Elabs: q2 sikter mot ny standard i hele markedet!

Sydney
ELABS 05.08.2021 kl 14:36 39496

Legger en link til q presentasjon fra idag

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210805_1

Jeg vil be alle interesserte om å høre igjennom før de Evt tar beslutninger. Jeg ønsker pro and cons på bakgrunn av info som foreligger og Evt ikke foreligger.


1: Man trenger egentlig ikke grave all verdens lenger enn q rapporten i elabs for å vite hva de har på gang: CEO sier at de har poc avtalen med ALLE ja ALLE topp 5 PC produsenter.

De har altså landet salgs avtale med en av topp 3. Jeg tipper Lenovo nr 1. Det som kommer fram fra dagens presentasjon er at denne avtalen ble drevet fram av kunden er en

ENTERPRISE LICENCE AGREEMENT.

I korte trekk betyr det at selskapet har sikret seg en mulighet til å bruke elabs i alle områder av produkter de har ikke bare utvalgte modeller i PC laptop. Vil minne om at topp 3 selger fra 50-100 Mill PC i året. Så 1 dollar pr enhet utgjør 800 Mill på en kunde kun i PC markedet. Laila sier at konkurrentene tar 3-4 dollar pr enhet som hardware men at de kan ta ca halv parten av dette. Så at de sitter igjen med 1 dollar stk er ikke utenkelig i profitt.

Elabs har utviklet en software løsning som erstatter dyre hardware løsninger til dobbel pris. Det bør være en enkel beslutning å kjøpe elabs sine løsninger om det er enkelte bedre og til halv pris. Laila forklarer at når kunden regner på dette og ser de kan spare ett par hundre millioner dollar ja da blir interessen ganske stor.


Hun har også sagt om avtalen: yes this one is major, and more to come!

Hva med Google og amazone de har patenter som inneholder elab beskrivelsene. Kan fort bli en ny standard i hele bransjen


Elabs har også sterke patent rettigheter. ..

Hva skjer om de resterende topp 5 PC p odusenter ser at Lenovo har innført en ny sensor til halve prisen?? Ja de hiver sEg på.

Hør igjennom webcast og kom gjerne med kritisk eller informative eller positive innspill:)

Kingen
28.09.2021 kl 08:05 6024

Elliptic Labs Signs a Significant Enterprise License Agreement with Xiaomi.

https://newsweb.oslobors.no/message/543260
Fjellheim
28.09.2021 kl 08:18 6009

Strålende nyheter og det kommer mye mer :) Det er bare å glede seg.
RoarAlb
28.09.2021 kl 08:45 5982

Veldig, veldig bra. Her snakker vi altså om en lisensavtale der kunden på sikt ønsker å integrere Elabs produkt i et betydelig antall - om ikke alle egnede modeller. Dette er en milestone win for Elabs og vi kommer til å se flere av dem i månedene som kommer.
Fjellheim
28.09.2021 kl 10:40 5946

Bør raskt gå til 300 denne. (Snart kr 30,- etter splitt)
Fjellheim
28.09.2021 kl 13:20 5881

Jeg tror dette er siste mulighet til å få aksjer på dette nivået. Det er like før den tar store sprang oppover, slik den har gjort før.
Tradinator
28.09.2021 kl 14:09 5827

Ombord, etter lang tids vurdering ble det inngang i dag, rett den løper fra meg. Ser sykt spennende ut fremover her syns jeg.
Fjellheim
28.09.2021 kl 14:17 5844

Velkommen ombord. Etter min vurdering kanskje det mest spennende selskapet med størst potensiale på OB. Fremtiden har svaret :)
Fjellheim
28.09.2021 kl 16:10 5769

Godt å se at kjøpsinteressen for Elabs er meget god til tross for kraftig fall for andre teknologiselskaper både på OB og USA.
Tradinator
28.09.2021 kl 20:12 5680

Helt enig. Splitt bruker å føre til flere kjøpere og ny fart i tillegg til de ekstremt gode fundamentale forholdene.
RoarAlb
28.09.2021 kl 21:27 5675

Splitt og forflytning til hovebørsen er vel og bra, men nyheten i dag er langt mer utslagsgivende for det fundamentale i selskapet.

Verdens nest største leverandør av smarphones velger å skrive under en lisensavtale etter å ha samarbeidet med Elabs i flere år. Kan du få en bedre validering av Elabs tek? Det er vanvittig bra og derisker caset i stor grad. En ting er den økonomiske biten, som kan bli en betydelig sum dersom vi får innpass i mange nye modeller, men den andre delen er etter min mening den viktigste, nemlig at en slik gigant velger Elabs produkt for sine fremtidige modeller, Elabs sin teknologi. Dette vil skape store ringer i vannet og gir stor signaleffekt til de andre aktørene på markedet. Jeg tror mange flere kommer til å kaste seg på Elabs-bølgen i kjølvannet av denne lisenskontrakten - dette er virkelig bare begynnelsen. Jeg er glad jeg er godt posisjonert for dette kan bli litt av en reise.
Sydney
28.09.2021 kl 21:47 5681

Ja støtter deg. Det er en grunn for at de har testet i noen modeller og går all inn. Om du fikk hardware som software til halv pris hva ville du gjort som innkjøper i disse selskapene? Spesielt når hardware er mangelvare som sensorer om dagen? Vitner vi ett skikkelig gjennombrudd innen norsk tech?

Kan ikke skjønne annet enn at all nedside er borte og at det bare er oppside i denne?? Snart offentliggjør de hvem som er partner på labtop og alle disse poc? Skal de ikke materialisere seg?
Fjellheim
29.09.2021 kl 08:38 5568

Godt sagt Sydney. I tillegg til alt av PCer, mobiler, smart TV etc. er det også ganske interessant at BOSCH som selv lager sensorer, kjøper software fra Elabs for å få hjelp i sitt produkt. "Hele verden" skal tilsynelatende har Elabs sensorer og hvor skal kursen da ende ??? :) Dette blir gøy.
Redigert 29.09.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Tradinator
05.10.2021 kl 10:44 5184

Jeg bommet stygt med inngangen her. 10 % ned fra kjøp er surt, jeg har derimot klokketro på selskapet og tenker på å kjøpe flere, men har blitt litt skeptisk etter siste ukes fall. Skal den videre ned eller hva tror folk? Jeg er langsiktig i mine poster normalt så lever fint med at jeg ikke traff helt i inngangen, når den trolig skal mye høyere på sikt. Når noteres de på hovedlisten? Er det noe kursdrivende nyheter på gang? jeg er sugen på mer, men håper å treffe bedre med doblingen.
Fjellheim
05.10.2021 kl 13:04 5127

Jeg er mener helt klart at Elabs skal høyt i årene fremover. Akkurat nå er det globale aksjemarkedet ganske urolig. Derfor kjøper ikke jeg mer før vi har gjort unna en solid korreksjon eller krakk. Kanskje kan kursen gå mot strømmen men som regel faller det meste når det smeller nedover.
RoarAlb
07.10.2021 kl 19:45 4888

Personlig doblet jeg på 21. Emisjon ble satt på 22,3. Avtaler som potensielt sikrer den heftige guidingen på 500mnok innen Oktober 2023 kan allerede være landet med major laptop OEM, samt nå breddekontrakt med Xiaomi. Selskapet har svært mange pågående PoCs med store aktører, blant annet innen den lukrative laptop-vertikalen. Disse vil man sannsynligvis lande avtaler med i løpet av H1 2022. Vi har sett en nedgang på tynt volum i kjølvannet av emisjon. Triggere fremover er nye avtaler, notering på hovedbørs - det vil medføre større interesse blant investorer, økt volum og oppvekting av indeksfond for å nevne noe. Glem heller ikke at selskapet selv forventer grønne tall i kvartalene fremover. Mon tro om vi ikke allerede i Q3 begynner å se inntekter fra laptop-avtalen.

Børsklimaet for vekstaksjer har vært ræva den siste tiden. Jeg tror Elabs kommer til å bli en vinner på sikt. Derfor har jeg investert en betydelig del av formuen i selskapet.
Capitalista
07.10.2021 kl 21:44 4871

Jeg ser flere mener at å komme på Oslo børs er en kursdriver i seg selv. Det er mulig, men jeg er ikke så sikker. Hvis det var en vedtatt sannhet, er det jo nærmest penger på gaten. Verken kahoot eller volue har hatt noen synlig kurseffekt på å gå på Oslo børs. Jeg tror altså flere kan dempe sin iver etter å komme på Oslo børs. En negativ effekt er at skatteflyktningene kan finne på å flytte pengene sine 😉
Tradinator
08.10.2021 kl 00:21 4844

Har ikke Kahoot hatt en effekt av å komme på hovedlisten??
RoarAlb
08.10.2021 kl 14:26 4688

Jeg skal ikke være for bastant når det gjelder potensielt løft i aksjekurs i kjølvannet av å flytte aksjen over på Oslo Børs, men det er liten tvil om at flytting vil innebære større fokus på aksjen fra større investorer og fond. Det vil først og fremst gi en mer robust prising av aksjen.
Stock_ings
08.10.2021 kl 18:08 4622

Inntekter fra laptop kommer ikke i 3Q. Elabs har signert kontrakt om at kunden vil bruke dem, men har enda ikke fått innpass i en modell. Det skal børsmeldes. Pengene kommer når modellene er på markedet. Xiaomi betaler kontraktssummen 1 gang per år, vanligvis i fjerde kvartal. Kan bli slik for laptop også.

3Q blir negativ, 4Q kan bli veldig positiv
Capitalista
08.10.2021 kl 19:56 4573

Nei, kahoot falt og falt og falt. Aksjen ble notert på hovedlisten for rundt 100 kr/aksje, og falt vel ganske jevnt og trutt helt ned til rundt 40 kr/aksje.

Kahoot ble i september inkl. i OSEBX -indeksen. Det kan ha gitt en positiv effekt, da noen fond da måtte justere beholdningen sin. Elabs blir nok ikke inkludert i den indeksen på en stund. Elabs bør vente til januar med å søke opptak på Oslo Børs 😉
Redigert 08.10.2021 kl 20:07 Du må logge inn for å svare
Capitalista
08.10.2021 kl 20:00 4587

Jeg er enig i dine betraktninger. Jeg mener likevel at det ikke haster å komme seg på Oslo børs. Et par måneder fra eller til spiller vel liten rolle.
RoarAlb
13.10.2021 kl 21:01 4162

Virkelig en elendig kursutvikling på Elabs i det siste. Hadde gjort seg med en ny firm laptop lisenskontrakt. Mobil-news virker i alle fall ikke å gjøre susen. Sitter fortsatt meget rolig da jeg tror selskapet vil levere over tid. Vi får se hvordan Q3 blir. Q4 blir etter alle solemerker meget bra.
Tradinator
13.10.2021 kl 23:30 4087

Jeg har kjempetro på Elabs og tror de kommer sterkt de neste årene. Bryr meg fint lite at jeg ikke traff helt med inngang. Skal kjøpe mere her.
Tradinator
18.10.2021 kl 08:09 3827

Det er så vakkert.... Samsung?
Tradinator
18.10.2021 kl 10:44 3743

Ellabs er billig, har fallt litt tilbake den siste tida, men et par kruttsterke meldinger tyder på at det er på tide å innta posisjon. Denne skal langt opp.
RoarAlb
18.10.2021 kl 13:18 3709

Elabs er grisebillig i mine øyne og jeg har handlet godt under 21. Tror det skal bli tøft å holde denne nede fremover. Ikke lenge til avtalene vil begynne bære frukter i regnskapet. 2022 kan bli et heftig bra år for Elabs.
Bullfight
18.10.2021 kl 13:21 3716

Må bare minne om denne, det kan bli en fin reise.

ELABS: CARNEGIE STARTER DEKNING MED KJØPSANBEFALING OG KURSMÅL 300
Oslo (Infront TDN Direkt): Carnegie starter dekning av Elliptic Labs med en kjøpsanbefaling og kursmål på 300 kroner pr aksje.
Det fremgår av analyse fra meglerhuset mandag morgen.

Blant punktene i analysen trekker Carnegie frem at de venter Elliptic Labs vil vokste omsetningen med 6 gangeren i perioden 2020-2023 til 286 millioner kroner, i tillegg til at de estimerer en ebitda-margin på 44 prosent. Meglerhuset understreker også at de ser multippelekspansjon fra nåværende nivåer gitt nordiske peers multipler, ettersom deres estimater er derisked.

"Vi ser Elabs som en potensiell oppkjøpskandidat, grunnet den strategiske verdien av deres intellektuelle eiendeler (IP). Vi noterer også at den ventede overføringen fra Euronext Growth til Oslo Børs kan øke investoroppmerksomheten i aksjen fremover", argumenterer Carnegie.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt


Sunn Skepsis
18.10.2021 kl 13:27 3757

Om vi glemmer splitten der et øyeblikk, så ser det i hvert fall lovende ut.
Bullfight
18.10.2021 kl 13:32 3799

Den er grei, men åkke som, splitt eller ikke så er dette aksjen å sitte i i dette segmentet.
Sunn Skepsis
18.10.2021 kl 13:43 3818

Helt enig, men det hadde jo vært fint om det der faktisk var et kursmål etter splitt :)
Bullfight
18.10.2021 kl 14:05 3828

Det blir jo 30 + det
Slettet bruker
18.10.2021 kl 14:49 3806

Løper etter som vanlig. Kan ingenting om selskapet og visste ikke om splitten 30.9.

Dessuten: Sparebank 1 Markets kom med kursmål 350 (35) og P/E på 25 på estimatene for 2024 13.9.

Ei som ikke har troen er administrende direktør Laila Danielsen som lempet ut aksjer for 15 mill. 9.9.

https://investor.dn.no/?_ga=1.7811258.9#!/Aksje/S1392/ELABS-ME/EllipticLaboratories
Redigert 18.10.2021 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
RoarAlb
18.10.2021 kl 15:07 3800

Du kan åpenbart ingenting om selskapet nei. Anbefaler deg å lese deg opp ytterligere. Kanskje ta en titt på hvorfor Danielsen solgte etc. Lykke til
Bullfight
18.10.2021 kl 17:30 3713

Har tjent mine lapper jeg i dag, men børs handler vel ikke om det din dust
Redigert 18.10.2021 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Sydney
18.10.2021 kl 22:13 3574

Lenge siden jeg har skrevet her. Vært ute en periode ettersom jeg har vært inne i nanov Okea og desert. Jeg tok litt gevinst i Okea idag. (Sannsynligvis for tidlig. ) Men kjøpte idag. Det blei for mange gode nyheter som ikke har gitt. Egentlig har jeg vært positiv til selskapet også under nedgangen. Meldingene som har kommet den siste tiden mener jeg er utrolig undervurdert.

All inclusive avtale med labtop giganten.
All inclusive med giganten Xiaomi!

Poc med tv gigant..

Flere mobiler kommer med Elabs.

Jeg kan ikke forstå annet enn at Xiaomi avtalen fremover vil gi en klekkelig sum mellom 80-150 Mill i året. De selger godt over 100 Mill mobiler hver dag.

Det kan fort balle kraftig på seg fremover. Det er sensor mangel i verden og jeg tror software løsningen er ett kjempe argument i møte med selskapene. Når så Xiaomi implemteree i alle modeller gir det en signal effekt.

Jeg kan. Ikke skjønne annet en at dette skal bli en skikkelig kanon det neste året.

Men legg merke til hyppigheten på børs meldingene fra Elabs.
Tradinator
19.10.2021 kl 07:49 3445

Klokketro på denne, når legger de frem talla?
hmnei2
19.10.2021 kl 22:27 3209

100 mill mobiler hver dag? Det vil si 3x flere mobiler enn folk på jorda i året?