The VOW Podcast - USERIØST!

royroy
VOW 12.06.2021 kl 17:32 2777

Hei!

Jeg vil bare dele min mening om VOW podcasten, etter å ha hørt siste episode.

Disclaimer: Jeg er VOW aksjonær og har ingen planer om å selge meg ut før om mange, mange år.

Likevel: Siste episode virker som en useriøs og grinete gutteklubb! Det gjelder spesielt Fredrik Hauge. Norges politikk har åpenbart ikke fått øynene opp for VOW, men de SYTER og bruker overraskende nedlatende ord som ikke hører noe sted hjemme. Det bekymrer meg, for det vitner om en guttunge som ikke får viljen sin og blir grinete, fremfor å holde seg klar i hodet og fortsette arbeidet. Det er som om de skjønner at de ikke vil få ‘viljen sin’ og sparer derfor ikke på det negative kruttet.

Badin har jeg snakket godt om for (internasjonale) kunderelasjoner, men IKKE for å formidle budskap! En på VOW trådene skrev at han sier mye uten å si noenting - der er jeg enig i. Tell hvor mange ganger han sier ‘sort of’ (uten mål og mening) i episodene, og generelt alltid når han snakker. Han er lite forberedt og hviler for mye på at HAN vet at dette er bra. Det er SYNSING og en ekstremt farget podcast, som dessverre får dem til å fremstå som en gutteklubb. Folk (staten) forstår ikke hva Badin sier og blir usikre når han ikke klarer å formulere kontrete, korte men innholdsrike setninger!

Jeg har ikke mistet tillit til selskapet og teknologien, men jeg har til dels mistet tillit til ledelsen når det kommer til seriøs, profesjonell KOMMUNIKASJON.

De har et ANSVAR om å finne ut hvordan få gjennomslag. Og det er IKKE å sitte og snakke uhemmet til hverandre om hvor fantastisk VOW er mens de syter og snakker ned Norges politikk på en ukonstruktiv måte. Det heter å smelle med dørene!


God helg til alle VOW aksjonærer, måtte lufte dette.

Slettet bruker
12.06.2021 kl 19:07 2700

Hei
Jeg er helt enig.
Flott at du bruker mine ord ( Han snakker og snakker , med sier ingenting.)
Der er svært viktig at VOW får bygget opp en markedsavdeling som kan ta kommunikasjonen mot markedet
At ikke samarbeidet med PM ble kommunisert bedre mot markedet er svakt.
At Badin er flink er det ingen som er uenig i, men han trenger hjelp når det gjelder kommunikasjonen .
Har fortsatt troen
Dado83
13.06.2021 kl 09:35 2417

Ja du har troen fordi du ligger i minus på Vow, så du har ikke noe valg. Jeg solgte alt på 37kr med inngang på 29kr. Har troa på Vow langsiktig, men kortsiktig så tror jeg jeg kan kjøpe den til 30 kr eller mindre.
Redigert 13.06.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2021 kl 09:53 2381

Dette er en tråd der vi diskuterer hvordan VOW blir markedsført, ikke hva DU har kjøpet og solgt dine aksjer for.
Hva mener DU om hvordan VOW blir markedsført
bålfreak
13.06.2021 kl 10:34 2323

Greit med konstruktiv kritikk. Men dette er en podkast og ikke en presentasjon. En podkast er gjerne en diskusjon mellom flere deltakere som går direkte på nett.
Det dere driver med her gutter er syting. Vow og Badin har en ganske god og profesjonell kommunikasjon til markedet.
Vow har jo absolutt fått gjennomslag. Dere glemmer jo at Vow fikk over 80 millioner til sitt prosjekt på Follum og Vow Green Metals av ENOVA.
Enova er en offentlig instans som bevilger penger til gode prosjekter. Pengene Enova gir kommer fra den norske stat eller fra våre skattepenger.
Alt kan bli bedre, men å kritisere Vow sin kommunikasjon til markedet slik du/dere gjør henger ikke på greip og må karakteriseres som noe usaklig og barnsllig.
royroy
13.06.2021 kl 11:31 2246

«En podkast er gjerne en diskusjon mellom flere deltakere som går direkte på nett.» Diskusjon? Den er ikke spesielt allsidig i hvertfall. Det eneste de gjør er å legge opp ‘smashballer’ og ledende, opplagte spørsmål til hverandre gjennom hele podden.
Bålfreak, har du hørt podden? Det er ‘gutta boys’ selv som sier de ikke får gjennomslag i Norge pga. Norges dumme politikk - ikke jeg (og jeg er jo helt enig i dette med Norges politikk).

At du går rett i forsvarsmodus her tenker jeg er unødvendig, men vær så god. At jeg påpeker kommunikasjonen betyr ikke at jeg tror det vil gå dårlig med VOW. Det har heller ingen effekt på selskapet. Det er helt greit at du er uenig med meg på dette punktet, ellers tror jeg vi er enig i det meste ang. VOW
Redigert 13.06.2021 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Record
13.06.2021 kl 13:24 2104

Som beskrevet er dette en podkast , noen gir utrykk for frustrasjon også i denne .
Sier kanskje ikke så mye på at enkelte gjør akkurat det .
OB er vel regnet som et klondyke for "grønne "selskap , men er den virkelig det for selskapene eller mange tunge investorer ?
Mange noteringer med stygghøye verdsettelser uten håp om insekter på flere år , enkelte selskap som skifter navn for å komme under det "grønne" banneret .
Dette kaller ikke jeg noe banebrytende innen det grønne skiftet ,men en anledning for de som har holdt på med dette på ett høyt nivå over tid !
OB er enn så lenge en minibørs der olje og oljerelatert industri fortsatt løftes opp å frem , ikke noe galt i det da det har gitt oss ufattelige verdier som nasjon også.
Men det vil nok ta noe tid før investorene av noe format vil ta det grønne skiftet opp til de nivåer som mange av landene rundt oss gjør , potensialet til noen av selskapene er av stor betydning til avkarbonisering å reduksjon av forskjellige forurensinger i naturen .
Der mener jeg VOW ligger meget pent i løypen ,mange av teknologiene er velfungerende å satt i drift flere steder rundt om i verden ,ingen av betydning i Norge (ennå) ,men før eller siden vil det nok komme tilstrekkelig dokumentasjon på de forskjellige teknologiene å da vil nok dette også reflekteres i aksjekursen .
Få om noen selskap har en trackrecord som VOW på levering etter kundenes behov å dertil positive kunderelasjoner innen det "grønne" skiftet , har veldig stor tro på at dette virkelig kan bli ett industri eventyr , men det blir ikke i Norge .
Kanskje derfor mr Hauge er frustrert ,har ser kanskje mulighetene opp mot norske myndigheter å selskap som treige i forhold til mange andre aktører /land ?
Kalle 1
13.06.2021 kl 14:06 2053

Kanskje den burde vert notert i et annet land?
US?
Dado83
13.06.2021 kl 14:54 1981

Har nevnt det før at så fort Badin åpner kjeften så oser det usikkerhet, han ser så stresset ut. Nevnte det etter at jeg så han som gjest hos Hegnar i fjor, fikk vondt i meg hvordan han svarte og svetta rant fra panna på direkten. Denne dagen så gikk aksjen ned 4-5% etter at han var ferdig. Så ja er enig med deg der.
Redigert 13.06.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Dado83
13.06.2021 kl 14:57 1973

Håper på før, men fort gjort å bomme, har bommet før mange ganger😉
Record
13.06.2021 kl 15:02 1955

Vet ikke om han ser stresset eller giret ut , tror han lever å ånder for selskapet å utviklingen av det ?
Liten tvil om at det burde hvert en mer proff aktør i presentasjonene for å visualisere det Badin å de andre får til .
Også liten tvil om at de vet hva de driver med å således ingen tvil om fremtiden (i mitt hode) selv om også jeg hadde foretrukket en/ei som kunne løftet aksjekursen .
Slettet bruker
13.06.2021 kl 15:04 1950

Jeg får gjøre deg en tjeneste og holde jeg da. Det motsatte av mine beslutninger bruker å gi full pott med den aksjen her.
bålfreak
13.06.2021 kl 16:27 1862

DEre er bare misfornøyd med kursutviklingen gutter.
Badin fikk en meget stor utmerkelse som beste eurropeidke leder innenfor sitt segment.
Det dere kommer med her er bare usaklig sprøyt.
sprøyt.
Slettet bruker
13.06.2021 kl 17:33 1793

Aner jeg at unison optimisme er i ferd med å slå sprekker. Det var vel ikke verre enn at dere kunne hørt på merida1 tidligere. Da ville mange spart seg er stort tap
Hvis kursen kommer ned på 15-20 kan vi begynne å snakke fornuft
Før det så vil en Tango i det grønne heller bli en vals i det blå.
Record
13.06.2021 kl 18:00 1753

Når du ser kursutvikling på flere selskaper med stort sett luft av produkter , er det vanskelig å være fornøyd med kursutvikling .
Disse luftselskapene har ofte bare en mer aktiv tilnærmelse til kurspleie .
Jeg er konfertabel med mine i VOW men hadde hvert adskillig mer morroere med trippling av verdien, kommer nok etterhvert ☺️
bålfreak
13.06.2021 kl 18:24 1715

Mr Market skiller ikke alltid på gode og dårlige selskaper innenfor samme segment eller bransje .
Dette vil korrigere seg etterhvert. De mest luftige selskapene vil forsvinne og de beste vil vil blomstre😊👍
royroy
13.06.2021 kl 20:02 1613

Ikke fra min side i hvertfall, jeg føler meg sikrere enn aldri før. Og bryr meg ikke om kursen skal ned først, da laster jeg opp.

Jeg bare påpeker bare noe for VOWs beste.

Kommunikasjon er viktig. Spesielt i en tid hvor det gjelder å tydeliggjøre at man ikke bare er ‘grønn’ (og har profetier) men FAKTISK har flere av de aller beste løsningene. Man vil ikke havne i profeti-gjengen når man ikke trenger å være der. Da gjelder det å være tydelig. Skritt 1 = kutt ut fyll-ord uten mening og si noe annet enn at «man jobber for en grønn fremtid» - det er ikke noe unikt med det, for det kan hvem som helst si!

Redigert 13.06.2021 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
mai2003
13.06.2021 kl 21:31 1517

Har vært i gamet en stund. Satt på begynnelsen av 2000-tallet med Birdstep -aksjer til pipa og trodde de skulle bli store, uerfaren som jeg var. De melte LOIer over en lav sko, men det var stort sett namedropping. Vow har vært kritisert her inne av enkelte for ikke å melde nok. Det er jeg helt uenig i. Man skal være restriktiv med det, spesielt i et utviklingsselskap. Jeg synes VOW viser seriøsitet på det området. De har foreløpig holdt ALT hva de har lovet. Badin er litt "sort of", ja, men en drivende god leder.
Dado83
14.06.2021 kl 08:35 1312

Som sagt, hadde jeg hørt på deg så hadde jeg ikke tjent 1 kr på Vow, du er den siste noen bør høre på. Du skrek at den skal ned til 10 kr når Vow var i 20 kr, etter det så dro den helt til 58 kr. Gå tilbake til NANOV og kos deg med aksjen din som har gått så bra i 3-4 år.
Redigert 14.06.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare