Techstep blir en vinner fremover.

Slettet bruker
TECH 16.07.2021 kl 16:22 26270

Bedre drift og ikke minst er det selskap som ønsker å kjøpe hele selskapet. Men vil eierne selge? Bedre å vente med salg av selskapet til de etablerer salgsmettet sitt i Europa.
Woody
17.02.2023 kl 09:59 1169

Aksjen er ikke svært utvannet, det er feil. Siste emisjon var på 1,15 som hovedsakelig er brukt til å betale ned gjeld. Det er ikke utvanning, men innvanning i forhold til kursen som står lavere. 305 mill. aksjer til ca. 1 kr. er ikke mange aksjer. F.eks. NEL som står i 17 har 1,5 milliarder aksjer. Med gjeld minus kontanter kan man si at man nå betaler ca. 360 mill. for "butikken", men sett slike cas/selskaper fort ligge på 700-1,2 mld. i prising når pilene begynner å peke oppover tre kvartal på rad.

At det kan bli ny emisjon kan man ikke utelukke. Det kommer an på driften fremover, men det er her veddemålet ligger. Klarer man med ny strategi og kostnadsbesparelser til å snu dette til positiv kontantstrøm. Det er 60 mill. å gå på og man kan nok låne opp noe i tillegg.
Seriøs
17.02.2023 kl 10:51 1134

Enig og det er på denne kursen du kan gjøre penger men markedet ble ikke overbevist over resultatet i dag. Men som du sier er et stor risiko
jasso
17.02.2023 kl 11:26 1106

Ser at du er negativ til Astrups aksjehandler på kurser rundt 3-4 kr. Det var prisingen av aksjen på det tidspunktet og jeg bare nevner at Steiro (samboeren til Haudemann-Andersen) kjøpte på kurs over kr.4 Haudemann-Andersen brukte også 25mill. i emisjonen. De har nok tro på at dette går veien og en må bare tenke litt langsiktig, så vil nok denne styrke seg kraftig.
The Observer
17.02.2023 kl 12:22 1077

Det er ryddet mye i selskapet og det bør være et grunnlag for lønnsom drift litt frem i tid. Men, alt avhenger av at det tegnes nye kontrakter. For jeg er litt skuffet over at det ikke har blitt meldt nye avtaler på en stund.
Seriøs
17.02.2023 kl 12:40 1068

Nettopp. Det at CEO handlet store poster der og da med all den innsideinformasjonen vil jeg si er rart og kan være tvilende på dømmekraften. Selskapet var bra og på vei til å bli bra men det er nå gruset ned..
jasso
17.02.2023 kl 13:15 1047

Det som kan bidra til aksjekursen er at ansatte viser at de har tro på omstruktureringen ved å kjøpe aksjer. Nye kontrakter bør meldes uansett verdi. Å ikke melde,er ikke positivt.
Seriøs
17.02.2023 kl 13:29 1040

Hadde CEO kjøpt stort antall aksjer i dag så hadde det hatt effekt eller andre ansatte. Børge har vel ikke mer cash ? Spent på om han noen gang vil få igjen sin investering ?
rydning
17.02.2023 kl 14:21 1022

2023 blir et år som vil gi svar på mye av usikkerheten fra aksjonærene tenker jeg. Omstruktureringen har tatt lengre tid enn mange har forventet, men om de når målene sine for 2025, vil det være utrolig bra, og da mener jeg fundamentet er bygd for videre vekst.
rydning
17.02.2023 kl 16:37 982

Jeg registrerer at du gjentatte ganger hiver Børge foran bussen, med henvisning til hans aksjekjøp gjennom flere ganger på atskillig høyere aksjekurs. Det du ikke nevner, er at « dømmekraften» som du henviser til, isåfall ikke var stort bedre hos Haudemann, kona hans, Jens Rugseth, samt flere sentrale personer i Techstep sin ledelse, som også kjøpte på samme kurser.

Dette sier meg at de ihvertfall har et lengre og kanskje annet perspektiv på selskapet enn det du har.
Når dette er sagt, så ja, siden den gang har absolutt Techstep hatt humper på veien, men grep har blitt gjennomført, så tenker jeg de kommer seg gjennom dette.
Seriøs
18.02.2023 kl 17:58 879

De har helt klart lange briller men hvor lange og burde de ikke heller kjøpt her nede enn de stive kursene? Jeg har en teori om at da forrige CEO drev sjappa så var det mer forutsigbart og kursen og butikken var mer stabil. Nå har det vært en giga endring og vi får se hva som kommer ut av den?? Vil tro også fruen til Haudemann angrer også på større kjøp på drøye 4 kr? Vet ikke når og om Tech kommer dit igjen ? Kan være det er lurt å kjøpe på krona som nå og sitte long og p.t er jo "hold" kursmål 1.25 kr som også er en bra kursøkning opp for de som går inn nå.. Er ikke bitter på at jeg tapte en del men heller glad for at jeg kom ut på der jeg kom ut og ikke ble med ned..Pr nå ser jeg ikke den store oppgangen på kort/lang sikt dessverre