
Ser man pÄ kursutviklingen i BELCO sammen med de nylige store innsidekjÞpene, sÄ vet man fort at denne skal vokse mye.
KursmĂ„l dette Ă„r: 25,- đ„đ„
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/02/7682747/styremedlemselskaper-oker-i-shippingselskap?internal_source=sistenytt
Ser man pÄ kursutviklingen i BELCO sammen med de nylige store innsidekjÞpene, sÄ vet man fort at denne skal vokse mye.
KursmĂ„l dette Ă„r: 25,- đ„đ„
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/02/7682747/styremedlemselskaper-oker-i-shippingselskap?internal_source=sistenytt
Redigert 21.06.2021 kl 08:58
Du mÄ logge inn for Ä svare
-
«
- 1
- 2 »
tenketanken
04.08.2021 kl 10:48
2419
Min bekymring ligger i et selskap pÄ inntjeningen, egenkapital
og Casch flow og selvsagt prising av selskapet ved inngang.
Her lĂžfter selskapet Bunnlinjen i Q1-21 nesten like mye som hele
underskuddet i -20. Da vet man, at her er noe pÄ gang.!!!
Det gir P/E 6 med kurs 40 som Fair Value. Equity Ratio 34,5 %
er riktig nok noe lav, men positiv Cash Flow og netto overskudd
Kr 137 531 000,- vil styrke egenkapitalen. MĂ„ vĂŠre en soleklar
kandidat Ä akkumulere pÄ, for en trendutvikling fremover -21-22
og Casch flow og selvsagt prising av selskapet ved inngang.
Her lĂžfter selskapet Bunnlinjen i Q1-21 nesten like mye som hele
underskuddet i -20. Da vet man, at her er noe pÄ gang.!!!
Det gir P/E 6 med kurs 40 som Fair Value. Equity Ratio 34,5 %
er riktig nok noe lav, men positiv Cash Flow og netto overskudd
Kr 137 531 000,- vil styrke egenkapitalen. MĂ„ vĂŠre en soleklar
kandidat Ä akkumulere pÄ, for en trendutvikling fremover -21-22
marked1
04.08.2021 kl 09:07
2526
KjÞpsanbefaling og kursmÄl 14,3 kroner i gÄr. Belships bÞr fÄ et solid lÞft i dagene fremover.
jadden
21.06.2021 kl 17:45
3260
Jeg klipper fra fersk artikkel i FA vedrÞrende det sterke bulkmarkedet hvor rater og skipsverdier bare gÄr en vei, rett opp, som det stÄr i overskriften:
14.april skrev Finansavisen at det danske tank- og tÞrrlastrederiet Norden hadde solgt den 2016-bygde kamsarmaxen «Nord Stellar» pÄ 81.600 dÞdvekttonn. Etter Ä ha eid skipet i kun fire mÄneder satt rederiet igjen med en gevinst tilsvarende nÊr 50 millioner kroner.
To dager senere ble superdealen bekreftet.
â Det sterke tĂžrrlastmarkedet og de stigende skipsverdiene ga oss muligheten til Ă„ generere god avkastning pĂ„ dette skipet i lĂžpet av veldig kort tid. Vi ser kontinuerlig etter slike muligheter for Ă„ kapitalisere pĂ„ utviklingen i markedet, uttalte rederiets leder for Asset Management, Henrik Lykkegaard Madsen.
Siden da har skipsverdiene bare fortsatt Ä stige, og nÄ har rederiet gjort en deal som fÄr den forrige til Ä blekne.
2014-bygde «Nord Olive» pÄ 56.000 dÞdvekttonn som ogsÄ ble anskaffet i desember i fjor - for 14 millioner dollar - er ifÞlge meglerkilder nÄ solgt for 22,5 millioner dollar.
Gevinsten pÄ Ä flippe supramaxen er dermed 8,5 millioner dollar eller rundt 74 millioner kroner. Det tilsvarer en avkastning pÄ vel 60 prosent pÄ et drÞyt halvÄr.
I fÞrste kvartal Þkte verdien av rederiets flÄte med 106 millioner dollar.
Verdiene henger etter
De vektede snittratene for tÞrrlastskip av typen capesize, panamax og supramax er hittil i Är mellom 20.000 og 23.000 dollar pr. dag, eller tre-fire ganger hÞyere enn pÄ samme tid i fjor.
Fredag lÄ spotratene rett nord for 30.000 dollar pr. dag, ifÞlge Clarksons Platou. Men selv om skipsverdiene har gÄtt mye, hevder flere at de fortsatt henger etter ratene.
Senest tirsdag i forrige uke pÄpekte adm. direktÞr Lars Christian SkarsgÄrd i Oslo-noterte Belships at det er et klart misforhold mellom utviklingen i ratenivÄene og utviklingen i skipsprisene.
PĂ„ et seminar i regi av Arctic Securities sa han at en fem Ă„r gammel ultramax fortsatt er rundt 30 prosent underpriset sammenlignet med hvordan prisingen har hengt sammen med inntjeningen historisk.
â Fortsetter ratene Ă„ holde seg pĂ„ dagens nivĂ„er bĂžr det vĂŠre en oppside pĂ„ over 30 prosent, sa han.
14.april skrev Finansavisen at det danske tank- og tÞrrlastrederiet Norden hadde solgt den 2016-bygde kamsarmaxen «Nord Stellar» pÄ 81.600 dÞdvekttonn. Etter Ä ha eid skipet i kun fire mÄneder satt rederiet igjen med en gevinst tilsvarende nÊr 50 millioner kroner.
To dager senere ble superdealen bekreftet.
â Det sterke tĂžrrlastmarkedet og de stigende skipsverdiene ga oss muligheten til Ă„ generere god avkastning pĂ„ dette skipet i lĂžpet av veldig kort tid. Vi ser kontinuerlig etter slike muligheter for Ă„ kapitalisere pĂ„ utviklingen i markedet, uttalte rederiets leder for Asset Management, Henrik Lykkegaard Madsen.
Siden da har skipsverdiene bare fortsatt Ä stige, og nÄ har rederiet gjort en deal som fÄr den forrige til Ä blekne.
2014-bygde «Nord Olive» pÄ 56.000 dÞdvekttonn som ogsÄ ble anskaffet i desember i fjor - for 14 millioner dollar - er ifÞlge meglerkilder nÄ solgt for 22,5 millioner dollar.
Gevinsten pÄ Ä flippe supramaxen er dermed 8,5 millioner dollar eller rundt 74 millioner kroner. Det tilsvarer en avkastning pÄ vel 60 prosent pÄ et drÞyt halvÄr.
I fÞrste kvartal Þkte verdien av rederiets flÄte med 106 millioner dollar.
Verdiene henger etter
De vektede snittratene for tÞrrlastskip av typen capesize, panamax og supramax er hittil i Är mellom 20.000 og 23.000 dollar pr. dag, eller tre-fire ganger hÞyere enn pÄ samme tid i fjor.
Fredag lÄ spotratene rett nord for 30.000 dollar pr. dag, ifÞlge Clarksons Platou. Men selv om skipsverdiene har gÄtt mye, hevder flere at de fortsatt henger etter ratene.
Senest tirsdag i forrige uke pÄpekte adm. direktÞr Lars Christian SkarsgÄrd i Oslo-noterte Belships at det er et klart misforhold mellom utviklingen i ratenivÄene og utviklingen i skipsprisene.
PĂ„ et seminar i regi av Arctic Securities sa han at en fem Ă„r gammel ultramax fortsatt er rundt 30 prosent underpriset sammenlignet med hvordan prisingen har hengt sammen med inntjeningen historisk.
â Fortsetter ratene Ă„ holde seg pĂ„ dagens nivĂ„er bĂžr det vĂŠre en oppside pĂ„ over 30 prosent, sa han.
Redigert 21.06.2021 kl 17:48
Du mÄ logge inn for Ä svare
Absolutt. Den nyheten er begrunnelsen nervĂžse aksjonĂŠrer overbeviser seg selv til panikk salg. UnĂždvendig.
Er markedet bra? ja
Tjener Belco penger? ja
Har CEO'en sagt at prisene kan halveres og de fremdeles vil tjene penger + utbytte? ja (det var pÄ den nyheten den steg over 13% forleden dag)
Kan vi se frem til tĂžrrbulk hĂžysesong? ja
MÄ vi kunne tÄle korrigeringer? det vet vi alle svar pÄ
"â Helt konkret sĂ„ er det korneksporten ut av Europa fra neste mĂ„ned som er triggeren og som driver markedet vĂ„rt nĂ„. Om spotmarkedet er for hĂžyt eller for lavt prĂžver vi oss ikke pĂ„ Ă„ spĂ„ noe om, men vi kan tjene penger og betale utbytte selv om markedet skulle halvere seg, sier adm. direktĂžr Lars Kristian SkarsgĂ„rd i Belships."
Er markedet bra? ja
Tjener Belco penger? ja
Har CEO'en sagt at prisene kan halveres og de fremdeles vil tjene penger + utbytte? ja (det var pÄ den nyheten den steg over 13% forleden dag)
Kan vi se frem til tĂžrrbulk hĂžysesong? ja
MÄ vi kunne tÄle korrigeringer? det vet vi alle svar pÄ
"â Helt konkret sĂ„ er det korneksporten ut av Europa fra neste mĂ„ned som er triggeren og som driver markedet vĂ„rt nĂ„. Om spotmarkedet er for hĂžyt eller for lavt prĂžver vi oss ikke pĂ„ Ă„ spĂ„ noe om, men vi kan tjene penger og betale utbytte selv om markedet skulle halvere seg, sier adm. direktĂžr Lars Kristian SkarsgĂ„rd i Belships."
Redigert 18.06.2021 kl 11:03
Du mÄ logge inn for Ä svare
jadden
18.06.2021 kl 11:01
3884
Her var mye tilbakemeldinger. Jeg tolker det slik at Kina Äpner commodies lagre, metaller etc i stedet for Ä handle inn for pÄgÄende produksjon. Er det riktig sÄ er nedturen bare en overgang inntil lagrene er sÄpass reduserte at det mÄ foretas nye innkjÞp, og det blir business as usual. Fin kjÞpsanledning.
Mado
18.06.2021 kl 10:49
3924
Jeg er ogsÄ doblet i dag, jeg tror den skal stige kraftig framover.
LÞp og kjÞp pÄ nevÞs marked sÄnn tjener man penger.
Se pĂ„ historisk.đđâ
LÞp og kjÞp pÄ nevÞs marked sÄnn tjener man penger.
Se pĂ„ historisk.đđâ
Ja kjĂžpe fĂžr videre oppgang đ
Gulltider
18.06.2021 kl 10:18
4017
Ja, her er det bare Ă„ benytte muligheten til Ă„ laste opp đđ
Den har steget enormt de siste par ukene. Den mÄ finne stÞtte og konsoliderer litt. Synes at det er en helt naturlig utvikling og mener at vi ikke kan skylde alt pÄ kinesere her. God kjÞpsdag!
jadden
18.06.2021 kl 10:02
4089
Belco korrigerer ned 6 % i dag, det til tross for fin stigning i bulkindeksene. SÄ i annen trÄd at det var kineserne som forÄrsaket dippen som vi har, kan noen utbrodere hva som traff bulkmarkedet?
Jeg hadde en post i Jinhui og det skjedde lite. Solgte, kjÞpte Belships med 50% avkastning pÄ et par uker. Min grunn? Ledelsen. Dag og natt forskjell fra Jin. Belco sin CEO er verbal, og 'assertive' ogsÄ pÄ aksjonÊrene sine vegner. AksjonÊrvennlig ledelse. Ja, da tÄler jeg, personlig, litt hÞyere break-even. De alle tjener penger nÄ, sÄ det stÄr ikke pÄ det. Belco ledelsen uttalte i gÄr at prisene kunne halveres fra dagens rater og de hadde fremdeles hatt overskudd og evne til Ä utbetale utbytte (som kommer Q2).
Jin sin ledelse gidder nesten ikke Ă„ besvare henvendelser fra aksjonĂŠrene.
SÄ lenge de alle tjener bra, sÄ kan det ofte koke ned til en personlig preferanse; for eksempel, ledelsen.
Jin sin ledelse gidder nesten ikke Ă„ besvare henvendelser fra aksjonĂŠrene.
SÄ lenge de alle tjener bra, sÄ kan det ofte koke ned til en personlig preferanse; for eksempel, ledelsen.
mithra
16.06.2021 kl 21:57
4500
Hvorfor kjÞpe til P/B 2,27 nÄr dere fÄr jin aksjer til P/B 0,47 ?
Gulltider
16.06.2021 kl 16:47
4799
Det er absolutt null motstand i denne nÄ, sÄ den vil nok fortsette Ä toppe vinnerlisten i lang tid.
Kan fort gĂ„ direkte opp til over 25,- đ„đ„
Kan fort gĂ„ direkte opp til over 25,- đ„đ„
Redigert 16.06.2021 kl 20:47
Du mÄ logge inn for Ä svare
phantom1
16.06.2021 kl 11:12
5056
Smx/umx vil proposjonalt bli vinneren dette Äret. Mer import av stÄl skrap til Kina og lang ventetid i havner pga korona etc.
AksjeamatĂžren
16.06.2021 kl 10:55
5101
Over 1 mill aksjer omsatt sÄlangt i dag ogsÄ. Det hÞye volumet holder seg. Ligger over 300.000 pÄ kjÞp mellom 14 og 14,40. Kursoppgangen stopper ikke fÞr volumet dabber av. Med sÄ mange aksjer som omsettes og sÄ fÄ frie aksjer tilgjengelig er det ikke mange stÞrre som har eventyrlig snitt. Flere holder fortsatt pÄ med sitt inntog. Dette er bransjen Ä vÊre i for tiden. Da logger jeg av og nyter sola, mens kjÞperne fÄr lete etter selgere.
AksjeamatĂžren
16.06.2021 kl 09:57
5221
Gikk store poster de siste dagene, i dag er fÞrste dag hvor ordreboken pÄ kjÞp er pÄ under 100.000 aksjer pÄ liste med 5. Postene er ogsÄ mindre nÄ. PrÞves nok Ä presse litt pris for Ä kjÞpe flere. Oppgangen kom nok litt brÄtt pÄ de store. Bare holde pÄ aksjene, fÄ frie i omlÞp og de 2millionene som ble handlet daglig siste dager er ikke til salgs enda. Denne skal godt opp utover Äret.
Gulltider
16.06.2021 kl 09:05
5331
Kursen eksploderer, da alle vil ha en bit av eventyr utbyttet đ„đ„
Ărligtalt
15.06.2021 kl 23:36
5526
Selv om markedet skulle halvere seg ja...
Vel... DET skjer ikke pÄ noen Är!
Vel... DET skjer ikke pÄ noen Är!
Fra Belships i kveld:
â Helt konkret sĂ„ er det korneksporten ut av Europa fra neste mĂ„ned som er triggeren og som driver markedet vĂ„rt nĂ„. Om spotmarkedet er for hĂžyt eller for lavt prĂžver vi oss ikke pĂ„ Ă„ spĂ„ noe om, men vi kan tjene penger og betale utbytte selv om markedet skulle halvere seg, sier adm. direktĂžr Lars Kristian SkarsgĂ„rd i Belships.
â Helt konkret sĂ„ er det korneksporten ut av Europa fra neste mĂ„ned som er triggeren og som driver markedet vĂ„rt nĂ„. Om spotmarkedet er for hĂžyt eller for lavt prĂžver vi oss ikke pĂ„ Ă„ spĂ„ noe om, men vi kan tjene penger og betale utbytte selv om markedet skulle halvere seg, sier adm. direktĂžr Lars Kristian SkarsgĂ„rd i Belships.
Ărligtalt
15.06.2021 kl 22:53
5620
Ja, alle tar plass...samtidig som de skriker at den skal ned...bare fordi den er i full fart opp?
Blir en fin reise dette her :)
Blir en fin reise dette her :)
Gulltider
15.06.2021 kl 22:51
5454
KursmĂ„l pĂ„ minst 25 kronerâŠ..
Her vil mange ta plass, nĂ„r 50% av overskuddet skal gĂ„ til utbytte đ„đ„
Her vil mange ta plass, nĂ„r 50% av overskuddet skal gĂ„ til utbytte đ„đ„
Ărligtalt
15.06.2021 kl 21:58
5575
Fordi...
Mer og mer korn skal fraktes de neste Ă„rene til hĂžyere og hĂžyere rater?
Nei, mye Ä gÄ pÄ ennÄ
Mer og mer korn skal fraktes de neste Ă„rene til hĂžyere og hĂžyere rater?
Nei, mye Ä gÄ pÄ ennÄ
Labbetuss360
15.06.2021 kl 21:54
5587
I morgen mĂ„ vi nok ta oss til takke med en tur ned med rĂžde tall vel? Mye opp opp opp nĂ„âŠ
Gulltider
15.06.2021 kl 18:49
5794
50 % av overskuddet som utbytte đ„đ„
Ja, du leste riktig đ
Lanserer utbytte
â Vi har doblet flĂ„ten og utvidet hele virksomheten kraftig i lĂžpet av de siste to Ă„rene, og mener det har vĂŠrt det beste alternativet for avkastning pĂ„ egenkapitalen. Det har lagt grunnlaget for den sterke kontantstrĂžmmen vi nĂ„ ser, sier Belships-sjefen Lars Christian SkarsgĂ„rd til Finansavisen.
â Fremover kommer vi til Ă„ vĂŠre mer selektive og vil nĂ„ ha Ăžkt fokus pĂ„ utbytte for Ă„ returnere deler av overskuddet til aksjonĂŠrene, sier han.
Belships har som mÄl Ä betale ut kontantutbytter pÄ rundt 50 prosent av nettoresultatet justert for engangseffekter, og venter fÞrste utbetaling etter andre kvartal.
Ja, du leste riktig đ
Lanserer utbytte
â Vi har doblet flĂ„ten og utvidet hele virksomheten kraftig i lĂžpet av de siste to Ă„rene, og mener det har vĂŠrt det beste alternativet for avkastning pĂ„ egenkapitalen. Det har lagt grunnlaget for den sterke kontantstrĂžmmen vi nĂ„ ser, sier Belships-sjefen Lars Christian SkarsgĂ„rd til Finansavisen.
â Fremover kommer vi til Ă„ vĂŠre mer selektive og vil nĂ„ ha Ăžkt fokus pĂ„ utbytte for Ă„ returnere deler av overskuddet til aksjonĂŠrene, sier han.
Belships har som mÄl Ä betale ut kontantutbytter pÄ rundt 50 prosent av nettoresultatet justert for engangseffekter, og venter fÞrste utbetaling etter andre kvartal.
Ărligtalt
15.06.2021 kl 12:04
6027
Slettet brukerskrev Aksjen stiger over +5% pĂ„ meldingen. đ„ł
đ„đ«đ„đ«
Mr Big
15.06.2021 kl 12:04
6028
Slettet brukerskrev Aksjen stiger over +5% pĂ„ meldingen. đ„ł
Dette blir knall. Vi beveger oss opp mot 50 kroner. Sakte men sikkert.
Aksjen stiger over +5% pĂ„ meldingen. đ„ł
Nye skip, ny kontrakt. HÞyere inntjening og lavere break-even pÄ en av damene.
Vi ser nok frem til en fin sommer og hĂžst i Belships.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/15/7689346/belships-utvider-flaten-inngar-kontrakt?internal_source=sistenytt
Vi ser nok frem til en fin sommer og hĂžst i Belships.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/15/7689346/belships-utvider-flaten-inngar-kontrakt?internal_source=sistenytt
Labbetuss360
15.06.2021 kl 10:13
6208
Ărligtalt
14.06.2021 kl 20:21
6667
Finfin sak... BĂžr leses med lupe :)
https://www.flowbank.com/en/research/maritime-shipping-implications-of-a-structural-demand-shift-and-capacity-supply-crunch
-Og denne, selvfĂžlgelig:
...The big question is, what happens if the seasonal pattern is maintained? To which the answer is, the BDI will go through 4,000 and keep going. Moreover, given the market fundamentals, it could well keep going into 2022. This in fact is what our model currently predicts â and has been predicting since Q1 2020...
https://www.hellenicshippingnews.com/baltic-dry-index-to-push-through-4000-points/
Til info ref. Dry-indeksen pr.14.06.2021: ..."Baltic Dry-indeksen er opp 3,1 prosent til 2.944 poeng, ifĂžlge The Baltic Exchange"...
https://www.flowbank.com/en/research/maritime-shipping-implications-of-a-structural-demand-shift-and-capacity-supply-crunch
-Og denne, selvfĂžlgelig:
...The big question is, what happens if the seasonal pattern is maintained? To which the answer is, the BDI will go through 4,000 and keep going. Moreover, given the market fundamentals, it could well keep going into 2022. This in fact is what our model currently predicts â and has been predicting since Q1 2020...
https://www.hellenicshippingnews.com/baltic-dry-index-to-push-through-4000-points/
Til info ref. Dry-indeksen pr.14.06.2021: ..."Baltic Dry-indeksen er opp 3,1 prosent til 2.944 poeng, ifĂžlge The Baltic Exchange"...
Redigert 14.06.2021 kl 21:12
Du mÄ logge inn for Ä svare
Ărligtalt
14.06.2021 kl 15:46
6866
The Godfather skrev HĂžyt volum i dag. đ
Ja...Sikkert en haug nĂžlere slik som meg som skal inn med greie volumer :)
Kinkig dette her - men kommende resesjon og best mulig sikring av sine surt ervevede midler...Kan jo ikke kjĂžpe fysisk gull og sĂžlv og grave ned i hagen akkurat heller...
Men enig - hÞyt volum, og sannsynligvis fÄr stadig flere Þynene opp for denne med deres uttalte policy pÄ snarlige utbytter og eventuelt tilbakekjÞp av aksjer
Og ellers... sÄ tenker jeg at dette markedet vil holde seg godt fremover :)
https://shipinsight.com/articles/bimco-highlights-record-setting-spree-for-shipping/
https://www.maritimegateway.com/high-container-rates-may-persist/
Kinkig dette her - men kommende resesjon og best mulig sikring av sine surt ervevede midler...Kan jo ikke kjĂžpe fysisk gull og sĂžlv og grave ned i hagen akkurat heller...
Men enig - hÞyt volum, og sannsynligvis fÄr stadig flere Þynene opp for denne med deres uttalte policy pÄ snarlige utbytter og eventuelt tilbakekjÞp av aksjer
Og ellers... sÄ tenker jeg at dette markedet vil holde seg godt fremover :)
https://shipinsight.com/articles/bimco-highlights-record-setting-spree-for-shipping/
https://www.maritimegateway.com/high-container-rates-may-persist/
Redigert 14.06.2021 kl 16:42
Du mÄ logge inn for Ä svare
Ărligtalt
14.06.2021 kl 14:52
6986
đ„đ„đ„đ„đ„đ„đ„đ„
Redigert 14.06.2021 kl 14:52
Du mÄ logge inn for Ä svare
-
«
- 1
- 2 »