Hvor liten kan man få en 4-roms ?

Slettet bruker
07.08.2021 kl 11:51 1451

Følger litt ekstra med på utleie i bydel Grünerløkka. Til tross for varsel om kommende flom av utleieleiligheter og veldig få nye leietakere - fra blant annet TerraEika Jan ved gjentatte anledninger - holder markedet seg OK. Har lagt inn et søk på leiligheter med 2 soverom eller flere i bydelen som jeg sjekker jevnlig - og har gjort det i ca 5 år. På det meste har det vært 150 leiligheter i dette søket / på det minste ca 50 / idag er det +/- 80. Så markedet er greit - heller litt stramt enn det motsatte.

Har lagt merke til et selskap med det klingende navnet Right Size / Right Size office som har de mest "effektive" leilighetene. Ser det er et selskap eid av Leif Hesle. Ikke nødvendigvis noe galt med det (?) - men i min verden kan ikke en leilighet på 40 m2 inneholdende 3 soverom + "kjøkken/stue" bli noe trivelig sted å bo. Noen som har bodd slik - eller noen som har andre enda mer "effektive" leiligheter å vise ?

https://www.finn.no/227408541
Redigert 07.08.2021 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Traktor94
07.08.2021 kl 18:39 1360

Jeg har selv en utleiedel på ca. 45 KVM som inneholder 3 rom/hybler med felles kjøkken og bad. Rommene er henholdsvis 8, 11 og 15 KVM. Har satt inn lyddører, sylinderlås og isolert veggene slik at rommene føles mer privat. Overraskende mange som er positive til denne løsningen. Har leid ut 2 av 3 rom, satser på å få leid ut det siste neste uke. Har vel hatt nærmere 150 henvendelser på finn, men har vært svært kresen på leietakere, siden jeg bor vegg i vegg. Virker som dette tiltrekker seg leietakere i 25-30-års alderen. Ingen stue betyr også minimalt med festing og støy, egentlig bare vinn vinn for min del.
Redigert 07.08.2021 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2021 kl 22:56 1280

Det er flott !

Blir litt annerledes i min verden enn å sammenligne med en helt frittstående leilighet i en blokk...Jeg har gjort mange vurderinger i forhold til mine leiligheter på +/- 80 m2 i bydel Grünerløkka. Tror jeg ganske enkelt kunne fått inn et 4. soverom i hvert fall i 2 av de. Og økt leieinntektene med 6.000 i hver. Men har valgt å la være - både ut fra et ønske om bokvalitet for leieboere - som blir boende lengre, men også fordi jeg ikke orker så mye "styr" med ombygging --- når planen er at jeg skal selge om 8-10 år....Men ikke noe annet enn mine vurdrinnger dette. I forhold til at jeg ønsker leietagere som er fornøyde og blir boende lenge..!
Redigert 07.08.2021 kl 22:58 Du må logge inn for å svare