Jumpgate pumpes av svensk retail? Kan gå langt!

Davinci_me
GATE 11.07.2021 kl 18:52 4087

Jumpgate
Ticker: GATE
Kurs: 0,90 SEK
Verdi: 94,5 mill SEK
Børs: Stockholm
(Disclaimer – eier aksjer selv, dette er subjektiv informasjon. Det er ikke en anbefaling)

Jumpgate er et lite svensk spillselskap som har som mål å bedrive utvikling og oppkjøp av mindre spill aktører, all hovedsak mobilspill. Selskapet er pt. Verdsatt til 94,5 mill SEK noe som i seg selv er svært lavt ifht vekstbransjen dem opererer i. Selskapet har pr i dag svært lite inntekter, men om selskapet lykkes med noen av lanseringene sine og/eller foretar strategiske oppkjøp vil dette være innvannende ifht dagens pris. Styret har fullmakt til å doble antall aksjer ifbm et potensielt oppkjøp, slike oppkjøp er historisk sett meget kursdrivende i denne bransjen.

Aksjen har konsolidert mellom 0,80 og 1,12 i år med ganske klare tekniske bunner rundt 0,80 og topper rundt 1,05. Aksjen har siste tre børsdagene vært omsatt hele 9 mill aksjer, vwap (snitt) 0,89 det er om lag 8,7% av utestående aksjer. Kursen har beveget seg fra 0,84 til 0,95, og endte fredagen på 0,90. En del tradere solgte rundt 0,92-0,95 men aksjen viser stor styrke og closet nær 200 EMA, som ligger på 0,918.

Bryter vi opp der, vil nok lampene og de tekniske indikatorene blinke hos flere tradere som lever av dette til dagen. Og de samme som solgte vil nok ta tilbake sine aksjer om de forstår at kursen kan dra seg over 1 kr. Denne effekten kan bli selvforsterkende. Det har vært ganske heftig volum og liten % stigning, ifht hvor mye nye penger som har gått inn i selskapet siste uken. Et brudd opp på 200EMA her – vil nok sende den opp å teste 1,10 SEK ila uken. Ved brudd der – er aksjen teknisk sett i ukjent terreng, sist topp var 2,50. Jeg tror den fort kan dra seg opp mot 2 kr ila året.

La det ikke herske noen tvil, Jumpgate er risiko. Grunnen for at jeg vil eksponere meg her nå er mye pga den spennende pipline (triggere neste halvåret). Kjangsen for at vi får ett eller flere strategiske oppkjøp med følgene fundamentale volumøkninger, samt softlaunch både nå i juli og august, gjør Jumpgate meget spennende både fundamentalt og teknisk. Selskapet ble i helgen omtalt hos aksjesladder ved Erlend Arnøy, han har svensk gaming som et av flere interesser. Han har denne i sin long portefølje og sa vel også at han mistenkte at det var en mulig pump på gang i selskapet. Svenske spillaksjer er klassiske pump aksjer, og Arnøy poengterer at Jumpgate er et av få som har en edruelig prising.

Jeg har tidligere vært innom 5 Planet Games, Funcom, GIG. Dette er aksjer der investorer ser mer og mer bort fra fundamental prising. Jeg vet om flere enkeltinvestorer i særlig 5PG – som er på vei inn i Jumpgate. Dette er nisjeinvestorer med dype lommer og som er villig til å ta stor risiko. Dette er synergier som gir småsparere store muligheter til å dra avkastning fra større fisker.

Det man kan bemerke seg er at norske F1 Funds med Fredrik Sneve har kjøpt 3,09% av selskapet, de går neppe inn her uten å ha en plan. Blir ikke overrasket om F1 øker neste halvåret. Skulle andre aktører starte å kjøpe seg inn her, med den lav mcap som råder, vil selskapet kunne gå mange gangen.
Men nøkkelen er alltid fundamentale faktorer. Skulle selskapet klare å få inntekter på noen av spillene vil også dette gi en vanvittig boost – og sende Jumpgate ut på en reise. Har selv kjøpt en del aksjer her, men er ikke ferdig kjøpt.

I følge aksjonærlister på hjemmesiden, er topp 20 stabil og selger ikke aksjer. Om lag 3100 private aksjonærer eier til sammen ca. 65 mill. aksjer. Dvs. at det er svært lite aksjer tilgjengelig hvis retail begynner å «kjøre» denne.

Jeg sitter bare og venter på at denne aksjen skal eksplodere – og vil når den bryter 1 kr øke betraktelig for å skape et videre moment her. Svensk retail skal man ikke undervurdere, at Jumpgate bilir «kjørt» ila kort tid er jeg ganske sikker på. Kommer det bevegelser her kan det virkelig gå langt. Anser nedsiden som meget begrenset under 1 SEK.

Utdrag fra nylig oppgradering av kursmål fra 1,40 til 1,80 SEK. Det skal poengteres at analysguiden ikke er et finansielt foretak. Og har fått betalt for å lage en analyse av selskapet. Se vedlagt pdf.
«Upprepar riktkurs
Vi värderar bolaget fortsatt till en 13 procents diskonteringsränta och antar en genomsnittlig tillväxt över prognosperioden 2021–2025 på 40 procent årligen. Vi upprepar vårt motiverade värde på 1,4–1,8 kronor på 12–18 månader sikt. Triggers i närtid är framgångsrika spellanseringar, tilltagande marginaler och fortsatt stark tillväxt. Uppskjutna eller uteblivna spellanseringar ser vi som största risken idag. Efter den nyliga riktade emissionen ser bolaget finansierat ut åtminstone året ut.

https://www.youtube.com/watch?v=qc2Yl1KHPIc
https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/analys-jumpgate-startar-aret-med-tillvaxt-och-stor-pipeline
BS
12.07.2021 kl 00:09 3009

Fint oppsummering på en profesjonell person som alltid, Har vore aktiv i FIVEPG var ferdig der en stund siden. Var ute etter en spiller Aksje i Portfolio min og det bestemt ble Imorgen Jump Gate. Gleder meg:)
KongKapital
12.07.2021 kl 11:43 2873

Interessant denne... Mye som rører seg rundt den, synes det var verdt en post.
Sveinien
09.08.2021 kl 18:43 2493

komme seg ut nå, eller komme seg inn? aksjen faller idag skjønner ikke helt hvorfor...
icemanjb
11.08.2021 kl 17:12 2334

Ikke lett å si men blir stille og rolig solgt nedover nå. Når disse selgerne er ferdige tror jeg det blir et ordentlig press oppover og skal ikke mye volum inn nå for at den flyr avgårde og av den simple grunnen holder jeg selv. Da kan det bli veldig trangt for å komme seg inn
Sveinien
13.08.2021 kl 07:28 2199

Q2 neste uke torsdag 19.08 ihvertfall.... får se ka som kommer der
Sveinien
19.08.2021 kl 09:27 2027

jumpgate på billig salg idag - folk kaster seg ut. q2 rapporten var jo langt fra nedslående - kan bli en fin kandidat på litt lengre sikt og kursen er på det laveste den har vært siden desember 2020 / januar 2021 -
Daginator
21.10.2021 kl 15:15 1719

Endelig gir vi gass! Nu kør vi
KongKapital
25.11.2021 kl 08:21 1412

Virker som de er i gang igjen
lionel
01.12.2021 kl 08:19 1292

Det har jo nylig vært innsidekjøp i Jumpgate på 0,82 og lanseringen av wildshade også .
lionel
01.12.2021 kl 08:20 1291

Jumpgate lanserar spelet Wildshade globalt
Spelutvecklingsbolaget Jumpgate lanserar sitt Wildshade globalt och spelet är tillgängligt för iOS och Android. Det framgår av ett pressmeddelande.
Spelet utvecklas och förläggs av Jumpgates dotterbolag Tivola Games.

"Wildshade är äntligen ute och vi är väldigt nöjda med resultatet och den första reaktionen från spelarna. Utvecklingsteamet har gjort ett mycket fint jobb och de interna förväntningarna på spelet är högt ställda. Nu följer det viktiga arbetet med att bygga vidare på spelarbasen och följa upp med nytt spännande innehåll och regelbundna uppdateringar. Vi har redan en bra bild av efterfrågade funktioner och önskemål från spelarna om hur vi ska vidareutveckla spelet och arbetet med Wildshade fortsätter med stort fokus. De kommande veckorna och månaderna kommer att bli spännande", säger Harald Riegler, vd Jumpgate.

Filip Lindkvist

Nyhetsbyrån Finwire

lionel
01.12.2021 kl 08:29 1280

Teknisk så ser den jo veldig bra ut også . Her er teknisk analyse fra Investtech på morgenen i dag 😊


Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 30. nov 2021
Jumpgate AB har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 0.78 kronor og videre oppgang er dermed signalisert. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 84)