Kommer det er bud på Nel fra Kina?
Børs rally på de kinesiske børser. Shanghai børsen opp over + 4%.
Denne høye aktiviteten til Løkke og Simonsen i Kina tyder på at det kan være meget store saker på gang.
Jeg ser 3 scenarioer.
1. Ny stor fet PEM 20 MW Elektrolyse ordre.
2. Bud på NEL ASA. Bud kan utløse en bud krig mellom flere selskaper.
3. Nel etablerer ny fabrikk i Kina.
Legg også merke til at innsidere ikke selger sine aksjer i Nel nå. Dette bekrefter og at det være meget store ting på gang.
Denne høye aktiviteten til Løkke og Simonsen i Kina tyder på at det kan være meget store saker på gang.
Jeg ser 3 scenarioer.
1. Ny stor fet PEM 20 MW Elektrolyse ordre.
2. Bud på NEL ASA. Bud kan utløse en bud krig mellom flere selskaper.
3. Nel etablerer ny fabrikk i Kina.
Legg også merke til at innsidere ikke selger sine aksjer i Nel nå. Dette bekrefter og at det være meget store ting på gang.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50
Du må logge inn for å svare
johnsen50
21.10.2018 kl 20:27
3915
JB. Håper virkelig NEL får utvikle seg å bli mye større før evt en stor aktør vurderer å kjøpe dem opp,, NEL er egentlig i startgropa ennå, det er først nå hydrogen fases inn i verdenssamfunnet. Men er selvsagt enig i at NEL vil være en brennhet oppkjøpskandidat innen fornybar energi. Spennende blir det!
daffyduck
21.10.2018 kl 20:45
3770
Jeg tror NEL kjøpes opp, enten av Kina eller en annen som vil være med på fornybareventyret. Årsakene:
-Nesten gjeldfritt.
-Store og viktige kontrakter.
-Margin og stordriftsfordeler.
- Står foran en voldsom vekst i omsetning og inntekter.
- Særdeles usannsynlig at man ikke får større del av kaka mtp Nikola, Hydrogenstasjoner i Europa, Korea, Kina m.m
- I den siste tiden har hydrogen vist sin overlegenhet både mtp tungtransport, men også skipstrafikk.
- MANGE ønsker å investere i og ta posisjoner i fornybarmarkedet, hydrogen fremstår som det hotteste for øyeblikket.
-Nesten gjeldfritt.
-Store og viktige kontrakter.
-Margin og stordriftsfordeler.
- Står foran en voldsom vekst i omsetning og inntekter.
- Særdeles usannsynlig at man ikke får større del av kaka mtp Nikola, Hydrogenstasjoner i Europa, Korea, Kina m.m
- I den siste tiden har hydrogen vist sin overlegenhet både mtp tungtransport, men også skipstrafikk.
- MANGE ønsker å investere i og ta posisjoner i fornybarmarkedet, hydrogen fremstår som det hotteste for øyeblikket.
Jeg støtter begge innleggene. Innenfor fornybar energi er Nel en meget hot oppkjøpskandidat.
Det kan vel hende, hvem vet? Kina har penger til å kjøpe..
RedRabbit
21.10.2018 kl 22:28
2995
Om NEL blir kjøpt opp av en større aktør og da kanskje til utlandet, hva er neste hydrogen alternativ å gå inn i da?
davan
21.10.2018 kl 22:34
2942
Hva blir budet??
Adjit
21.10.2018 kl 23:11
2728
Det kan komme et meget bra bud fra Kina but the owners are not so crazy that they sell this gemstone to Kina. That would be even more stupid than selling Equinor to chinese. We are on the treshold of the new era in energy technology, which will have huge economical, political and social impacts for all nations - nothing less. NEL and Norway have four aces in their hand. There is no reason to risk that.
Instead NEL should invest in China so that all the IP is properly protected. That could mean a JV with chinese - they are not stupid either ; )
Instead NEL should invest in China so that all the IP is properly protected. That could mean a JV with chinese - they are not stupid either ; )
Jeg håper også på at Nel heller investerer tungt i Kina/bygger en fabrikk i Kina og bygger opp selskapet - fremfor å bli kjøpt opp
Jeg registrerer på dagens aksjonæroversikt at innsider Bjørn Simonsen i Nel som eier 100% av Bjørn Simonsen Invest AS har kjøpt 1.867.504 aksjer forrige uke til sitt selskap. Dette lover meget godt.