Techstep blir en vinner fremover.

Slettet bruker
TECH 16.07.2021 kl 16:22 26096

Bedre drift og ikke minst er det selskap som ønsker å kjøpe hele selskapet. Men vil eierne selge? Bedre å vente med salg av selskapet til de etablerer salgsmettet sitt i Europa.
Seriøs
30.09.2022 kl 07:15 3883

Jeg tror han kjøpte for å skape interesse men kjøpene ga til slutt ingenting annet enn ulv ulv fenomen. Det har kostet han dyrt og vil aldri kunne hente inn tapene.
rydning
30.09.2022 kl 09:30 3822

Jeg har fortsatt full tillit til Børge Astrup(og styret forøvrig) og mener han er rett mann til Techstep på veien videre.
Når vi er i en tid med lavkonjunktur og stigende renter, er det hent naturlig at it budsjettet slankes og at sparekniven også brukes hos Techstep sine kunder og at prosjektet blir satt på vent.

Synd at selskapet må redusere antall ansatte med 15 prosent, og Haugen som jeg mener har gjort en jobb, har sluttet.
I tillegg til besparelsen som skal gjøres, liker jeg at Børge står meget hardt på målet om et EBITA resultat på 150 millioner kroner i 2025.

Jeg har hatt aksjer i selskapet i flere år. Har ikke solgt en eneste akjsje, men har heller ikke kjøpt. Vi får se om 10 år hvordan dette har gått.
Seriøs
30.09.2022 kl 09:48 3818

Jeg var usikker på Børge etter kort stund og synes han tok noen "full sjømann valg" med kjøp a v selskaper og ikke minst salg av den delen som ga god inntjening. Kunne vel sittet litt lenger på den delen og heller solgt når overskudd begynte å vise seg? Slanking av bedriften er et nødvendig onde som man ikke kommer unna ja. Men er svært usikker på hvor Techstep står i 2025. Kursen er en ting og selskapet er en annen ting.. Mulug han har fått spisset litt på retningen til Techstep men på veien så har han klart å havarere børsverdien. Med så mange aksjer i selskapet og så lav kurs så er vel spleis en realitet snart? Håper for all del det går bra og har ikke strøket Techstep av listen selvom jeg gikk ut med et stort tap for en stund siden. Hentet inn noe av tapet på andre aksjer men ikke i mål ennå....
rydning
30.09.2022 kl 10:45 3792

Det kan sikkert diskuteres valg som har blitt tatt etter at Børge kom til selskapet, men med en sånn CV han sitter på innen bransjen er jeg selv ikke bekymret. Vi får vurdere han på nytt i 2025😊.
Det er klart at han ble hentet til Techstep for å skape verdiskaping på lang sikt. For meg så er det netopp dette betyr noe.
Det operasjonelle og fundamentale, og at vi har en kunnskapsrik og sulten ledelse, med et sterkt styre i ryggen.
Jeg er helt sikker på at appetitten til Børge er større en hos Haviken.
Men vi skulle gjerne hatt noen større eiere i ryggen i tillegg til Karbon og Datum, dette tror jeg kommer når investorer begynner å se hvilken marked som ligger foran oss i årene som kommer, og at Techstep blir et av selskapene som kommer til å gjøre det bra.
Seriøs
30.09.2022 kl 14:32 3749

Følger Techstep tett og sitter klar hvis det er noe som tyder på at ting bedrer seg. Tror vi måå gjennom en spleis m.m før det endrer seg. Litt for mange aksjer i omløp nå
Osvaldsen
30.09.2022 kl 16:49 3707

Du gjorde klokt i å komme deg ut når du gjorde det. Tap må man ta en gang innimellom, men du fikk begrenset det. Nå hadde det sett mye verre ut. Tror denne skal under krona før det snur, det er både tid og ressurskrevende transformasjonen de skal gjennom. Emisjonen kom neppe uventet på aksjonærene da driften er dårlig. Det som er er at de hanker inn kontrakter, men som oftest små kontrakter på ca 4mill. Tjener de i det hele tatt penger på de? Og om de gjør det må det komme slike kontrakter konstant for at de skal klare å kravle seg over i + driften. Det er neppe mye de sitter igjen med etter utgifter etter sånne små kontrakter.

Osvaldsen
Seriøs
30.09.2022 kl 19:23 3652

Skulle tatt signaler før men som du sier så fikk jeg begrenset noe.
Slettet bruker
03.10.2022 kl 15:09 3503

Tanker rundt denne?

https://newsweb.oslobors.no/message/572498
jasso
04.10.2022 kl 08:05 3449

DNB er jo selv kunde av Techstep og har vel fått et godt inntrykk av selskapet.
Osvaldsen
04.10.2022 kl 09:03 3454

Er det Middelborg som er tvangssolgt? Stemmer vel med antallet....

Osvaldsen
Seriøs
04.10.2022 kl 09:32 3598

Kan være. Kommer vel info.
Sequia
04.10.2022 kl 09:34 3592

Yes tenkte det samme. Middelborg ble også tvangssolgt i Endur + flere andre selskaper ifølge FA. Disse aksjene antar jeg kommer for salg. DNB sitter ikke på disse aksjene lenge
Seriøs
04.10.2022 kl 09:56 3568

Er det stop loss utløst hos Middelborg?
pnc
06.10.2022 kl 14:12 3475

Techstep has signed a new agreement with Hungarian Central Statistical Office (HCSO) to provide Techstep’s FAMOC Manage, part of the SmartControl portfolio, for 30,000 devices in Hungary.
CatchTrader
06.10.2022 kl 14:24 3463

Flyr vel rett i taket denne nå, nå som Middleborg ble redd og måtte sikre stumpene som var igjen ;)
De har fortsatt over 7 mill aksjer igjen - Hadde vel rundt 22 mil
Redigert 06.10.2022 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
The Observer
10.10.2022 kl 18:59 3352

Techstep signs SmartControl agreement for 30,000 devices with Hungarian Central Statistical Office (HCSO)
10 OCT 2022 14:04 CEST


SUBSCRIBE
ISSUER

TECHSTEP ASA

Techstep has signed a new agreement with Hungarian Central Statistical Office
(HCSO) to provide Techstep's FAMOC Manage, part of the SmartControl portfolio,
for 30,000 devices in Hungary.

SmartControl experts deliver best practice implementations, support and
proactive services. We manage and secure the entire mobile ecosystem of your
enterprise, by combining Apple and Google Android knowledge and best in class
software. This ensures that your devices and apps are always compliant, secure
Winter is Here
09.11.2022 kl 07:18 3101

Techstep tar alltid vare på sine aksjonærer/Ironi

Jeg håper bedriften finner ut til slutt hvordan de kan bli lønsomme
Winter is Here
09.11.2022 kl 07:18 3100

Techstep tar alltid vare på sine aksjonærer/Ironi

Jeg håper bedriften finner ut til slutt hvordan de kan bli lønsomme
Seriøs
09.11.2022 kl 08:29 3035

Halvering av sine tap er jo bra. De fikk jo også cash i en emi også
Seriøs
02.12.2022 kl 13:57 2828

Vil CEO noen gang få tilbake sine penger i de aksjekjøpene han gjorde i sin tid? Nå blir det ytterligere utvanning.
pnc
17.01.2023 kl 16:22 2524

Det gikk nå 7 måneder siden avtalen med Nortel ble signert!!! Ingen nye kontrakter siden da!!!

Det er elendig altså...
jasso
18.01.2023 kl 13:08 2457

Det viktigste er hva som blir rapportert 17-02-23 om hva som skjer fremover. Nå skal jo oppryddingen være ferdig og de må guide positivt.
The Observer
23.01.2023 kl 08:59 2343

Techstep extends agreement with ISS Facility Services AS worth NOK 850 000 ARR to include SmartDevice
After signing the first contract with ISS more than 12 years ago, Techstep is now extending the agreement to also deliver SmartDevice for 1.700 employees in Norway.
SmartDevice is the complete and sustainable solution to help enterprises integrate and manage all mobile devices from procurement to end of life. Users are empowered to choose, fix, and replace mobile devices whilst enterprises have visibility and cost control over their mobile fleet.
Seriøs
23.01.2023 kl 10:18 2298

Det blir spennende å se hvor Techstep havner. Er ikke inne da den har rasert fullstendig og solgte meg ut med et solid tap.Vet ikke om det er noe vits i å gå inn igjen dessverre..
pnc
23.01.2023 kl 13:37 2232

Det som er meget interessant her i Techstep er at mange insidere har MYE høyere inngangspris enn dagens nivå!

Har de noen exit plan eller?
rydning
23.01.2023 kl 14:42 2189

Ser ikke for meg det blir salg på dette nivået, med mindre det ikke er snakk om tvangssalg.
Andre investorer avventer nok markedssituasjon og ser an hvordan selskapet takler den og hvordan de posjonerer seg.
Markedet er enormt innenfor dette segmentet på lengre sikt, så jeg er utrolig spent på hvor selskapet står om 5-10 år.
Osvaldsen
23.01.2023 kl 15:07 2167

Denne kontrakten tilsvarer litt over 1/3 av lønna til daglig leder. 2 sånne kontrakter til så er Techstep i 0 ved kun å lønne CEO ;) Hehe

Osvaldsen
rydning
23.01.2023 kl 18:36 2100

Mulig du har rett i det, men hvordan er det med Techstep sine konkurrenter, andre selskap de kan sammenligne seg med, hvordan har størrelsesorden på kontraktene vært der siste år?
braastad-xo
23.01.2023 kl 21:08 2025

Problemet til Techstep synes å være at selskapet ikke er i nærheten av å kunne tjene penger på abonnementstjenestene sine. Slik jeg ser det må de ha enten hundrevis av nye kunder/kontrakter eller så må kostnadene reduseres betydelig.
Står fortsatt ved min tanke om at Techstep var et bedre selskap før omleggingen til et rent tjenesteytende selskap. Det var vel styreformann Rugseth som for en stund tilbake mente at riktig pris på Techstep burde være rundt 9 kroner, om jeg ikke husker feil. Tror han har litt for høye tanker om lønnsomheten ved abonnementstjenester.
The Observer
24.01.2023 kl 11:34 1923


Techstep ASA: Changes to the Board - nomination of Michael Jacobs as new chairperson
Techstep ASA: Endringer i styret - nominasjon av Michael Jacobs som ny styreleder - Techstep ASA (cision.com)
Seriøs
25.01.2023 kl 08:54 1837

Jeg er enig at Techstep var bedre før med tidligere CEO og hans agenda var mer forutsigbar. Ny CEO har gjort mange egne feilbedømninger mener jeg og med sine aksje kjøp på 3 og 4 kr så viser det liten dømmekraft.. Det førset kjøpet skapte litt entusiasme men begynte å bli "ulv, ulv" fenomen og uten virkning. De som sitter i toppen tjener penger på utlån av aksjer og tildeling i emisjoner. Småaksjonærer blir de store taperne her og ser ingen lyspunkter p.t. Når som Rugset er ute av styret så er det et dårlihg tegn og hvis han selger større poster så er det kast deg ut..
Redigert 25.01.2023 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
pnc
25.01.2023 kl 12:41 1772

Nei, Rugseth er IKKE ute av styret!
BølleFinans
08.02.2023 kl 15:13 1452

Noen med tanker om Techstep frem mot kvartalstallene som kommer om en uke nå? Drives den kun ned på lavt volum, eller er det flere som er skeptisk til det vil legge frem og eventuell ny guiding for 2023 (det har jo knekt mangt et selskap de siste 6 mndene).

Synes Q3-rapporten var ok. Her er dog noen betraktninger:
- Målet om 225 mill i ARR i 2025, må vel nedjusteres nå. Er jo 100% opp dit. Men dette må vel markedet ha priset inn at ikke vil skje, ref veksten i ARR de siste par kvartaler. Samme gjelder mål om gross profitt på 540 mill. 50% opp dit og, fra dagens nivå.
- Har de levert noe på de 90-100 mill i kostnadskutt de har planlagt. Og hva kan man realistisk håpe på at er igangsatt her.
- Cash-beholdningen, er den fortsatt komfortabel. Det vil jeg håpe og tro ikke er største bekymring for øyeblikket. Var på godt over 100 mil ved utgangen til Q3, og med positive CFs så skal denne øke. Emisjon ble tross alt ellers gjennomført så sent som september, så det bør jo holde minimum et par kvartaler til.

Hører gjerne hva andre tenker
jasso
10.02.2023 kl 09:34 1356

Ja nå er det examen for Børge Astrup .Han må guide positivt og levere bedre resultater på fremleggelsen den 17. Må vise at kostnadskuttene har slått til og levere bedre på resultat. Han må nesten overgå guidingen fra Q3 for å få positivitet inn i aksjen.
BølleFinans
14.02.2023 kl 11:41 1245

Kanskje. Men jeg kan ikke skjønne at markedet tror på guidingen i utgangspunktet. Jeg gjør i alle fall ikke det. Selv ville jeg sagt at et moderat kutt i guidingen er en positiv nyhet. Jeg frykter et drastisk kutt, så å slippe det, ville jeg opplevd som positivt.

Er selv investert (litt for tungt) i Techstep. Heldigvis ikke mange prosenter over dagens kurs. Men veldig spent på hvordan vei denne aksjen tar om et par dager.
Woody
17.02.2023 kl 09:00 1150

Positive etter resultat i dag er at gjeld på 224 mill. er ned til 112 mill. og cash gått fra 29 mill. til 61 mill.

Satse på at 2023 blir året for Techstep. Oppsiden er stor hvis de lykkes med egne mål.

Seriøs
17.02.2023 kl 09:09 1137

Jeg var også der du er i dag. Nye CEO har ramponert Techstep og ikke overbevist over resultatet. De burde vært i rute med å drive lønnsomt for lenge siden og det er ikke i nærheten i dag.
jasso
17.02.2023 kl 09:25 1119

Synes du er svært negativ til Astrup. Han har gjort noen gode grep for å få selskapet på rett kjøl synes jeg. Forstår at du har tapt en del penger på denne aksjen etter tidligere innlegg. Jeg er positiv til det som kommer i 2023 og vil nok tjene gode penger på å handle på kurser rundt kr.1,-
Seriøs
17.02.2023 kl 09:45 1095

Ja, har tapt mye på Tech men ved kurser på 1 kr så kan oppsiden være bra. Men har ikke trua på mer enn maks 1.5 kr (som er en bra oppside)men ser ikke det for meg nå. Aksjen er svært utvannet og kan bli en ny emisjon i horisonten også.. Astrup har ikke vist at han er rett mann til nå og gjort noen ukloke valg både personlig og for Tech. Kjøpt som en full sjømann til høye kurser som han trolig ikke vil se igjen og solgt unna lønnsom virksomhet for Techstep som ga penger i kassa. Kunne ventet med det til skuta var mer selvbærende..
Woody
17.02.2023 kl 09:45 1092

Jeg støtter litt begge her. Ikke overentusiastisk og bare tapt penger på Techstep siden 2018. Virker som markedet er skeptiske til omleggingen. Lar jeg følelsene styre er jeg dritt lei all tiden og pengene jeg har brukt på dette møkkaselskapet!

Samtidig har Techstep brukt mye tid og penger i 2022 på omstrukturering og hvis de lykkes, at 2023 blir året der jobben i 2022 kommer frem, har selskapet nå en såpass lav prising at kursen kan gå mangegangen herfra. Ikke uten risiko selvfølgelig, men det er nettopp når negativiteten er høy og at ting ser noe uoversiktlig ut at de beste kjøpene gjøres. Overrasker Techstep på den positive siden fremover vil kursen stige bratt. Men så er det "hvis" og inntil videre virker markedet å ikke være særlig overbevist. Tiden vil vise. Jeg er selv fortsatt inne.