ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 GÅR PÅ EURONEXT GROWTH - EN SOLEKLAR VINNER

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
25.04.2023 kl 22:29
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Green2030
ALT 16.06.2021 kl 20:56 322811

Alternus Energy gÄr fra NOTC til EuroNext Growth neste uke, tipper 23/24 Juni 2021.

Alternus er en av de raskest voksende solpark selskaper i Europa med fokus pÄ mellomstore solparker og de har sÄ langt 34 parker og 150MW i Tyskland, Italia, Nederland, Romania, Polen og Irland. Parkene produserer 150MW som gir en inntekt pÄ over NOK 220 Mill og svimlende 80% EBITDA (NOK 176 Mill) for 2021.
Videre sÄ har de sikret ytterligere 1,4GW som de skal ha pÄ plass i lÞpet av 2023 som vil gi en ARR pÄ NOK 1Mrd og 80% EBITDA og sÄ skal de Þke til 3,5GW innen 2025. Blir ikke overrasket om dette skjer raskere og blir nÊrmere 5-6 GW. Dette sier jeg fordi ledelsen her er super dyktige og sultne pÄ suksess.

Den 3. juni sÄ meldte Alternus at de kjÞpte 60% av det Nederlandske selskapet Unisun Energy Holding B.V og blir et vertikalt integrert solpark selskap gjennom hele verdikjeden fra prosjekt utvikling til konstruksjon til operasjon/drift og vedlikehold. Dette gjÞr at Altnerus nÄ kan utvikle og bygge egne solparker, som igjen vil redusere bygge kostnadene, tid og generere langsiktig ARR.

I dag sÄ prises selskapet tll NOK 700mill (NOK 30,00k)
KursmÄl NOK 65,- satt av Artic Securities for en stund tilbake og mye har endret seg siden det ble satt.

Personlig sĂ„ tror jeg dette selskapet kommer til Ă„ bli en mega vinner pĂ„ bĂžrsen de neste 1-3 Ă„rene og gĂ„ 10 ganger’n fra dagens nivĂ„

https://www.notc.no
https://alternusenergy.com

Redigert 17.06.2021 kl 17:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sydney
27.10.2022 kl 14:45 3712

Veldig bra innlegg. Jeg var ikke klar over at de kan stemme ja for sÄ Ä trekke pengene ut.jrg Þnsker mest mulig info. Det hjelper godt at det fundamentale er solid at de tjener penger og har en solid vekstplan. Det gjÞr jo at jeg syntes dagens kurs uavhengig av spac er rimelig.


Redigert 27.10.2022 kl 14:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hankmoody
27.10.2022 kl 14:46 3730

Sebastian - Du burde kanskje hÞre med han som har inngÄtt avtalen pÄ vegne av Alternus og aksjonÊrene (oss). Det er CEO Vincent browne. Han sitter pÄ 16% av aksjene.
Han sier at det er gjort DD av analytikere som Clean earth har leid inn (unnskyld, tror det var CEO Clean earth som sa akkurat det).

Hvor de har verdsatt alle assets i ALT til 550 mill dollar cirka. Det er basert pÄ P/E 21 for FY 2023 EBIT. Minner om at ALT inntekter vil Þke mye for hvert kvartal fremover.

Og 550 mill dollar tilsvarer 200 nok pr aksje. Men i dag kan du kjÞpe smÄ antall pÄ oslo bÞrs mye rimeligere. Omsetningen der er ikke relevant for verdivurderingen til Clean earth.
CEO i Clean earth som har inngÄtt avtalen, usikker pÄ om eller hvor mye aksjer han har. Men rimelig sikker pÄ at han har ryggdekning for mer enn de 8-10% av aksjene som mÄ takke ja for at avtalen gÄr igjennom.
De har hatt revisorer og mannskap "pÄ bakken" i europa for Ä sjekke at inntekter, solparker, regnskap, stemmer med det ALT har oppgitt.

SÄ har du uerfarne investorer fra bittelille Norge. Som advarer mot de som pÄpeker regnestykket?? Jeg er helt enig i en del av det du skriver at kanskje er det ikke noe sjakktrekk Ä hausse denne casen. Det spiller jo ingen rolle for oss som er aksjonÊrer? Vi vet hva vi skal noteres til vi, sÄ sant fusjonen godkjennes.

De fÄ % av aksjene som omsettes i Oslo kan ikke legge verdien av Alternus til grunn nÄr amerikanerne mener noe annet. Vi mener jo ogsÄ at selskapet er verdt mye mer enn siste salgskurs pÄ de fÄ aksjene omsatt i Oslo viser?
Uansett fÄr du ikke kjÞpt mer enn noen veldig fÄ % av aksjene i Oslo fÞr du ikke aner hva kursen er.

Og markedet har ikke alltid rett. Ellers hadde det vĂŠrt kjedelig..
Redigert 27.10.2022 kl 15:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sebastian_
27.10.2022 kl 14:50 3792

Det er bare Ä klikke seg inn pÄ hvilket som helst forum her pÄ finansavisen, alle aksjer som har falt i pris/ikke Þkt som aksjonÊrene har Þnsket og trodd er "underprisede" og "ufortjent priset". Hvis alle hadde hatt rett hadde OSEBXen stÄtt i 5000 poeng, og hvis den sto i 5000 poeng sÄ hadde det igjen vÊrt feil. Da hadde igjen aksjonÊrer skreket "feilpriset!" og at indexen burde stÄtt i 15000 poeng. Det er et ekstremt fascinerende paradox. Vi mennesker er ikke laget til Ä investere, men det er roboter. Sannheten er at ingen av oss vet hva vi driver ved, men noen kan mer enn andre.
Redigert 27.10.2022 kl 14:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sebastian_
27.10.2022 kl 14:56 3786

Ok, vi argumenterer for to forskjellige saker her. Jeg argumenterer ikke mot at ALT sine eiendler er verdt 550 M USD. Jeg har FULL tro pÄ at alle som har vÊrt involvert i Ä verdsette ALT vet hva de holder pÄ med, og har kommet frem til en fair value. Det jeg argumenterer for er at fordi aksjen er sÄ lavt priset pÄ Oslo BÞrs i forhold til budet, er det ulogisk for aksjonÊrer i CE Ä vÊre fornÞyd med Ä by 12x aksjeprisen. La oss si at ALT hadde vÊrt priset pÄ BØRS til 250 M USD fÞr avtalen kom pÄ bordet, da hadde tilbudet pÄ 2x fÞltes mer "verdt" Ä betale for CE akjsonÊrerne fordi forskjellen ikke er sÄ stor, selv om budet er akkurat det samme. Derfor argumenterer jeg for at aksjeprisen kommer til Ä pÄvirke hvordan aksjonÊrer i CE ser pÄ budet, ikke hva ALT sine eiendler FAKTISK er verdt.
Redigert 27.10.2022 kl 15:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hankmoody
27.10.2022 kl 15:15 3761

For det fÞrste sÄ er det en fusjon, Clean E skal ikke kjÞpe Alternus.

Og som jeg skrev, hva bÞrskursen er i, unnskyld uttrykket, bittelille Oslo, pÄ bittelille Euronext Growth, og da med bare noen fÄ% av aksjene omsatt, det er ikke relevant for hva aksjene er verdt.
Du kunne ikke kjÞpt 25% av selskapet engang fÞr du er oppe pÄ Topp 20 eierne, som CEO helt sikkert har snakket med pÄ forhÄnd. FÄr kanskje kjÞpt for 300 kroner av de. Hvis du tar minimum 10k.

Analytikerne til Clean E har kommet frem til en helt annen pris pÄ ALT enn den lille omsetningen i Oslo og bÞrskursene der. Og vi skal inn pÄ deres marked, pÄ wall street.

God kveld.
Redigert 27.10.2022 kl 15:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sebastian_
27.10.2022 kl 15:27 3756

Ok, som du helt sikkert skjÞnner sÄ er jeg fullt klar over at dette er en fusjon, ikke et oppkjÞp, beklager feil ordbruk. Det Ä si at aksjekursen pÄ Oslo bÞrs ikke er relevant for fusjonen er meget ignorant.
Pensjon
27.10.2022 kl 15:37 3749

Hei Sebastian.
Det Ä besynderlig andre for Ä vÊre uvitende er ikke bra. Da mÄ jeg si til deg som en far sa til sin belÊrende sÞnn. « du skal nÄ alltid vÊre sÄ klok, gÄ nÄ ut og hugg ved»
Mvh gammel pensjonist
Dopey
27.10.2022 kl 16:05 3725

Man mÄ ogsÄ huske at eiendelene som finnes i CE, gÄr ikke til Ä kjÞpe opp Alt, men inngÄr i en totalverdi av CE og Alt. Disse verdiene og midlene skal sÞrge for at ALT vokser enormt og inntar det amerikanske markedet i tillegg. Man fÄr da som resultat aksjer i ett selskap med enormt vekstpotensiale i en kommende megatrend (Alt), med solid finansiell backing (CE).
Smash
27.10.2022 kl 16:07 3729

Her er et intervju med Aaron Ratner, CEO i CE og Nick Rohleder, Co-Founder and Co-CIO i CE fra 28. juni i Är. Aaron kommenterer her bl.a. om hva de ser etter, at de sÄ langt har vurdert 100 selskaper og at det selskapet de lander pÄ vil de kunne fungere som en katalysator for vekst, og tilby bedre lÄne/investerings fasiliteter fremover.

Mange interessante poenger, fĂžr ALT var en del av bildet (hvertfall slik markedet kjente det)

https://www.youtube.com/watch?v=CA0ZHkjEcmo
Redigert 27.10.2022 kl 16:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hankmoody
27.10.2022 kl 17:02 3686


Dette er veldig viktig og helt riktig.

Det betyr at 1+1= mye mer enn 2.
Redigert 27.10.2022 kl 17:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sydney
27.10.2022 kl 17:36 3658

Disse eiendelene Þker mye fremover. Og om de betaler ned solparkene pÄ ett par Är sÄ blir det god butikk.

Spent pÄ q3? Noen som har noen anslag for hva vi kan forvente? Hvilken vekst har de i q3 pÄ mw. Og hvor mye i q4?
Mr Big
27.10.2022 kl 17:42 3647

Det jeg ikke forstÄr er hvorfor kursen begynte Ä falle etter fusjons meldingen. Kursen burde ha vÊrt hÞyere. Jeg snakker ikke om 10 eller 20 gangern men rundt 30kr.
Cameleone
27.10.2022 kl 18:02 3653

Husk!
ALT har 2000 Millioner kroner i gjeld! Derfor holder bjellesauene seg borte fra denne. Stay away!
Cameleone
27.10.2022 kl 18:22 3616


Kalera fusjonerte med SPAC tidligere i Är. Den er bare i dag ned 66%. 97% siste 3 mÄnder. Dette etter Ä ha falt mer enn 70% pÄ Euronext Growt.
SÄ galt kan det gÄ pÄ bÞrsen. SPAC avtalen er for god til Ä vÊre sann. AltsÄ det er lureri.
Smash
27.10.2022 kl 20:38 3514

Tja, hvor skal man begynne. Jeg liker en god diskusjon og edrulige argumenter, men her lurer jeg litt pÄ tankerekken din.
1: Et selskap som investerer og vokser har gjeld. Hvor skulle de ellers fÄtt pengene fra? Kanskje noen vil si flisespikkeri, men pr Q2 hadde de rett i underkant av 1,8mrd i gjeld ikke 2 mrd. Anyway, gjeld er ikke ensbetydene med negativt.

2: Å kalle SPAC avtalen "lureri" antyder for meg at du ikke vet hva en SPAC er. Det kjĂžres DD'er, 150 selskaper er vurdert fĂžr investeringen i ALT, osv. osv. Kunne alltids kommentert at du ikke har troa pĂ„ at SPAC gĂ„r gjennom - fair enough, men lureri, nei.

3: Kalera - La meg friske opp hva Kalera gjÞr; 'Kalera produserer og selger salater i USA.' Skal vi kalle det en "grÞnn" aksje..? Mao. Ä sammenlikne dette caset med Kalera blir som Ä sammenlikne blÄskjell og lÞvetann. Jeg vet ikke om de kommer noe lengre unna hverandre? Begge er avhengige av sola?

Jeg er ingen fan av hausing, latterlige hÞye kursmÄl, og "KJØP KJØP KJØP" innlegg, men edrulige argumenter pÄ hvorfor man bÞr investere eller hvorfor man ikke bÞr investere.
Dopey
27.10.2022 kl 21:59 3458

Meget bra innlegg. 👍 Noe cameleone ogsĂ„ glemmer angĂ„ende gjelden er at denne er delt inn i kortsiktig og langsiktig gjeld. Den kortsiktige utgjĂžr i underkant av 300mill og inntektene ALT generer allerede pr idag dekker denne og vel sĂ„ det.
Hankmoody
28.10.2022 kl 01:32 3376

I en fusjon sÄ mÄ det vel vÊre de to partene og deres ledelse og styre, som bestemmer verdien pÄ partene? Litt retorisk spÞrsmÄl, for jeg regner med du er enig i det.

Og det er det de har gjort, Due dilligence, hyret inn spesialister pÄ omrÄdet, analytikere, revisorer, advokater.
Slik at nÄr det sammenslÄtte selskapet gÄr pÄ bÞrs pÄ wall street har de en attraktiv pris for de som Þnsker Ä investere i en aktÞr i solbransjen som er i kraftig vekst. Den siste linja her er ordene til CEO i Clean Earth, nesten ordrett.

SÄ fÄr vi bare smÞre oss med tÄlmodighet og vente.
Jeg gidder ikke spekulere, og eventuell avkastning skal jeg ikke realisere fĂžr om 4-5 Ă„r. Helt enig i de som mener at vi ikke behĂžver Ă„ hausse denne casen, for det trengs ikke, blir bare useriĂžs stĂžy.

Noen som vet om Nordnet kan kjÞpe unoterte aksjer om man ringer de? Det gikk an fÞr ihvertfall.., men om man prÞver Ä kjÞpe pÄ vanlig mÄte nÄ, sier en melding at aksjen ikke er tilgjengelig i Nordnets systemer, eller noe i den duren.

Eller er det noen om vet om andre aktĂžrer som kan ordne handel i de aksjene?
Redigert 28.10.2022 kl 01:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
urix
28.10.2022 kl 05:26 3339

FÞr meldingen om fusjon med Clean Earth hadde jeg kursmÄl pÄ 600 kr, etter meldingen om nyopprettede Altnua Þkte jeg mitt kursmÄl til 852 kr. (2025) Dette var og er helt uavhengig om det blir fusjon eller ikke, Alternus Energy kan stÄ pÄ egne bein, men jeg tror kursen pÄ Alternus Energy aksjen vil stige betraktelig hurtigere om fusjonen finner sted, jeg er positiv og tror det blir en vinn- vinn fusjon for begge parter.

RT-Invest kaller det banalt!

Brusselgeren hadde lyst til Ä selge alle aksjer Urix og Gulltider skrev om, nÄ er det blitt stille i fjÞset.

Jeg besvarte begge pÄ en hyggelig mÄte og argumenterte om hvorfor jeg kom til disse kursmÄlene, hvor pÄ jeg spurte dem om de kunne komme med sine kursmÄl og argumentere for dem.

Ikke hĂžrt eller sett noe svar fra dem. Lett Ă„ mene at andre tar feil, vanskelig Ă„ ha egne meninger utenfor "konsensus", hva er de redde for, ingen blir halshugget om vi tar feil.
Fikk 1500 i gÄr pÄ 17,20, billigsalg, takk!

God helg, venter med spenning og optimisme pÄ fortsettelsen.
Redigert 28.10.2022 kl 05:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gullhaugen
28.10.2022 kl 08:57 3251

Fint innlegg. Det er ikke lenge igjen til q1 2023.
Fjellheim
28.10.2022 kl 09:00 3249

Veldig mange gode innlegg og refleksjoner. Mange sider er belyst. For Þvrig hÄper jeg ingen investerer i et selskap kun basert pÄ innlegg fra forum som dette :)
Jeg tror Alternus skal hÞyt og ser fremover mot et veldig spennende halvÄr.
Mr Big
28.10.2022 kl 09:08 3261

Vi skal opp til 20 kroner i dag.
Gullhaugen
28.10.2022 kl 09:28 3246

Vi skal snar ta en DLTX x2 :) Bare vent til denne kommer pÄ radaren snart.
Sydney
28.10.2022 kl 09:44 3220

Skulle gjerne hatt klarhet i det Sebastian skriver. Prosessen virker vanskelig Ă„ sette seg inn i.

Kan aksjonĂŠrene i clean stemme igjennom en fusjon for deretter Ă„ kreve tilbake pengene sine og plutselig er det tomt for midler?
Sydney
28.10.2022 kl 09:53 3206

Savner kommentarer pÄ prosessen i spac. Det bÞr vÊre mer oversiktlig for oss tenker jeg enn at man skal lure pÄ om det gÄr i dass eller blir bra. Om det er en mulighet Ä ta over ett selskap for sÄ Ä trekke ut alle pengene blir det for dumt. Dette mÄ vÊre enten eller for altenus. Enten er clean med pÄ de vilkÄra som finnes eller sÄ fÄr aksjonÊrene trekke seg Ä fÄ utbetaling.
urix
28.10.2022 kl 09:54 3226

Det hÞres veldig ulogisk ut, men dette mÄ det vel vÊre mulig Ä finne ut av. Da vil det hele framstÄ som en vits !
Sydney
28.10.2022 kl 10:29 3250

Ja det er jo nettop det Sebastian skriver skjedde i kalera. De stemte ja, for deretter Ă„ trekke ut alle pengene. De fikk ett selskap som ble slakta.
Sebastian_
28.10.2022 kl 10:32 3252

Jeg har aldri, og kommer aldri til Ä prÞve Ä spre frykt. Jeg prÞver bare Ä formidle mulige utfall, sÄ vi sammen kan se pÄ en investering sÄ objektivt som mulig. Ekkokammere er ALDRI bra for investeringer. (Jeg er tungt lastet i ALT og har STOR tro pÄ selskapet. Jeg argumenterer derfor ikke i mot ALT og verdiene i ALT.)
Jeg kan ha feil, og har absolutt hatt det fÞr, men titt pÄ f.eks. det jeg har lagt ved nedenfor:

Legger ved linken her med et uklipp lengre ned av "Right of Redemption". Ta en ekstra titt pÄ "Merger Vote".
https://www.cfainstitute.org/-/media/documents/comment-letter/2020-2024/20220210.pdf

Right of Redemption. Investors must know their rights and the deadline for redeem- ing shares.
■ Merger Vote. SPAC shareholders can vote in favor of the merger and still redeem their shares.
■ Redemption Amount. If investors redeem, they typically receive $10 plus a small interest earnings per share.
■ Holding the Shares. If investors do not redeem their shares, they will receive shares in the new IBC company. IBC shares may or may not trade at $10 once public trading begins. (CFA INSTITUTE, 2022)
Redigert 28.10.2022 kl 10:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sebastian_
28.10.2022 kl 10:46 3247

Og for Ă„ vĂŠre tydelig: Jeg sier ikke at dette kommer til Ă„ skje i ALT om fusjonen skjer. Jeg sier bare at teoretisk, er dette en mulighet.
Sydney
28.10.2022 kl 10:59 3249

Jeg trodde du sa at det var dette som skjedde i kalera? Fikk man overhode mulighet til Ä selge kalera etter overtagelsen pÄ Nasdaq eller bare sank der rett til bunns fÞrste dag?
Sebastian_
28.10.2022 kl 10:59 3259

"If shareholders exercise their redemption rights, the SPAC will have to repurchase the relevant shares. The amount the SPAC pays per share in that event is equal to the IPO price less a pro rata share of any taxes paid, or plus a pro rata share of any positive interest received, on the balance of the escrow account.

In the past, redemption rights only accrued to shareholders who voted against the proposed BC.1 In short: if you had objections against the BC and voted in a shareholders’ meeting accordingly against the BC you could get your money back. In several recent SPAC IPOs on Euronext Amsterdam, however, shareholders that voted in favour of the BC or abstained from voting were also offered the opportunity to exercise their redemption right around the date the BC was formed.2 In these SPACs, the redemption right is separated from how a shareholder votes on the BC. The extension of the redemption right seems to have crossed the Atlantic from the US, where – while the exchange rules may only oblige SPACs to grant redemption rights to shareholders that vote against the BC – in practice, redemption rights are generally granted to all public shareholders, regardless of how they vote on the BC.3 The “not good money back” of “full satisfaction or your money back” guarantee has thus evolved into a “money-back” guarantee."

Kalisvaar, J. F. (2021, June 28). Redemption rights at SPACs. GreenbergTraurig. https://www.gtlaw.com/en/insights/2021/6/published-articles/redemption-rights-bij-spacs
Fjellheim
28.10.2022 kl 10:59 3260

SPAC har utviklet seg gjennom mange Ă„r. Et lite utdrag fra artikkel Harvard Business Review:

At a glance, those numbers don’t inspire confidence, because they suggest that most SPAC investors are backing out after targets are identified. But when we took a closer look at the study, we discovered that many of the SPACs had raised relatively small amounts of capital and offered higher-than-average warrants as an incentive to entice investors—both indications of lower-quality sponsor teams. Market conditions have changed over the past nine months, and sponsor teams have improved markedly. As a result, far fewer investors are now backing out. That’s what we found when we analyzed redemption history since the study ended. For the 70 SPACs that found a target from July 2020 through March 2021, the average redemption rate was just 24%, amounting to 20% of total capital invested. And over 80% of the SPACs experienced redemptions of less than 5%.

What this suggests is that today’s SPAC ecosystem is fundamentally distinct from the one that existed as recently as 2019, characterized by different risks, stakeholders, structures, and performance. In this new ecosystem, corporate boards, investors, and entrepreneurs are all putting time and effort into demystifying the SPAC process and making it as flexible as possible so that the economic proposition for target companies optimizes current valuation, long-term opportunity, and risk.
Mr Big
28.10.2022 kl 11:04 3334

Se der ja 19.70. NĂ„ skal vi snart over 20 kr.
Smash
28.10.2022 kl 11:04 3349

Hmmm, ja, ser den. Og at du henviser til en teoretisk vinkling pÄ hva som kan skje. For Ä bygge videre pÄ teorien - det mÄ vel vÊre noen form for datoer som slÄr inn i denne prosessen..? Om vi ser pÄ tilfellet med 'Merger Vote'. Tenkt scenario:
- Dag A: 95% stemmer for fusjonen med ALT. 5% stemmer imot. Ettersom over 90% stemmer for, kjĂžres fusjonen som tenkt.
- Dag B: 15% av de som stemte for trekker seg. (Merger Vote). Vi er da nede i 80% for (Note: se bort fra det mattematiske rundt % beregningene som er feil, alt er kun for illustrasjon). Vil det vÊre kapital til Ä lÞse ut de som "brukte" Merger Vote? Blir noterinsgkursen lavere? Vil prosessen gÄ videre til Dag C?
- Dag C: Noteres pÄ NASDAQ. Senest 31.03.2023 slik jeg forstÄr.
Her er det et eller annet SPAC teknisk som glipper..
Sebastian_
28.10.2022 kl 11:15 3346

Jeg er ikke en ekspert pÄ SPAC avtaler, men hvis man refererer til den nyligste artikkelen jeg la til fra GreenbergTraurig: "If shareholders exercise their redemption rights, the SPAC will have to repurchase the relevant shares" (Kalisvaar, J. F. 2021)
Jeg vil da anta at hvis 20% vil ha pengene sine tilbake, mÄ CE kjÞpe tilbake 20% av aksjene/warrentsene sine og dermed ha 20% mindre i cash. SÄ hvis de da teoretisk sett har 100 millioner, mÄ de bruke 20 millioner pÄ Ä kjÞpe aksjene folk ikke vil ha.
Hvordan dette pÄvirker noteringskurs, osv er bare ren spekulasjon fra min side. Dette kan jeg ikke nok om
Smash
28.10.2022 kl 11:19 3417

SkjÞnner skjÞnner. Det er vel dessverre fÄ SPAC eksperter inne pÄ trÄden her ;)
Hadde dog vÊrt veldig intressant Ä finne ut hvordan dette, potensielt, vil pÄvirke om noteringen gjennomfÞres, noteringskursen og verdsettelsen.
Fjellheim
28.10.2022 kl 11:32 3418

Grunnen til at jeg investerte i Alternus er at selskapet uavhengig av SPACen, er godt og billig. (Etter min vurdering i alle fall) Men meldingen om SPAC avtalen var det som gjorde at jeg oppdaget Alternus. Derfor er jeg godt fornÞyd med at den nyheten Äpenbarte en god investering. I tillegg kan avtalen gi en fenomenal oppgang om det lykkes slik jeg hÄper. NÄ er vi pÄ samme nivÄ som fÞr avtalen, sÄ jeg kan ikke se at noe positiv forventning er priset inn.
Gullhaugen
28.10.2022 kl 12:26 3366

Om man i dag sammenlignet tallene til ALT med Scatec og Mcap sÄ forstÄr jeg kursen i dag er en vits. Burde vÊre pÄ minst 80 for Ä matche scatec . Dette har nok US gutta avdekket etter DD. Konklusjon mÄ vÊre at dette er tidenes mulighet nÄ.
Redigert 28.10.2022 kl 12:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ikke Penge Dum
28.10.2022 kl 15:22 3262

Mye rart som sies her inne osv.

1. Clean mÄ gÄ SPAC veien, og det er tungvint for amerikanere Ä handle aksjer i Europa, spesielt Euronext growth pga skatteregler. Det vil da bare vÊre store som har kapasitet til.
2. 50-60kr er fornuftig pris pÄ ALT basert pÄ pipelinen dens selvom man tar hÞyde for gjeld. Husk at de fÄr grÞnn finansiring. I EU har grÞnne lÄn svÊrt gunstig rente. Dette uavhengig av fusjonen.
3. Clean stiller med cash som skal gjĂžre at ALT ikke trenger noe emisjon for dagens pipelinen eller fremtidig vekst i USA. Pga dette er det ikke utenkelig at ALT er "verdt" nĂŠrmere 100kr.
4. StrÞmprisene er hÞye, og vil ikke snu med det fÞrste. Itillegg inngÄr ALT langsiktige prisavtaler pÄ strÞm. Itillegg har man det grÞnne skifte bÄde i EU og USA som gjÞr at grÞnn energiproduksjon har svÊrt gunstige betingelser og stÞtteordninger.

Alt i alt en god investering uansett om det blir noe fusjon med SPAC eller ikke.

Det jeg da ikke forstÄr er nedgangen idag, det ville vÊrt naturlig at den stabiliserte seg pÄ noe tidspunkt nÄ mtp infoen som er i markedet. Og nei, markedet har ikke alltids rett. Det er derfor man kan "trade" aksjer. Man kan si at markedet har alltid rett til slutt, men det har aldri rett hele tiden. En del bobler hadde unngÄtt hvis markedet alltid hadde rett, og aksjer hadde stort sett utviklet seg i trÄd med regnskapenes utvikling (men som vi vet skjer ikke alltid dette).
urix
30.10.2022 kl 04:08 2996

Det er hevet over en hver tvil om at aksjekursen ikke er relevant for fusjonen, det som er relevant er fair value, dette har de regnet pÄ og kommet til at de Þnsker Ä betale 200 kr. pr. aksje.
Om Clean Earth aksjonÊrer aksepterer Ä eie 36% av Alternus Clean gjenstÄr Ä se.
Verdiene i Alternus Energy ligger der uansett fusjon eller ikke, vi fÄr smÞre oss med tÄlmodighet en stund til, har lastet de to siste ukene til utrolige priser, under 20 kr. lavest 17,20 kr, tot. 70 k.
SÄ om fusjonen blir en realitet sÄ kan dere lett regne pÄ hva mine aksjer er verdt om aksjekursen nÄr 200 kr., 600 kr eller mitt kursmÄl pÄ 852 kr. i lÞpet av 2025.
Q3 kommer 15. november.
God SĂžndag!!
Redigert 30.10.2022 kl 07:51 Du mÄ logge inn for Ä svare