Archer vs Nordic Semiconductor

MH77
NOD 13.07.2021 kl 09:57 1199

Jeg har tidligere sammenlignet utviklingen i aksjekursen til Archer med Odfjell Drilling, men den kan også sammenlignes med utviklingen i kursen til Nordic Semiconductor.

Jeg kjøpte for en stund siden aksjer i NS til kurs rundt 40 kroner, blant annet fordi det var mye innsidehandel. Kursen ble imidlertid presset kraftig ned fordi en amerikansk investeringsbank satt en stor short, noe som førte til betydelig tvangssalg. En kort stund etter dette eksploderte kursen, som nå har nesten tidoblet seg siden bunnen.

Er det flere enn meg som ser likhetstrekk med situasjonen i Archer???
MH77
16.07.2021 kl 12:15 889

Archer har tapt penger i mange år, og kursen er derfor svært lav. Rett før koronaepidemien snudde Archer minus til pluss og fikk fornyet viktige lån. Nå er aksjekursen tilbake der den var før koronaepidemien, og oppsiden er fremdeles stor.

Poenget mitt er uansett at det tilsynelatende er et mønster der amerikanske investeringsbanker shorter underprisede selskaper. Alle må selvsagt gjøre sine egne vurderinger...
Straight flush
13.07.2021 kl 14:18 1081

Du kan også sammenlikne kursen for Archer vs. for et år siden, Opp 100%.. Kanskje fullt priset?