Første trinn i himmelferden står for dør i Vow.

bålfreak
VOW 11.07.2021 kl 09:33 18639

Snart er Vow Green Metals en børsvirkelighet. Lørdagsutgaven av Finansavisen presenterer VGM,s nye sjefsdame over hele 4 sider. Jeg må si jeg ble imponert over damens meritter og fikk veldig tiltro til at dette er rett person til rett jobb. Alle som eier Vowaksjer bør lese innlegget.
Vow er for meg børsens mest spennende aksje......., ingen over ....ingen ved siden.....
Selskapet og dets eiere og ledelse har fått til utrolig mye på forholdsvis kort tid. Nå går vi en meget spennede tid i møte.

Jeg vil rette en stor takk til flere her på forumet som virkelig bidrar med mye bra nyheter om Vow. Det er imponerende hva dere får til gutter. Stor applaus fra en
aksjeentusiast.

Men det er en veldig enkel ting jeg gjerne vil fremheve som det ikke blir skrevet særlig mye om. Hva må til for at aksjen skal stige bortsett fra en positiv nyhetsstrøm og gode resultater...........????

Det enkle svaret er at det må være nok kjøpere av aksjen. Når nå VGM skal noteres på Euronext må faktisk mange nok trykke på kjøpsknappen i dagene,ukene , månedene og årene som kommer. Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale alle på forumet og alle jeg kjenner til å kjøpe aksjer i Vow eller i VGM.
En viktig forutsetning er selvfølgelig at man må tenke langsiktig..........Tid eliminerer som kjent risiko........
Derfor oppfordrer jeg faktisk alle som er opptatt av Vow/vgm å være ambassadører for selskapet. Snakk med folk som kan tenke seg å spare/investere i aksjer og
trekk gjerne frem Vow som et svært godt investeringsalternativ.

Ha en fin søndag hele gjengen!!!
Record
23.07.2021 kl 10:45 1148

Andelen blandt de 20 største øker fortsatt , en liten bekreftelse på de , kansje ?
Nå får 750 mannen trykke litt til (dekke noe gap) så tar vi noen lodder i ferien (fra bekreftede ordrer)


For de av Dere som syntes VOW er dyr i dag , kan jeg henvise til en sammenlikning fra PYSAOK (Kan du få VGM inn i denne )

Vow kan kategoriseres som en grønn aksje. Hvordan er prisingen av Vow sammenlignet med andre grønne aksjer på Oslo børs? Jeg har gjort en liten sammenligning basert på Q3-tallene fra 2020. Jeg har beregnet en anslått årlig omsetning, basert på Q3-tallene multiplisert med 4. Jeg har så tatt markedsverdien til selskapet, og delt på den beregnede årlige omsetningen. Da får man jeg et tall, som viser "nåværende markedsverdi delt på anslått årlig omsetning". Mange av de grønne selskapene er vekstaksjer og er derfor priset svært høyt basert på nåværende inntekter, men det er likevel litt nyttig å se hvor Vow plasserer seg i en slik sammenligning.

Selskapene har følgende tall (desto lavere tall, desto lavere er selskapet priset). Beregningen av markedsverdi er basert på sluttkursen 28. januar 2021.

Tomra: 5,69
Eam Solar: 4,27
Vow: 10,44
Aega: 14,87
Scatec Solar: 23,24
Hexagon Purus: 37,47
NEL: 74,32
Hydrogenpro: 243,29
Quantafuel: 374,78
Aker Carbon Capture: 428
Everfuel: 934,49 (beregnet ut fra halvårstall og ikke Q3)
ELOP: 2355,
Aker Offshore wind: 9255,62

Som dere ser er Vow blant de grønne selskapene som er priset relativt lavt blant de grønne aksjene på Oslo børs. Aksjekursen i VOW kan 7-dobles før man er på en prising lik NEL, gitt denne metoden. Dette er jo bare en form for regnelek, men det gir kanskje et nyttig innblikk i prisingen av ulike aksjer basert på inntektene de har for øyeblikket.
Redigert 23.07.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.07.2021 kl 12:27 1075

Det der er faktisk et av de mest tullete regnestykkene jeg noen gang har sett!

- Tar et tilfeldig Q i 2020 og ganger det med 4. Hva hvis dette kvartalet var et helt spesielt et - på den ene eller andre måten.
- Børs ser framover - ikke på en tilfeldige perioder i et forgagnet år.
- Dessuten lever man ikke av omsetning, men av fortjeneste på driften.

Et selskap som f.eks NEL har aldri tapt så mye på sin drift som det de gjør i dag.
Det samme gjelder de fleste andre selskapene på den lista di.

Hilsen Hammers
Record
23.07.2021 kl 13:33 996

Vil tro at dett var en illustrert mening , sikkert for det kvartalet selv om det vill være uvesentlig .
Ikke så mange av oss som sitter på facit i hverken VOW eller andre papirer på OB !
Men vi forbeholder oss retten til å legge ut også våre ukvalifiserte meninger på forumet allikevel.
Slettet bruker
23.07.2021 kl 14:29 938

Merkelig at det ikke ble brukt tall fra Q1 meldingene. Ellers en artig regneøvelse.