Pgs q2 revenue uppdate 9 juli,q2 rapport 22 juli

Slettet bruker
PGS 24.06.2021 kl 12:00 28915

Klarer Pgs 150 mill usd i oms?
De guider totalt bedre for 2021 oms vs 2020 594 mill usd.
Det interesante blir kostnadsrapporten,utfra q1 ser det svært så spennende ut.
De begynte med 7 skip først i midten av kvartalet.
Utnyttelsesgraden kan og opprettholdes som i q1,men noe skjer jo med diverse reparbeide og klassefiseringer som tar 1-2 uker.
Fernley oppgraderer Pgs fra 4 kr til 5 og hold før res,ikke gærnt.
Odi.1
01.07.2021 kl 15:58 6729

Er som ett potensielt lik som ligger i respiratoren og en hører signalet går saktere og saktere...
Hele sulamitten blir totalt styrt av Non Bizniss aktører, kun "lek" med tall.
kvirrevi
01.07.2021 kl 16:00 6718

Med noen ytterligere kontrakter vil jeg tro PGS vil ha 6-7 båter aktive gjennom vinteren. Dagens høye oljepris bidrar åpenbart til å gi PGS gode muligheter og til å sikre godt med kontrakter og inntekter og at marginene vil bli bedre enn på lenge.
weed
01.07.2021 kl 16:23 6707

Klarte å presse den ned mot slutten. Neste tur går vel mot 3 kr. Oljepris snart 80$ og alsjekursen synker. Må være noe alvorlig galt.
Georg Dokkon
01.07.2021 kl 16:33 6816

Var det i dag du mente? Vi kan vel være glad for at den ikke falt ned på 4 blank. En dag uten nedgang er vel det eneste positive som kan sies som pgs aksjonær om dagen.
Slettet bruker
01.07.2021 kl 17:40 6704

Ja hva driver oss til å velge en aksje så tydelig under angrep. Masochisme? Finansiell selvskading? Man kan sagtens spørre.

For hva hjelper det å spå og få rett i bedrede og løfterike markedsforhold så lenge fundamentet totalt overses? Til de mest utspekulerte gnomer som via surt taskenspill på vill vest børsen i horestrøket presser PGS hardhendt ned får jeg lyst til å si som Putin sa til en kritisk journalist: "du heller diaré over hele meg", og så spraye radioaktivt vann over disses stjålne skillingsboller.

Men frykt ikke, det blir ingen flere anbefalinger fra meg om PGS eller andre seismikkrubiner før aksjen bryter 7. Jeg nekter å ydmyke meg selv ved å komme trekkende med denne mest stemoderlig behandlede aksjen enda en gang all tid den står under 7, som i seg selv er latterlig lavt. PGS, der kom de bokstavene for siste gang. Snakkes etter 7, som er leggetid for shortenisser og annet grådig slim.

Ok en aller siste: Vær trygg på at effekten oppkalt etter det berømte pølsetilbehøret VIL inntreffe. Flygelet som heter brå og ekstrem kursoppgang vil falle i hodet på de som better mot ... (3 unevnelige bokstaver).

Ps Om styrt og kunstig kursnedgang blir fulgt av stor og mektig kursoppgang allerede i sommer eller vi må vente til volumene er tilbake i høst, får dere - ærede forum - sikkert se ved å følge med på SBX fremover.

Hell og lykke..

Hvalross, pensjonist.
Highflow
01.07.2021 kl 18:00 6671

Skjønner ikke at de tør og sette short på så lav kurs
Redigert 01.07.2021 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2021 kl 18:28 6663

Det er null interesse for denne aksjen, selges stadig for lavere kurs er det mulig:)?Hadde OLJE gått nedover 2% og OSE 1% hadde PGS gått nedover 5% garantert!!!!...som je har sagt før skar forundre meg itte itte at denne aksjen går ned til MSEIS nivå :)
Slettet bruker
01.07.2021 kl 18:56 6647

Nå må vi stikke fingeren i jorden litt,Pgs gikk fra 2,5 ovar i 8 kr.
Aksjen er likvide mere omsatt enn de fleste som Tgs og ser en til Tgs er de også baktunge,det er rådende marked som svikter.
Men Pgs guider sterkere oms 2021 vs 2020 som var 597 mill usd.
De har kuttet kost 40% etter pandemien,og er et spennende selskap med en ny skipsflåte.
Innsidere i selskapet har kjøpt seg inn etter q1 og de serverer kontrakter mye mere enn i 2020.
Selskapet ser bedre ut nå kontra 2019 og 2020 etter reinvestering finansene.
Arbeidskapitalen er på plass og q1 viste bedre res enn ventet mye pga kostnadene selv om noen kontrakter var tunge.
Dette blir bedre nå utover og har bedre tro nå enn på lenge.
Sitter til annet er motbevist men mye turbulente nedsalg og aksjetrykking og short,men status 4,58 etter en kraftig syretest på flere nedsalg.
zavva
01.07.2021 kl 19:10 6629

Blir en avgjørende dag i morgen. Får satse på OPEC leverer stabilitet - følg med på oljeprisen og oljeservice i USA i kveld. Så lenge de kjører en 400’ fat pr mnd i økning fra aug/des så bør aksjer og oljepris respondere greit på det.

Har studert flere PGS charts og synes det ser ut som aksjen har bunnet ut. Er på samme nivå både på RSI, MACD og ren nedgang i øre som tidligere bunner. I tillegg er en helt i bunn på den nedadgående trendkanalen samt bollinger bands. Spår at bunnen er satt med forbehold en ok OPEC deal ;-) Vil tro noen aktører snart dekker inn litt short før oppdatering neste fredag også.
Redigert 01.07.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2021 kl 19:59 6655

Ser greit ut dette. Avtalen vil nok levere en stabil høy oljepris med fortsatt oppsidepotensiale fremover såfremt ikke nye Covid-19 nedstengninger eskalerer.

https://oilprice.com/Energy/Oil-Prices/Oil-Prices-Jump-As-OPEC-Reaches-Preliminary-Deal.html
zavva
01.07.2021 kl 20:06 6748

Ser greit ut om det blir dette ja. Avgjørelse utsatt til i morgen - får satse på de lander dette.

Ellers kan jeg ikke forstå annet enn at både kontrakt og multiklient salget øker med denne oljeprisen. Seismikk er det første, enkleste og billigste oljeselskapene kan bruke penger på for å øke/preservere produksjonen.

Sist oljen var i 75$ sto PGS i 40kr! Dog med en god del mindre utstette aksjer men likevel et tankekors. Om late sales tar seg opp er oppsiden enorm!

Skal ikke se bort i fra at aksjen oppgraderes snart heller - ABG har eksempelvis 7kr og hold. Det er nå over 50% opp til kursmålet og således bør de endre til kjøp.
Redigert 01.07.2021 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2021 kl 20:50 6672

Jeg tror vi finner mye av forklaringen på siste ukers nedgang i selskapet gjennom forandringer i eierstrukturen bland de største topp 20. På aksjonærlisten fra 24 mars står Coltrane Asset Management LP oppført som største aksjonær sammen med University of Texas Investment Mangement Co. Førstnevnte er et suspekt hedge fund i USA mens sistnevnte er en gjeng med "blåruss" fra Texas. Helt klart spekulative begge. Nå er imidlertid disse mer eller mindre ute av listen som er oppdatert 21 juni. (VPS). Her kommer Goldman Sachs International opp på topp med Verdipapirfondet DNB Global som nummer to. Avviket på aksjer blant topp 20 er ned fra 70,20% til 55,30% som representerer 55.840.972 aksjer og her finner vi nok forklaringen på den "uforståelige" nedgangen. Nå virker imidlertid eierstrukturen i selskapet mer solid uten store innslag av spekulative fond på listen. Dette broder for en kursendring nordover og som kan vedvare i lang tid og gi noen sårt etterlengtede "russiske prosenter".

I USA har flere oljeservice selskaper godt mangegangeren. Transocean er opp hele 7,08% i dag og har totalt gått 162,63% på et år mens PGS kan skilte med 28,46%. Dette henger ikke på greip men skyldes spekulantene i USA som har kjørt PGS som rene GameShop. Dagens utvikling var delvis som forventet med target 1 inne før retur. Med dagens OPEC+ avtale tror jeg stabil høy oljepris, kommende sterke nye letebudsjetter og en generell reprising av mange norske oljerelaterte, deriblant PGS.
Ingvester
01.07.2021 kl 21:07 6632

What! Har Hvalross pensjonert seg? Kommer til å savne de gode og underholdende innleggene!
Slettet bruker
01.07.2021 kl 21:23 6573

Philhy index opp 3,5% i kveld og offshore er det som gjelder og samtlige oljeservice aksjer er opp 3-7%
Blir kanskje en lysere dag i morgen.
Kjøpte litt Tgs i dag også,den ligger tross alt på hovedlisten.
Tipper at Pgs ligger på 5,3-5,5kr før 9 juli som er dagen mange venter nå.
Humlesnurr
01.07.2021 kl 21:57 6519

Aksjen er vel vannet ut med kun 16% siden vi sto i 40, så jeg tenker at vi skal ihvertfall oppover i kurs så lenge oljeprisen holder seg
kvirrevi
02.07.2021 kl 11:04 6090

Jeg har følgende forventninger til 2Q resultatet.

1. Økt ordrebok sammenlignet med 1Q 2021. Gode kontrakter har kommet inn i 2Q og flere vil sikkert komme.
2. God vekst i inntekter og et bra resultat.
3. En betydelig reduksjon i netto rentebærende gjeld, basert på selskapets overordnede mål og kostnadsbasen selskapet nå har. Rask nedbetaling av gjeld er hovedmålet til selskapet nå etter at selskapet er finansiert, og gitt den finansieringsplanen selskapet har lagt opp til.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 11:33 6019

Jeg tror ordreboken er svekket da den var ganske høy ved q1.
Kontraktene er av det bedre slaget ja,men får de fylt opp q4 er jo det et mye bedre bilde enn 2020.
Håper de fortsetter guiding om høyere oms og inntjening med de fortsatt lave kostnadene.
Har forventninger om et knallsterkt q3 og q4,det er i 2 halvår korken skal sprettes.
Slettet bruker
02.07.2021 kl 23:46 5709

Lavt volum er ikke bra for oppgangen i dag.
Problemet med pgs nå er at det er overflod av aksjer som ingen vet eier.
Jeg tror q2 blir litt under det vi håper,mens 2 halvår vil snu.
Liker heller ikke den nedadgående trenden.
Solgte og sikret litt på 4,8.
Skal sikker opp litt bonce cat men hvem vet dette er uforutsigbart nå.
HAS
03.07.2021 kl 07:23 5556

Det har vært vanlig med en fordeling på kontraktraktsarbeid og multiklient på 50/50. I q2 har en større del av flåten hatt kontrakter. Med den store inntjeningen oljeselskapene har, regner jeg med de betaler anstendige rater. I perioden er det annonsert oppdatert seismikk for store deler av biblioteket, og det er grunn til å forvente fortsatt godt salg herfra. Overraskende videre engasjement for Ramform Vanguard, og 2 båter ser allerede ut til å være sikret kontrakter for q4 og q1 2022. Volumnedgangen skyldes forhåpentligvis at det store nedsalget er over, og det begynner kanskje å brenne litt for å få dekket inn shorten. Alt i alt ser jeg liten grunn til å selge seg ned nå:)
zavva
03.07.2021 kl 10:06 5523

Blir en del steaming i kvartalet samt to verftopphold så en
bør ikke forvente all verden av flåteutnyttelsen i Q2. Det som blir mer spennende er ordreboken samt late sales og cashflow - her tror jeg en fort kan få positive overraskelser. Ser ikke bort i fra at en er så si fullbooket for 2021 samt har fått en del måneder i Q1. En god 21/22 vintersesong er helt avgjørende for PGS nå og med oljepris over 70$ er det bare er tidsspørsmål før det kommer en kraftig økning i både rater og late sales.

Har tidligere ment at strategien til PGS med både MC og kontrakt har vært feil men ser nå at det å være i begge markeder trolig blir redningen for selskapet.
portion
03.07.2021 kl 18:02 5360

Hvor mye solgte du 1000-1500 aksjer eller mere?hvis det er lov å spørre?
HAS
04.07.2021 kl 12:26 4999

https://theorg.com/org/pgs/org-chart/berit-osnes

Selskapet er i ferd med å etablere et 3. bein å stå på, med muligheter som ikke må undervurderes. New Energy ledes av faglig solide Berit Osnes.


https://aksjelive.e24.no/article/aPne7a
Redigert 04.07.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2021 kl 21:23 4667

48000, der 20000 var kjøpt på 2,8.
Venter til 9 juli eller 22 juli før jeg kjøper inn igjen.
Sitter på 5500 Nskog
500 tgs lagt i skuffen 2023-2024.
Ser ut som Pgs bunnet på 4,5 men jeg sa fra i tidligere tråd at jeg selger der det ble 4,74.
Kall det SL.


santana1
04.07.2021 kl 22:04 4604

var det lurt å selge nå masekråka ? hele tiden du mente PGS gjorde det veldig bra nå etter refinansiering og fremtiden ser lyst ut, Hvorfor solgte du ikke på 8, 7, 6 , hva har endret seg siden 7 og 6 ? TA ?
Redigert 04.07.2021 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
HAS
05.07.2021 kl 06:40 4371


PGS lyser ut stilling, og søker Functinal Application Expert. De presenterer selskapet slik:



"Today our core business is supporting the exploration and production of oil and gas reserves worldwide. We will gradually move into new energy where we see great opportunities in business such as carbon capture and storage."
BlackSigma
05.07.2021 kl 11:00 4108

Things can go both ways for PGS depending on if the company is able to introduce a new drive force and at the same time has the courage to get rid of its stone heads
Otherwise, PGS will be in a slow death and out of business before 2023.
Redigert 05.07.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
observer009
05.07.2021 kl 11:33 4035

Vi må huske på at PGS har stor tro på markedet for karbonfangst og lagring. Det kan bli et betydelig forretningsområde for seismikkselskapet.

https://aksjelive.e24.no/article/aPne7a

Vi har allerede sett inntekter knyttet til karbonfangst og lagring, men det er enda i et tidlig stadium, sier Pedersen.
Han trekker frem at selskapet har en sterk posisjon spesielt innen karbonfangst og lagring sett i lys av at hovedstyrkene til PGS ligger i Nordsjøen med tanke på eksisterende bibliotek, og at Nordsjøen har tatt en ledende posisjon innen dette segmentet.
– Videre så krever karbonfangst og lagring 4D-overvåkning, hvor vi har en sterk posisjon, sier han.

ser videre en mulig mangedobling for aksjen!
Redigert 05.07.2021 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
danmark1
05.07.2021 kl 11:57 3989

Man kan godt forvente, at det bliver et stort område med betydelige investeringer. Lille Danmark vil bruge 16 mia. d.kr. på første del af udviklingen her.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/nu-kan-der-fanges-co2-fra-skorstenen-paa-amager-bakke
observer009
05.07.2021 kl 12:06 3962

Exxon believes that carbon capture could be a $2 trillion industry by 2040.

https://thehill.com/policy/energy-environment/549190-exxon-pitches-100b-carbon-storage-project
danmark1
05.07.2021 kl 12:56 4036

Der bliver noget at se til for olieindustrien, samtidig med at deres ry vil ændres. Der skal efterforskes, bores og overvåges, alt sammen noget olieindustrien kan.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 13:10 3983

Tja... Da er vi tilbake over MA 200 i dag chartet som nå leser 4,7267 etter å ha utfordret dette kritiske nivået et parr dager forrige uke. En close over dette er bull og taler for nytt solid legg opp i et lengere perspektiv. Så Masekråka... Det er bare å kjøpe tilbake. Og til deg Hvalross... På tide å avslutte pensjonstilværelsen og heller jakte nødende Frogner fruer i håp om mer cash...
kapteinkjeks
05.07.2021 kl 13:13 3969

Her bærer det rett opp mot neste motstand på rundt 5,3. Kan komme et byks allerede i dag..
lopogkjop
05.07.2021 kl 13:55 3858

At det er mye $ i karbonfangst, drevet at et grønnt skifte, er soleklart, men hvordan dette kommer seismikkselskaper tilgode, og særlig de med meget store 3D båter, er noe helt annet! Pluts driver alle seismikkselskap med grønnvasking, og tanken er nok gode, men jeg er ikke overbevist hvordan det kommer til syne i bunnlinjen, noe som er særtrengt hos pgs.

En annen ting å huske at olje == $$ i lomma, mens karbonfangst bare koster $$ (sluttregningen lander hos skattebetalerne), det generer ingenting av bnp. Så selskap som skal lagre karbon vil alltid etterlyse lavest mulige kostnader, og det er dårlige nyheter for seismikkselskap som drømmer om en ny månelanding. Til syvendesist vil det billigste være å laste CO2 i tanker, sende til andre siden av kloden og pumpe det ned inn i bakken på land. Lagring til havs er økonomisk sett like logisk som havvind: ingen logikk.

Skal pgs "overleve" og komme sterkere ut av alt, tror jeg den eneste mulighet er forsterket samarbeid med tgs (helst sammenslåing), og ekspansjon i havbunnsseismikk. Men det spurs hvor sannsynlig noe av dette er....
Slettet bruker
05.07.2021 kl 14:05 3816

Tror du må sette deg mer inn i karbonfangs og ikke minst lagring. Et parr stikkord er kjemisk binding under trykk. Lagring langt under havflaten er derfor svært gunstig. Bindingen gir stor tetthet som igjen minsker faren for lekkasje. Overvåkes så med seismisk 4D hvor PGS er i en særstilling.

Ref. Observer009 - https://aksjelive.e24.no/article/aPne7a
danmark1
05.07.2021 kl 14:32 3737

Du kan betale for at slippe det ud, eller du kan betale for at få det lagret. Det sidste er nok det smarteste.
observer009
05.07.2021 kl 14:47 3687

Det er veldig vanskelig å se at klimaproblemet kan løses uten omfattende bruk av karbonfangst og lagring. Norge har gode forutsetninger for å realisere karbonfangst og lagring av CO2. Hvis dette lykkes med å fange og lagre CO2, vil det være betydelig billigere å nå klimamålene.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 16:39 3489

Og nedover som vanlig!!!!