Ensu, tror det blir bra jeg, rock on!

Føre var
ENSU 10.06.2021 kl 08:32 142492

Nå er det bare å fortsette hanke inn store kunder.
Gullhaugen
05.05.2022 kl 09:59 3580

Det er bra du liker underholdning :) Tok en titt på TOP 50 nå. Det viser seg at den nye algoen med 5000 postene har shortet og krysset ganske bra den siste tiden. TOP 50 sitter godt med unntak av Tigergutten som ble litt utålmodig. Derimot er det andre som har benyttet anledningen til å jafse til seg :) dette salget varer ikke evig...pluttselig snur den nye algoen. Volumet øker nå og det tømmes snart for akje runder 3 kr.

At det lander en supergodmelding før 17 mai er jeg rimelig sikker på. Men alle er sin egen lykkesmed her inne.

Du må være meget desperat om du selger nå rett før det smeller...vi snakker kanskje om dager....

Disse OEM kundene som er signert kommer til å ta unna gigantiske volumer
OEM: https://www.parallels.com/blogs/ras/what-does-oem-mean/
Redigert 05.05.2022 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
M79
05.05.2022 kl 12:18 3598

At jeg ikke kjøpte i går🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
FunHouseComp
05.05.2022 kl 20:04 3605

Gullhaugen skrev Da ble det ny inngang.
Da må du hause i hue og ræva før du selger deg ut. Ensu er den perfekte trading aksje. Liten omsttnimg, alt basert på luft og kjærlighet. I hovedsak basert på hva som skrives på ulike nettforum.
Redigert 05.05.2022 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Mattelæreren
06.05.2022 kl 06:36 3489

I dag kommen ENSU til å reise laaaaangt sydover.....
Markedet faller og ENSU er foreløpig bare luft og kjærlighet med tanke på inntekter. ......
Gullhaugen
06.05.2022 kl 08:24 4030

Hehe dette var en super melding. Det viser at Gullhaugen har 100 prosent rett. Dette blir årets gull egg fremover.. Neste melding sender denne over 10 kr. Akkurat nå er detre oslo børs mest spennende aksje og med størst oppside.. Dagens melding viser at det jobbes hardt og at produksjonen snart smeller i gang. Da har de lov til å informere om hvem kundene er og størrelse på leveranse volumer. Dette kommer til bli litt av en reise for de som er inne 😊
andypandy01
06.05.2022 kl 08:28 4014

Noe må de jo si og børsmelde for å holde igjen de siste aksjonærene som er igjen. Jeg kritiserer ikke selskapet, er bare realist. De kan jo fortsette og si at at alt går utmerket og fremgangen er kjempebra, og at de skal sende ut snarest. Men dette blir same old story hele tiden.
RobRoy
06.05.2022 kl 08:43 3979

Navnet på kundene kommer muligens ikke før deres produkt med Ensu batterier er klar for salg. Volumet er ok siden det allerede er planlagt utvidelse av kapasitet for å dekke inn behovet til kunder.

Før utvidelse av kapasitet ble omsetning beregnet til ca 1 mrd NOK, MCAP 10 mrd ? (++ ?)

Har de batteriene de egenskapene Ensu beskriver så er dette «den nye generasjonen» micro batterier
Føre var
06.05.2022 kl 09:11 3915

«Vi implementerer og validerer teknologi- og driftsgjennombruddene vi har oppnådd de seneste tre månedene og forbereder utrulling av vår første kundeprøvelevering innen kort tid», heter det i meldingen.


https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/05/06/7862129/batteriselskap-varsler-betydelig-fremgang?internal_source=sistenytt
Føre var
06.05.2022 kl 09:23 3868

"New customers
continue to approach Ensurge with strong interest because many of the products
are impossible without the Ensurge microbattery."


https://newsweb.oslobors.no/message/561362
iTRADER09
06.05.2022 kl 09:27 3851

Den meldingen sier vel framfor alt at emisjonen er nært forestående, Det kommer alltid en slik "godmelding" eller to før meldingen om "contemplated private placement".
Om ikke det var formålet så kunne de vel ha ventet til at leveransen var ferdig og meldt det isteden (det er jo "nært forestående")
Føre var
06.05.2022 kl 09:34 3826

Når forrige emisjon ble meldt stod kursen på 55 øre, emisjonen ble satt på 65 øre om jeg ikke husker feil, bare som en kuriositet å nevne:)

Det vil si en krone i dag etter spleis.

Jeg håper på en stor samarbeidspartner.

Slettet bruker
06.05.2022 kl 09:43 3793

Det var omtrent omvendt ;)
Føre var
06.05.2022 kl 09:47 3773

"New customers
continue to approach Ensurge with strong interest because many of the products
are impossible without the Ensurge microbattery."


Når kundene kan vente, kan også jeg vente:)

En utsettelse betyr jo ingenting om kundemassen fortsatt er der, å flere kommer til!
Redigert 06.05.2022 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
Hobbydansken
06.05.2022 kl 10:08 3723

For ikke å glemme en vesentlig detalje:

"The Ensurge engineering team's approach was so innovative, that Ensurge is moving forward with filing multiple patents strengthening our intellectual property position.".

Jeg leser det er mange skeptikere til ledelsen, i forhold til historikken til gamle ThinFilm. Så lenge vi ikke har meldte kontrakter og solide beviser for at dét som ENSU holder på med reelt sett er annet enn luft, så har jeg ingen problemer med å forstå denne skepsis. Men jeg regner også med at de fleste som har denne skepsis plasserer pengene sine et annet sted enn her.

Inntil vi har konkrete avtaler og solgte produkter, så er ENSU en aksje med betydelig høyere risiko enn Aker eller CocaCola. Og i denne slags selskaper, som er på kanten av gjennombrudd eller avgrunn, så er man nødt til å ha pulsen under kontroll.
Jeg har selv en helt håpløs inngang i ENSU og har jobbet med å få redusert GAV siden februar måned. Og jeg sitter klar til en ny post når kjøpsignalene begynner å blinke.

Hvis det viser seg at ENSU er et luftslott, som enkelte mener, så vet jeg ikke helt om jeg vil applaudere eller slenge om meg med diverse grove hashtags. Hvis de kan holde markedet for narr og fake inngåtte avtaler, nye produksjonslinjer og nye patenter på den måte de har ... ja, så står ikke verden til påske. Min egen selvrefleksjon i så tilfelle, må være at jeg har vært for naiv og ikke har satt meg ordentlig inn i tingene før jeg putta penger i det. Det blir en lærepenge som har kostet noen kroner - men forhåpentlig forhindrer det at det skjer igjen.

Jeg har blitt "svindla" én gang tidligere i mitt liv - da jeg som ung og naiv backpacket i sør amerika. Av en veldig vennlig lokal person i Venezuela, som forega seg for å være en guide, men som kun var ute etter å drikke seg full på min bekostning - og atpåtil ville ha penger for det. Lettere forvirret over hele situasjonen endte jeg meg å betale ham og sitte tilbake med følelsen av " ... hva skjedde nå??". I ettertid har jeg beroliget meg med at han faktisk var så dyktig til å snyte meg, at han faktisk fortjente pengene. Og hvis han lever enda, så forestiller jeg meg at han fremdeles lever av å fiske penger ut av turistenes lommer.

Jeg håper og tror jeg har lært av opplevelsen, men i relasjon til ENSU dukker denne historien opp gjentatte ganger når jeg leser noen av de skeptiske ord det skrives om selskapet. Pengene jeg har investert har jeg avskrevet som tap allerede - så HVIS det viser seg at ENSU er forretningslivets personifisering av den Venezuelanske "guide", og jeg engang kanskje sitter med følelsen av " ... hva skjedde nå??", ja så vil jeg med sikkerhet vite at mine penger kanskje er tapt, men i motsetning til den Venezuelanske "guide", så vil hoder rulle og noen vil havne i kasjotten :-D

Edit: linjeskift
Redigert 06.05.2022 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Dovretro
06.05.2022 kl 10:22 3673

Bra skrevet og sammenlignet, ingen haussing eller baissing. Slik bør det være når man ikke vet mere enn man vet pr i dag. Håper noen kan se og kanskje lære av dine betraktninger.
Føre var
06.05.2022 kl 10:55 3612

Det er jeg enig i Hobbydansken.


av " ... hva skjedde nå??"

Den følelsen har nok mange av oss hatt, det værste er når det har skjedd i store selskaper. Selskaper som er verdsatt til titallsmilliarder , aksjekurser på hundrevis av kroner og vært på børs i mange år, plutselig står de i 25 øre. Selskaper man ikke hadde noen grunn til å tvile på? Jeg kan jo nevne noen, men...


Jeg går ut i fra att ledelsen snakker sant, som jeg har gjort/gjør i så mange selskaper.

Her går det vel ut på om man tror på om de får det til eller ikke, de som ikke tror bør vel finne seg noe annet. Gjelder vel alle selskaper på børs.
tynnidioten
06.05.2022 kl 11:02 3592

Jeg ser absolutt ingen tegn til at du er "føre var".
Hobbydansken
06.05.2022 kl 11:04 3588

Selv om jeg ikke synes det er helt sammenlignelig, så skjønner jeg poenget ditt. Dét at et seiglivet selskap som CocaCola skal dundre nedenom og hjem er for mange utenkelig. Men hvis du ser 40-60 år tilbake i tid, og kikker på hvilke selskaper som var store dengang - ja, så er det ikke så mange av de samme firmaene som du ser i dag. Alt har en ende ... alt til sin tid.
Motsetningen fra CocaCola og ENSU er at ENSU befinner seg i markedets og forretningslivets fødestue - og CocaCola begynner å nærme seg gamlehjemmet. CC kjører på autopilot og er for mange en solid klippe. Akkurat som mange deilige besteforeldre også gjør. De har styr på sitt shit.
ENSU skal enda lære å gå, å snakke og gjøre seg forstått her i livet. Først som en umulig drittunge, så som tenåring ... og så til slutt som et fornuftig voksent individ. Forhåpentlig tar det bare ikke 25-30 år før det skjer.

Edit: staveleifer
Redigert 06.05.2022 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Føre var
06.05.2022 kl 11:16 3561

Det kan jo være fordelen med å være tidlig inne istedenfor for sent ute. Sikkert mange som var skeptisk til Cola også i Starten, å noen er det jo fortsatt.
Redigert 06.05.2022 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
06.05.2022 kl 13:23 3415

Du kan tro at "hoder rulle og noen vil havne i kasjotten", men det her er Oslo Børs. Bakmennene bak ENSU har kjørt på denne måten i over 30 år. 3.4 mrd NOK bare i ENSU (Thin) så langt helt uten resultater. Enda mer i OPC, IDEX etc, men med akkurat like lite resultater. Men ingen har noen gang havnet i kasjotten.
Winter is Here
06.05.2022 kl 13:27 3395

ENSU kom med nye opsjoner nå nylig, vil kapitalen fra opsjonene være tilstrekkelig til å dekke alt som skjer i ENSU nå om dagen ? Klarer de å unngå større emisjon ? Vi får Q-rapporten snart og mer informasjon, hva tenker du ut fra det vi vet idag ?
Redigert 06.05.2022 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.05.2022 kl 13:31 3372

Nå smeller det.💣💣 4 - 6 fort nå
Redigert 06.05.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
06.05.2022 kl 13:41 3330

De klarer seg helt klart ikke uten emisjon nå. Og det er sikkert ikke den siste. Hvor lenge det blir til neste deretter er lett å regne ut fra hvor mye de henter (del på 60 MNOK så har du ca antall kvartaler det varer)
Hobbydansken
06.05.2022 kl 13:44 3320

Har full forståelse for det frynsete rykte som Thin har og hva som ligger bak. Og det er derfor jeg uttrykker meg som jeg gjør.

Thin har skiftet fokus og produkt og er ikke sammenlignelig som forretning med det de var før i tiden. Det er kommet ny ledelse og det hele ser (på papiret) veldig anderledes ut. Inntil videre.
Og til dette med resultater som mangler. Tja - er ikke dette i produktets natur? De er i gang med å ferdiggjøre deres produkt og lover resultater rett rundt hjørnet. Så å dømme de manglende resultater på bakgrunn av tidligere fiaskoer, synes jeg er litt far fetched. Det svarer jo litt til at jeg skal dømmes for den kriminalitet som min forrige bileier begikk når han kjørte 100 i 50-sone.
Winter is Here
06.05.2022 kl 13:50 3292

De driver med gambling iht wikipedia:

"Spreadex is a British-based company that offers financial spread betting, sports spread betting, and sports fixed-odds betting."

ENSU og Spreadex passer sammen ;)
Redigert 06.05.2022 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
cardtoon
06.05.2022 kl 13:53 3274

Er ikke det det vi alle gjør da? Gambler ;)
Winter is Here
06.05.2022 kl 13:55 3259

Delvis enig ;)
Føre var
06.05.2022 kl 13:56 3256

Spreadex flagger 17,14 prosent i Ensurge Micropower (tidl. Thin Film), fremgår det av en flaggemelding fredag.
Etter transaksjonen eier Spreadex 86.333.333 aksjer i selskapet.
TDN Direkt


https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/05/06/7862530/flagger-i-ensurge?internal_source=sistenytt








Det var ikke småtteri for å si det sånn, ut av det blå for meg i alle fall!
iTRADER09
06.05.2022 kl 14:04 3224

Jeg er helt enig med deg i at det er ny ledelse. Og denne gangen for første gang (min mening) en CEO som forstår teknologi utvikling. Og jeg tror de denne gang har en reell mulighet til å få til et produkt dersom de kan hente nok kapital til inntektene kommer. Det er absolutt ikke sikkert at produktet vil være en gullgruve selv om de greier å komme dit, men det er en mulighet.

Men det sitter samme styre-formann og samme stor-eier som det har gjort i alle år (og som i søster-bedriften Idex som har en enda lengre track record i emisjoner uten antydning til økonomiske resultater). Så en kan spørre seg om disse faktisk ønsker at bedriften skal lykkes, eller at de ønsker at den skal fortsette som emisjons-maskin.

Når det gjelder kasjotten så kan ikke jeg si at nevnte herrer gjør noe kriminelt, og jeg tror neppe noen andre kan påstå det heller, det er ingen bevis for noe straffbart. Det kan hende at det er bare uvitenhet og udugelighet og at alle de villedende meldingene til markedet skyldes uvitenhet og at den ekstremt heldig timingen av meldinger i forhold til emisjonene er bare tilfeldig. Uvitenhet og tilfeldige sammentreff er ikke straffbart. Det har vært svært lønnsomt for enkelte og svært lite lønnsomt for mange flere (i særdeleshet engelske pensjonister).
RobRoy
06.05.2022 kl 14:13 3193

Ja, er tallene i børsmelding korrekte ??
Hobbydansken
06.05.2022 kl 14:15 3186

"Så en kan spørre seg om disse faktisk ønsker at bedriften skal lykkes, eller at de ønsker at den skal fortsette som emisjons-maskin"

Enig - men som jeg skriver lenger oppe: dette må være en del av hver investors due diligence. Når du putter penga inn i ENSU, så er dette en del av den risiko som hver enkelte er villige til å ta. Det nytter lite å kjøpe posisjoner først og etterpå klage over historikken og utroverdigheten til selskapet. Det blir for barnslig ;-)

At noen kommer i kasjotten, tror jeg egentlig ikke helt på. Det var mer et uttrykk for at en eventuel fremtid for de innvolverte nok vil bli så brakket, at de vil få problemer med troverdigheten fremover.
Føre var
06.05.2022 kl 14:18 3172

Det kan ikke jeg svare på, ikke mitt bord det gitt:)
RobRoy
06.05.2022 kl 14:23 3143

Litt knotete fremstilling i den børsmelding ( slik jeg ser det).
Redigert 06.05.2022 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
bullokse
06.05.2022 kl 14:34 3101

ENSU (KORR): SPREADEX EIDE 17,14% 10. AUGUST 2021
(Oppdatert artikkel og rettet artikkel)

Oslo (Infront TDN Direkt): Spreadex eide 17,14 prosent i Ensurge Micropower 10. august 2021 etter at de hadde kjøpt 86.333.333 aksjer i selskapet.

Det fremgår av en flaggemelding fredag.


TDN Direkt finans@tdn.no
PAHT
07.05.2022 kl 11:27 2678

Det gjorde jeg, til snitt 2,61kr. En hel drøss 👍🏻👍🏻👍🏻
M79
07.05.2022 kl 15:59 2562

Jeg sa det på annen tråd den 4 ‘mai , at melding ser veldig lovende og positivt ut, men mange som tolket feil dessverre… nevnes også at jeg ikke eier aksje i selskapet på det tidspunkt eller nå, glad for at den går i rett retning for dere👍 Hausing er ikke min greie, greiene er leste meldingen nøye på 35 sider, derfor kom jeg med en konklusjon.. god helg