Storebrand et verdi og vekst selskap

Mr Å
MR å 09.08.2021 kl 09:17 1721

I Storebrand får du et verdi og vekst selskap på en gang!
Et bra selskap som styres godt, og med en kurs nå på 78,- bør nedsiden være liten i dette selskapet.
De har penger på bok som venter på å bli utbetalt :), tilbake kjøps program er signalisert, ekstraordinært utbytte er signalisert, rentene skal med stor sannsynlighet opp da vil de tjene enda mer penger.
Veksten kommer ved at folk nå sparer mer enn noen gang, å jeg er overbevist om at dette kommer til å fortsette, folk har begynt og forstå at de må spare mer til pensjon dette øker måned for måned.
Myndighetene har innført lovpålagt sparing fra første kr ( Denne effekten ser vi nok ikke før neste år) her ligger det betydelig kapital som skal inn til forvaltning, så har vi de bedriftene som har gitt F i og spare til sine ansatte, de kommer til å bli bøttelagt og fulgt opp av arbeidstilsynet, jeg tipper de kommer til å ha dette som et av de øverste punktene på sine kontroller at dette blir fulgt etterhvert, her er det nok store mørke tall, de som blir tatt for å ikke ha gjort dette ender opp med å etterbetale de siste 3 årene. (enda mer penger inn til forvaltning)

Om ikke lenge kommer garantert pensjons sparing stå øverst på listen til myndighetene, det er stor sannsynlighet for at den lovpålagte 2 % i pensjons sparing kommer opp på 3 eller 4 prosent om noen år en at den står på 2 prosent.
Ved lønnsforhandlinger bør vi heller være opptatt av å få mer i pensjon sparing enn økt time lønn, bedriftene kan spare 7 %, noen bedrifter gjør nok det allerede, men det er få tallet! (Dette kommer nok folk/ansatte til å bruke i lønnsforhandlinger, eller Lo, Nho myndighetene gjør det for oss)

Dette har nok ikke folket helt skjønt enda, men det kommer de til å gjøre, det er mer fokus på dette fra alle hold og pensjons kontoen er mer synlig for folk i nettbanken.
Jeg pratet med en sykepleier her om dagen på 35 år disse er godt utdannet og oppegående mennesker, men hun viste ikke en gang at hun hadde en pensjons konto via kommunen og heller ikke hvor mye som ble spart men jeg vet 2%.
Dette er ikke noe annet valg i fremtiden enn at folk setter seg mer inn i dette eller at myndigheter/media tar mer ansvar for og opplyse folk!
Ser at Storebrand i alle fall markedsfører godt på sosiale medier om dagen og det gjør de lurt i :)

Jeg tror hele kommune Norge ligger kun på minste lovpålagte sparing 2% av brutto lønn, dette må opp på minst 4 % skal dette måne noe som helst for å opprettholde kjøpe kraft og en ok pensjon i fremtiden. (Olje fondet kommer ikke til å være stort nok)

Alle tegn og forutsetninger i markedet ligger til rette får at kapitalen inn til forvaltning kommer til og øke betydelig i årene som kommer.
Jeg håper vi for et ekstra utbytte til neste år på rundt 5,- + års resultatet på rundt 4,- ( Stb droppet utbytte for 2019 pga Covid de står fint på bok og venter på å bli betalt ut.

Jeg tror den store gulrota ligger i at Stb kommer ikke til å få nevneverdig økte kostnader ved og måtte ansette flere folk ect selv om det kommer betydelig mer kapital inn til forvaltning, de er rustet for dette og har allerede utrolig flinke folk.
Så fremtidig inntjening kommer rett på bunnlinjen!

Det skrives også div steder at Storebrand er en god opp kjøps kandidat, personlig håper jeg ikke det skjer jeg kan ikke se hvilket annet enkelt selskap jeg skulle puttet pengene i, da blir det evnt et brett globalt fond.
Hvis det skulle skje for vi håpe kursen blir det dobbelte!

Storebrand er en no brainer løp og kjøp :) du taper i alle fall ikke pengene dine!
Håper 2022 blir året Jan P Sissner for rett Storebrand i 100+++:)
Mr Å
09.08.2021 kl 14:05 1638

Er det virkelig ingen som følger eller har synspunkter på Storebrand ? synes dere selskapet er så forutsigbart og kjedelig ?
Dere kan da om ikke annet kritisere innlegget/meningene :) :)

Ingen som er fornøyd med rundt 7,5 til 10 prosent avkastning i årene fremover ?
pedro1
09.08.2021 kl 14:30 1613

Hei, joda støtter alt rundt STB, bortsett fra at sykepleier pensjonen ikke er då skral. De lange rentene har rørt seg feil vei de siste månedene for STB. Den tyske10 åringen har gått fra -0,7% til -0,10%…..tilbake til -0,45%. Samme mønster for Treasury. Skulle de fortsette feil vei vil de gigantiske garanterte pensjonsporteføljene risikere påfyll fra reservene/EK og vi kan se langt etter ekstraordinære utbytter. Selv tror jeg på litt høyere renter som forhåpentligvis vil være nok til at SII tallene er tilfredsstillende som igjen vil gi utbytter langt større enn idag. Den risikoen holder igjen kursen. Kommer rentene opp så vil kurs over NOK 120 forsvares. Jeg har tradet aksjen inn og ut….,pt inne. Kjøp på en dårlig dag og sitt iro 😊
Mr Å
09.08.2021 kl 20:07 1515

Er jeg på rett spor at stat og kommune ansatte har/fikk 5,7 prosent av brutto lønn i OTP gjeldene fra 01.01.2020 ?
EnAksjeTil
09.08.2021 kl 20:47 1487

Storebrand er sammen med Aker bærebjelken i min portefølje. Fyller på jevnt og trutt og har stor tro på fremtiden. Skulle de bli kjøpt opp så blir det dyrt. Bunnsolid aksje som leverer knallresultater og det er bare å nyte utbyttet.
pedro1
10.08.2021 kl 08:26 1359

Har ikke svaret på det….men skal de kompenseres for frafall av ytelsesordningen 66% (trodde de hadde det fortsatt), så må de på maksen som er 7.1 på laveste trinn. I tillegg sitter de på offentlig AFP. Meget bra iforhold til de som sitter på minimumsgrensen på 2%……Lite sidespor, da jeg tror at KLP sitter på denne potten 😊
Mr Å
11.08.2021 kl 08:08 1237

Storebrand er blant favorittene til Arctic analytiker Roy Tilley, veksttakten var tosifret i andre kvartal og risikoen for selskapet er primært på oppsiden :)
Løp og kjøp :)
Mr Å
29.09.2021 kl 21:19 861

Kursen tikker sakte men sikkert mot 100.- er vi heldig så er vi der mot jul eller på ny året 👍🙂 kan fort bli utbytte på 5.- i 2022 🤩 hvis ikke 5,- i 2023 pluss noen kr til i ekstra ordinert, det er bare og glede seg 🤩 Show me the mony 🤟👍