PEN: Oljeaksjen med størst potensiale

Trond.heim
PEN 30.06.2021 kl 17:22 257750

Starter nå tråd etter GF vedtak fra Polion:

PEN

Aksjen med stort potensiale både inntektsmessig og kursmessig.
I følge Carnegi analysesjef i FA 30.6.21:
Oljeaksjen på OSE med størst potensiale.

Hvorfor?

1:Selskapet kobler snart to nye produksjonsbrønner til Adolo.
( økt produksjon= økt overskudd)

2. Selskapets produserende brønner i Ekvatorial Guinea øker produksjonen fremover fordi 3 nye produksjonsbrønner skal gi økt produksjon.
3. Selskapet skal innen kort tid ( i Q3)starte på en explorationbrønn i Gabon ( Hibiscus north)
4. Selskapet skal før årets slutt delta i en meget spennende exploration brønn i Sørafrika. Dersom funn vil aksjekursen stige markant.
5. Selskapets ledelse har programfestet et betydelig utbytte fra 2023 begrunnet i meget stort overskudd.
6. En tilleggsbonus til alle aksjonærer:Selskapet har solgt en lisens i Nigeri ( Aje) til Pnor for 10 millioner USD. Denne summen skal omgjøres til Pnor aksjer og deles ut til aksjonærene. Når? Ingen vet.

7. Ps. Som Fluefiskeren påpeker: Det er planlagt en lovende boring i Tunisia , som forventes å gi et brtydrlig tillegg til oljevolumet produsert i Tunisia. Her har det vært langvarige utsettelser. Men selskapet holder fast på planene.

8: Vi som følger med vet at selskapets guiding er realistisk. Vi som vet hva teoretisk “ best case” kan bli, vi kan ikke skrive på strengen hva dette kan utvikles til.
Redigert 30.06.2021 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
batterivann
12.08.2021 kl 14:47 5207

Må vel melde meg på som idiot og innrømme et mindre nedsalg i PEN. PEN er til tider treg som sirup og det var langt frem til Q2 resultater og et stykke frem til resultat av leteboring. Valgte derfor å ta en kortsiktig investering annen plass. Dette har så langt vist jeg å være riktig men nå føler jeg at tiden er inne for å flytte alt tilbake til PEN. Så får jeg se om jeg klarer å komme inn med alt før det kommer noen forløsende nyheter.
40something
12.08.2021 kl 15:12 5172

Du får vel være litt hyggelig å kjøpe på Ask da😁 så vi får opp kursen.
Trond.heim
12.08.2021 kl 22:47 4914

Har noen tilgang og gi en oppsummering?
Trond.heim
12.08.2021 kl 23:00 4899

Endel begynner å bli utålmodige vedr. PEN kursen.
Dette har sammenheng med hvilket tidsperspektiv en har på investeringen og eventuelt kursmål for salg.
For noen dreier det seg om å oppnå et kursmål, for andre dreier dette seg om en pengeplassering og avkastning i forhold til avkastning i annen pengeplassering.
Risiko og avkastning er et dilemma, for alle.
Uansett: PEN er en spennende aksje både i det korte bildet og litt lenger fram. Oljepris og eventuelle funn blir avgjørengde framover.
Dermed er det vanskelig å sette en limit.
Selskapets ledelse har tilsynelatende et mål om å skape noe stort.
Som jeg skrev i startinnlegget: nå er spørsmålet 50 eller 100% stigning. ( 30 eller 40?)
Når vi kommer dit settes nye mål.
Spennende framover ettersom potensialet avdekkes gradvis ved funn og nye investeringer.
Redigert 13.08.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
40something
13.08.2021 kl 08:56 4741

9 Aug var Brent under 68 Pen var da ikke under 21,45
I dag er Brent noe ned fra igår men på vei opp 70,68 Pen i ordreboka 20,50.
Korrelasjonen med oljeprisen har sluppet. Hva skal da Pen prises etter? Resultatet vil neppe overraske negativt.
Vi ser muligens smallcap som mister kjøpere. De store reagerer heller ikke på oljeprisen noe særlig.
Er det fortsatt ikke noen ny statistikk på 20 topp-listen i Pen?
bmw5
13.08.2021 kl 09:34 4665

Investorene er antagelig redde for at Hibizcus nor skal være en vann brønn. Fadesen med mupale sitter i. Det er to ting denne måneden som kan sende Pen aksjen langt opp. Først Q2 og deretter drivverdig olje i Hibizcus nor.
Trond.heim
13.08.2021 kl 10:00 4617

Et bra Q2 er forventet, derfor kanskje ikke kursdrivende
Fluefiskeren
13.08.2021 kl 10:31 4600

Min påstand er at kursen på aksjer generelt faller litt etter kvartalsresultater. Anslagsvis i 75 % av tilfellene. Hovedsakelig fordi mange tror av en eller merkelig grunn at selskapene har ruget på gode nyheter som skal slippes ved presentasjonen. Derfor forventer jeg meg ingenting.

Og kursutviklingen i PEN aksjen finner jeg lite spesielt ved. Den må sammenlignes med utviklingen i selskaper som DNO og ikke minst BWE. I det store og hele er det samme mønster. De har ikke fått fullt betalt for høy oljepris. Panoro er heller blant vinnerne hvis vi ser over en litt lengre periode.

Og årsaken til manglende rally er etter min oppfatning tosidig.

• FN og IEA kommer med rapporter som forteller oss at oljeleting må innstilles for at man skal nå målene i Parisavtalen. Det blir hamret inn i oss og understøttet av ekstremvær som vi har sett mye av i år. Mange finner det svært lite sexy å kjøpe oljeaksjer. Både enkeltpersoner og fond. Det er en overgang fra olje til «grønne» aksjer. Også blant majors oljeselskaper. Alle skal ha et grønt alibi.

Personlig tror jeg dette kan være gunstig for mindre oljeselskaper på sikt som blir ved sin lest når det gjelder oljepris og inntjening i de nærmeste årene. Et selskap som BP skal ikke bore nye oljebrønner i det hele tatt. Danmark har sagt det samme. Det kan fort bli en mangel på energi fordi overgangen til fornybart kan ta lang tid. Både sol- og vindkraft er avhengig av mange metaller som det rett og slett ikke fremstilles nok av. Det tar tid å starte ny gruvevirksomhet og det tar tid å bygge kjernekraftverk. Petroleum vil dominere fortsatt i mange år fremover, men jeg tror mange ikke forstår det og dermed er det ikke overraskende at interessen for oljeaksjer ikke er på topp på tross av oljeprisen.

• Pandemien er ikke på noen som helst måte ferdig. Fortsatt dør det flere enn på samme tid i fjor. Jeg tror dette påvirker markedets tro på fortsatt høye oljepriser. Stor deler av «den tredje verden» har kommet meget kort i vaksineringen og sjansen for enda verre mutasjoner er svært stor. Kombinert med høyere produksjon fra OPEC + sin side kan dette påvirke markedets syn på vedvarende høy oljepris.

Ikke vet jeg med sikkerhet, men det er nok hovedsakelig det første punktet mitt som er årsaken til manglende rally for oljeselskaper som PEN. PEN skiller seg på ingen måte ut negativt selv om den har slitt litt siste måned.
40something
13.08.2021 kl 10:57 4565

Veldig spot on.
Kort sagt så er vi Pen-aksjonærer i hendene av når markedet velger å innse realiteten.
Enkeltperoner kan strømme tilbake, mens fond kan ikke bytte segment bare for vinning men må stå ved sine grønne valg.
Min erfaring er også at det selges ved Q men nå har jo Pen kursmessig vært igjennom en del nedsalg så påskuddet for den slags er ikke tilstede.
Det blir spennende med kappløpet mellom Delta og vaksinasjonsutrullingen. Markedets reaksjoner varer kortere og kortere.
gunnarius
13.08.2021 kl 11:19 4535

Ja, det lukter av olje og den er lite tidsriktig.

Markedet må kjenne ferten av penger, mye penger før det investeres i olje.

Oljeknøttene er interessant nok, fordi de krydrer børsen med utpreget trading.

For min del - gå for O&G selskap som har max potensial, organisatorisk med et hierarki, produksjon, cash og mulighet for lånefasilitet, samt lite eller ingen gjeld.

Det finnes ikke så mange av slike selskap innen olje tilbake på børsen. PEN har løftet seg kraftig, men må fremdeles forsøke på å kjøpe mer produksjon/assets. Det er nettopp her jeg er noe usikker på om blue chips investorene i selskapet og långivere er beredt så mye mer enn hva som er realisert.

Dette sagt, PEN vil med ~10.000f/d kunne levere flotte resultat fremover. Om dette vil være nok for f.eks. en mulig dobling, som heading tilsier, tviler på det.

PEN vil trolig fortsette som selvstendig selskap og uten en sammenslåing eller oppkjøp, ser jeg ikke det helt store potensialet. Iallefall ikke så mye mer enn nåværende status, som jo er fabelaktig målt mot tidligere.

Fortgang i dividende kan være en utløsende faktor. Synes ikke at Tunisia delen utvikler seg max. Majors rømmer landet og restene plukkes opp av oljeselskap i en langt lavere divisjon. Noe decline ifm. EG, men her har man tydeligvis tatt grep for å stabilisere/øke produksjonen. Gabon og Dussafu tok brodden av både PEN og BWE ved tørrboringen.

Oljeutvinning vil fremdeles kunne bli betraktet som "skitten" virksomhet etter dagens målestokk. Imidlertid vil det være avbøtende tiltak som markedet kan akseptere gjør virksomheten noe mer stueren. Tenker da på f.eks. gjenbruk, havvind/CO2 etc.

Nei, det er ikke enkelt å sitte innen olje. Men skal man først sitte, så velger trolig markedet de selskap som per def. kan betraktes som "stort". Det er her jeg dessverre fremdeles mener PEN befinner seg, dvs. ikke stort nok. BWE også, inntil dette selskapet kjøper mer produksjon og øker vesentlig produksjonen ved differensiering.
Redigert 13.08.2021 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Svindel2
13.08.2021 kl 11:47 4505

For de som har LinkedIn så har Julien Balkany lagt ut upstream artikkelen der
bmw5
13.08.2021 kl 11:59 4552

Man kan analysere seg grønn og blå men, Pen må vise at de tjener penger og med penger kommer investorene, for higen etter penger er det som styrer aksjekurser og verden fremover.
Fluefiskeren
13.08.2021 kl 12:18 4521

Interessant, men veldig mye om Balkany og ikke så mye om Panoro. Han er imidlertid innom de tingene jeg skrev i mitt innlegg høyere opp.
fossil
13.08.2021 kl 12:43 4520

Fikk plukket noen få aksjer til i dag. De blir lagt i "skuffen" sammen med resten de nærmeste årene. Som nevnt av andre her, så er ikke olje populært for tiden. Det er jo en risiko for at oljeproduksjon forblir upopulært i overskuelig framtid, samt at større fond fjerner de ikke bare fra aktivt forvaltede fond og miljøfond, men også fra indeksfond, noe Handelsbanken faktisk gjorde nå i sommer. Risikoen her ligger da i at mulitplene vil forbli lave, ved at investorer krever større margiener for å ta i dette. Oppsiden for investorene her vil være (forhåpentlig) høy kontantstrøm og store utbytter. Man kan jo håpe at spesialfond motvirker dette. Oljeetterspørselen er estimert å være høy i lang tid framover, selv om bilparken begynner å elekstifiseres. Stabil etterspørsel kombinert med lavere investeringser i olje av "oil majors", samt deres strategi om mer fornybart, gir en fordel til fokuserte selskaper som PEN. En annen fordel selskaper som PEN (og BWE) har er at de opererer i land med dårligere utviklet økonomi enn i vesten, og de landene er antagelig mer bekymret for å ende opp med "stranded assets" enn å slippe ut CO2. En begrensing på aktiviteten anser jeg som lite sannsynlig.
Trond.heim
13.08.2021 kl 14:04 4407

Må minne om at sluttkursen på PEN 21.Juni var kr 24.25.
Redigert 13.08.2021 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
13.08.2021 kl 15:12 4380

Men det har ikke vært noe bedre i sammenlignbare selskaper. Vi må huske på det. Hvis vi tar sommeren (siste tre måneder) så har PEN steget 21,65 %. BWE har steget 2,03 %. DNO har sunket 5,55 %. Resultatet hadde blitt en god del annerledes hvis vi hadde valgt bare en måned. Da har nemlig PEN falt 6,92 %, BWE 4,38 % og DNO 5,26 %.

Tror vi kan oppsummere med at PEN har hatt et bra år, men har slitt siste måned. Utviklingen fremover vil på kort sikt avhenge av resultatet fra Hibiscus North. Godt å se at de ikke har hausset opp denne på samme som den foregående letebrønnen på Dussafu.

Ved Q2 håper jeg også vi får opplyst flow fra første innfillbrønn i EG. Vi vet at den traff på en høykvalitets oljemettet sandformasjon, men flow er vel ikke meldt. Når vi først er inne på kursutviklinger kan det også opplyses at Trident er ned 8,8 % hittil i år. Det er i det hele tatt mange oljeselskaper som sliter litt, og jeg fastholder at det først og fremst skyldes alt snakk om overgang til fornybart.

Og i dag synes jeg PEN gjør det brukbart. I hvertfall i forhold til BWE og DNO for å holde meg til dem. Begge disse faller stygt.
Redigert 14.08.2021 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
d12m
14.08.2021 kl 11:41 4149

For å følge opp diskusjonen vår om shorting. Henviser til Karl Oscar Strøm på Twitter:

"Shorting fremstilles ofte negativt, men er en viktig funksjon i markedet for prising av aksjer.
Og… de som er short er fremtidige KJØPERE av aksjen. De som er long er fremtidige selgere. Tygg på den."
https://twitter.com/KarlOStrom/status/1426473290722418691
40something
14.08.2021 kl 12:02 4143

Ser ikke koblingen helt. Hvis shorten funker så er de fremtidige selgere, og hvis den ikke funker så er de fremtidige kjøpere gjennom inndekning. Hvis shorten funker så får vi alle mulige kjøpere, men på bekostning av de som sitter long som ikke tjener noe på at den ev kommer tilbake til kursen den var før shorten ble satt.
Shortere tester som regel om aksjekursen er "riktig" gjennom å utfordre hvor sterk den tekniske støtten er.
Mulig noen andre kan prøve å utdype hva Karl Oscar Strøm mener.
gunnarius
14.08.2021 kl 12:16 4162

Uansett er situasjonen blitt at en oljeaksje tidligere ble vurdert fra letefasen og boring til salg av olje. Nå gjelder stort sett bunnlinjen i regnskapet.

Et O&G selskap i dagens marked mener jeg vurderes basert på inntjening, dividende med fremtidige utsikter, som f.eks. dobling eller tripling av produksjon. Dette var sikkert litt forenklet fremstilling, Men kort fortalt slik jeg tror markedet vurderer en oljeaksje i dagens setting. Iallefall om det ikke er på størrelse ala AkerBP..Dvs. størrelse og alt det dette innebærer vil telle tungt.

Den andre måten markedet vurderer en oljeaksje er basert på størrelse og muskler.

Jeg tror at PEN allerede har kommet høyt opp. Noe slikt fortjener selskapet og aksjonærene. Spørsmålet blir om strikken kan tøyes så mye mer enn noe potensial gjenstår. Det ser man bl.a. ved guiding produksjon de neste et par årene frem i tid. Oppsiden er usikker.

Vil modellen som minimal deleier i div. felt kunne skape de beste verdiene? Tunisia holdes utenfor og vurderes fra min side til å være et sted selskapet neppe ville ha involvert seg i idag - gitt tingenes generelle tilstand.

Kan management og styre atter en gang benytte seg av rekende fjøl?

Oljeprisen og prod. vil fremdeles være hva som skaper grunnlaget for inntjening, men dessverre mener markedet at en oljeaksje må nærmest kunne trylle for å få anerkjennelse og kjøp.

PEN er og blir bra, men holder dette overfor et marked som forventer nærmest det umulige?

Og ja, jeg har som flere andre blitt noe skremt i det siste - rent generelt. Men mener fremdeles at money talks.
Redigert 14.08.2021 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.08.2021 kl 16:24 4033

Kunne vel også ønsket meg litt større eierandeler, men økningen på 133 % (10 prosentpoeng) i Gabon var i hvert fall gledelig. Ellers er det selvsagt mindre kostnader og dermed risiko med lave eierandeler. Når det gjelder letevirksomhet må vi jo tross alt ta innover oss at sjansen for en tørr brønn normalt er langt større enn et kommersielt funn. Tror også at strategien med å ikke være operatør er riktig.

Synes BWE har valgt en skummel strategi med sine store eierandeler, men jeg regner dog med at de vil farme ut deler av dem på både Maromba og Kudo.

Selskapet er nå spredd på fem land (fire etter salget av OML 113). Synes det er nok nå og at eventuelle videre oppkjøp nå blir holdt innen disse landene (med unntak for Tunisia). Sparer nok en del administrasjon på det.
d12m
14.08.2021 kl 20:50 3940

Hadde ikke vært meg imot om Panoro kjøpte Wentworth sin andel i Tanzania.
Gjern
14.08.2021 kl 21:22 3903

Nej tak til det forslag.
Wentworths gas ligger helt mod sydøst i Tanzania. Med jihadister lige syd for grænsen i det nordlige Mozambique og at Tanzania sender militær ned for at hjælpe med at bekæmpe dem, er der ingen grund til at overveje det.
Fluefiskeren
14.08.2021 kl 21:27 3910

Det er vel neppe til salgs heller.

I Ekvatorial Guinea tas det initiativ fra myndighetenes side for å få vaksinert alle oljearbeidere. Det er positivt og viser hva oljenæringen betyr for landet.

« All oil and gas workers in Equatorial Guinea will be vaccinated against Covid-19 after the country’s minister of mines and hydrocarbons, Gabriel Mbaga Obiang Lima, issued a mandate to maintain prevention measures and ensure operational safety within the oil and gas sector.»

https://www.google.no/amp/s/www.iol.co.za/amp/news/africa/equatorial-guinea-issues-mandate-for-oil-and-gas-worker-vaccinations-6c5b39a2-b582-5109-980f-73a928f7b7f9

Redigert 14.08.2021 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
14.08.2021 kl 22:10 3868

Litt underlig dette:

9500 fat produksjon ved årets slutt
12500 fat i 2023 og da loves det et betydelig utbytte.

Jeg synes en økning på 3000 fat er beskjedent på 2 år.

Hva med treff på Hibiscus north?
Hva med sør afrika?

Jeg tror ikke folk har fått med seg hva funn på disse lisenser kan bety for inntjening og kursutvikling
40something
15.08.2021 kl 06:42 3720

Det hadde jo vært gøy for oss som var uenig i delistingen fra OSE om wen kom tilbake.
Fluefiskeren
15.08.2021 kl 17:00 3483

Litt morro å lese om Salloum fra 1. november 2018 da optimismen fortsatt var høy. Uken før ble det inngått en HoT for bruk av rigg. Legg merke til at de fikk forlenget tillatelsen til tre nye år på høsten 2018. Vi må vel regne med at de får innvilget ytterligere forlengelse.

« An optimistic London-based independent exploration and production company Panoro Energy ASA is getting ready to commence an ambitious hydrocarbons search program in its newly found Tunisian market barely three months after it acquired DNO Tunisia Exploration AS, a subsidiary of Norwegian firm DNO ASA that is divesting from assets it considers “non-core.”

This week Tunisia Exploration AS signed Head of Terms with Compagnie Tunisienne de Forage (CTF), a government drilling entity, for the use of its CTF-4, a 2,000-horsepower onshore rig or similar equipment to shore up plans for drilling Panoro's first well, Salloum West-1 (SAMW-1) most likely in the first half of 2019 in the high potential 3,228 square kilometer Sfax offshore exploration permit (SOEP) where the company is the new operator with a 87.5 percent interest after DNO's exit.

Panoro says progress toward spudding the SAMW-1 well that is targeting Sfax license's Bireno formation at approximately 3,200m vertical depth depends on how fast the Tunisian National Oil Company (ETAP), the country's national oil company, would approve the already submitted application for the second three-year extension of the permit, due in December 2018, alongside the proposed final drilling program and budget. The insatiable appetite by Panoro for the Tunisian upstream market has largely been boosted by the July 2018 acquisition of DNO Tunisia AS assets and the fact that already the Sfax permit has three oil discoveries of Salloum, Ras El Besh and Jawahra with an estimated 20 million barrels of gross recoverable oil and 250 million barrels of P50 unrisked gross estimate according to previous surveys.

“SAMW-1 represents a low cost and attractive risk-reward drilling opportunity which could enable a fast-track development of the Salloum oil discovery located on the Sfax offshore exploration permit,” said Panoro CEO John Hamilton who started spearheading the Oslo-listed exploration and production company in 2015 a period when its penetration into Africa was limited to the Dussafu license offshore southern Gabon and OML 113 offshore western Nigeria.

Details of the planned drilling of SAMW-1 indicate high expectations on the part of Panoro Energy management that is eager to explore additional resources up-dip the Salloum-1 discovery well that was drilled by British Gas in 1992 and which Panoro wants to develop via a tie-in to existing adjacent oil infrastructure.

This palpable anticipation by Panoro and prediction of successful drilling of the SAMW-1 is also fueled by the previous test results of Bireno formation of 1,846 bopd and several other pro-drilling factors such availability of a drilling rig, an already assembled arsenal of other drilling equipment in the company's Sfax warehouse and detailed existing 2D and 3D seismic data covering the SAMW-1 location.«

Mer her:

https://www.oedigital.com/news/443351-panoro-energy-s-high-tunisia-expectations


Og nå skriver vi 15. august 2021…..
Fluefiskeren
15.08.2021 kl 23:05 3316

BWE presenterer halvårsresultat på førstkommende fredag. Så får vi se om de sier noe mer om flow på de to siste produksjonsbrønnene på Tortue. Kommer nok for tidlig for Hibiscus North. Riktignok kom meldingen om tørr brønn på Hibiscus Extension/Mupale veldig fort. Faktisk kortere enn perioden 28 juli til 20. august som det nå er snakk om. Håper det drøyer. Det øker selvsagt sjansen for funn. Brønnen skal forresten også ned i Dentale og det kan ta tid.
Fluefiskeren
16.08.2021 kl 13:20 3102

Ny rød dag for både oljepris og PEN selv om vi ikke er blant de verste. Det ser stygt ut for at kursen skal under 20 kr igjen. Den har vært her flere ganger, men har karret seg opp igjen hver gang. Holder det også i dag?

Oljeselskapene lider under minkende interesse for olje. Ikke minst etter rapportene fra IEA og FN.

Også korona med sin Deltamutasjon virker inn. En del land begynner å ste ge ned litt igjen. Det blir smittet nesten tre ganger så mange nå daglig som for et år siden ( hvis vi kan stole på tallene). Også antall daglige dødsfall er nå høyere enn for et år siden. Mange har avskrevet pandemien. Det tror jeg er uklokt.

Ser forøvrig at Kosmos skriver at bruttoproduksjonen i Ekvatorial Guinea var 29 100 fat pr. døgn. Da er det lett å regne seg frem til PEN sin andel: 4147 bopd.

Så har vi Dussafu: Ble meldt 10 500 gross for Q1. Da er PEN sin andel 1838 Var påvirket av nedstenging en periode.

I Tunisia tipper jeg 4600 bopd gross og 1352 net til PEN.

Samlet produksjon blir da: 7337 bopd. Et godt stykke frem til målet om 9500 bopd ved årsslutt, men det kan gå med to nye produksjonsbrønner på Tortue samt høyere oppetid i tillegg til høyere produksjon på Okume som resultat av tre infill-brønner. Men noe decline er det selvsagt.

Redigert 16.08.2021 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.08.2021 kl 13:26 3093

Kosmos uttalte forresten dette om EG:

«The first of three infill wells in the Okume Complex was spudded in June 2021 with positive initial results. The rig will now move to the second well location and hookup has commenced for the first well. All three wells are expected online in the fourth quarter of 2021.»

Det høres jo bra ut så langt.
Slettet bruker
16.08.2021 kl 15:38 2962

Takk FF
Flott, du har den oversikten som jeg ennå sliter med å ha.
Trond.heim
16.08.2021 kl 18:36 2824

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/08/16/7719604/island-innovator-med-sto-kurs-mot-afrika

Mohn rigg i stedet for Stenarigg til sørafrika ( B2)
Opsjon i boks, kontrakt i slutten av måneden og oppstart i desember.

Jajaja
16.08.2021 kl 19:58 2752

Q2 Tunisia; 4.717 f/døgn og 1387 til PEN
Redigert 16.08.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.08.2021 kl 20:07 2759

OK. Da får vi legge på 50 bopd på totaltallet mitt. 😊
Slettet bruker
17.08.2021 kl 10:10 2515

Finansavisen i dag:
Norske Island Drilling får sannsynligvis boreoppdraget på blokken B2 (Pen 12,5%) i Sør-Afrika før utgangen av dette året. Veldig potent blokk rett nord for Ganzania-1. Analyseselskapet IHS Markit har rangert dette som en av de mest spennende brønnene i 2021. Målet er å påvise utvinnbare ressurser anslått til mer enn 300 millioner fat olje.
bmw5
17.08.2021 kl 11:09 2479

Et godt Q2 og drivverdig funn på Hibiscus north samt 2B funn med testresultater som estimert, ja da burde antagelig aksjen stige noen kroner.
Paypal
17.08.2021 kl 11:36 2422

Ser at Voleon har økt shorten til 0,73 %. Vi har åpenbart ulike oppfatninger.