På vei til 100
Enjoy the ride, god helg alle sammen ! Da er headdingen endret til 100
Redigert 14.06.2021 kl 15:24
Du må logge inn for å svare
tipper mye er solgt aleredet. dette tar jeg med knusende ro. det må da være lov å selge litt. de sitter fortsatt med over 5 mill aksjer bundet til oktober.
slapp av å ta deg en kaffe.
slapp av å ta deg en kaffe.
ja jeg stussa litt på den omsetningen i dag og den lille oppgangen.Dette kan allerede være gjort snart.Håper kursen driver oppover i morgen igjen og nå VET vi at resten av aksjene til saga pure er låst til oktober.
Sikkert mange som får alle pigga ut i full panikk nå.. men ærlig talt, kjøpte dere pga Spetalen, eller pga at BCS er et unikt case med en fantastisk fremtid?
Naboen solgte huset i går, må forte meg å legge ut mitt for salg også nå 😯😂
Naboen solgte huset i går, må forte meg å legge ut mitt for salg også nå 😯😂
Londonmannen
14.06.2021 kl 17:15
2649
Ingen dramatikk i dette. Problemet for Spetalen er at hans posisjon i BCS nå er blitt for stor i forhold til de kriteriene han har. Følgelig så reduserer han sin posisjon. Man må ha i bakhodet at han fortsatt sitter med 5 mill aksjer, mer enn de fleste av oss sitter med, sku eg tru.
HP17
14.06.2021 kl 17:17
2623
Hvor ble det av 6 mnds lock up for saga pure sine aksjer i BCS?
Utfra børsmeldingen er det lock up til oktober på resten.
Blir spennende å se hva kursen blir på dette salget. Om kursen blir mellom kr 55-57 er det bull. Dette er ihverfall muligheten for andre større investorer og fond å ta en del av selskapet om de har tro på BCS.
Tenk om kunesere eller japanesere eller andre utlendinger smeller til nå?
The Seller currently holds 6,752,600 shares in the Company (equal to approx. 20.87% of the Company's shares outstanding). The remainder of the Seller's shares will be subject to a lock-up until October 2021.
Utfra børsmeldingen er det lock up til oktober på resten.
Blir spennende å se hva kursen blir på dette salget. Om kursen blir mellom kr 55-57 er det bull. Dette er ihverfall muligheten for andre større investorer og fond å ta en del av selskapet om de har tro på BCS.
Tenk om kunesere eller japanesere eller andre utlendinger smeller til nå?
The Seller currently holds 6,752,600 shares in the Company (equal to approx. 20.87% of the Company's shares outstanding). The remainder of the Seller's shares will be subject to a lock-up until October 2021.
Redigert 14.06.2021 kl 17:21
Rubin
14.06.2021 kl 17:18
2610
Poenget er vel om BCS gir feilaktig informasjon i sine børsmeldinger eller ei. Hadde SP sine BCS aksjer lock-up eller ikke…?
Gjaldt ikke det kun for en del av aksjene deres? De hadde aksjer før de deltok i den IPOen så det er vel de som selges nå...
akva
14.06.2021 kl 17:22
2582
Spettet solgte seg ut av nel på 3 kr, hvis jeg ikke husker feil. Han er hjørne steins investor, og de sitter ikke lenge i hvert selskap..
HP17
14.06.2021 kl 17:26
2551
Da fikk en ihverfall forklaringen på hvorfor BCS ikke gikk til ATH i dag. Meget sterkt å ende i pluss når en vet at markedet har vist om dagens melding for infoen lekker som bare det på ose.
Med en ok kurs i morgen kr 54-57 samt større nye investorer inn kan det faktisk vise seg å bli å være bull for kursen i BCS, også på kort sikt. Meget spennende å lese meldingen i morgen like over kl 08.00
Med en ok kurs i morgen kr 54-57 samt større nye investorer inn kan det faktisk vise seg å bli å være bull for kursen i BCS, også på kort sikt. Meget spennende å lese meldingen i morgen like over kl 08.00
Personlig håper jeg det faller i fisk og at kursen tanker under 30 men det er kanskje litt for mye å håpe på....
Jonky
14.06.2021 kl 17:31
2509
Hvordan er det bull når selskapet sier de skal gjøre avtale helst innen Juni? Største eier vet vel noe om ståa? Enig i at dette var kjent i hele dag ut fra handelen, synd vi ikke får se hvem som handler lengre.
Redigert 14.06.2021 kl 17:33
Du tror Spetalen får innsideinfo før markedet så han rekker å selge seg delvis ut før ting går til helvete?
Han gjør vel kun det som mange andre ville gjort når aksjen har gått mangegangen. Tar innsatsen av bordet og lar resten være freeride...
Han gjør vel kun det som mange andre ville gjort når aksjen har gått mangegangen. Tar innsatsen av bordet og lar resten være freeride...
Rubin
14.06.2021 kl 17:36
2503
OK, hvis det er tilfelle er det jo Bull at Spettet selger nå rett før en masse positive meldinger ramler inn. Jo raskere vi blir kvitt ham jo bedre er det jo…👍
Redigert 14.06.2021 kl 17:45
HP17
14.06.2021 kl 17:40
2479
Største eier vet sannsynligvis like lite som oss når det gjelder avtalen i Japan. Her er det kun et spørsmål om en fester lit til hva BCS selv har guidet eller om en ikke gjør det. Det blir interessant å se hvilken kurs en ender med samt info om de nye eierene.
Mitt tips er at kursen faller fra start samt at robotene trigger stopp loss. Så roer det seg og når info om nye eiere meldes så popper kursen opp igjen. Hvor stor blir rabatten?
Mitt tips er at kursen faller fra start samt at robotene trigger stopp loss. Så roer det seg og når info om nye eiere meldes så popper kursen opp igjen. Hvor stor blir rabatten?
Det er min tanke også... Ut nå, så kan vi få gode nyheter og kanskje er kursen tresifret i Oktober når neste salget hans kommer, om det kommer... Dette endrer jo egentlig ingenting med tanke på caset annet enn at han blir kvitt aksjene sine, og vi slipper å være redd for at de skal selges i markedet. For de større institusjonelle så er det vel egentlig nå eller aldri siden de neppe får tak i så mange aksjer uten å flytte kursen såpass mye, derfor tror jeg ikke det blir noe problem å få de satt i markedet. Så kan like godt være at det blir et bull-run basert på mange interessenter...
nopetter
14.06.2021 kl 17:46
2434
Her er en liten bombe. Saga skal selge aksjer for ca 73 mill kr i BCS etter dagens kurs. Litt i overkant av 1,26 mill aksjer gjennom en bookbuilding prosess
https://newsweb.oslobors.no/message/535871
https://newsweb.oslobors.no/message/535871
Redigert 14.06.2021 kl 17:49
Mr Capsol
14.06.2021 kl 17:52
2365
Litt synd at dette kom nå, hadde trodd de skulle vente lenger. Dette vil trolig stagge kursen endel da det blir flere aksjonærer og hvis de ikke får inn rett gjeng så blir det mange som skal flippe. Har uansett trua så det betyr ikke meget for min del
rockpus
14.06.2021 kl 17:53
2359
"The purpose of the Offering is to re-balance the Seller's portfolio."
Spetalen har flere jern i ilden. Han skaffer nå en bedret balanse i et av sine selskaper, og beholder størsteparten fortsatt i BCS.
Denne måten å selge en så pass stor andel på er uansett svært aksjonærvennlig. Det hadde vært mye verre om en slik post skulle selges på vanlig måte over børs.
Spetalen har flere jern i ilden. Han skaffer nå en bedret balanse i et av sine selskaper, og beholder størsteparten fortsatt i BCS.
Denne måten å selge en så pass stor andel på er uansett svært aksjonærvennlig. Det hadde vært mye verre om en slik post skulle selges på vanlig måte over børs.
Zalto
14.06.2021 kl 17:54
2350
Å selge aksjer for potensielt +70 Mill ville tynget kursen hvis det ble gjort over børs, at dette gjøres via en BB prosess er helt supert, er mer spent på hvem som kjøper enn at Saga faktisk selger og justerer porteføljen sin.
Edit: så ikke din post Rockpus, før jeg la ut, men vi er helt på linje ja ...
Edit: så ikke din post Rockpus, før jeg la ut, men vi er helt på linje ja ...
Redigert 14.06.2021 kl 17:56
HP17
14.06.2021 kl 17:55
2347
Antar at Spetalen har gitt beskjed om at neste gang kursen gikk over kr 60 skulle BB ihverksettes samme ettermiddag etter closing. Jeg har aldri sett prisen i en BB over sluttkurs og det er nok for mye å håpe på. Realistisk kurs kr 52-53. Alt over kr 54 er bull så det holder og hvem benytter anledning til å slå kloa i denne grønne perlen nå?
HP17
14.06.2021 kl 17:57
2327
BB er rett og slett perfekt. Det kommer markedet til å riste av seg. Og fokus rettes mot Japan avtalen som etter guidingen fra BCS er rett rundt hjørnet.
Jonky
14.06.2021 kl 17:57
2327
Var ikke akkurat det jeg antydet, tviler på de kjører helt i blinde. Sak 2 da, noen visste noe på morgenen og handlet deretter hele dagen før meldingen. Nei er selvfølgelig bare vrøvl det også :)
Molbre
14.06.2021 kl 18:00
2296
Kan det være at Spetalen og har fått ett tilbud på denne aksjeposten som han ikke kunne si nei til? Eller er dette bare en ønsketenkning fra min side, hvi så er tilfelle vil jeg tro kursen blir høyere enn sluttkursen i dag! Hvis det er ett nedsalgså vil jo kursen bli lavere dessverre!
HP17
14.06.2021 kl 18:05
2249
Jeg har aldri sett en BB der kursen har blitt høyere enn sluttkurs. Vil være godt fornøyd med alt over kr 54.
Jeg driter oppi hva kursen blir satt til. Håper dog den faller godt i morgen tidlig så jeg får flest mulig aksjer for pengene mine. Det har jo ikke akkurat blitt flere aksjer og alle har vel ventet på at Spetalen skulle selge så det at katten nå er ute av sekken betyr vel bare at det er snakk om å få tak i det man kan da det er 4 måneder til eventuelt flere salg...
Kursen i morgen tør jeg ikke tippe, den kan gå alle veier...
Kursen i morgen tør jeg ikke tippe, den kan gå alle veier...
M79
14.06.2021 kl 18:30
3275
Vet dere hva er blokksalg er ?? Det kan jo være meget positivt for kursen👍🏻 At (en eller noen fon/investor ) kjøper kursen å selge videre for høyere kurs👍🏻 Melding snarest og håper Mega bull i morgen 🤙
Her var det mange skremte høns, som vanlig.
Kan dere mest skremte vennligst skrive opp hvilke selskaper Spetalen sitter på i lang tid etter og ha deltatt i en emisjon?
Sauer ass, bæææ
Kan dere mest skremte vennligst skrive opp hvilke selskaper Spetalen sitter på i lang tid etter og ha deltatt i en emisjon?
Sauer ass, bæææ
Gasman
14.06.2021 kl 18:49
3223
Ikke aksjonær og skal ikke bli det, men jeg har et spørsmål her: Disse lock-up’ ene: Er de verdt noe som helst? Har ikke Saga nå solgt to ganger på tross av lock up?
Hvem bryr seg om hva kursen er i dag eller i morgen? Hva tror du kursen er om 2 uker, 1 mnd eller 1 år? Jeg kjenner duften av Japan og Kina like rundt hjørnet. Synd for de som ikke vet hva et blokksalg er og selger i morgen, de tar på seg løpeskoa rimelig fort igjen 🤭
Gasman
14.06.2021 kl 18:58
3179
I tillegg til at marketing direktør fikk fritak av «personlige grunner». så han kunne cashe inn 5 mill gevinst. Dere får håpe det ikke er fler som har «personlige grunner» til å skuffe inn fet gevinst da😂
Jonky
14.06.2021 kl 18:59
3181
Godt spørsmål, i forhold til innsidesalget for kort tid siden var det jo bare å be om tillatelse til å selge allikevel.
dubium
14.06.2021 kl 19:01
3167
Det var inte Saga som som sålde förra gången, det var en insider i styrelsen i BCS och Spetalen från sitt egna personliga innehav. Det är ju inte bra om de har lock-up avtal som de bryter mot, jag kan inte detaljerna om det. Men annars är det ju inte konstigt att Saga Pure säljer en del av sitt innehav. De har ju köpt innehavet för att tjäna pengar åt Saga Pure och deras aktieägare, inte för att göra aktieägarna i BCS glada. Har man ett stort innehav på sju miljoner aktier, som har gått 500% upp eller något sedan köp, så är man ju rent av dum i huvudet om man inte säljer en del av dem nu. Att sälja dem såhär via blockförsäljning är dessutom snyggt och smidigt gjort mot övriga aktieägarna.
Redigert 14.06.2021 kl 19:05
Gasman
14.06.2021 kl 19:06
3137
Ja, det var kanskje Spetalen selv (Tycoon) den 5. mai, og ikke Saga...
Men hva skal man med Lock-up når det ikke blir overholdt? Hadde jeg vært aksjonær her, ville jeg tatt dette til Finanstilsynet.
Men hva skal man med Lock-up når det ikke blir overholdt? Hadde jeg vært aksjonær her, ville jeg tatt dette til Finanstilsynet.
Redigert 14.06.2021 kl 19:09
HP17
14.06.2021 kl 19:09
3172
33%?
The Seller is contemplating selling up to 1,276,600 shares av total
6,752,600 shares in the Company.
Godt gjort å få det til å bli 33%.
The Seller is contemplating selling up to 1,276,600 shares av total
6,752,600 shares in the Company.
Godt gjort å få det til å bli 33%.
snoken
14.06.2021 kl 19:21
3107
er aksjonær selv i bcs,håper dette blåser over ganske fort.
Melding fra Asia så er dette fort glemt,god ferie!
Melding fra Asia så er dette fort glemt,god ferie!
Marketwatch
14.06.2021 kl 19:24
3119
Helt riktig det du skriver, utdrag fra børsmeldingen:"The purpose of the Offering is to re-balance the Seller's portfolio. The Seller
will remain a large and long-term shareholder in the Company post Offering andis highly positive towards the Company's business and
market fundamentals". Saga tar lock up på de resterende aksjene til 1/10-21. Forstår derfor ikke hvorfor enkelte skribenter klager på dette.
Hilsen Saga aksjonær som er godt fornøyd med investeringen de foretok i BCS.
will remain a large and long-term shareholder in the Company post Offering andis highly positive towards the Company's business and
market fundamentals". Saga tar lock up på de resterende aksjene til 1/10-21. Forstår derfor ikke hvorfor enkelte skribenter klager på dette.
Hilsen Saga aksjonær som er godt fornøyd med investeringen de foretok i BCS.
HP17
14.06.2021 kl 19:26
3172
Skal en feste lit til FB gruppen for BCS blir det ca 10% rabatt utfra sluttkursen. Det er gruppeeier som selv er «storaksjonær» som opplyser om det.
Jonky
14.06.2021 kl 19:27
3182
Enig, timingen er rar og forklaringen tåkeprat. Kan hende salget foregår ok, men dem som samtidig mister troen på avtale i nær fremtid selger kanskje unna så godt nedover er vel sannsynlig.
Kan og være at spettet selger den posten for å skremme mange småsparere nå før den store nyheten fra japan,Så kjøper han flere på billigsalg i morra gjennom tycon eller privat.Bare sitt og hold på deres aksjer og ikke la dere lure.
M79
14.06.2021 kl 19:39
3141
Løp å kjøp!! Snart tomt
Oslo - 14. juni 2021.
Saga Pure ASA ("selgeren") har beholdt Fearnley Securities AS og Norne Securities AS ("Managers") for å undersøke et potensielt salg av eksisterende aksjer ("Tilbudet") i Bergen Carbon Solutions AS ("selskapet") .
Selgeren vurderer å selge opptil 1 276 600 aksjer i selskapet (tilsvarende ca. 3,94% av selskapets utestående aksjer) gjennom en akselerert bokbyggingsprosess. Selgeren forbeholder seg retten til, etter eget skjønn, å selge færre aksjer eller ingen aksjer i det hele tatt.
Tilbudet starter i dag (14. juni 2021) klokken 16.30 CEST og stenger senest 15. juni 2021 klokken 08.00 CEST. Vær oppmerksom på at Tilbudet kan lukkes med kort varsel etter selgerens og / eller ledernes skjønn. Tilbudet forventes å bli priset og tildelt før åpningen av Oslo Børs 15. juni 2021 (T). Oppgjøret i Tilbudet vil bli gjennomført på en normal levering-mot-betaling-basis (DVP T + 2).
Selgeren eier for tiden 6 752 600 aksjer i selskapet (tilsvarer ca. 20,87% av selskapets utestående aksjer). Resten av selgerens aksjer vil være underlagt en låsing frem til oktober 2021.
Formålet med Tilbudet er å balansere selgerens portefølje på nytt. Selgeren vil forbli en stor og langsiktig aksjonær i selskapets tilbud og er svært positiv overfor selskapets forretnings- og markedsgrunnlag.
Minimumsordren og tildelingen i Tilbudet er satt til NOK tilsvarende 100.000 EUR. Ledere kan imidlertid tilby og tildele et beløp under NOK tilsvarende 100.000 EUR i Tilbudet i den grad unntak fra prospektkrav, i samsvar med forordning (EU) 2017/1129, er tilgjengelig.
Selgeren er representert i selskapets styre, av Bjørn Simonsen.
For mer informasjon om tilbudet, kontakt en av lederne:
Fearnley Securities AS
+47 22 93 60 00
Norne Securities AS
Oslo - 14. juni 2021.
Saga Pure ASA ("selgeren") har beholdt Fearnley Securities AS og Norne Securities AS ("Managers") for å undersøke et potensielt salg av eksisterende aksjer ("Tilbudet") i Bergen Carbon Solutions AS ("selskapet") .
Selgeren vurderer å selge opptil 1 276 600 aksjer i selskapet (tilsvarende ca. 3,94% av selskapets utestående aksjer) gjennom en akselerert bokbyggingsprosess. Selgeren forbeholder seg retten til, etter eget skjønn, å selge færre aksjer eller ingen aksjer i det hele tatt.
Tilbudet starter i dag (14. juni 2021) klokken 16.30 CEST og stenger senest 15. juni 2021 klokken 08.00 CEST. Vær oppmerksom på at Tilbudet kan lukkes med kort varsel etter selgerens og / eller ledernes skjønn. Tilbudet forventes å bli priset og tildelt før åpningen av Oslo Børs 15. juni 2021 (T). Oppgjøret i Tilbudet vil bli gjennomført på en normal levering-mot-betaling-basis (DVP T + 2).
Selgeren eier for tiden 6 752 600 aksjer i selskapet (tilsvarer ca. 20,87% av selskapets utestående aksjer). Resten av selgerens aksjer vil være underlagt en låsing frem til oktober 2021.
Formålet med Tilbudet er å balansere selgerens portefølje på nytt. Selgeren vil forbli en stor og langsiktig aksjonær i selskapets tilbud og er svært positiv overfor selskapets forretnings- og markedsgrunnlag.
Minimumsordren og tildelingen i Tilbudet er satt til NOK tilsvarende 100.000 EUR. Ledere kan imidlertid tilby og tildele et beløp under NOK tilsvarende 100.000 EUR i Tilbudet i den grad unntak fra prospektkrav, i samsvar med forordning (EU) 2017/1129, er tilgjengelig.
Selgeren er representert i selskapets styre, av Bjørn Simonsen.
For mer informasjon om tilbudet, kontakt en av lederne:
Fearnley Securities AS
+47 22 93 60 00
Norne Securities AS