ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 GÅR PÅ EURONEXT GROWTH - EN SOLEKLAR VINNER

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
25.04.2023 kl 22:29
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Green2030
ALT 16.06.2021 kl 20:56 322654

Alternus Energy går fra NOTC til EuroNext Growth neste uke, tipper 23/24 Juni 2021.

Alternus er en av de raskest voksende solpark selskaper i Europa med fokus på mellomstore solparker og de har så langt 34 parker og 150MW i Tyskland, Italia, Nederland, Romania, Polen og Irland. Parkene produserer 150MW som gir en inntekt på over NOK 220 Mill og svimlende 80% EBITDA (NOK 176 Mill) for 2021.
Videre så har de sikret ytterligere 1,4GW som de skal ha på plass i løpet av 2023 som vil gi en ARR på NOK 1Mrd og 80% EBITDA og så skal de øke til 3,5GW innen 2025. Blir ikke overrasket om dette skjer raskere og blir nærmere 5-6 GW. Dette sier jeg fordi ledelsen her er super dyktige og sultne på suksess.

Den 3. juni så meldte Alternus at de kjøpte 60% av det Nederlandske selskapet Unisun Energy Holding B.V og blir et vertikalt integrert solpark selskap gjennom hele verdikjeden fra prosjekt utvikling til konstruksjon til operasjon/drift og vedlikehold. Dette gjør at Altnerus nå kan utvikle og bygge egne solparker, som igjen vil redusere bygge kostnadene, tid og generere langsiktig ARR.

I dag så prises selskapet tll NOK 700mill (NOK 30,00k)
Kursmål NOK 65,- satt av Artic Securities for en stund tilbake og mye har endret seg siden det ble satt.

Personlig så tror jeg dette selskapet kommer til å bli en mega vinner på børsen de neste 1-3 årene og gå 10 ganger’n fra dagens nivå

https://www.notc.no
https://alternusenergy.com

Redigert 17.06.2021 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2023 kl 13:53 1954

Jeg skrev mail til Browne for å prøve å få en oppklaring i at emisjon utelukkes helt. Ser på det som en bonus om han i det hele tatt tar seg tid til å svare. Det vi nå venter på er en oppdatering på hvordan denne "glippen" skal finansieres, og at man kan utelukke emisjon fullt ut.
Niel
22.04.2023 kl 13:15 1963

Har dere fulgt med i timen? Les dere opp opp i tråden folkens. Solis skal driftes videre, som de bekreftet i årsrapporten. CLIN fusjonen går som planlagt med nylig reforhandling. De har tydeligvis en plan på å ordne EK uten emisjon ellers hadde emisjonen blitt gjennomført i går. Noen har til og med ment at ALT går konkurs. Hysteri kaller jeg det. Sett dere inn i selsekapet først, deretter kommenter.
X-43 scramjet
22.04.2023 kl 12:37 1999

Å være i denne aksjen nå er ren gambling. Men hvis vi er heldige kan det komme en stor rekyl. Er interessert i å vite om denne aksjen er underpriset nå hvis de får en positiv avklaring, verdier for 12 kr aksjen har blitt nevnt tidligere
rockpus
22.04.2023 kl 12:16 2040

Det var da ikke noe svar på mitt spørsmål?
Har ingen problemer om du blir rik på dette. Godtar man risiko for tap, så fortjener man å vinne også.
M.Y.Peng
22.04.2023 kl 11:56 2091

Tror jeg ville latt være å følge med om du er ute nå. Det blir som å sjekke en eurolotto kupong du pleide å levere fast……sånn bare for morro skyld…….surt å oppdage at du kunne ha vunnet 928.000.000 uken etter at du sluttet. Sagt litt sånn for å vise at jeg tror fullt og fast på at denne aksjen VIRKELIG er «liv laga»
rockpus
22.04.2023 kl 11:50 2083

Er det riktig forstått at dere regner med at Alternus holdt fristen og presenterte en finansiell løsning for obligasjonseierne, og at de sistnevnte vil avklare om de godtar løsningen innen mandag før børs?
Kan man være sikker på avklaring innen mandag?
Som tidligere aksjonær, har jeg fortsatt interesse for hvordan dette ender.
Slettet bruker
22.04.2023 kl 10:39 2213

Enig at ALT er i en kjip situasjon men det har noe
av stor verdi.

Behovet for "grønn" strøm er stort og ALT har solcelle farmer.

ALT trenger en ny ledelse om de ikke kommer seg dagens situasjon
Redigert 22.04.2023 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
X-43 scramjet
22.04.2023 kl 10:31 2228

Spennende å se hva som skjer på mandag. Har troen på at dette løses og kursen går til himmels
M.Y.Peng
22.04.2023 kl 09:56 2320

Hei. Du skriver bla. : 21 april er ikke mandag 24 april.. det var i går;) da tror jeg du misforstår. De skal fremlegge planen for dem innen da, så skal de svare om de godtar den. Når de har gitt tilbakemelding……ja DA kan de meddele dette via melding til børsen innen børsåpning mandag.
Ikke Penge Dum
22.04.2023 kl 09:46 2330

Tja. Nå har jeg jo ikke full innsikt i ALT. Men Jeg har jobbet som konsulent i selskaper som har stått i større kriser enn dette. Noen har klart seg, noen har ikke. Jeg sliter med å se at de skal gå konkurs på grunn av dette. Så vil heller si de står i en kjip situasjon, fremfor krise.
Dopey
22.04.2023 kl 09:44 2320

«Kravet bortfaller imidlertid dersom Solis får til en avtale som salg av solparker for minst 50 millioner euro innen samme dato.»

Den avtalen om salg er nok inngått og presentert til OBL eierne. Regner med at en børsmelding for løsningen på dette spetakkelet dukker opp før åpning på mandag. ☺️
X-43 scramjet
22.04.2023 kl 09:36 2333

Hadde selskapet vært i krise så hadde vi sett 30% nedgang på fredag, men nå lever håpet videre på at de finner en løsning på obligasjonslånet. Med litt flaks kan håpe på en solid kursoppgang på mandag
X-43 scramjet
22.04.2023 kl 07:50 2482

Håper vi seirer i Alternus Energy. Det kan se ut som de har dette under kontroll
CapitaL
22.04.2023 kl 06:32 2530

Den eneste meningen med datoen var at ALT hadde ut denne uken, altså arbeidsuken, til å ordne opp og tilfredsstille bondholders harde krav. Dersom ting ikke var i orden skulle en emisjon, som i følge kravene allerede skulle være forberedt, igangsettes senest 21. april. 21 april er ikke mandag 24 april.. det var i går;)

Fra FA:

- Leker ikke butikk

En gruppe eiere som representerer 49 prosent av obligasjonen har stilt seg bak forslagene, men det stilles harde krav. Alternus og Solis må gjøre det de kan for å få skaffe Solis 14 millioner euro, tilsvarende 158 millioner kroner, enten i form av aksjer eller lån hos morselskapet.

Obligasjonseierne krever at Alternus umiddelbart skal gå i gang med en innhenting i det norske egenkapitalmarkedet. Dersom Solis ikke får inn penger, må Alternus gå bredere ut med en kapitalinnhenting innen 21. april. Kravet bortfaller imidlertid dersom Solis får til en avtale som salg av solparker for minst 50 millioner euro innen samme dato.

https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/28/7997342/alternus-energy-ma-skaffe-14-millioner-euro

https://newsweb.oslobors.no/message/586290
Redigert 22.04.2023 kl 06:34 Du må logge inn for å svare
dreamliner
21.04.2023 kl 22:51 2753

Alternus pleier av og til å sende ut meldinger om natten. Kanskje de har tatt seg en tur på puben og at de venter med å lage til en melding om emisjon eller salg til de kommer tilbake derfra.
M.Y.Peng
21.04.2023 kl 22:46 2729

Det var vel en mening med datoen. At den var en fredag. Det gir ofte spillerom over helgen og frem til 08:33 mandag morgen. Tror ikke jeg er langt unna sannheten da. Deretter antar jeg at vi blir presentert en løsning som sender aksjen markant opp. Til medaksjonærer vil jeg isåfall gratulere. Håper det blir slik.
X-43 scramjet
21.04.2023 kl 22:35 2759

Tror ALT hadde crashet stort idag hvis de ikke klarte å hente inn penger, kan komme en alternativ løsning, får håpe det er en annen god melding i alt dette, vunnet ny kontrakt eller en ny samarbeidspartner
Slettet bruker
21.04.2023 kl 22:14 2803

Savner en litt mer konkretisert og mindre "kryptisk" utmelding som kan forstås av Ola Normann. Jeg tror ikke dagens melding er klar nok til å avfeie enhver tvil om hvordan dette løses, og at det løses uten emisjon. Positivt at det ikke lå en melding på lur rett etter stenging, vi vet jo alle at emisjon bør være siste utvei.
Så er det å se hvordan markedet tolker dette på mandag, for selv om meldingene kom innenfor børsens åpningstider, så kom de så sent at det var var liten tid til å beslutte noe.
Slettet bruker
21.04.2023 kl 21:14 2934

Det er mye å hente via børsen i USA og Canada..
Men det hører hjemme i egene tråder

M.Y.Peng
21.04.2023 kl 20:55 2996

Føler du skryter. Skryter av deg selv. Din egen fortreffelighet.Men……selvskryt skal man lytte til. Det kommer ofte rett fra hjertet. Folk som skryter over sin egen fortreffelighet er ofte ……………….
Green2030
21.04.2023 kl 20:29 3022

Jeg leste linken din om fusjon mellom ALT og CLIN, og der sto det:

Videre gikk Citigroup, en av garantistene for Clean Earths børsnotering, med på å tape den gjenværende utsatte rabattbetalingen på $3 622 500 som skal betales til dem ved fullføringen av en virksomhetssammenslutning, slik at når den tas sammen med den bestemte brevavtalen, Citigroup godtar å miste hele den utsatte rabattbetalingen på $7 245 000.

Vi får si som Olav Thon; en million her og en million der, det blir penger av det...hehe
Gullhaugen
21.04.2023 kl 20:04 3018

JAJA folkens det ble ikke handel i dag....men på nasse er det gøy og der tjener jeg masse penger ...masse
Otra
21.04.2023 kl 19:41 3084

Er og fint å lese "bonusordningen" til Alternus om de oppnår så og så mye i EDBITA. Nå tror jeg også at emisjonsspøkelset er jaget avgårde. Da kan selskapet konsenterere seg om drift og slutte med å gape for høyt for å vokse enda mer. På tide å få dette mer stabilt! Enda ikke meldt noe stygt her i dag og 21 April er over om få timer.

https://newsweb.oslobors.no/

Redigert 21.04.2023 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
CapitaL
21.04.2023 kl 19:31 3088

Sannsynligheten for at vi aksjonærer blir sittende med skjegget i postkassa svinner nå minutt for minutt.. Kan ikke huske noen emi igangsatt etter 1900 en fredagskveld ever:))

Litt lesestoff: https://www.spacinsider.com/news/mhaddad/clean-earth-lowers-alternus-valuation-in-deal-tweak



Gullhaugen
21.04.2023 kl 19:23 3031

Åååå spekulasjoner. status er at de dunker ut lure meldinger men har IKKE ordnet opp med Bond Holders.
M.Y.Peng
21.04.2023 kl 19:20 3016

Alt tyder ihvertfall på at de hele tiden har følt seg trygg på dette og muligens har «valgt» å løse det på denne måte for dermed få en langsiktig ordning som løser voksesmertene.
Otra
21.04.2023 kl 18:54 3006

Er det mulig at Alternus får penger av selskapet de skal slå seg sammen med ? De hadde jo en større prosentandel tidligere ifølge avtalen som var. Gav de fra seg en prosentandel for å få det betalt i penger (sikkert til rabatt), men bedre enn at obligasjonseierne får herje på. avtalen med Clean earth er redusert og er dette den egentlige grunnen ? (Clean earth har sett at det er viktig å redde alle solparkene, slik at ikke noe ble solgt) For meg virker det som om de to selskapene har "hjulpet" hverandre slik at de kan fullføre sammenslåingen.

"Både Alternus og Clean Earth mener det reviderte vederlaget plasserer det sammenslåtte selskapet i tråd med gjeldende verdivurderinger av sammenlignbare børsnoterte selskaper. Begge parter tror at den reviderte verdsettelsen vil være attraktiv for investorer ved gjennomføring av transaksjonen og for å støtte den fortsatte veksten av virksomheten fremover", heter det i meldingen."

Dermed kunne de også få til en lånefasilitet med Deutshe bank i en overgangsperiode, for å få obligasjonseierne ut av veien. Aksjene i Alternus har fått litt mindre oppside, men mye større enn om obligasjonseierne hadde fått emisjonsaksjer til blodpris.
Redigert 21.04.2023 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Niel
21.04.2023 kl 18:22 3079

Har fin lest rapporten og dette er det som jeg legger spesielt merke til:

"Annonsert revidert virksomhetssammenslutningsavtale med lavere verdivurdering av aksjer og mindre «Earnout»-aksjetildeling som reflekterer reduserte EBITDA-mål på kort sikt fra et revidert fokus på prosjekter med lavere egenkapitalkrav og høyere avkastning fremover."

Kan ikke fatte noe annet at dette har med å fylle kravene til obl eierne, som nå må være fylt.

"Videre sikret vi en forpliktelse på €500 millioner til prosjektfinansiering fra Deutsche Bank. Mellom denne nye kilden til prosjektfinansiering, inntektene fra transaksjonen og muligheten til å få tilgang til egenkapital etter behov i fremtiden, er vi sikre på at vi kan finansiere den aggressive vekstplanen vi setter på plass.

De formulerer seg som at de er kjempeBULL på fremtiden."

"Selskapet har tatt de nødvendige aktivitetene for å oppfylle vilkårene for fritakene og er overbevist om et vellykket resultat som også til slutt vil redusere langsiktige gjeldskostnader."

En tydeligere bekreftelse enn dette finner jeg ikke. Kan det eventuelt være slik at ALT venter på en tilbakemelding fra obligasjons eierne på de "nødvendige aktivitetene" de har foretatt seg?
Redigert 21.04.2023 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
Nilsok
21.04.2023 kl 18:18 3086

Kravet bortfaller jo også om de på en eller annen måte har fjernet selve bruddet på vilkårene, og det er vel dette de skriver i dag? Enig i at dette kunne vært meldt tydeligere isåfall.
Green2030
21.04.2023 kl 17:49 3149

bra spottet Ikke Penge Dum.... det gikk litt fort i svingene, jeg brukte Google translate og så pleier jeg å korrigere feil etterpå

CapitaL
21.04.2023 kl 17:41 3110

Det meste tyder på at faren for utvanning er avblåst ja.. Litt synd de ikke sier det i utvetydige ordelag, men det tyder også på at de ikke har sett på det som et reelt alternativ uansett.

Et lite utdrag fra dommedagsartikkelen i FA:

I kravene fra obligasjonseierne lå det at Alternus og Solis må gjøre det de kan for å få skaffe Solis 14 millioner euro, tilsvarende 158 millioner kroner, enten i form av aksjer eller lån hos morselskapet.

Dersom Solis ikke fikk inn penger, måtte Alternus gå bredere ut med en kapitalinnhenting innen 21. april.

Kravet bortfaller imidlertid dersom Solis får til en avtale som salg av solparker for minst 50 millioner euro innen samme dato.

Dommedag, ja det er altså i dag;)
Niel
21.04.2023 kl 17:34 3109

Hvis Alternus trengte en emisjon i dag ville jeg tro at den allerede var satt i gang, om ikke allerede avsluttet. Det er fredags kveld og jeg blir uhyret overraska om vi får en emisjonsmelding nå. Ikke godt å si om de kommer med en melding i kveld eller ei, men tror vi kan få en veldig fin dag på mandag!

God helg
Otra
21.04.2023 kl 17:28 3114

Er vel positivt at det ikke er meldt enda ? Burde vel strengt tatt være mulig å få ut en slik melding allerede om det var det som ble resultatet, men av børsmeldingen så tolker jeg det slik at de har tatt nødvendige skritt, men får bite negler frem til midnatt....
Tolker det også slik du sier at det skal meldes i dag om det ikke har blitt en løsning.
Redigert 21.04.2023 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
CapitaL
21.04.2023 kl 16:51 3210

Fra Bond notice:

If the parent has not by 21 april 2023 provided a firm, committed, unconditional and signed term sheet for the Equity Cure in a form satisfactory to the Bond Trustee or its nominee, the Parent shall commence the Equity offering on such date.

Dersom det er aktuelt med emisjon skal den meldes i dag.. slik jeg har forstått dette.
M.Y.Peng
21.04.2023 kl 16:47 3246

Jeg sitter fortsatt ombord. Behagelige seter og til og med……..servering.