BORR - Det er en GRÅ helg og regnet pøser ned.......!

Hammers
BDRILL 10.07.2021 kl 12:31 6035

Hva gjør man en lørdag i juli når regnet pøser ned?
Når det er så ille at bikkja nekter å gå over dørstokken, men til slutt får en fot der bak slik at den i hvert fall får tømt blæra.

Jo, jeg setter meg ved PC'en og kikker litt rundt.
Han med hale krøp raskt under senga - med venstre labb over venstre øre og med det høyre liggende flatt på golvet.
En effektiv måte å slippe unna den torturerende lyden av ustanselig hamring mot takvinduet.

Jeg kom over en link i Finansavisen som pekte til Kapital (https://kapital.no/inside/finans/2021/07/09/7702703/350-millioner-sokk-borte).
Mens jeg leste gikk tankene plutselig til et innlegg om selskapet som jeg skrev for lenge siden.
At det hadde gått hele 2,5 år siden den gang forundret meg virkelig.

Fant fram skriveriene https://finansavisen.no/forum/thread/17779/view/2400189 -
og nikket samtykkende til min GODE anbefaling til Trøim/Midelfart.

Nei, selvsagt ikke om å kjøpe enda flere aksjer, men om å lukke øynene og stenge ute dette marerittet de hadde rotet seg inn i.
Den gang lå kursen like under kr 110 (etter utvanning) og man skjønner selvsagt at det senere hadde vært tøffe tak for aksjonærene.

I følge artikkelen i Finansavisen ser jeg at man igjen er på pengejakt. Tok en ny titt på chartet og ristet oppgitt på hodet;
https://s3.tradingview.com/snapshots/c/c2obVaes.png - (Forstørrelse; Klikk e/åpning)

Salgssignalet er gitt og det ligger i kortene at nye kraftige fall lett kan komme. Mulig at den grønne kilen kan bremse dette, men.....?
Spesielt hvis det snakkes om nye penger og ny kraftig utvanning av eksisterende aksjonærer kan dette gå raskt.

Hilsen Hammers.......som registrerer at det harde regnet nå har gått over til duskregn. Da er det bare å sele opp!
Redigert 04.10.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
junglehash
10.07.2021 kl 12:44 5001

Problemet som jeg ikke skjønner. De har fått advarsel fra NYSE at kursen må opp på 1 dollar innen 6 med, eller er det ut... Samtidig skal de selge emisjon aksjer "kun" NYSE børsen. Hva, hvor skal de selge aksjene viss de blir kastet ut av NYSE ? Skal de selge alle aksjene innen 6mnd ?... Skal de forsatt være på NYSE må kursen over 1 dollar... Time will show
Nsxnsx
10.07.2021 kl 12:44 4999

TA styrer nok ikke denne de neste månedene....du "leser" bare en setning eller to av en hel bok, og tror dermed du kan gå opp til eksamen.

Det fundamentale og markedet styrer også aksjekurser og ikke bare TA.
Slettet bruker
10.07.2021 kl 13:41 4906

.
Redigert 10.07.2021 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
retur
10.07.2021 kl 13:54 4876

Hammers pleier å treffe godt. Ingen kursmål da Hammers så denne gangen er du usikker skjønner jeg
Slettet bruker
10.07.2021 kl 14:23 4812

Hei Hammer, takk for at du engasjerer deg og starter en Bearish tråd nå som aksjen har falt tilbake ca 50% siden toppen i feb.
Denne tråden skal vi få det gøy med utover siste 1/2 del av 2021, der den stadig skal dras frem etter at bruddet på kilen kommer på oppsiden.

Som du vet ligger aksjen under 50 og 200 dager glidende, der 50 dagers nå i disse dager treffer 200 dagers på 7,7 kr.
Det trender i en kile som nærmer seg en spiss, der brudd ut, opp eller ned trolig vil føre til store kurs utslag.

Hammers er første mann her på forumet som godvillig biter på Kapitals nye ´dritt pakke´ . En gratis artikkel myntet på små sparere´ en slik artikkel som alltid dukker opp i media ikke bak betalingsmur, men helt gratis laget av en forfatter som trolig kjenner Borr, rigg og kapital markedet godt,
finansavisen er selvfølgelig kjapt på pletten og lager en kort artikkel med overskriften , 350 mill søkk vekk, der det vedlegges link til Kapital.
De 350 millionene som forsvant i løpet av første kvartal, det som Borr selv varslet ved q1, for 2 måneder tilbake, gammelt nytt som nå dras frem på ny, når de har tenkt å dekke in short.
Nesten reprise vedr timing, med møkk pakker i Norske finans medier, slik det var sist, rett før aksjen steg 50% på 4 handels dager.



Hammers er en kvikkas og er god på Ta, han har sikkert også fått med seg at ledelsen siste dager har handlet aksjer for drøye 5 mill kroner i markedet, men velger å ikke fokusere så mye på det, ledelsen vet sikkert ikke mye om eget selskap, 5 mill for disse gutta er sikker bare lureri, de like sikker å tape penger.

Selskapet har fått på plass denne avtalen, en avtale om å kunne emitere aksjer å selge disse i markedet i Usa,
en avtale som ikke skal benyttes nå i følge Trøym, fleip eller fakta?
Kanskje finans akrobaten Trøym venter med denne konverteringen til selskapet inngår en rekke kontrakter på sine rigger, noe som selvfølgelig vil føre til en umiddelbar reprising, en reprising der du neppe ser disse nivåene igjen i denne olje syklusen.
Personlig tror det, i en logisk verden vil det foregå på den måten, selv om gratis forfatteren i Kapital ikke skjønner det.
En slik avtale som forøvrig er relativt vanlig over dammen, tidligere benyttet av f.eks Frontline, og nå nylig i rigg selskapet Rig, som stiger friskt om dagen.

Alt er selvfølgelig avhengig av at selskapet klarer å få sine rigger på kontrakt, og det bør være kontrakter som genererer penger, kontrakter på brukbare rater.
Det har vært muse stille på kontrakts fronten i Borr, en må spørre seg om selskapet er utkonkurert av andre rigg selskaper, at Borr er totalt udugelige i bransjen og ikke klarer å få kontrakter.
Eller om de er over gjennomsnittet smarte og tøffe og har avventet med overlegg på bedre tider, bedre tider som bransjen opplever nå.
Hver og en får gjøre sine egne vurderinger av det og om den strategien var og er smart eller ei.

Plasser dine bett Hammers og lykke til, det gjør jeg og Christen Sveaas her på 7,2 kroner
Denne tråden skal vi få det mye gøy med fremover
Redigert 10.07.2021 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.07.2021 kl 15:54 4944

Jeg har ingen planer om å holde mer liv i denne tråden enn noen av de andre om BORR.
Et selskap som absolutt ikke interesserer meg - og et jeg ikke vet stort om - selv om jeg jevnlig kommer med noen kloke ord.

Noen kjappe svar:
- Jungle; Hvis det er snakk om $1 tyder det på en kommende spleis og deretter emisjon. F.eks fire eller 5 aksjer blir til 1?
- NSX; Side 1 i teknisk analyse ble unnagjort FØR 1990. Senere har jeg >30-års praksis. Ikke som proff, men på hobbybasis.
- Retur; Mitt kursmål står i chartet. Rundt kr 4 på sikt. Bildet er likevel komplekst. Brytes kilen i underkant ser det enda verre ut!
- Longsit; NAVN biter ikke på meg. Har tidligere håndtert både Spetalen, Stordalen og Gusevik i NSG. UMO i REC + veldig mange andre.
- Ønsker du moro på tråden får du selv holde liv i den.

Hilsen Hammers
Redigert 10.07.2021 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Jguiden
10.07.2021 kl 16:16 4891

Jeg har heldigvis vært borti SS/Hammers før. Stor bløff.
Han traff fantastisk dårlig i alle de andre aksje trådene jeg har sett han i. Bare å ignorere typen.

Men når jeg tenker meg om så er det ganske Bull når han prøver å snakke ned aksjer.. Godt kjøpssignal :)
På sporet
10.07.2021 kl 18:18 4742

Artig innlegg av Hammers. Må jo si han er en god skribent! Jeg var litt overrasket at han valgte å kaste seg på Borr. Tidligere har han hatt rett ved flere anledninger, det gjør jo at han har en viss tyngde, og den verdsettes. Det er lett å angripe Borr av flere grunner. Gjeld 16. milliarder ref kapital, underskudd hver mnd. Lite kontrakter osv.. TA sier kanskje ned også… men hva er det vi som kjøper nå, ser da mon tro? Trøim har bevisst unngått store utvanninger, det vil si at oppsiden et vill, og da mener jeg vill, om vi får gode kontrakter.
På sporet
10.07.2021 kl 18:55 4656

Ingen fare hva eller hvem som ligger øverst ;D Har du troa så ta det med ro.. Du er ikke aleine, jeg er her med deg.
Hunte
10.07.2021 kl 19:04 4629

Mange er på forumet for en god diskusjon, Hammers er en av disse.
Hammers
10.07.2021 kl 20:36 4493

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
- Jeg tipper ikke - det er det dere som gjør. Dvs, en liten bong på hester kan jeg alltids sette opp, men ikke på børs.
- Jeg mener chartet reflekterer psykologien i markedet. Det viser hvilken vei pengestrømmen går blant aksjonærene.

- Fra min første tråd ved ca 108 (ref des 2018) har nå en 100-lapp forsvunnet fra BORR.
- Nei, det er ikke tipping jeg driver på med.
- For slik er det i papir etter papir.

Hilsen Hammers
Redigert 16.08.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
canarias
10.07.2021 kl 22:51 4321

Flotte konklusjoner Longsitinbulk, vi er Slett ikke forundret over at Hammers er første mann til å sluke agnet, heller tvert om.
Slettet bruker
10.07.2021 kl 22:58 4301

Lykke Til Videre Takk for Nå. Husk ikke ta imot noen råd her på forumet,ta egne valg.
Redigert 10.07.2021 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
desirata
11.07.2021 kl 12:11 4094

En kan stille spørsmål ved Trøim business teft, det var godt Fredriksen sparket han.

Kjørte Seadrill på dunken, riktignok kollapset markedet, men var overtynget med gjeld. Hadde prioritert utbytte foran gjelds betaling.

Golar lng, kursen en nedi i $12 etter veldig dyre satsinger på Hilli og Gimi. Hadde han holdt seg til normal LNG frakting, så hadde kursen vært i $50 nå.

Eneste suksessen er 2020 bulkers, enn så lenge. Han har bestilt nye båter der også.

Fyren er altfor låne og gamble villig. Borr er jo skrekk eksempel og bestilte nye jackuper når det er overflod på markedet. Trøim klarer å lure statlig nye investorer med sitt smil. Sist fallt Sveaas for det. Hadde passet best som CEO e.l.
Slettet bruker
11.07.2021 kl 13:12 4020

I seadrill,så var Trøim hjernen bak den oppturen de har hatt. Det er ellers mye sant i det.
Trøim er en som tar stor risiko.
Nå er det ikke Trøim det diskuteres her.
Kan du gi oss en Hammers spesial Ta på Bergen Bio,som jeg har Aksjer i.
Redigert 11.07.2021 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Vergil
11.07.2021 kl 14:30 3956

Hammers… Hva tror du om Odfjell Drilling?
Slettet bruker
11.07.2021 kl 14:43 3936

Oddfjell Drilling er favoritten til analytikerene.
De tjener masse penger.vær forsiktig med de andre gjeldsriggselskapene som b.l.a shelf drilling og seadrill.borr drilling er for de vågale.
Les deg opp.
Redigert 11.07.2021 kl 14:43 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
11.07.2021 kl 15:12 3886

Fugl fønix?

mvh
Vergil
11.07.2021 kl 15:59 3828

Har fulgt ODL tett i flere år. Lurte på om Hammers kunne se på det tekniske. Mvh
Redigert 11.07.2021 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
PimJo
11.07.2021 kl 16:23 3781

Trenger man diskutere ODL på en BORR tråd?
Slettet bruker
11.07.2021 kl 16:36 3748

Helt enig,men vi må støtte nybeynnerene her på børsen.
Her diskuteres det Borr,men jeg er aksjonær i bergen bio.Borr vet jeg ikke så veldig, mye om borr ,kun lest litt på tråden.
Hammers
11.07.2021 kl 16:38 3746

Dette er en tråd om BORR - ikke ODL. men jeg gjør et unntak med et enkelt diagram;
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/m4H2sbw1.png

- Som man ser; den stigende støttelinja har nylig fått et kraftig brudd etter ca 100% stigning ila 9 mnd. UROVEKKENDE!
- Noe støtte i underkant på 19-tallet. Brytes denne hadde jeg trolig takket pent for meg - hvis jeg var aksjonær.
- På kort sikt kan kursen fortsatt stige litt mer, men det bruddet ser skummelt ut! Jeg er derfor reservert til ODL.

- Kursen må tilbake over den stigende før dette ser tryggere ut.
- Følge med selv.

Hilsen Hammers
Vergil
11.07.2021 kl 16:46 3734

Takk skal du ha, Hammers! Mvh
Hammers
19.07.2021 kl 21:54 3306

Et oppdatert chart for BORR; https://s3.tradingview.com/snapshots/d/dyAWnVxu.png

Hilsen Hammers
AdFontes
19.07.2021 kl 23:48 3139

Har ultra-oppdatert chartet ditt :-) https://ibb.co/pnJB7CX
Rekyl opp fra bunnen av korridoren (et bull-flagg?) opp til toppen av den igjen, og kanskje gjennom..?
Hammers
16.08.2021 kl 23:11 2617

Det ligger an til nye tøffe tak i BORR;
https://www.tradingview.com/x/INbGYxFe/
Slettet bruker
17.08.2021 kl 08:09 2430

Er du synsk Hammers?Du treffer jo på allt du tar i som Har en negativ retning,og som allerede har falt over 50% da de begynner å bli intresante.
Jeg har fulgt med på dine Ta over flere år så jeg er mektig imponert av det du skriver,og her har det vært mye penger å spare ved å holde seg vekke når advarselene har kommet i de forskjellige selskapene du har tatt en titt på.
Redigert 17.08.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.10.2021 kl 21:47 2024

Skal bare dra denne tråden litt opp, så at vi ikke glemmer den.
Litt viktig å følge med på om finanspressen får rett eller ikke.
Altså den pressen som gjerne vil hjelpe, gi oss amatører råd å vink for å tjene en slant på verdi papirer.

Eller var det kanskje bare skremselspropoganda? Hva var eventuel agendaen? Ja, hvem vet

Borr drilling handles i alle fall på 8 kroner i Statene nå.
Redigert 01.10.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.10.2021 kl 21:58 2001

Da må vi bare gratulere han og alle som sa den skulle til 4 kroner.
Den er nå opp 100 % mere enn det.
Diamant fuglen og longstinbulk vant det store slaget.
Redigert 01.10.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.10.2021 kl 22:01 1991

Med den fine seieren så gir jeg meg nå på topp.
AdFontes
03.10.2021 kl 22:05 1773

Etter et falskt brudd (ganske langt, det skal innrømmes) ned fra den grønne korridoren jeg tegnet på chartet ditt ( https://ibb.co/pnJB7CX ) så kom rekylen opp gjennom toppen av den igjen - og i USA iforgårs, omregnet til kroner, tilfeldigvis akkurat til 8 kr der den sorte linjeprojeksjonen min slutter. -Så får vi se hvem som til sist ender opp som det nye orakelet i Delfi😃
Redigert 03.10.2021 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2021 kl 07:19 1579

Det er jo du som er oraklet her på forumet,jeg sa det bare som en spøk,og så er jeg en amatør når det gjelder teknisk analyse.Det er bra med engasjement fra alle, dessuten så liker jeg det hammers skriver han ligger noen hoder over de fleste her på forumet.