HUNTER GROUP

Sandsli invest
HUNT 16.07.2021 kl 18:31 6510

Jeg startet en tråd i fjor som dessverre ble for lang å følge. Tittelen var HUNT en billig aksje. kjøpte meg inn på 3.28 og de sitter jeg fremdeles på noe som har vært vellykket. Selskapet prises nå til NAV som jeg beregner til 3.3. Det kommer snart utbytte på 0.5 da beregner jeg at den snart skal kunne kjøpes for 2.75, hva vi mangler fra Fredly er mer info om planene fremover. De kjøpte tilbake mange aksjer i våres, er det for å ha en ny plattform? Synspunkt er velkommen
Redigert 16.07.2021 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Trigem
16.07.2021 kl 21:22 6314

Solgte meg ut for noen uker tilbake så det er sagt. Dette pga følgende:
Problemet/utfordringen er at Fredly har lovt nye satsningsområder. Vet ikke om det gjelder HUNT eller han selv, han har jo handlet en god del aksjer andre steder nå og for meg så er det ikke betryggende. Hadde han hatt stor tro+innside informasjon så hadde han satset i eget selskap. Ser jo at prisene i VLCC ikke øker nevneverdig(700$/dag), det eneste som øker er nybyggprisene og skal HUNT selge alle båtene ja hva har vi da?

Selskapet handles over NAV, utbytte er som en tilbakeføring av kapital å regne. Vil dessverre tro at kursen vil gå ned over 0,5kr/aksje. det som imidlertid var smart nå er utbytteutbetaling som er fordelaktig i forhold til dollarkursen.

En annen ting som teller positivt er at hvis de nyer satsningsområdene var krypto eller grønt så er det stoppet.

Det er mange som roser Fredly opp i skyene, han tar vare på aksjonærene sine sies det. Jeg tror at han tar vare på pengene sine og er det fordelaktig for han å selge seg ut/terminere så gjør han det for å bruke pengene andre steder.
canarias
16.07.2021 kl 22:15 6251

Vi registrerer Trigem har solgt seg ut og det er helt greit, men jeg er totalt uenig i hans konklusjoner
Jeg postet nettopp ett innlegg på , en fot i bakken , så mine synspunkter kan du lese der Sandsli Invest.
drekkapilsen
17.07.2021 kl 00:13 6120

Har vært med i hunt i flere år nå og nå mandag er 1,5 krone pr aksje av innskutt kapital betalt tilbake. Covid utsatte hunt sin fest en stund men spreaden på vlsfo og hfo øker igjen og det var det bettet var på. H2 får adskillig bedre rater og hunt har tjent penger hele veien. Her får vi pengene tilbake + en del til.
Freecashflow
17.07.2021 kl 09:47 5879

Hunter tankers er/var et bet på høyere båt priser rundt imo 2020.
Covid 19 endret dette 100%. Spørsmålet er vel hva som blir bestemt rundt pengene fra de siste 4 båtene. For det er lite sannsynlig at de ikke blir solgt på et gitt tidspunkt.
Når er ikke lett å forutse. Vi kan håpe på bedre rater så selskapet kan betale ut vanlig utbytte i påvente av båt salg.
Så er det spørsmål om disse pengene blir delt ut til aksjonærene eller beholdt i selskapet for videre investeringer.
Ellers så synes jeg det støntet rundt å kjøpe tilbake 3-4 Mill aksjer var litt merkelig. Hva var poenget?. Fredly har nå gått inn i bulk. Jeg antar det er for å gjøre et lite klipp på kort siktig. Fredly har jo tjent pengene sine på emisjoner og børs introduksjoner. Han er vel like lite driver og langsiktig som Spetalen.
Vi sitter nå her fremover og håper ratene etterhvert tar seg opp. Det vil bestemme det meste av fremtiden til selskapet vil jeg tro
Redigert 17.07.2021 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
Spartan
17.07.2021 kl 11:13 5742

Uenig. Selskapet tjener hele tiden penger, også i et vanskelig marked. Det er også mulig å gå inn på ASK.

Fremtrer aksjonærvennlig med utbytte/tilbakebetaling av kapital. Med utbytte nå er det ca 50% tilbake av initial investering på et års tid. Ikke verst det.
Freecashflow
17.07.2021 kl 11:59 5675

Spartan.
Hunter har nok bransjens laveste break raven.
Har ikke full oversikt over hvilke rater skipene er på nå men noe stort utbytte blir det nok ikke, om noe. Tilbakebetaling av kapitel er greit nok men ikke til kost pris!
bravi
17.07.2021 kl 12:12 5642

Skal man ha tank aksjer en periode fremover er det like greit å kjøpe i NAT (kurs nå $2,71), der er det ingen usikkerhet hva de skal drive med inkl. kvartalsvise utbytter.
ks1977
18.07.2021 kl 10:52 5280

HUNT og NAT i samme setning? :o

HUNT; bransjeledende lav CBE med bransjeledende ung flåte - 100% VLCC ECO scrubber
NAT; bransjeledende høy CBE med (nesten) bransjeledende gammel flåte - 100% non-ECO non-scrubber Suez

Det er ikke umulig at vi ser et scenario hvor HUNT håver inn penger, mens NAT blør kraftig.
HUNT skal heller ikke forbli i tank (på godt og vondt - jeg er redd for at de skal ut for tidlig), mens NAT skal (les; må reinvestere for å bytte ut den urgamle flåten).
HUNT har ingen offisiell utbyttepolicy, men fasit så langt er svært så gavmild.

"Fordelen" NAT har er at den er hypet; straks ratene går i været så vil sikkert CEO opptre hos Kramer igjen og youtube kan fort ta av igjen med pump&drop (vil tro at dette skjer selv om vi skulle oppleve høye VLCC-rater og lave Suez-rater, Kramer eller Mr Nat bryr seg)
ks1977
18.07.2021 kl 10:59 5261

Kan være at det blir utbytte selv med dagens rater, men da ikke av drift nei (selv om CBE i HUNT er svært hyggelig); utdelingen som kom nå "nullet" ut kontantbeholdningen pr Q1, men det var før oppgjøret for Atla - så HUNT har fortsatt en del penger på bok (og de trenger ikke alle disse pengene for å "ri av stormen" med CBEen de har).

Ratemessig så er det kun Frigg som går på TC (husker ikke i farten størrelsen) og resten på spot (såvidt vi vet vel å merke - vil ikke overraske meg om vi får ny informasjon i Q2-rapporten, men forhåpentligvis så kjører de spot nå). Vil tro at HUNT ligger +/- CBE i snitt for damene, så utbytte fra drift ser vi nok ikke noe til før ratene tar seg opp (Q4???).
Sandsli invest
18.07.2021 kl 18:19 5005

FRIGG går på TC. FREYA, DISEN og IDUN er i spot. Hvilken rater de oppnår er nok høyere enn normale rater i spotmarkedet, blir spennende å lese når Q2 rapporten kommer.
Sandsli invest
23.07.2021 kl 10:50 4132

Da var utbyttet komt på konto, kursen er 2.99 det betyr at folk er villig med utbyttet til å kjøpe seg opp
eike
23.07.2021 kl 11:17 4050

Har kjøpt for mine utbyttepenger. Sikkert litt kjapt, men er langsiktig her.
Slettet bruker
23.07.2021 kl 12:00 3962

Forskjell på meglerhusene? Jeg har Nordnet og ikke fått noe enda
Trigem
25.08.2021 kl 12:46 2302

Ser ikke ut som markedet priser inn positive forventninger til rapporteringen i morgen iallefall!
eike
26.08.2021 kl 11:52 1979

Vanskelig marked! En skrev tidligere at Hunt tjener penger i regnvær! Nå er det styrtregn , men Hunt snor seg litt lettere rundt!