Lytix Biopharma’s technology will play a key role in future canc

Peter
LYTIX 07.06.2021 kl 15:25 37036

«We strongly believe that Lytix Biopharma’s technology will play a key role in future cancer treatment. Therefore, we are very pleased that we have received significant interest from new investors, backing the strong commitment from our existing owners. We are now ready for the next step, initiating clinical studies in the U.S with our leading cancer treatment candidate LTX-315,” says Dr. Øystein Rekdal, CEO of Lytix Biopharma.
boreren
11.03.2024 kl 10:41 655

Selger siger nedover og taper mer og mer. Her er det bare å forlange et minimum, og selger følger etter
10PS
11.03.2024 kl 09:46 689

davrab skrev Hva skjer 21.?
21.03.2024 - Annual Report 18.04.2024 - Annual General Meeting
Står på DNBs Lytix side Financial calender) men kan være de har gjort en feil der. (?)
10PS
11.03.2024 kl 09:36 735

Regner med et hopp 21 mars a.r. og i mellomtiden kan jo jeg ønske meg at noen selger seg ut før rapporten. Aksjen har falt ufortjent mye men markedet bestemmer og markedet har vært bekymret selv om selve selskapet ser lyst på det men trenger tid (logisk).
StockWizard
11.03.2024 kl 09:23 764

Etter ULTI-fiasko har jeg tenkt å begrunne min interesse for LYTIX:
Som en med litt kunnskap om kreft har jeg ved flere anledninger skrevet min pessimisme om generelle "kreft vaksiner"! HOLD deg unna!
Enkelt sagt: akkurat som om å drømme å produsere universale bildeler som passer til alle merker fra Rolls-Royce til Tesla :D

Hvorfor LYTIX?
- Den er ikke systemisk, men har stor systemisk effekt ... Derfor lar lav toksisk-profil!
- Den har ikke biologisk interaksjon som ved "onkolytic viruser". De er "nesten levende" partikler, og er avhengig av kroppens mekanisme etter injeksjon.
- Robust akademisk styre bla medisinsk Nobelpris vinner.
- Allerede med kommersielle avtale ... hvor Radforsk bukett-selskaper er milevis unna!
- Amerikansk partner som kjører BCC, og har klart å gjennomføre Phase2 studien i kun 4 mnd! Fase 2 resultater kommer når som helst ila Q2
- Ikke snakk om lang perspektiv å se effekten. LYTIX kommer i aksjon nesten umiddelbart etter injeksjon (både direkte og indirekte).
- Amerikansk finans-partner med representant i styre.
- God kontroll på Økonomi.

Del gjerne din mening om innlegget mitt :)
Redigert 11.03.2024 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
bulleye
08.03.2024 kl 12:36 1117

Bra og enkelt forklart StockWizard!
Det essensielle ved å bekjempe en kreftsvulst er å få tatt knekken på cellekjernen inkl. mitokondrie (kan sammenlignes med et energiverk som er inne i alle celler som har en cellekjerne). Det er det produseres energi som gir kraft til å foreta uhemmet cellevekst i form av en kreftsvulst.
Blir som en lommelykt som har et evigvarende batteri, får å få slukket lommelykten må batteriet fjernes.
Dette gjøres når T- cellene booster effekt av eksiterende behandlingsalternativer.
StockWizard
08.03.2024 kl 11:11 1161

@ Rassen: Jeg er kjent kun med 2 spesifikke krefttype, men prøver å svare best jeg kan hvorfor jeg er pessimist om de fleste kreftvaksiner (bla. ULTI), og forklare min optimisme om LYTIX!

Enkel sagt som det er forklart flere ganger av Rekdal; i solide tumorer (bla. melanom, brystkreft osv.) har vi en hostile indre/kjerne i svulsten som ikke er definert og exponert for T-celler, og er annerledes enn ytterste lag (pga mutasjoner osv.). Alle T-celle aktivatorer/metoder får ikke optimale effekt når de ikke får tak i antigener i svulstkjernen. LYTIX (sine mikropeptider) både direkte (gjennom å penetrere/skade svulstceller i mitokondri og drepe dem etter injeksjon i kjernen) og utløse antigener og presentere dem til T-Celler booster effekt av eksiterende behandlingsalternativer.

Kort sagt: LTX fungerer som Ketchup som gjør alle slags mat (kjente kreftbehandlingsmetoder) mere interessant, effektiv og deiligere :D
Redigert 08.03.2024 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
tirawen
08.03.2024 kl 09:54 1200

Svak start på dagen
Kan det være at all negativitet rundt Ultimovacs kan ha påvirket handelen i Lytix?
Rassen
07.03.2024 kl 22:44 1295

Kan du gi meg noen kjøpsargumenter siden jeg ikke kjenner til Lytix noe særlig? Det er oppe til vurdering…..
StockWizard
07.03.2024 kl 14:29 1384

@Rassen: Jeg tror du husker vår samtale/advarsel og min mening om ULTI at universal kreftvaksine finnens bare på "eventyr"!
Samme har skjedd med Targovax (vaccine mot RAS) og sannsynlig skjebne for NYKODE :(
Når det gjelder LYTIX, har jeg faktisk faglig tro på at det kommer til å lykkes. Hvis de hadde finansieringen avklart, skulle vi ALDRI sett 5kr kurset.
Ta en påfyll på LYTIX på dagens lave nivåer! Stor sannsynlig at du får tilbake noe av tapet på ULTI til 31.06.24 :)
Rassen
07.03.2024 kl 12:56 1436

Får vel kommentere da. Kjipt for pasienter og oss som har investert at det gav 0 uttelling.

Kjedelig å «tape» så mye penger, men dette var penger jeg hadde satt av til vinn eller forsvinn. Det er jo det samme for dere her som har ståltro på Lytix. Dette er også ett lodd som gjør at du mister det meste eller blir rik. Det ble forsvinn i første omgang for min del.

Jeg selger selvfølgelig ikke, men ser an hvordan den er i desember før jeg gjør noe forhastet. De har 4 andre studiet gående så jeg tror fortsatt de kan lykkes i fremtiden…. Men nå må jeg vente MYE lenger enn det jeg hadde håpet på.

Sånn kan det gå :)
StockWizard
07.03.2024 kl 11:40 1478

Det var dumt med ULTI, både for pasienter og investorer!
I hvert fall blir kvitt med baisse-folk som drømmer om å bli multimillionær, og kjøpe hele LYTIX med ULTI-pengene ;)
bulleye
07.03.2024 kl 10:35 1521

Hvordan går det med kursraketten din Rassen?
Nå har Ultimovacs og Lytix snart samme markedsverdi.
Kan trøste deg med at jeg hørte på deg, men kjøpte først i dag ved børsåpning på 7,96.
Takk for tipset!
10PS
07.03.2024 kl 09:22 1570

Utrolig at noen har solgt på denne lave kurs. Kan ikke annet enn å takke. Lurer jo på hvorfor de gikk inn i akkurat denne aksjen. Denne aksjen tar tid og i mellomtiden er den en berg og dalbane aksje. Til gjengjeld kan den dobble seg flere ganger når den rette positive infoen kommer.
clanz
05.03.2024 kl 00:18 1780

StockWizard skrev Ikke helt sikkert ;D
Interessant analyse fra Redeye..... hvor mye aksjer har management? hvis de gjør dette riktig nå, behøver ikke kursen stupe ifm kapitaltilførsel... kanskje de til og med kan få med seg noen strategiske investorer som lovance?
boreren
04.03.2024 kl 14:50 1908

Og kursen siger sakte men sikkert nedover til et sted mellom 4 og 5 kr.
StockWizard
04.03.2024 kl 13:36 1950

Full analyse fra Redeye i dag:


"Lytix is developing unique first-in-class oncolytic molecules with little competition in its class. An ongoing phase II of LTX-315 (ATLAS-IT-05) with melanoma patients who progressed after treatment with checkpoint inhibitors has recruited 20 patients who are given LTX-315 + pembrolizumab (a checkpoint inhibitor). A second investigator-sponsored trial in the neoadjuvant setting (ATLAS-IT-06, n=27), which is very cost-effective, with PD-1 starting in H1 2024 will significantly increase the market potential and be the way forward for LTX-315. The company’s second oncolytic molecule, LTX-401, soon phase I ready, is designed for deeper lesions and provides follow-up potential. Finally, Verrica will communicate topline data in their phase II study of LTX-315 in basal cell carcinoma by mid-2024. Strong results would make this the most valuable programme and likely lead to the start of a phase III trial in 2025 together with a milestone. This represents a large and differentiated market (dermatology).Strong results in the phase II study would be a significant catalyst and significantly change the investment case for Lytix. It would move our base case closer to our bull case, making LTX-315 in basal cell carcinoma (Verrica) the most valuable programme.

Our new bull case is NOK25. It assumes a positive readout for Verrica increasing the LOA to 44%; it also assumes a slightly positive readout for LTX-315 in adjuvant melanoma in H1 2025, increasing the LOA to 16%. Our new bear case of NOK6 assumes failure in all projects except LTX-315 as a neoadjuvant treatment."

https://www.redeye.se/research/987383/lytix-q4-2023-all-eyes-on-verricas-phase-ii?utm_source=report&utm_medium=email&notificationId=948438f0-e58f-4f62-a598-d787d1f49b81
Redigert 04.03.2024 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
StockWizard
04.03.2024 kl 09:43 2035

Fint start for dagen og uken :)
Rassen
01.03.2024 kl 15:45 2269

I dag er en av de siste, hvis ikke siste mulighet til å bli med i Ultimovacsraketten. Resultater fra 30 års forskning legges frem i mars, trolig neste uke, hvor de mest sannsynlig viser at deres universelle kreftvaksine fungerer signifikant med UV1. Ville bare si fra til dere her inne siden vi har blitt så gode venner.

Riktig god helg!! 🎉🎉
StockWizard
01.03.2024 kl 11:40 2349

Personlig har jeg sterk tro på at LYTIX ila H1 får en ny kommersiell avtale, slik som de har nevnt gang på gang på alle tidligere Q-rapporter at "partnersavtale er hoved fokus for videre finansiering"!
Redigert 01.03.2024 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
StockWizard
01.03.2024 kl 10:23 2403

Redeye analyse for LYTIX er klar .... og OPPMUNTRENDE :D

Redeye provides a first comment on the fourth quarter report and webinar, which had some significant new information. Verrica plans to have a topline readout from the phase II study in basal cell carcinoma in H1 2024, so this programme is ahead of schedule. A full readout from ATLAS-IT-05 was presented, with 1 partial response, 8 stable disease and 11 progressive disease patients, showing LTX-315 has an effect. However, Lytix will not include 20 more patients in an expansion cohort, instead focusing on ATLAS-IT-06 in the neoadjuvant setting.

The key opinion leader, dr Robert Andtbacka, said this was a good result in this challenging patient population that has already received multiple treatments and is essentially end-stage. We also believe this shows LTX-315 in combination with pembrolizumab can have an effect in this patient group, stabilising the disease and contributing to prolonged survival.
Redigert 01.03.2024 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
tirawen
29.02.2024 kl 17:58 2537

Fikk snittet litt ned på 5,70
Spørsmålet er om det hadde vært bedre med litt panikksalg, for å etablere en skikkelig bunn.
Rassen
29.02.2024 kl 16:16 2654

Synes bare det er så rart at det er så lite volum på en aksje som skal mangedoble seg før utgangen av august!! Ingen som vil kjøpe liksom…. Er ikke det rart?
StockWizard
29.02.2024 kl 15:58 2699

Akkurat nå tok jeg en jafs 10000 aksjer på 5,8 ;)
Selg! Jeg kjøper :D
Kommer til å kjøpe på hver dipp mot august :D
Redigert 29.02.2024 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
bulleye
29.02.2024 kl 15:56 2715

Irriterer meg grenseløst at jeg ikke har tilgjengelige midler på ordinær aksjekonto i dag, da hadde det blitt Lytix for alle penga!
Når Bigfarma og partneravtaler vil komme på plass innen utløp 1. halvår blir dette GULL!

Rassen
29.02.2024 kl 15:53 2727

Synd kursen ikke står i stil til mindblowing tale bare :(
Redigert 29.02.2024 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
StockWizard
29.02.2024 kl 15:32 2780

"MIND BLOWING" speech fra dr. Andtbacka!
Det er ingen tvil om LYTIX lykkes, men hva skal Bigfarma betale for den :D
Når det gjelder videre finansiering: De gjentar om igjen at de jobber med partneravtaler for potentiel finansieringsplan :D
Redigert 29.02.2024 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Rassen
29.02.2024 kl 13:50 2863

Dere sier det selv… snart emisjon. Ikke lenge igjen av første halvår.
StockWizard
29.02.2024 kl 13:21 2912

Jeg gjentar igjen at LYTIX er et unikt biotekk selskap på OB, på alle aspekter; unik teknologi, hovedfokus på to treffsikre sykdommer, full kontroll på utgifter og økonomi, verdens topp scientist på laget og fokus/partner i USA :)
Det sies TTT i biotekk, men jeg har stor tro at sommeren (august) 2024 snakker vi om LANGLANGLANG høyere kurs enn dagens :D
bulleye
29.02.2024 kl 12:39 2950

Klippet fra Medwatch.
Vil poengtere at likvidbeholdningen utgjør MNOK 50,5 (ikke MNOK 27,4, siden kortsiktige finansplasseringer(rentefond) på MNOK 23,2 ikke er tatt med).
Positivt med Skattefunn og at de klarer å holde kostnadsbruken på et lavt nivå (der har Nykode og andre noe å lære!).
Lytix Biopharmas hovedkandidat er kreftlegemiddelet LTX-315, som injiseres direkte inn i svulsten.

Torsdag legger det børsnoterte selskapet frem tall for det fjerde kvartalet kvartals og siste halvåret i 2023.

– Vi er godt posisjonert til å løse manglene ved dagens kreftbehandling. I tillegg ser vi frem til å starte en fase 2-studie på kreftpasienter i et tidligere stadium av med et mer robust immunsystem og et større kommersielt potensial, sier administrerende direktør Øystein Rekdal i rapporten.

Kontantbeholdningen i Lytix var på 27,4 millioner kroner ved utgangen av fjerde kvartal 2023, sammenlignet med 94,5 millioner kroner per 31. desember 2022.

Kostnadskutt
Selskapet har en økning i personalkostnadene i det andre halvåret. De kom på 12,6 millioner kroner, sammenlignet med 11,3 millioner kroner i andre halvår året før. Dette forklares i hovedsak med et noe høyere antall ansatte i perioden, skriver selskapet i rapporten.

En utfordrende situasjon i finansmarkedene, gjorde at Lytix i 2023 innførte tiltak for å kutte kostnader, med sikte på å effektivisere driften og organisasjonen for å prioritere kliniske utviklingsarbeid, heter det i rapporten.

Selskapet skriver videre at tiltakene resulterte «i betydelige kostnadsbesparelser, og en forlengelse av selskapets eksisterende ressurser til og med første halvår 2024».

– Initiativet innebærer en nedskalering av arbeidsstokken og et kontinuerlig fokus på å redusere andre driftskostnader. Disse tiltakene er avgjørende for å sikre Lytix’ drift under utfordrende globale økonomiske forhold, står det i rapporten.

– Dette ligger det ingen dramatikk i, sier Rekdal til MedWatch.

– Nå fokuserer vi som organisasjon for å gjøre det optimale. Jeg er jo klar over at mange selskaper er flere ansatte enn oss. All kjernekompetanse blir med oss videre, så det er ingen dramatikk i dette, og vi har det rette mannskapet. Det blir spennende ekspanderende løp fremover, sier han.

Lytix har ti ansatte nå, opplyser Rekdal, som ikke vil si hvor mange ansatte som har sluttet, utover at «en mindre del av den totale arbeidsstokken har sluttet».

– Vi bruker for øvrig veldig mye på CRO, legger han til.

ATLAS-studien
De samlede driftsinntektene for fjerde kvartal 2023 var 5,1 millioner kroner, og er relatert til offentlige tilskudd, sammenlignet med 1,6 millioner kroner for samme periode i 2022. I 4. kvartal ble Lytix’ søknad om Skattefunn innvilget. Dette ga et tilskudd på 4,8 millioner kroner og ble inntektsført i denne perioden.

Samlede driftskostnader for fjerde kvartal utgjorde 24,7 millioner kroner, sammenlignet med 25,5 millioner kroner for samme periode i 2022.

– Den største kostnadsdriveren i kvartalet er ATLAS-IT-05-studien i USA og EU. Studien er fullrekruttert, skriver selskapet.

Selskapet trekker også frem milepæler som er oppnådd de siste månedene:

Positive interimsresultater fra begge fase II-studiene på ulike typer hudkreft med LTX-315.
Tidlige resultater fra samarbeidsstudien med Nasdaq-noterte Verrica var positive, med fullstendig eliminering hos fire av seks pasienter som ble behandlet med den høyeste dosen av Lytix’ LTX-315. Hele studien skal etter planen avsluttes i første halvår 2024.
Lytix er i ferd med å modnes med to svært lovende kliniske studier som nærmer seg avslutning.
bulleye
29.02.2024 kl 12:33 2962

Merkelig at Lytix utvikler seg så negativt i dag.
De har stålkontroll på kostnadssiden og har midler til ca. utgang 1. halvår 2024 (MNOK 50,5 utgang 2023).
Innen den tid antar jeg at Lytix vil ha mottatt milepælsutbetalinger, slik at emisjon unngås.
Due to robust efforts and controls established last year, Lytix has extended its cash runway through the first half of 2024, with cash plus short-term financial investments of NOK 50.5 million at the end of 2023. The Company continues to explore strategic partnering opportunities as well as other ways to finance its development plans and realization of the next clinical milestones. We are very grateful for your continued support and look forward to sharing further positive results in 2024.
StockWizard
29.02.2024 kl 10:54 1401

Enig :)
Øretriller på LYTIX og "selv-erklært" multimillionær på "ULTIMOVAC" :D
God kombo ;D
10PS
29.02.2024 kl 10:38 1430

StockWizard skrev VENT og SE! :D
Tassen bør holde seg til øre trillings aksjer. Unødvendig å si mer om den agendaen.
StockWizard
29.02.2024 kl 10:11 1489

Takk for 20000 billige aksjer, for 3 min siden :D
Tror det blir en god avkastning etter presentasjon kl 15 ;D
StockWizard
29.02.2024 kl 10:03 1515

Det er det jeg gjør og! Kjøper fra de som er villig å kaste kortene :D
Rassen
29.02.2024 kl 09:56 1540

StockWizard skrev VENT og SE! :D
Det sier du hele tiden… hvor lenge skal jeg vente for å se?? Jeg ser nå at kursen kollapser på lavt volum i hvert fall. Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg inn igjen.
helloween
29.02.2024 kl 09:18 1613

Promising interim results from multiple phase II studies, expanding clinical roadmap to early-stage cancer patients

Blir spennende å høre klokken 15.00 for oss som er inne, ikke Rassen da😆