7 Oil Stocks to Buy Now That the OPEC+ Deal Is Done

PimJo
BORR 31.07.2021 kl 01:55 5293

Borr Drilling (BORR)
miniature oil barrel and oil well figures on top of stack of money
Source: Shutterstock
I’d like to close out by discussing an oil sector penny stock that’s appealing at current levels. BORR stock could be a multibagger — if oil continues to trend higher.

Borr Drilling is an offshore drilling contractor with a modern rig fleet. BORR stock has been an underperformer, declining by 3.2% this year. One reason for the stock decline has been equity dilution. However, it seems that the worst is over in terms of downside for BORR stock.

Currently, Borr Drilling has 13 active rigs with another 10 available for contracts. Additionally, the company has 5 rigs under construction. If the idle rigs are contracted, it will significantly boost the company’s revenue and EBITDA.

It’s also worth noting that as oil price trends higher, the company has witnessed traction in contracting activity. For the current year, the company has been awarded with $458 million in new contracts. Importantly, the average day-rate for new contracts is over $85,000. As day-rate trends higher, the company is positioned for healthy cash flows in the coming quarters.

From a financial perspective, the company ended Q1 2021 with a cash position of $49 million. Recently, the company also announced an at-the-market offering of $40 million. Therefore, there is ample liquidity buffer for the next few quarters.

On the date of publication, Faisal Humayun did not have (either directly or indirectly) any positions in any of the securities mentioned in this article. The opinions expressed in this article are those of the writer, subject to the InvestorPlace.com Publishing Guidelines.

Faisal Humayun is a senior research analyst with 12 years of industry experience in the field of credit research, equity research and financial modelling. Faisal has authored over 1,500 stock specific articles with focus on the technology, energy and commodities sector.

https://investorplace.com/2021/07/7-oil-stocks-to-buy-now-that-the-opec-deal-is-done/
PimJo
31.07.2021 kl 01:56 5285

Tipper det ikke er så mange andre riggselskaper som klarte dette i Q1:
"For the current year, the company has been awarded with $458 million in new contracts"
Jguiden
31.07.2021 kl 07:30 5194

Svært stor oppside i borr. Men denne aksjen er ikke for de med svakt hjerte :)
Highflow
01.08.2021 kl 16:27 4826

Fulgt lenge med på Borr og vurderer inngang, hva kan tenkes om aksjekursen om noen mnd'r frem? Er det bare rett opp og rett ned aksje ?:)
Slettet bruker
01.08.2021 kl 21:41 4629

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Jeg så denne er på Yahoo Finance under Borr yahoo finance,en anbefaling som vil bli lagt merke til.
Jeg likte best utaleesen fra Faisal Humayun om at BORR STOCK COULD BE A MULTIBAGGER
Nå tenker jeg at Amerikanerene våkner opp å får øynene opp for Borr.
Denne kom etter at Usa var stengr fredag kveld.
The only way is up.
Redigert 01.08.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2021 kl 10:04 4333

Borr sluttet på kr 6.51 på fredag,og i Norge så har den vært lavest 6.62,noe som er bra det er omsatt over 441000 aksjer den første timen,og de med dårligst nerver har vel solgt seg ut nå.
danmark1
02.08.2021 kl 10:11 4317

Og shorten har travlt.
DOJ
02.08.2021 kl 10:37 4239

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Flere triggere her utover høsten:

- Endelig signering av avtalen med Pemex som ble meldt i midten av juni. Frigjør MUSD 28 i cash. Denne meldingen bør komme når som helst.
- Kontraktstildelinger bør komme som perler på en snort utover høsten. Siste kontrakt viser at ratenivåene skal snuse på 100k/dag.
- Oljepris

Mistenker også at større M&A eller multiyear rig deals er i emning. Trøim, Kibsgaard og resten av gjengen hadde ikke kjøpt aksjer med mindre de var ekstremt komfortable.

Etter hvert som triggerne materialiserer seg kan Borr fint få flere uker på rad med 20-30 % oppgang hver uke. Det er mye short og gearingen i caset er høy!

20-25 kroner før jul skal gå fint:)

Oljeprisen er en annen joker. Det er noe riv ruskende galt i energimarkedene. Strømprisen ligger og slår på 80 øre kwh i juli i Norge. Det er helt uhørt, men Europa skriker etter gass. Prisene på gass i Japan er også skyhøye. Lagersituasjonen i USA viser store råoljetrekk. Shale ser ikke ut til å få opp farten. Alt dette skjer mens etterspørslen etter olje fortsatt er nedtrykt pga Covid. Vi kan få en helt ellevill oljeprisoppgang til vinteren og inn i 2022.

Kuldesjokk og ekstrempriser i Japan i fjor var forvarselet. I år kan det bli virkelig kritisk!

Hvor står Borr om oljeprisen går i USD 100 ? 50 kr?
Slettet bruker
02.08.2021 kl 10:44 4208

Dette Var Fanatstisk Bra Skrevet,og passer fint inn på denne tråden. Jo mere opplyste vi er,desto mere sikre er vi på om vi er i rett aksje.
Denne informasjonen der er Gull Verdt.
Tusen Takk DOJ.
Slettet bruker
18.08.2021 kl 22:28 3274

Borr endte uforandret i forhold til oslo nå ikveld i usa. kr 5.47.Det er sterkt når olja stuper med 2.5%.
Bullco
18.08.2021 kl 22:40 3224

Denne treffer nye bunner snart. Håpløst tilfelle som henter penger til kunstig åndedrett i det uendelige. Diamanen og dere andre får ha lykke til med 4 tallet om ikke lenge.
ruda
19.08.2021 kl 10:37 3035

Tror ikke vi går ned på 4 tallet. Det ser ut til at de får flere kontrakter fremover, og da kan vi fort få en dobling og vell så det.
Gullhaugen
23.08.2021 kl 09:58 2761

Pass på ...nå kommer olja og borr som en kule!!!!!!
DOJ
24.08.2021 kl 12:44 2529

Det ble ikke noe salgspress da Borr forsvant ut av Innsideporteføljen til Finansavisen. Det har også vært lite salgspress på dagens oppgang. Litt teknisk motstand her i underkant av 5,70, men skal nok ikke mye volum til før den går gjennom og opp over 6 kr.

Det fine er at ingen triggere (borsett fra den ene kontrakten) har materialisert seg. Det er jo lov å håpe på noen flere kontrakter og melding om at salget av JV-selskapet er i boks.

Tror fortsatt på stor oppside i Borr.
Slettet bruker
24.08.2021 kl 14:54 2397

Da er.og Diamant Fuglen inne igjen med en liten post på 47000 aksjer,og nå skal de få det travelt de som sitter å stirrer på skjermen hele tiden og venter på 4 kr.
Har noen av Dere tenk tpå innsidekjøp og oppsjonstildelingen?
Det har jeg gjort,og konkludert med at jeg ville aldri ha mottat opsjoner eller kjøpt aksjer Dersom det ikke var noe mere enn et Lysglimt for Borr de 2 siste kontraktene.
Det er nødt til å være noe mere. Det vil tiden vise om jeg får rett.
Billigere aksjer enn kr5.55 i snitt får jeg aldri mere kjøpt.
Kjøpssiden har økt kraftig den siste halvtimen.Kanskje flere som får det travelt?
Redigert 24.08.2021 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Vergil
24.08.2021 kl 15:20 2367

Så bra du er tilbake Diamant fuglen! Når Lange briller også er hjemme fra ferie, blir det rally i BORR…
Slettet bruker
24.08.2021 kl 15:28 2347

Jo Takk jeg skal prøve å være mere forsiktig med mine utaleser,men jeg Ønsker så inderlig at den gjengen her med Dere trofaste aksjonærer som sitter på Deres aksjer
skal Lykkes. Bunnen er Ferdig Skrapt,og velkomen også til 4 kroners gjengen.
Lange Briller er pensjonert fra Borr.
Slettet bruker
24.08.2021 kl 15:30 2337

JEG LUKTER RALLY LANG VEI.
SHORTHERENE HAR PROBLEMER Å FINNE SELGERE.
LITT OVER "3 DAGER TIL RESULTATET
Redigert 24.08.2021 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2021 kl 15:39 2311

Når john selger seg ned i seadrill,så kommer aksjonærene over til Borr.
Ikke glem at Borr må komme over 1 dollar i Usa,for å være notert der.
Nå er det Gøy å Være Borr aksjonær igjen.
Den som intet våger Intet Vinner.
Redigert 24.08.2021 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
minsin
24.08.2021 kl 16:04 2259

Gud hjelpe meg ... e du her inne igjen og forsøpler tråden med "visjon norge prat" og helbredelse av selskap
Synes så tydelig du hadde en takke tale her inne... vel det typiske med deg er at du er i utakt med markedet og kjøper når toppen er nær.. og selger når bunnen er ett faktum