Over 30,- innen desemberđŸ„‚đŸ„‚

Gulltider
NAS 23.06.2021 kl 09:52 34938

NÄr pandemien nÄ slipper taket, sÄ skal alle leve det gode liv og ut Ä reise. Tror vi fÄr tidenes opptur i fly sektoren.

Tror nok kursen raskt vi stige godt over: 30,- đŸ„‚

En enklere mÄte Ä flerdoble pengene sine pÄ finnes ikke.
God sommer alle sammen đŸ„‚

Oslo Bþrs stiger fra start – Norwegian fortsetter opp
Hovedindeksen pÄ Oslo BÞrs stiger 0,35 prosent fra start onsdag morgen.

Prisen pÄ nordsjÞoljen brent har steget én prosent gjennom natten og morgentimene og handles stabilt over 75 dollar fatet.

Norwegian-aksjen fortsetter Ä stige pÄ BÞrsen og er opp 7,5 prosent onsdag. Tirsdag gjenopptok DNB Markets dekning av aksjen og kom med en kjÞpsanbefaling og et kursmÄl pÄ 17 kroner. Mandag ble Norwegian-sjef Jacob Schram erstattet av finansdirektÞr Geir Karlsen.
Redigert 13.09.2021 kl 00:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
KÄre GrÞnn
05.08.2021 kl 08:35 4600

Is i lang tid, sÄ fÄr vi se
niets
05.08.2021 kl 13:38 4499

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=70297

Reduserer den negative betydningen av Covid 19. Burde gi rom for oppgang hos NAS. I Storbritania er det samme holdning som i Danmark.
KÄre GrÞnn
06.08.2021 kl 11:28 4374

Enten er reisende mer lojale med Nas, eller sĂ„ er konseptet bedre I NAS enn i SAS. Dette kommer til Ă„ bli veldig bra😇😇😇
Computum
06.08.2021 kl 11:39 4401

Ja, de smittetallene det opereres med nÄ er smÄ sammenlignet med en "normal" influensa. Vi har ca 800 covidrelaterte dÞdsfall i Norge. En vanlig influensaepidemi fÞrer til ca det samme antallet dÞdsfall (gjennomsnittlig 900).
Begrunnelsen for nedstenging var jo fare for overbelastning pÄ sykehusene og massive dÞdstall. NÄ er pandemien, ihvertfall i Norge og flere andre land redusert til det vi kan oppleve i en vanlig influensa-sesong. Da er det pÄ tide Ä begynne Ä leve mer normalt igjen. Vi kan jo likevel fortsette Ä bruke hÄndsprit, og munnbind nÄr vi er syke. Det er et godt tiltak mot Ä spre alle slags smitter.
KÄre GrÞnn
14.08.2021 kl 08:42 4336

Ruter gjenÄpnes i hvert fall. Vi mÄ gi tid..
Slettet bruker
15.08.2021 kl 21:23 4168

Bare vent til de nye aksjene er fordelt pÄ nye hender, det skjer neppe i det Äpne markedet, men via store blokk utenfor bÞrs, nÄr Sissener, Nordea osv har fÄtt de aksjene de Þnsker starter haussingen og aksjen vil gÄ.
Redigert 15.08.2021 kl 21:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
dotcom
26.08.2021 kl 11:00 3693

Er det snart pÄ tide Ä endre tittel til en eller annen mÄned i 2022, eller senere?
Vi var flere som sa at kreditorenes aksjer ville presse kursen ned utover sensommeren og hÞsten. Jeg husker ikke nÞyaktig konverteringskurs men den var pÄ 9-tallet.
NĂ„ er kursen under 10 igjen og det var egentlig ganske forutsebart.
VikingFlyer
09.09.2021 kl 15:49 3444

Ja dette gÄr t-r-e-i-g-t
xjack
09.09.2021 kl 16:05 3481

Softness in bookings i US, sies det nÄ pÄ CNBC - likevel gÄr airliners opp! Snart tar vel ogsÄ Norwegian ordentlig sats?
Slettet bruker
09.09.2021 kl 16:09 3541

De har jo guidet bra tall for sept/okt sÄ vi fÄr se nÄr de legges frem. FÞrst skal vel en del aksjer som ble konvertert pÄ 9.3 ut i markedet
KÄre GrÞnn
09.09.2021 kl 16:19 3549

Tar i hvert fall 1 Är fÞr dette flytter pÄ seg ser det ut til.. Uansett hvor mange som blir med, sÄ vil denne dundre opp...men folk bÞr vÊre innstilt med god tÄlmodighet, eller kom deg ut :)))) NAS er og blir flaggskipet.
Slettet bruker
09.09.2021 kl 16:21 3609

Enig, med den lave kostnadsstrukturen de har nÄ sÄ kan vi lett se stigninger tilsvarende fallet tidligere
Slettet bruker
10.09.2021 kl 12:39 3561

https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/09/10/7734577/tre-bullscenarier-i-norwegian

Skal vel legge 9-tallet bak oss idag og klatre over 10ern tenker jeg idag! BULL!
Highflow
10.09.2021 kl 15:05 3548

KjĂžpte 20 k aksjer her idag, alt under 10 mĂ„ jo vĂŠre bra 👍
Strategi
10.09.2021 kl 16:57 3524

Ref: Den stÞrste oppsiden for dagens NAS-aksjonÊrerer ligger naturligvis i lavere kostnader og hÞyere billettpriser. Og sammenligner man NAS med et kapitalfattig Flyr med fÄ fly og et SAS som tar ned kapasitet, og som i trolig mÄ i markedet for Ä hente penger, er det ingen tvil om hvilken flyaksje som har stÞrst oppside for Þyeblikket
_——————————-
Tilbake i 2019 var det fullt spetakkel mellom datidens obligasjonseiere og Norwegian-ledelsen. For Ä fÄ betalingsutsettelse pÄ to obligasjonslÄn dro Norwegian opp en sikkerhet til obligasjonseierne: Landingsrettigheter, eller slotter, pÄ London Gatwick, verdsatt til 380 millioner dollar.
Obligasjonseierne steilet, men var til slutt nÞdt til Ä ta pantet. Etter konkursbeskyttelsen har disse enten fÄtt aksjer eller nye obligasjoner, samt litt cash, i tillegg til Ä stryke 95 prosent av lÄnet.
Men slottene ligger fremdeles i Norwegian. Noen av dem er sikkert leaset ut til konkurrenter, eller solgt, for alt vi vet. Uten langdistanse og baser i hele Europa har Norwegian naturligvis ikke behov for landingsrettigheter til over 10 prosent av flytrafikken pÄ London Gatwick. Og hva Norwegian kan fÄ for slottene vet kun en potensiell kjÞper, men det kan fort bli et milliardbelÞp.
——————-
Flymodellen 737 Max fra den amerikanske flyprodusenten Boeing har opplevd to av de verste flyulykkene i moderne tid, i tillegg til Ä gi Norwegian hodebry. Men rett pÄ sak: Norwegian har gÄtt til rettsak mot Boeing med et brutto erstatningskrav pÄ opp mot 1 milliard dollar, for tap relatert til at flyene ble satt pÄ bakken. Nettotallet er lavere.
I tillegg har Norwegian betalt rundt fire milliarder kroner til Boeing i forskuddsbetalinger for de 100 bestilte flyene, som nÄ er kansellert.
At Norwegian fÄr 1 milliard dollar av Boeing er Ä tro pÄ julenissen. Og Norwegian har nedskrevet forskuddsbetalingen til null, sÄ det er nok ikke mye Ä hente der heller.
Men noe bÞr det bli. En rekke flyselskaper har fÄtt milliardbelÞp i erstatning, sÄ lÞpet er ikke kjÞrt. Boeing har gitt Norwegian en ekstra byrde i flere Är, og hva som har skjedd i kulissene blir kun spekulasjoner. Likevel er det mest sannsynlige at Norwegian fÄr svÊrt gunstig, eller gratis, vedlikehold av Boeing over flere Är. For Norwegian kan det bety én milliard, eller milliarder, i besparelser.
——————-
Med Oslo Lufthavn som Nord-Europas stÞrste cargo-lufthavn, stÞrst av dem alle pÄ fiskeeksport, og med John Fredriksen som stÞrste aksjonÊr i Norwegian, kan det godt vÊre at et cargoselskap kan se dagens lys.
——————
Klippet og limte litt i linken lagt ut av AtlasShuggered.
Det er mange som ikke ser de skjulte verdiene i Norwegian, det er tyst om erstatninger og Slots og videre planer fra selskapet.
Disse skjulte verdiene betyr mye for aksjonÊrene og er nok ogsÄ grunnen til at investorer har stÄtt i kÞ for og tegne aksjer.

https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/09/10/7734577/tre-bullscenarier-i-norwegian

Sov godt om natten dersom du er investert.
Norwegian blir sannsynligvis en klar vinner i markedet og kursen gÄr nok raskt til kursmÄl pÄ 15-18 eller over.
Kommer det erstatning fra Boeing blir det bananas Rally.
Strategi
11.09.2021 kl 08:55 3467

For de som er opptatt av det underliggende i Norwgian .

Norwegian - Vice President (VP) Data & Insight

https://soundcloud.com/user-485305904-808676494/norwegian-vice-president-vp-data-insight
Redigert 11.09.2021 kl 08:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
KÄre GrÞnn
11.09.2021 kl 14:32 3366

Q3= heaven, og det fĂžr det har begynt..
Strategi
11.09.2021 kl 18:25 3287

De som gidder kan jo gÄ inn pÄ Norwegian og leke booke flybilletter.
Prisen pÄ setene har tatt seg godt opp noe betyr at selskapet stadig fÄr stÞrre inntjening.
10 august fjernet HĂžye restriksjonene, men det var fĂžrst fra 1 september arbeidslivet startet opp for fullt og mange gikk vekk fra hjemmekontor.
Begge disse elementene betyr mer reising fremover, for Norwegian og SAS betyr dette mye.



KÄre GrÞnn
12.09.2021 kl 12:35 3174

Kurs 30 tror jeg pÄ. Norsk luftfart med Norwegian sier seg selv. HÄper ogsÄ samarbeide med Norse blir bra!
Fevang
13.09.2021 kl 00:36 3186

Hmmm - var det ikke kr 30 innen oktober da?? Bare ny overskrift?
Slettet bruker
13.09.2021 kl 01:11 6991

Han endrer overskrifter like ofte som han bytter profil og nicknavn nÄr han hauser ulike selskaper her inne. Intet nytt.
Redigert 13.09.2021 kl 01:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
13.09.2021 kl 08:53 6874

For de som er litt vÄkne, det er mange grunner til Ä ta posisjon i Norwegian.
Og
. Min personlige mening er at det er pÄ hÞy tid.
KÄre GrÞnn
13.09.2021 kl 09:09 6885

Blir suveren vinneraksje sammen m Norse 2022. Turismen vil ta av og verden kommer tilbake som aldri tidligere. Norwegian er merkevaren til Norge
Redigert 13.09.2021 kl 09:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
gullgutten
13.09.2021 kl 11:09 6848

Det er en stor sjanse for at NAS berger konkurs, og dersom de greier det kan vi forvente vekst over 1000%. Det er tydelig at du ikke har satt deg inn i NAS, en uttalelse som dette fantes ikke i f.eks Är 2018. NAS var mindre rystet for reiseforbudene enn andre, dersom reiseforbudene blir opphevet vil NAS greie seg helt fint.
VikingFlyer
14.09.2021 kl 12:04 6663

Hvorfor fortsetter kursen nedover?
Slettet bruker
14.09.2021 kl 12:10 6673

MĂ„ du slutte redigere.... Blir latterlig. 😅
Blir artig nĂ„r man linker opp screenshot av dette innlegget etterhvert og ser hva du har skrevet fĂžr og hvor hyppig du redigerer. 😅
Slettet bruker
14.09.2021 kl 13:11 6641

BULL - Tigergutt ogsÄ inne nÄ!
Strategi
15.09.2021 kl 11:35 6481

Tipper sluttkurs pÄ over 9,60
Vi fÄr se hva dagen bringer.

Strategi
15.09.2021 kl 18:01 6389

Skjedde ikke.
Regner med at noen letter seg for emisjonsaksjer.
millmaker
17.09.2021 kl 12:03 6237

den tyngdekraften som har blitt annonsert og advart mot i mÄnedsvis gjÞr seg gjeldene nÄ ,liten milepÊl idag der 9 ble brutt
at folk har kjÞpt aksjer fra 12 og nedover 11,10,9 er helt uforstÄelig.
denne skal nedover mye mer
afreach
17.09.2021 kl 18:36 6207

Norwegian holder en live investor Q&A pÄ Aksjeforum sin Facebook-side 28. september. Her er link til eventet: https://www.facebook.com/events/556960628977338?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[%7B%22surface%22%3A%22group%22%7D]%7D

Husk Ä trykke pÄ "skal", sÄ dere fÄr varsel fÞr sendingen starter.
Slettet bruker
19.09.2021 kl 14:23 6053

NÄ gÄr vi snart inn i vinter sesongen som er den verste tiden for Nas.
q2 0g q3 er de beste kvartalene for Nas.
Dersom Dere drÞmmer om gode tider for Nas,sÄ ser det ikke lyst ut anngÄende HÞye fuel priser fremover.
Ja sÄ var det den Hedgingen pÄ fuel da.
Jeg kjenner godt til nas etter Ä ha vÊrt innom de over flere Är.
Utsiktene for flytrafikken fra neste vÄr\sommer da vil det nok lÞsne ogsÄ for Nas ogsÄ,men akkurat nÄ velger jeg Ä holde meg vekk fra Nas. Winter is coming.
Redigert 19.09.2021 kl 14:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
VikingFlyer
20.09.2021 kl 11:17 5900

Snuser stadig pÄ 8-tallet nÄ...skal vi heller kalle trÄden "under 3,- innen desember"?
Strategi
20.09.2021 kl 16:45 5876

Ser vel ut til at flere aktÞrer som sitter short gÄr tomme for aksjer og mÄ dekke inn for Ä spe pÄ shorten.
For meg ser det ut til at det er en stadig ubalanse her.

Venter nÄ pÄ at investorer kaster seg pÄ NAS, kongen av innenriks i Norge og ruter inn og ut fra Norge i Europa
Strategi
21.09.2021 kl 07:06 5757

PÄ blodrÞde bÞrser i USA i gÄr gikk flyselskapene kraftig opp pÄ signaler om lettelser for vaksinerte nÄr det gjelder flyreiser.
https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2021/09/20/7739881/usa-apner-grensene-flyaksjer-tar-av
Delta airlines + 1.67 %
American airlines + 3.02 %
Tyske Lufthansa + 5.53 %
Ser vi pÄ Norwegian som denne trÄden omhandler er det noen elementer som er verd Ä fundere over.

PrimÊrinnsider og styreleder Svein Harald Øygard har torsdag kjÞpt 200.000 aksjer i Norwegian til kurs 9,581 kroner, gÄr det frem av en bÞrsmelding.

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/09/02/7730170/fredriksens-mann-oker-i-norwegian

Folketrygdfondet har torsdag kjĂžpt 20.225.000 aksjer i Norwegian Air Shuttle, opplyser selskapet i en flaggemelding. Pris 9.30

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/09/02/7730061/folketrygdfondet-laster-opp-i-norwegian-aksjer

Vi er nÄ lagt under disse kursene og har siste 14 dager stadig gÄtt nedover.
Detter en grense for alt og jeg vil tro det er pÄ tide med en skikkelig « BounceBack«.
Investorene vil sannsynligvis beskytte kursen og kjĂžpe mer.
Det skal lite til for Ä ta imot aksjer pÄ dette nivÄet.
PĂ„ NAS forum hyles det om dĂžd og fordervelse uten noen fundamental begrunnelse.

Mitt rÄd er Ä sette seg inn i caset og vÊre litt forsiktig fremover.

Norwegian gÄr med stadig fullere fly.
Billettene selges til gode priser for selskapet noe som igjen betyr fullere fly.
————————

Kraftig passasjervekst for Norwegian

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/09/06/7731696/passasjervekst-for-norwegian







Redigert 21.09.2021 kl 07:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
niets
21.09.2021 kl 08:39 5770

Jeg tror noe av grunnen til at kursutviklingen for NAS er sÄpass svak, er at smÄsparerne (som det alltid snakkes sÄ negativt om her inne) holder seg unna. Brent barn skyr ilden. Uten disse er det vanskelig Ä fÄ drive i aksjen (mange bekker smÄ ......). Kursutviklingen (eller mangelen pÄ en slik) for NAS den siste tiden er derfor irrasjonell. Hadde smÄsparerne vÊrt pÄ banen ville den vÊrt der den i dag hÞrer hjemme: 16-20 kroner.
Strategi
21.09.2021 kl 09:36 5868

Ser man litt til sektoren "aviation" sÄ er det i allefall riktig sektor hva angÄr vekst fremover.
Det er andre sektorer som er under press nÄ.
Veksten i reising er stigende dag for dag, dette er et fakta som er uomtvistelig.
Tror pÄ sterk utvikling gjennom dagen og fremover.
NÄr det gjelder valg sÄ er alle sin egen "lykkes smed", uansett lykke til.
niets
21.09.2021 kl 13:08 5812

Ikke misforstÄ. Jeg har absolutt troen pÄ bÄde reiseliv og NAS spesielt. ForsÞker bare Ä forstÄ hvorfor NAS ikke tar av. Jeg er sikker pÄ at kursen skal opp, men det er jo et faktum at noe skrubber....
Stokk Dum
21.09.2021 kl 13:30 5810

Kursutviklingen i NAS har den siste tiden har i hÞyeste grad vÊrt rasjonell; den har gÄtt nedover.
For meg ville alt annet enn nedgang vĂŠrt irrasjonelt.

Joda, folk skal begynne Ä flytte pÄ seg gjerne i stÞrre grad enn det de har gjort fÞr pandemien, men det kommer fortsatt til Ä ta tid.

I mellomtiden fortsetter NAS i kjent stil Ä bruke cash. De har fortsatt en del penger i banken, men det blir mindre og mindre for hver dag. De har ogsÄ fortsatt mye gjeld/forpliktelser.
Tipper det var mange som var skuffet over hva de fikk til i Q2 og Q3 tror jeg ikke blir noe bedre.

Hva som skjer i kulissene i forhold til evt erstatning fra Boeing har jeg overhode i peiling pÄ, men det er langt fra spennende nok til at jeg kjÞper NAS pÄ disse nivÄer.

MCAP pÄ NAS er idag ca 8 mrd kroner.

mvh
Redigert 21.09.2021 kl 18:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bullen
21.09.2021 kl 13:54 5799

Tror at Norwegian eier fremdeles slottene pÄ Gatwick. Verdien pÄ disse er vel i utgangspunktet over 300 mill dollar.
De har ogsÄ saksÞkt Boeing for 1 milliard dollar. Et eller annet positivt for Norwegian kommer sikkert ut av dette.
Karlsen har giga kontroll pÄ finansene. Vi behÞver nok ikke bekymre oss sÄ mye over bruken av cash.
Konvertering av gjeld til 95 millioner aksjer ble gjort til 9,30 og solgt for det i markedet. Det er positivt. Trygda kjÞpte en del aksjer pÄ disse nivÄene.
Styreformannen kjÞpte vel 200.000 aksjer pÄ ca. 9,60.
Likevel er det en del som selger pÄ nivÄene rundt 9. NÄr selgerne er ferdig, regner jeg med at kursen vill bli Ä trade mellom 10 og 12
Redigert 21.09.2021 kl 13:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
21.09.2021 kl 15:06 5771

Det er alltid slik nÄr billige aksjer i forbindelse med en reparasjonsemisjon og konvertering av gjeld at en stor del av disse aksjene skal ut. Regner med at de er ferdig med nedsalget fÞr trafikktallene for Q3 er klare. Inntil da er det bare Ä akkumulere og forsÞke Ä treffe bunn etter beste evne.

De fleste aksjonÊrene som kommer inn nÄ gÄr jeg ut fra vil sitte pÄ aksjene i alle fall til neste sommer. Om verden har normalisert seg bÞr vel kursen ha lÞftet seg vesentlig.
Redigert 21.09.2021 kl 15:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
21.09.2021 kl 18:32 5887

Det er alltid vanskelig Ă„ treffe bunnen i en trade, det som gjelder er antall aksjer i selskapene man Ăžnsker posisjon i.

Jeg regner med at mange ble manipulert i dag hvor resultatet blir at man blir lĂžpende etter kursen.
Noen synes aksjen er for dyr og avventer pÄ lavere kurs som ikke nÞdvendigvis kommer.
PÄ denne mÄten forsvinner verdiene om man ikke er flink nok, og har fÄ aksjer i tillegg.
Dette gjelder selvfÞlgelig ogsÄ for shortposisjonene, nÄr kursen gÄr bidrar de til oppgang.

SpÄr passasjervekst de neste 20 Ärene
Den amerikanske flyprodusenten Boeing mener det vil vÊre passasjervekst i Europa de neste 20 Ärene.

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/09/21/7740048/spar-passasjervekst-de-neste-20-arene
KÄre GrÞnn
22.09.2021 kl 08:30 5877

For Ä si det sÄnn, folk vil oppleve verden.. nÄ fÄr vi se
VikingFlyer
22.10.2021 kl 13:48 5370

GÄr treigt detta...
Strategi
22.10.2021 kl 16:08 5351

Tror Norwegian kommer til Ă„ fly hĂžyt.

Alt er pÄ stell er mitt tips.
Norwegian betaler olje og leasingkontrakter i USD og evt Euro de drar nÄ store fordeler fremover av dette selv om oljeprisen er hÞy.

Tror heller ikke det er sÄ mye tap pÄ manglende hegding da premien for dette ogsÄ er skyhÞy.
KÄre GrÞnn
23.10.2021 kl 13:05 5307

..alt ligger til rette. Flytsone og vil ta av etter jul.. Norwegian som det norske sammen med Norse vil vĂŠre ledende i skandinavia og Europa..
ruda
25.10.2021 kl 13:33 5118

Det er nok stor sannsynlighet for oppgang fremover. Fulle fly hver dag, betyr penger i kassen, og oppgang pÄ bÞrsen
Mado
26.10.2021 kl 17:01 4982

Tror ikke pÄ 30,-, men jeg tror pÄ 10,- i morgen og 12,- 14 til Jul.
Det blir helt sikkert bedre 3Q enn 2Q, derfor opp i dag og den fortsetter ogsÄ i morgen tipper jeg.