DNO/RAKP

borderline
DNO 10.08.2021 kl 11:26 3086

Kjære Bjørn Dale!

Gratulerer så mye med DNO sine 50 år. Du har da hellet med deg med oljepris i 70 dollarområdet.Dertil har dere gjort en god deal med stake-økning I det nylig kommersielle feltet Baeshiqa.Dette er jo en gjentagelse av det dere gjorde med TAWKE,men Baeshiqahandelen var vel etriktig scoop.Det ligger vel i kortene, kjære Bjørn,at. Baeshiqa kanskje er en aldri så liten elefant.. eller hva tror du?Hva er det du finner på i Nordsjøen med gamle Faerø-stakes? Du må væreforsiktig så ikke Røkke lurer deg.Gomez kan jo gi olje i minst 5 år.
Ja,ja,Bjørn, verdiene i DNO stiger og NAV idag er jo over 20(Tawke 15,Baeshiqa 5,Nordsjøen 5) Fantastisk vekst. Dere har jo en stor pott med penger som dere vil bruke til nedbetaling av gjeld,opptrapping av Aktivitet, vekst,vekst,vekst. I just love you!
Du vet vel ikke at jeg er aksjonær i DNO, men det vet jeg. Jeg er til og med aksjonær i RAKP som eier ca. 45% av DNO. Jeg har pensjonen min i RAKP, hele pensjonen min er i DNO og RAKP. NAV på RAKP må da bli 25 +11,25 som avrundet blir 36.(jeg har utelatt foxtrot: 8)
Hvorfor er jeg ikke lykkelig med en slik fantastisk NAV?.Det er fordi markedet sier at NAV er 9. For å komme opp til RAkPs egentlige verdi må kursen 4-doble seg.
Dette er jo noe som en President som deg, Bjørn Dale, ikke vil finne seg i på sikt.
Nå er det slik at RAkPs krigskasse er tom. De har ikke gjeld men heller ikke cash.
Den eneste måten RAKP kan få verdiøkning på er å få utbytte fra DNO.
Du vet nå at jeg holder av deg..men jeg vil elske deg hvis du i en ekstraord.gen.f.vil spandere 20 øre nå og 20 øre til jul.
Du skjønner.. da kan RAKP gjøre tilbakekjøp av egne aksjer og på den måten øke egenverdiene. Og da, Kjære Bjørn, vil RAKP etterhvert gi utbytte. Dette utbyttet er da min eneste pensjon.
De kjærligste hilsener og fortsatt god 50-års feiring fra Borderline





Ondi05
10.08.2021 kl 11:31 3058

Er det ikke enklere å ringe fyren? Bare gi han to sekunder for å tørke hårgelen ut av hendene.
Jonky
10.08.2021 kl 11:35 3039

Haha tror ikke han har annen rolle her enn optisk å sitte fint og nikke.
borderline
10.08.2021 kl 11:52 2982

@ondi 05 og Jonny
Dere er eksponenter for noe vi kaller spam. Dere vet vel ikke noe om DNO i det store bildet.
kvirrevi
10.08.2021 kl 12:36 2874

Er det noen flere meglerhus som har kommet med oppdateringer og justert kursmål etter DNOs 2Q 2021, eller er det bare Carnegie?
borderline
10.08.2021 kl 14:20 2689

Jeg har sluttet å høre på analytikere da de hele tiden er på etterskudd.Jeg ser etter vekstvilkår/vekstvilje/vekstperformance.
Deretter cash/ gjeld/netprofit. Så tilslutt aksjekurs som for DNO er bedrøvelige 1/4-1/3 av NAV. Jeg tror ikke Kurdistanrabatten er hele historien, det må tilbakekjøp og utbytter til for å gjøre selskapet mer likandes.
Jeg gikk inn ti Rakp på 7,5 og det er en stund siden, var med helt ned og opp igjen.Noen smart aksjonær er jeg ikke, men synes det er Ok å vurdere Risk/Reward. Når detgjelder Dno og Rakp er Risk/reward stor men neppe på disse nivåene.


kvirrevi
11.08.2021 kl 12:31 2231

Dere som har fulgt DNO lenge.

Det er vanskelig å ikke få øye på at DNO fremstår som svært attraktivt priset på dagens kursnivåer, gitt høyst sannsynlige positive hendelser i månedene fremover.

Hva er det som gjør at meglerhusene har såpass beskjedne kursmål på DNO på 10 og 11 kr, og hva er det historisk som får meglerhusene til å øke kursmålene vesentlig?

Min magefølelse er at DNO kommer til å stige kraftig fremover, og komme tilbake til kursnivåer rundt 20 kr.

Mye av det positive som ikke synes innbakt i kursen er knyttet til det finansielle. Men det kan i tillegg komme store positive overraskelser fra DNOs letevirksomhet, som er betydelig for tiden. Kombinasjonen av disse to fremstår å gjøre DNO meget spennende, og en ting er sikkert, DNO er ikke dyrt på dagens kursnivåer.
Redigert 11.08.2021 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Anywhere
11.08.2021 kl 13:27 2116

Nå mener Biden at det må flere til oljepumpene for å holde driv i denne verden og for å unngå at oljepris går alldeles av skaftet under økonomisk innhenting etter korona.
Et vell av aktivitet er helt avhengig av olje i 10-talls år.
Det er bare for DNO/KRG/Bagdad å få satte trykk på Baeshiqa umiddelbart og bore det remmer og tøy kan holde. Oljepris presser der den nå har ligget en stund mer mot oppsiden enn mot nedsiden, og går den for høyt truer det mye annen utvikling paradoksalt nok.
Man trenger altså en god del mer olje i markedet for å kunne gå videre i et grønt skifte....festlig verden vi lever i, men slik er det!
kaedureddfor
11.08.2021 kl 13:28 2109

Kursmålene må nok nedjusteres. USA kaller inn Opec på teppet. Ingen grunn til at oljeprisen skal ligge 70++. Snart godt ned mot og kanskje på 50-tallet. Både USA og Kina har enorme mengder olje på lager, kan slippe ein dråpe v det ut i markedet og oljeprisen går i kjelleren.
nucleus
11.08.2021 kl 13:32 2090

Prøver du prate ned DNO kursen på dagens nivå? Er vel ikke så store ambisjoner bak nicknavnet..
Anywhere
11.08.2021 kl 13:53 2032

Kaedureddfor, Kina har tappet svært mye fra egne lager siste halvannet året, så både de og amerikanskje lager er under nedbygging pt...
Dette er er varsko-rop fra Biden om at verden trenger en god del mer olje ut på markedet, hvis ikke går prisene til himmels. 70 kan man leve med, men frykten er nok større for at vi dras langt over 100. Det erstattes ekstremt lite produksjon for tiden, I US får ingen finansiering til å stimulere brønnboring pt, og store selskap bruker overskuddet sitt til å igangsette annen industri og ikke følge interessante leteprospekt.
Vi er på en svært sårbar vei just nå på erstatningsrate i forhold til forbruk. Funnene er små.
Redigert 11.08.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Kvike11
11.08.2021 kl 16:04 1868

Hverken USA eller Kina har store lager af olie, begge lande er bange for mangel på olie. Kina har mistet gode samhandels betingelser med Bagdad, som har revet aftale itu.
Inden længe er olie over kurs 80 . det grønne skifte kræver enorm mængder af olie. derud over er det kun et fåtal i verden der er klima tosser og presser på det grønne skifte, som komme til at koste alle borger i EU enorme store summer.
Opvarmning af huse m.m. vil stige mindst 3 gange op, når kul kraftværker i EU er væk,
Tror DNO arbejder på grønt skifte, som en del af virksomheden..
sveipen
11.08.2021 kl 18:27 1681

Hvor i all verden har du dette fra?
Tror du bør sjekke kildene dine før du kommer med denne type påstander.
Tror tvert imot oljeprisen vil stige fremover, etterhvert som man får kontroll på pandemien.
Redigert 11.08.2021 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
11.08.2021 kl 20:10 1528

Fra dagens rapport fra EIA:
U.S. commercial crude oil inventories (excluding those in the Strategic Petroleum Reserve)
decreased by 0.4 million barrels from the previous week. At 438.8 million barrels, U.S. crude oil
inventories are about 6% below the five year average for this time of year.

mvh