SHELF Drilling _ NYTT Kursmål = 40 kroner
SHELF er verdsatt til vel 600 millioner kroner
Med sine 30 rigger vet alle at det er helt feil kurs
EN rigg er mye mer verdt enn børskursen
Det er i ferd med å bli et godt marked for boring igjen
NB: Legger inn NYTT kursmål på 40 kroner innen 2023, som ikke er veldig lenge til :-)
KJØP !
40 kroner
Med sine 30 rigger vet alle at det er helt feil kurs
EN rigg er mye mer verdt enn børskursen
Det er i ferd med å bli et godt marked for boring igjen
NB: Legger inn NYTT kursmål på 40 kroner innen 2023, som ikke er veldig lenge til :-)
KJØP !
40 kroner
Redigert 27.05.2022 kl 09:22
Du må logge inn for å svare
Mikkol
10.03.2022 kl 08:57
5128
Voldsomt fall i wti-oljen i natt. Prisen på den er nå under 90$. Mens brent er noe opp etter fallet igår. Skiller nå over 20$ fatet på wti og brent. Kan se ut som markedet har fått litt grønske på hjernen igjen....
Jo, men er vel 5-6 rigger som går av kontrakt i første halvår 2022, det er jo der de må inn på nye langtidskontrakter på høyere rater.
Rett over på nye kontrakter i samme geografiske område er nøkkelen.
Se på fleet status, slik tolker jeg det.
Men det er jo akkurat den muligheten som kommer nå, total oppetid og økende utilization på Shelf rigger, og økende rater er veien videre.
Kan vi få flere forlengelser andre steder en Saudi, viktig å slippe å flytte rigger geografisk.
Men dette puslespillet med de fundamentale driverne kan Shelf best, jeg liker jo SA best, og det gode Potensiale i Nigeria osv
Rett over på nye kontrakter i samme geografiske område er nøkkelen.
Se på fleet status, slik tolker jeg det.
Men det er jo akkurat den muligheten som kommer nå, total oppetid og økende utilization på Shelf rigger, og økende rater er veien videre.
Kan vi få flere forlengelser andre steder en Saudi, viktig å slippe å flytte rigger geografisk.
Men dette puslespillet med de fundamentale driverne kan Shelf best, jeg liker jo SA best, og det gode Potensiale i Nigeria osv
Redigert 10.03.2022 kl 08:59
Odium
10.03.2022 kl 08:37
5116
Shlf har vel bare to ledige rigger per dags dato og begge er i forhandlinger om kontrakt. RussianOil sier saudi vil betale mer til riggene allerede på kontrakt hos dem pga oljeprisen, men ellers så er det vel bare 8 rigger som har kontrakter med betaling som følger oljeprisen?
Så slik jeg ser det så er shlf allerede fullbooket
Så slik jeg ser det så er shlf allerede fullbooket
Absolutely, Shelf kurs bør flytte på seg snart.
citius
10.03.2022 kl 07:59
5016
Fra Finansavisen i dag
Saudi Aramco driver å støvsuger markedet for Jack Ups
SHELF har allerede svært gode relasjoner og en del kontrakter der
Bør absolutt gi en ny giv!!
Saudi har lovet USA mer olje, bort med Russisk olje
Opp med Shelf :-))
citius
09.03.2022 kl 16:51
4819
Dette har jeg sett før, mange ganger :-))
Ganske bra økning i volumet
Aksjen blir "kjørt" opp og ned (svimmel??)
DA er det aktører som vil ha tak i aksjer som styrer på
Her må de opp i pris dersom de vil ha volum
De 15 kronene kommer :-))
danmark1
09.03.2022 kl 13:22
5004
Den er dog i plus, til forskel fra mange andre. Olieprisen bestemmer lige nu.
Tiden vil vise, men jeg har 60k til snitt 8.21, dette hadde klaffet bra med økning i Shelf
Jeg som har et beskjedent ståsted i forhold til deg, tar meg dette videre.
Vergil
09.03.2022 kl 12:54
4803
Slettet brukerskrev Hvor sikker er du på at skuta er solgt Vergil?
Vet ikke mer enn det som blir sagt på DVD-tråden… Et salg med pris slik det blir skissert der er egentlig ikke det jeg primært håpet på, nå som fx Valaris reaktiverer fire drillskip og jeg vil tro et nytt kommer på 8-10 mrd og et par, tre år med venting. MEN jeg tror ting er i prosess og det virker som informanten har greie på hva han snakker om.
RussianOil
09.03.2022 kl 12:53
4789
Liker strategien din, d å være likvid er aldri dumt.
3 gode bets etter min mening.
Hvis du er usikker hvordan du skal posisjonere deg videre i Shelf, ville jeg ha kjørt en cost average.
F eks kjøp i 3 puljer.
Kjøper du første pulje og den stikker så har du i d minste fått økt.
Responder SHLF motsatt og går ned, har du 2 puljer til å gå på.
Jeg kjøper aldri noe som nylig har tatt et voldsomt leg opp. Uavhengig hvor godt jeg liker aksjen eller instrumentet. Dessverre er d mange som gjør dette grunnet FOMO, og i realiteten chaser man price. Retail i et nøtteskall. Vent på korreksjon deretter styrke via at den bunner ut for så at momentum kommer tilbake til oppsiden. Mye av grunnen hvor jeg startet å akkumulere igjen på 7kr. Dette er hvor Shelf er nå.
3 gode bets etter min mening.
Hvis du er usikker hvordan du skal posisjonere deg videre i Shelf, ville jeg ha kjørt en cost average.
F eks kjøp i 3 puljer.
Kjøper du første pulje og den stikker så har du i d minste fått økt.
Responder SHLF motsatt og går ned, har du 2 puljer til å gå på.
Jeg kjøper aldri noe som nylig har tatt et voldsomt leg opp. Uavhengig hvor godt jeg liker aksjen eller instrumentet. Dessverre er d mange som gjør dette grunnet FOMO, og i realiteten chaser man price. Retail i et nøtteskall. Vent på korreksjon deretter styrke via at den bunner ut for så at momentum kommer tilbake til oppsiden. Mye av grunnen hvor jeg startet å akkumulere igjen på 7kr. Dette er hvor Shelf er nå.
Hvor sikker er du på at skuta er solgt Vergil?
RussianOil skrev Tolket d som et spørsmål. Hvor per nå har du likvide midler?
Shelf- borr-dvd, nei var ikke ment som noe jeg trengte svar på.
Mere en kommentar i begeistring, men takk for at du ville komme med innspill.
Men hvor mye skal man gå inn med, jeg har mere å gå på, men liker å sitte på litt cash og, men fundamentalt så er jo dette sinnsykt.
Mere en kommentar i begeistring, men takk for at du ville komme med innspill.
Men hvor mye skal man gå inn med, jeg har mere å gå på, men liker å sitte på litt cash og, men fundamentalt så er jo dette sinnsykt.
RussianOil
09.03.2022 kl 12:22
4738
RussianOil skrev Tolket d som et spørsmål. Hvor per nå har du likvide midler?
Generelt sett liker jeg ikke å fortelle folk hva en burde gjøre med sine midler og ikke.
Men jeg kan fortelle hva jeg ville gjort.
Alt i alt ville jeg ha prioritert oljeservice, så har du midler utenfor dette ville jeg prioritert disse midlene først - kontra ta fra andre assets innenfor samme gren.
Men jeg kan fortelle hva jeg ville gjort.
Alt i alt ville jeg ha prioritert oljeservice, så har du midler utenfor dette ville jeg prioritert disse midlene først - kontra ta fra andre assets innenfor samme gren.
Redigert 09.03.2022 kl 12:23
Sima
09.03.2022 kl 12:11
4758
Slettet brukerskrev Vi tenker likt min gode Vergil
Samme her. Mine 70K i DVD skal inn, det er planen så langt.
danmark1
09.03.2022 kl 11:40
4793
Slettet brukerskrev Shelf nevnes👍
Ok, tak. Det kan være det første tegn på mere opmærksomhed.
Shelf nevnes👍
Vi tenker likt min gode Vergil
danmark1
09.03.2022 kl 11:15
4708
Det er ret bemærkelsesværdigt, at Shelf ikke nævnes her. Det vil jo smitte af på hele området, hvor Shelf har rigge.
Vergil
09.03.2022 kl 11:14
4636
Hvis ting går som det ser ut til i DVD, kan det hende vi rekker å frigjøre der før SHELF stikker...
danmark1
09.03.2022 kl 11:12
4575
De er på præcis de rigtige områder i forhold til udbygning af olieproduktion. At den ligger under 20-30 kr er efter min mening et mysterium, set i forhold til f.eks. Borr.
Hvor skal jeg frigjøre cash til å øke min posisjon som pr idag er på 130 tusen aksjer.
Når disse kontraktene offentliggjøres jaja, skal man handle så er timingen kanskje bra nå.
Dette var nydelig info, ikke feil for Borr heller.
Når disse kontraktene offentliggjøres jaja, skal man handle så er timingen kanskje bra nå.
Dette var nydelig info, ikke feil for Borr heller.
RussianOil
09.03.2022 kl 11:00
4525
Vil også nevne at Saudi vil provide premium til Shelf’s eksisterende lengre kontrakter når dette tar affære.
For de som lurte på dette for litt siden.
No worries.
For de som lurte på dette for litt siden.
No worries.
RussianOil
09.03.2022 kl 10:54
4540
Som Mullen viste til; 84% utilization JU.
Meget bra.
Fra dette punkt og utover vil rigg selskaper tilegne seg forhandlingsmakt, samtidig som oljeprisen girer opp et hakk.
Timingen er eksepsjonell.:-)
Meget bra.
Fra dette punkt og utover vil rigg selskaper tilegne seg forhandlingsmakt, samtidig som oljeprisen girer opp et hakk.
Timingen er eksepsjonell.:-)
Redigert 09.03.2022 kl 10:56
Saudi aramco ja, gode rater og gode relasjoner i kjerneområdet til Shelf.
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/03/09/7832954/spar-kontraktsskred-og-festrater?internal_source=sistenytt
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/03/09/7832954/spar-kontraktsskred-og-festrater?internal_source=sistenytt
shipnrig
08.03.2022 kl 21:39
4921
Jada, denne kommer før eller siden. Har man midler så kjøper man, hvis ikke får vi bare vente. Ikke noe å stresse med.
Thailand, Saudi, India ,congo , Nigeria, Angola en rigg i Italia er vel status på det.
Redigert 08.03.2022 kl 19:45
Odium
08.03.2022 kl 17:48
5145
Kan det være fordi shlf delevis opererer i områder som kan få problemer pga konflikten?
noprofit
08.03.2022 kl 16:32
5259
En ting er at den ikke er direkte linket til oljeprisen, men det får jo være grenser, en viss korrelasjon er det jo, jo høyere oljepris desto strammere vil markedet bli, det er jo bare å se på alle andre oljeservice selskap som flyr om dagen.
At den swkal gå ned 3% er jo utrolig!
At den swkal gå ned 3% er jo utrolig!
Eri_invest
08.03.2022 kl 16:11
5202
Har sagt det tidligere og sier det igjen, SHLF må være så lett å manipulere! Utrolig at den sitter fast der den er når alle i olje sektoren stormer fremover!
Mikkol
08.03.2022 kl 16:04
5208
Morsommere å se på oljeprisens bevegelser enn shelf om dagen... Lurer på hvor EU skal hente energien sin fra i og meg at de skal kutte 2/3 av russisk gass i år.
Er det Russere som sikrer gevinst?;) For skjønner ikke hvem andre som selger shelf her nede....
Er det Russere som sikrer gevinst?;) For skjønner ikke hvem andre som selger shelf her nede....
citius
08.03.2022 kl 14:15
5342
RIGG går heftig rundt-om-kring
https://www.dn.no/marked/transocean/frederik-w-mohn/rigg/bergenssarving-fredrik-w-mohn-med-opptur-i-usa-tjente-over-en-halv-mrd-pa-en-borsdag/2-1-1180832
Også BORR er på farten
SHELF lagger bak med det kommer
citius
08.03.2022 kl 14:10
3446
Med 28 rigger i arbeid og 2 under forhandling inn på jobb,
er det både en vits og et under at selskapet prises så eventyrlig lavt på børsen
Når går det opp for investors at verden HYLER etter energi, og svært mye olje/gass i disse dager???
En grov feil mange politikere har gjort, er å erklære "det grønne skiftet" som innført
UTEN å ha erstatninger på plass
Energikrisen skriker mot oss
Det løsner vel :-)))
Drill baby, DRILL !!!!
citius
08.03.2022 kl 14:06
3455
Slettet brukerskrev Er det DnB som arrangerer, har du evt link?
DNB kjører Energy konferanse i stor stil ja
Er det DnB som arrangerer, har du evt link?
citius
08.03.2022 kl 12:22
3640
Har fått med meg at de skal på poddiet ca 14:00,
bør gi et godt grunnlag for å runde 10-kroningen :-))
Fevang
08.03.2022 kl 11:08
3734
Ser ut som om vi får være fornøyd om den holder seg over kr 8,00. Denne ble tregere enn jeg hadde regnet.
citius
08.03.2022 kl 11:03
3716
Trodde ikke jeg skulle få billige aksjer lengre i denne :-)
Men det gikk
danmark1
08.03.2022 kl 10:01
3811
Borr har lagt godt fra land i dag. Shelf bør stige noget mere i dag, efter faldet i går.
citius
08.03.2022 kl 08:13
3725
Satser på at de viser seg fra sin beste side på DNBs Energi-konferanse i dag :-))
Life viddy
07.03.2022 kl 23:30
3913
Shlf fikk jo en ny kontrakt den 1 mars også å rart att markedet ikke reagerer på det.
Sånn som jeg har sett tidligere når kursen går opp så har det ofte vært etter att Borr har gådd først så håper att den reagerer snart nå.
Uansett så må det jo bli et veldig bra 1 kvartal som presenteres i Mai med mer jobb og høy oljepris hele kvartallet.
Sånn som jeg har sett tidligere når kursen går opp så har det ofte vært etter att Borr har gådd først så håper att den reagerer snart nå.
Uansett så må det jo bli et veldig bra 1 kvartal som presenteres i Mai med mer jobb og høy oljepris hele kvartallet.
Mikkol
07.03.2022 kl 23:09
3936
Takk for lærerike innlegg igjen RussianOil! Godt å ha en som deg med på laget!
Nå snakkes det om å komme med sanksjoner mot Russland opp i mot energisektoren! Det diskuteres om hvordan markedet skal erstatte den russiske oljen fra andre steder. Men hvor skal dette være fra? OPEC+ har slitt i snart et halvt år med å oppfylle kvotene på produksjon. Det er da nødt til å skyte prisene til himmels? Russland står vell for om lag 6mil fat daglig pr.dags dato. Fjerner vi dette vi det påvirke prisene noe, men skal gassen også strupes vil prisene virkelig få fart på seg. Noen som har noen andre tanker rundt dette? Greit at olja snuser på 150$, men usikker på hvor høyt verden er villig til å la den gå, om man i det heletatt har noe valg da vel å merke...
Her stiller det seg også et annet spørsmål. Hvordan vil Putin svare på slike sanksjoner? Han har tidligere uttalt at Vestens sanksjoner er som en "krigserklæring". Hvis man også struper olje og gassen, hva er hans neste steg? Vanskelig å si hva som er rett og galt. Men jeg tror verden vil få seg en kraftig overraskelse dersom sanksjonen blir et faktum. Vi får vare ikke håpe at Bill Ackman har rett;)
https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2022/03/07/7832101/forutsa-coronapandemien-tredje-verdenskrig-har-mest-sannsynlig-allerede-startet
Nå snakkes det om å komme med sanksjoner mot Russland opp i mot energisektoren! Det diskuteres om hvordan markedet skal erstatte den russiske oljen fra andre steder. Men hvor skal dette være fra? OPEC+ har slitt i snart et halvt år med å oppfylle kvotene på produksjon. Det er da nødt til å skyte prisene til himmels? Russland står vell for om lag 6mil fat daglig pr.dags dato. Fjerner vi dette vi det påvirke prisene noe, men skal gassen også strupes vil prisene virkelig få fart på seg. Noen som har noen andre tanker rundt dette? Greit at olja snuser på 150$, men usikker på hvor høyt verden er villig til å la den gå, om man i det heletatt har noe valg da vel å merke...
Her stiller det seg også et annet spørsmål. Hvordan vil Putin svare på slike sanksjoner? Han har tidligere uttalt at Vestens sanksjoner er som en "krigserklæring". Hvis man også struper olje og gassen, hva er hans neste steg? Vanskelig å si hva som er rett og galt. Men jeg tror verden vil få seg en kraftig overraskelse dersom sanksjonen blir et faktum. Vi får vare ikke håpe at Bill Ackman har rett;)
https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2022/03/07/7832101/forutsa-coronapandemien-tredje-verdenskrig-har-mest-sannsynlig-allerede-startet
Redigert 07.03.2022 kl 23:25
RussianOil
07.03.2022 kl 22:12
4084
Registrerer mye av d samme. Nå er d ikke ofte jeg kommer med spesifikke targets da dette er høyest relatert til probabilities, men no problem.
Vi har en trend etablert fra peak oct og peak jan som også Cold viser til. Taket her viser meg 13-14kr i Mars.
Men - d som jeg ser på som viktigst, er at vi har brutt Shelf's 3 årige downtrend. Price projection på dette bruddet er helt vanvittig. Jeg opererer ikke med price projections i form av patterns og brudd, men vi snakker gamle ATH nivåer. 60kr+. Merk at dette er en lang trend på 3 år, der price projection fulfillment vil ta noen år. (Men igjen, jeg opererer ikke med price projections i form av patterns) Her og - superbull. Huff. Retest er completed og nå vil jeg se en higher high over 10,12kr. Her er Shelf i sin første lange up-trend - ever.
Som kan indikerer at bryter vi denne mindre trenden vi har etablert, på 13-14 kr - må vi gå tilbake til movet i 2020/21, der taket ligger overkant av 30kr. Dog tror jeg neppe dette er relevant m d første. Vi vil også møte på noen gamle horisontale resistance levels hvis dette slår inn. Gulvet fra bottom 1,6kr - der også dette taket stammer fra, er fortsatt relevant den dag idag som også indikerer taket kan være i spill - bryter vi denne lille trenden vi er i nå. Ser man på chartet fra 1,6kr bottom har vi konstant etablert higher highs og higher lows. Pretty Pretty.
Kjører vi en fibonacci, indikerer neste leg opp overkant av 14kr, som går hånd i hånd med trenden vi har etablert.
Vi har en trend etablert fra peak oct og peak jan som også Cold viser til. Taket her viser meg 13-14kr i Mars.
Men - d som jeg ser på som viktigst, er at vi har brutt Shelf's 3 årige downtrend. Price projection på dette bruddet er helt vanvittig. Jeg opererer ikke med price projections i form av patterns og brudd, men vi snakker gamle ATH nivåer. 60kr+. Merk at dette er en lang trend på 3 år, der price projection fulfillment vil ta noen år. (Men igjen, jeg opererer ikke med price projections i form av patterns) Her og - superbull. Huff. Retest er completed og nå vil jeg se en higher high over 10,12kr. Her er Shelf i sin første lange up-trend - ever.
Som kan indikerer at bryter vi denne mindre trenden vi har etablert, på 13-14 kr - må vi gå tilbake til movet i 2020/21, der taket ligger overkant av 30kr. Dog tror jeg neppe dette er relevant m d første. Vi vil også møte på noen gamle horisontale resistance levels hvis dette slår inn. Gulvet fra bottom 1,6kr - der også dette taket stammer fra, er fortsatt relevant den dag idag som også indikerer taket kan være i spill - bryter vi denne lille trenden vi er i nå. Ser man på chartet fra 1,6kr bottom har vi konstant etablert higher highs og higher lows. Pretty Pretty.
Kjører vi en fibonacci, indikerer neste leg opp overkant av 14kr, som går hånd i hånd med trenden vi har etablert.