REC Silicon Q2 Resultater

manman01
RECSI 22.07.2021 kl 06:58 26238

https://newsweb.oslobors.no/message/538458
Oslo, Norway - July 22, 2021: REC Silicon ASA (REC Silicon) reported second quarter 2021 revenues of USD 35.6 million versus USD 28.0 million in the first quarter of 2021 and EBITDA of USD 7.9 million versus USD 4.0 million in the prior quarter. EBITDA during the second quarter included the forgiveness of USD 8.3 million in loans guaranteed by the US government under the C.A.R.E.S. Act.

The Company reported EBITDA contributed by the semiconductor materials segment of USD 11.5 million for the second quarter compared to USD 10.8 million for the first quarter. Second quarter results included other income of USD 4.5 million related to the forgiveness of a loan provided by the US government under the C.A.R.E.S. Act which has been recognized as grant income. Excluding this item, EBITDA decreased by USD 3.8 million. This decrease can primarily be attributed to lower EBITDA contribution from the semiconductor materials segment due to higher electricity prices, lower production to avoid high electricity prices, higher costs due to the acceleration of planned maintenance, and lower quality product due to an interruption of manufacturing caused by a lightning strike.

Silicon gas sales volumes for the second quarter were 819 MT compared to 781 MT during the prior quarter. Total polysilicon sales volumes for the quarter were 485 MT and polysilicon inventories decreased by 157 MT.

REC Silicon reported a cash balance of USD 123.6 million on June 30, 2021 compared to USD 131.5 million on March 31, 2021.

"The demand for semiconductor polysilicon and silicon gases continued to strengthen over the last quarters and this trend is projected to continue. Overseas shipping limitations have affected the timing for some order fulfillments.

REC Silicon's negotiations with several Silicon Anode companies continue to progress, but agreements have not yet been reached. REC Silicon is exploring opportunities created by President Biden's renewable energy agenda to utilize its proven FBR technology to provide low-cost, low-carbon polysilicon for the solar value chain. A US solar value chain will support the transition to renewable energy, create high-paying manufacturing jobs in the US, and result in the restart of the REC Silicon Moses Lake facility," said Tore Torvund, CEO.

For more information, please see the attached first quarter 2021 report and presentation.

The company will host conference call to present the results at 8:00am CET. Following the presentation, it will be opened for questions from the audience.
The presentation will be in English. To join the videoconference, use the following link.
https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20210722_1/

Audiocast participants need to register to post questions.

For further information, please contact:
James A. May II, Chief Financial Officer
Phone: +1 509 989 1023
Email: james.may@recsilicon.com

Nils O. Kjerstad
IR Contact
Phone: +47 9135 6659
Email: nils.kjerstad@crux.no

About REC Silicon
REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries worldwide. We combine over 30 years of experience and proprietary technology with the needs of our customers, with annual production capacity of more than 20,000 MT of polysilicon from our two US-based manufacturing plants. Listed on the Oslo Stock Exchange (ticker: RECSI), the Company is headquartered in Lysaker, Norway.
Redigert 22.07.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2021 kl 10:55 4062

Igjen, du klarer ikke svare på spørsmålet mitt. Kan du gi deg snart, eller bare komme med det?

Hva er det du mener at CEO skal stå på talerstolen å fortelle oss aksjonærer, utover alt det de allerede sier?

Dette er ikke vanskelig, enten slutt å sutre og kom med usakligheter, eller kom med noen svar :)
spanjolen
22.07.2021 kl 11:06 4042

Synes kvartalet har gått som forventet. Bekreftelse på oppstart som tidligere sagt men litt mere hold denne gangen på at det skjer og muligens tidligere.. pluss i boken på at det kom frem at electronic grade nå er mulig😎😎. Kina anlegg lar vi ligge i pandoras boks. Det kan være en bonus. Hehe. Vekter meg opp på long men ikke noe hast. Fortsatt fin trading aksje i det korte bildet. Forventer store utslag her.
Redigert 22.07.2021 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2021 kl 11:08 4045

Tore er stabil idag. Som det ser ut nu tenker vi ikke investera mer i yulin. En stabil leder
Slettet bruker
22.07.2021 kl 11:13 4019

Electronic grade er sweet! Det betyr at hvis / når det plutselig blir overkapasitet igjen i PV-markedet kan vi selge til semi i stedet. Til heeelt andre priser!
nemi's
22.07.2021 kl 11:19 3971

Kjempelurt. Rart ikke REC har tenkt på det for lenge siden - å restarte ML høres jo lurt ut. Bare å selge Butte som er verdt 250MUSD, og bruke pengene til å oppgradere ML til å produsere EG polysil i stedet.

Rart at ikke kineserne gjør det samme i Yulin.

Til heeelt andre priser!
Slettet bruker
22.07.2021 kl 11:19 4000

Ref. dette i posten din: "Hvem er formand, er det stadigvæk Røkke, han er godt nok tavs, tror ikke det er for aktionærerne han blev formand, men for hans egen del af RECSI."

Selvsagt ble han jo ikke styreformann for å passe på oss småaksjonærer. Han sitter der for å passe på sin relativt store investering og som majoritetseier. Han bryr seg fint lite om papirgevinstene knyttet til kurs. Røkke skal ha utbytte fra Recsi på sikt. Det er derfor han sitter der.
Redigert 22.07.2021 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
questi
22.07.2021 kl 11:23 4007

Og kun 1/2 så påvirket av kommende prissvingninger i elektrisitet sammenlignet med konkurrenter :)
Slettet bruker
22.07.2021 kl 11:23 4014

Jeg tror nok REC går for anodemarkedet i fullskala neste årene. Med den veksten som er i batterisektoren og innenlands verdikjede så blir nok det lønnsomt skal du se.

Dette er fremtiden nemi's. Det ser jo du også som er så oppegående.
JohnnyBGood
22.07.2021 kl 11:27 4083

Q2 gav jo kunstig gode tall pga ettergiving av lån. Og igjen er det eksponering mot et ustabilt energimarked i USA og flaskehalser i transport som skaper krøll. Når klarer selskapet å komme ovenpå når det gjelder slike utenforliggende faktorer? Aldri?

Noen positive saker ble nevnt som gir grunn til optimisme: At FBR-B nå viser at de i tillegg kan produsere EG (electronic grade), at Yulin-fabrikken er «cash positive», at de klarte å «tømme lageret» for «teardrop» til en akseptabel pris, at silansalget viser økende volum framover og at vanskelighetene nevnt over fører til høyere backlog. Dette lover både bedre resultat og interesse for REC Silicon’s teknologi. I tillegg vil forhandlinger under Q4 med stor sannsynlighet resultere i meget høyere polypriser fra Butte i 2022. Disse midlene kommer jo godt med når FBR-A skal ombygges. Og alle nordmenn vet jo at konkurransen om å lever bilbatterier med høyest kapasitet tilspisser seg mer og mer. Det setter kraftig press på bilindustrien som igjen presser batteriprodusentene og dermed også anodeprodusenter. Håper bare REC Silicon ikke «selger seg for billig» i den sammenhengen.
Slettet bruker
22.07.2021 kl 11:28 4093

Jeg tenker tore sticker med patenten til electronic grade hvis han ikke får yulin 49 billig. Ja han etsar fram elektronic grade, fantastiskt smart.

Enkelt at kopiera tenker dere men ikke så trolig. Tore har speciella vätskor og verktoy som kun han og noen få vet
Slettet bruker
22.07.2021 kl 11:30 4069

Butte går bra den. Problemet er at all overskudd fra Butte går til å holde driften til REC og ML ved like. Så snart ML er oppe å går, så vil du få se et helt annet dekningsbidrag fra Butte.

For sammenligningens skyld, så kan du se på det som om du driver transportfirma med to biler, men du får kun lov å benytte en av dem. Samtidig må du betale forsikring, veiavgift, og faste utgifter på begge bilene. Da forsvinner all overskudd fra den bilen som er i bruk, inn i driften for hele selskapet. Men, får du drift på begge bilene, blir det fort penger i kassen:)
questi
22.07.2021 kl 11:36 4009

Dessuten er det smått utrolig at ingen andre i verden har klart å produsere FBR-granuler i den skala som REC gjør
- selv om folk har prøvd i 20 år å etterligne.

Før man kan etse, så må man ha noe å etse.. og ingen andre har det enn REC *hehe* :)
Redigert 22.07.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
spanjolen
22.07.2021 kl 11:37 4010

Nemis, om markedet hadde hatt ditt syn på Rec sin fremtid så burde kursen på Rec ligget på rundt 3-4kr.👍

Bruker man grov skalering og ser på kursutviklingen så ser jeg for meg sidelengs i intervallet 13 - 21kr til man får avklaring på ML..

Alt over 21 tilsier da at man er på vei mot en utbytte maskin…

Under 13:
Usikker fremtid og oppstart av ML helt i det blå…og kursen vil raskt kunne falle ned gjennom 10 og videre med mot 3-4kr
Redigert 22.07.2021 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
nemi's
22.07.2021 kl 12:26 3666

I dag ble dere satt skikkelig på plass av TT! Mens dere har drømt dere bort i anode-tåken, sier TT at REC ikke opplever at noen produsenter av battery materials med silangass som innsatsfaktor, er i nærheten av å ha fremtidige (EV) batteri-kunder som forsvarer investeringer til å prosjektere et produksjonanlegg. Enda mindre kommersialisere anode-produksjon til et volum som gjør at REC kan starte å ansette personal i ML for å produsere silangass i det omfanget omfanget REC trenger.

I stedet fortalte TT dere at REC's fulle fokus er på fremtidig polysil-produksjon i ML. Slik jeg har forklart dere i årevis. I presentasjonen 29/10 forklarer REC omfanget av silangass og FBR som REC må produsere for å forsvare oppstart i ML. Tallet er 7000MT FBR.

Det finnes absolutt ingen wafer-kunder noe sted i verden som vil kjøpe det volumet. Og nettopp derfor er ML stengt. Og nettopp derfor er Røkke musestille. Ingen wafer-fabrikker er under prosjektering noe sted i ROW heller, og enda mindre finansiert.

Violet Power var det store håpet. Helt til VP erklærte for en hel PV-verden at REC er en upålitelig business partner: https://renewablesnow.com/news/rec-loses-violet-power-as-partner-in-building-us-solar-supply-chain-737065/

Nå handler alt om de 7.000MT FBR. Mens årene går.

Som jeg og Bertheussen / Kepler Cheuvreux har diskutert og forklart dere, ja, senest i går: 2023 er egentlig helt i det blå, og alt for optimistisk. Og nettopp derfor er Røkke musestille.

I dag ble dere satt skikkelig på plass av TT. Det er i hvert fall helt sikkert.
Slettet bruker
22.07.2021 kl 12:31 3624

Slik skriver bare noen som har alvorlige problem ..
Makan . « satt på plass « herregud , hvor gammel er du ? 5 år?
Salbei
22.07.2021 kl 12:36 3559

Takk for info:-) Da skal man holde seg langt unna REC ja...Mulig man kjøper seg inn 4-5 kroner lavere om noen måneder:-)
Slettet bruker
22.07.2021 kl 12:40 3707

Dette er jo bare tull og beviselig feil.

I dag sa TT på talerstolen at han er "veldig optimistisk" på å åpne ML i 2023 på kommersielt grunnlag. G14 skal finansiere sin anodefabrikk nå i Q3 som de selv sier. Og som du helt sikkert vet, batterimarkedet flommer over av kapital. Selvfølgelig får de finansiering til å lage en fabrikk som vil sluttselge alle anodene de lager de neste 30 årene. Kapasiteten vil nok måtte utvides, så jeg tipper de bygger en fabrikk som kan skaleres opp kostnadseffektivt.

SilaN har allerede sikret finansiering. De skal nå beslutte hvor de bygger denne. Den nyheten ventes i markedet når som helst. Rec er eneste som kan tilby silangass i de volum de trenger, med mindre de skal bygge silanfabrikk selv da, noe som de selvfølgelig ikke skal.

Du kan jo vurdere ordene til TT selv, men han sa han er veldig optimistisk for kommersielt grunnlag i 2023. Både SilaN og G14 sier de skal ha produksjonsklare fabrikker rundt da. Hva er mest sannsynlig for Rec i 2023 av anodefabrikker eller PV? Jeg tipper anoder. Men det tar jo ikke lang tid å bygge ut ingot og wafer heller til 2023 om det plutselig skulle skje. Biden jobber vettu.

Så igjen, om du absolutt skal dra TT kortet, så må vi i det minste høre på han da. Og nå har jeg mer eller mindre gjengitt det han sa i dag på presentasjonen.

Så ti still med dette vaset ditt.
Marketwatch
22.07.2021 kl 12:45 3763

Du elsker å fremheve at VP erklærte at Rec er en upålitelig forretningspartner. De fleste andre oppegående har vel fått med seg
at uttalelsen kom for å skjule det faktum at VP er det selskapet som ikke har fått til en dritt. Din ensidige negative vinklingen av alt
som gjelder Rec, mens du for et par år siden hausset samme Rec, viser vel med all tydelighet at du mest av alt er en snurt ex aksjonær
i Rec, som er livredd for at Rec aksjen skal ta av uten at du er med.
questi
22.07.2021 kl 12:49 3713

Slik jeg forstår det krever ingotproduksjon mye billig elektrisitet og kjølevann :) Jeg holder en knapp på Norsun :)
Norsun som er RECs medfelle i UltraLowCarbonAlliance prosjekterer 5 DOBLING av kapasitet i samme fabrikk, så det stemmer på en måte det du sier at det ikke er noen 'nye fabrikker' bare et megaprosjekt på eksisterende fabrikk *hehe*

https://ultralowcarbonsolar.org/blog/q-and-a-series-dr-carsten-rohr-from-norsun/

"...NorSun manufactures premium monocrystalline silicon ingots and wafers, with production facilities in Årdal, Norway. NorSun is currently expanding its capacity from 450 MW to around 1 GW, and has plans to expand further to a total of 4-5 GW at the current site within the next few years..."
Redigert 22.07.2021 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2021 kl 13:04 3584

Hehe at dere ikke enda skjønner hva dette nicket Nemi driver med og som han har holdt på med av en eller annen grunn fra 2-3 kr.
Har blokkert han for lengst da han ikke klarer og svare på noe som helst.
Ser at han sendte ut innlegg veldig sent i dag og har sikkert slitet med å finne noe fjas han pleier og være tidlig ute etter et kvartal.
Forundrer meg om han ikke begynte dagen med og si at i dag kommer det en kraftig nedgang og alt går til h..:)))
questi
22.07.2021 kl 13:18 7172

Hvis jeg var et amerikansk selskap som driver med moduler eller installering, tror jeg jeg ville velge wafere fra Europa, selv om de skulle koste litt mer enn det du måtte få tak i av kinesiske. For å eliminere risikoen med Kina-USA drakamp. Tror ikke det er lurt å belage seg på smutthull i tollmurer heller, de blir tettet omsider.

Overfor kunder kan du sikkert også ta litt bedre marginer basert på at du leverer grønnere enn konkurrentene :)
Redigert 22.07.2021 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2021 kl 13:23 7255

Ingen kan nå vi seg unna med spekulasjon og konspirasjonsteorier om ditt og datt:)).

I dag fikk vi BEKREFTET at selskapet er i forhandlinger med flere og at det nå er fremdrift her. TT er veldig positiv til åpning Osv osv.
Er ingen vits å vri på dette mer avtaler vil komme og det kommer når som helst:)))
questi
22.07.2021 kl 13:30 7206

https://www.pv-tech.org/rec-silicon-progressing-towards-2023-moses-lake-restart-as-biden-policy-agenda-adds-weight-to-business-case/

Ikke sikkert at det blir nøyaktig slik som senator Jon Ossoff foreslår.. men det blir noe som får investorer til å ønske å bygge fabrikker i USA :)

"...Torvund continued to point towards recent policy initiatives in the US that have been announced and progressed under President Biden, including both an extension of the investment tax credit (ITC) to help stimulate solar installations, and a prospective manufacturing tax credit proposed by Democrat senator Jon Ossoff last month.

That tax credit, proposed to be enshrined within the Solar Energy Manufacturing for America Act, would provide tax credits for each unit of material or component produced at facilities in the US. Under Ossoff’s proposals solar-grade polysilicon would receive a tax credit of US$3 per kilogramme, with further credits available for wafers, cells and modules produced inside the US. Those incentives would be available until the end of 2028 before being gradually phased out until 1 January 2031.

Torvund said the initiatives “make sense” given the US’ ambitions to decarbonise its economy, however it is expected that the Ossoff proposals will not proceed in their current guise, and are more likely to be watered down to become a more straightforward tax credit available on investments made in facilities, rather than reimbursements on a per-unit basis...

Polysil fra USA ville kunne eksempelvis få 3 USD per kg i skattelette, med YTTERLIGERE skatteletter for det som det er mangel på, feks wafer og celler :)
Redigert 22.07.2021 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2021 kl 14:01 6975

Oj og rec har vel cash cost 6 dollar når det går som best

Å andra sida har vel rec et berg av framforbart underskudd sen innan så trenger de 3 dollar?
Slettet bruker
22.07.2021 kl 14:48 7135

Har nok skjønt hva vedkommende driver med. Jeg klarer bare ikke la være å svare når jeg ser sånne logiske brister 😂

Rec har masse spennende for seg om dagen. Det Nemi’s påstod i det innlegget strider jo rett imot det TT og styret kommuniserte ut til markedet tidlig i dag.

ML skal opp å gå. Det er jeg sikker på. Hva slags avtaler de nå lander vedrørende silanleveranse er jeg spent på. Det vil uansett bli til en pris som sikrer lønnsom drift.

Det kan dog drøye litt, for jeg tror de pga det faktum med at ML er stengt har strenge krav. Kan jo se ut som de må lande mer enn en kunde her. Nå kan det også tenkes at de åpner med en drift som ikke er veldig lønnsom til å begynne med, men raskt blir det. Skal vel mye til for at G14 alene drar nok kapasitet første året.

Mange anodeselskaper, men med tilgjengelig info er det vel nesten bare SilaN som pdd er interessant.

Jeg tror USA vil sikre seg noe Ingot/wafer kapasitet også fremover. Norsun og Norwegian Crystals ser veldig spennende ut, men de har sikkert gode muligheter hos Elkem pdd.
Redigert 22.07.2021 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
solfylt
22.07.2021 kl 14:56 7047

Det varte ikke så lenge! De har faktisk endret overskriften nå til «REC Silicon tapte i forrige kvartal». Hva skjer? Amatører?
Slettet bruker
22.07.2021 kl 15:04 6964

Sommer vikar skrev først stakkars og det ble ikke godt likt i Fa derfor endring hahahaha
Slettet bruker
22.07.2021 kl 15:05 6948

Sommervikarer på jobb kanskje. Rec gikk jo ikke i pluss akkurat så skjønte aldri overskriften til å begynne med, spesielt mtp at det er FA.no vi snakker om.

Rec er en tapsbedrift pdd. De har vært det en stund. Helt avhengig av å komme igang med ML. Det gjør de nok. Flere avtaler og ordninger vil komme nå og ila 2022 før det braker løs en gang i 2023/2024. Langsiktig investering dette. Frem mot 2030 kan det bli mye vekst!
Nsxnsx
22.07.2021 kl 15:18 6840

Latterlig.....FA har absolutt ingen troverdighet igjen :) Men det som er rart, de ser det ikke selv.... og med endringen dro de den ned 0.6 kroner. Snakk om å løpe andres ærend :)
Redigert 22.07.2021 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Null
22.07.2021 kl 15:19 6830

Nå fant jeg ikke noe oM rec elngre på FA men de holder nå på med sitt
Slettet bruker
22.07.2021 kl 15:54 6628

USA er igång! Nå blir det rally
Stonks_
22.07.2021 kl 15:57 6598

On noen har lyst så kan de altids raportere FA til dette forbundet https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/. en av de etesike reglene som aviser skal følge er Integritet og troverdighet
Redigert 22.07.2021 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2021 kl 15:59 6565

Då ringer jeg heller Hegnar direkt som jeg plejer, han er meget sympatisk og tåler kritik
Stonks_
22.07.2021 kl 16:04 6504

fyr på
Sa2ri
22.07.2021 kl 16:31 6330

PAS og ARC er begge ute med oppdateringer nå i ettermiddag.

PAS:
"Long-term thesis reiterated
The outlook for REC Silicon remains firm following the Q2’21 report. With the company working on developing a non-Chinese PV value chain and exploring battery opportunities, we expect a reopening of Moses Lake in 2023. We restate our mid-to-long-term estimates and reiterate Buy and our NOK 25 TP."

ARC:
"Uneventful quarter before an exciting H2 Target 28,00
 Strong reported numbers, but underlying largely in line
 Butte Q2 EBITDA adjusted for grant at USD 7.0 vs. USD 10.8m in Q1
 Limited new outlook comments – no new commercial agreements yet
 Overall a neutral report"

Fra FA:
"REC og NEL trakk opp på vinglete børs
Oslo Børs endte opp 0,05 prosent til 1.132,45 poeng torsdag, etter vinglete avslutning på handelsdagen. REC og NEL var blant tungvekterne som trakk opp."

"Kjell Inge Røkke-dominerte REC Silicon endte opp 4,9 prosent til 16,58 kroner. Selskapet kom med andrekvartalsrapport torsdag, som viste økte inntekter og lavere underskudd."

https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2021/07/22/7709315/rec-og-nel-trakk-opp-pa-vinglete-bors
Redigert 22.07.2021 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Null
22.07.2021 kl 17:01 6092

Oppsumeringen av Q2 og dagen i dag er vel at dette var som forventet med tanke på resultat.
Ønsket mitt er vel nå at kursen nå stabliliserer seg på dette nivået, kanskje med en liten oppgang utover høsten, mot 20 kr, men at de store svinginngene på +/- 20% uteblir....
Det vil gi oss en enklere hverdag og en mer forutsigbar hverdag, som gir bedre vilkår for oppgang.....

Og så er jeg glad for at NEMIS er tilbake, da kan det bare gå en vei...... oppover

Slettet bruker
22.07.2021 kl 17:22 5940

Ja, du sier noe.

Som vanlig hadde Nemi’s ingen gode svar på alle innleggene 😂
MorganKane
22.07.2021 kl 18:10 5643

Ja,

Litt kjedelig resultat. Butte gikk dårligere enn hva jeg forventet, men de presenterer årsaken til dette godt. En rask oppsummering av disse gir en engangskostad på 5,3 mill usd. Hvis man legger til dette (og trekker fra lånet) så blir ebidta i overkant av 12 mill usd. Det er innenfor. Markedet er med andre ord sterkt.

Ellers som Gråbein er inne på. Superbra at kvaliteten fra Yulin er topp. Overrasket at de snart er oppe i full produksjon. Jeg tror også de havner med å øke investeringen her gitt at de får en fair pris. Uansett så tar de med seg mye lærdom herifra som er gull for gjenåpning av ML. Og i mine øyne, med det ekstremt store politiske viljen både i USA og Europa til å ikke la Kina få monopol på hele verdikjeden, så er en åpning av ML en no brainer. Og sannsynligvis utbygging av flere fbr fabrikker på litt sikt. Teknologien er overlegen.

At rammen rundt "offtake" avtalene er klare er også positivt. Det er med andre ord klar progresjon. SK er heller ingen trussel mot ML. Det kan imidlertid være en trussel bygging av nye rec Silan gass fabrikker i Asia. Men den problemstillingen kan vi diskutere når REC kursen passerer 200😊
Slettet bruker
22.07.2021 kl 18:19 5565

Yulin i snart full produksjon - RECsi har jo faktisk 15% av dette og med nåværende polypriser i Kina betyr jo det faktisk litt også
Slettet bruker
22.07.2021 kl 18:25 5519

Ja absolutt. Er det noen form for avtale om at overskudd blir utbytte for Rec her?
Slettet bruker
22.07.2021 kl 19:49 5125

Dette forklarte Meyers. Ingen konsolidering i resultatregnskapet, men føres i balansen.... forøvrig nedskrevet til null. Yulin er et skjult asset som ser ut til å kunne bli veldig verdifull, også med kun 15% til oss. Men dersom Yulin begynner å generere store og regelmessige overskudd bør det bli et tema hvordan REC og dets aksjonærer skal belønnes.
Slettet bruker
22.07.2021 kl 20:13 4997

Kjøper rec seg opp til 49% blir det enda mer morro:))

Slettet bruker
22.07.2021 kl 20:40 4809

Lynnedslag førte til komplikasjoner i produksjonen og nedgradert kvalitet på polysilicon!
Bekymringsfullt dersom et utendørs industrianlegg ikke er engineered til å lede bort lyn! Slike hendelser er like uønsket som de er lette å eliminere! Ikke bra hvis ikke REC har kontrollen på slikt. Stusser også på at REC kjøper strøm i spot markedet, og ikke inngår langsiktige kontrakter som gir større forutsigbarhet.
Slettet bruker
22.07.2021 kl 20:52 4719

Lynet slo nok ikke ned i fabrikken🙂 Men når lynet slår ned så kan man få en strømdipp eller miste strømmen helt. Det er helt normalt også i Norge.
Sa2ri
22.07.2021 kl 21:04 4596

Dere har ikke skjønt hvordan Kina fungerer og hvor «lett» det er å hente ut penger derfra. Dette er det redegjort for på noen gamle tråder. Kanskje en ide å sjekke dette før man begynner å spekulere i fremtidige utbytter o.l. for det er ikke gitt at RECSI kan hente ut sin del av overskuddet i overskuelig fremtid.
Slettet bruker
22.07.2021 kl 21:34 4391

Det tror jeg på. Kina er noe dritt, det har jeg alltid sagt. Aldri kjøp noe kinesiske aksjer heller. Best å holde seg unna 👍
Slettet bruker
22.07.2021 kl 21:37 4348

En kompis av meg har jobbet nettopp med lynavleding. I følge ham er du aldri sikret mot lyn. Mange faktorer som påvirker.
Slettet bruker
22.07.2021 kl 22:44 3934

Så hva er ditt råd når man har investert i Kina? Tror du dette ikke var et tema før man gikk in et JV? Mener du man har donert know how og 150 Mn $ uten å sikre seg?
Redigert 22.07.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
22.07.2021 kl 22:55 3827

Tror du skal lese noen av de gamle trådene som omhandler akkurat dette. Det å hente ut cash/kapital/utbytte fra Kina er ikke helt "rett frem". Hvorvidt selskapet har "gardert seg" på en eller annen måte er det kun de og avtalepartner som vet, men det kjedelige i hele denne prosessen (når det gjelder overføringer ut av Kina) er at kinesiske myndigheter har "litt" de skal si i en slik prosess.