🍻🍻🍻

Mrhifi
NOL. 11.08.2021 kl 08:31 431733

🧑‍🎄

Redigert 12.02.2022 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
SEE
29.10.2021 kl 09:23 4733

🙈 Nå har jeg gått inn med alt jeg har i dag... Så nå er det best at det tar av! 🤞 Ellers må jeg avbestille tannlege timen min! 😂 Kom inn på 9.98. Men klarer ikke å se nedsiden, men jeg er amatør, så tar dette som læring. 👍
5198
29.10.2021 kl 09:04 4818

Ja men som forventet svarer ikke markedet, får håpe denne nå starter klatreturen etter hvert som nyheten synker inn. Kommer nok mange nyheter på rekke og rad fremover. Men de trenger nok litt tid for å fullføre diverse ting som ikke har kunnet fullføres før forliket har vært ryddet av veien.
GearUp
29.10.2021 kl 09:00 4796

Endelig noe som skjer , når er det vel ikkje lenge til vi får igjen for tålmodigheten 👌
Slettet bruker
29.10.2021 kl 08:02 4991

Ingen hastverk.
Det kommer når det kommer.
ullebusten
29.10.2021 kl 07:55 5015

Inngått et lite forlik før høringen på tirsdag.

NOL settlement bare droppet:

«1. The SVP Parties’ objections to the Plan, the Backstop Motion, and the NOL Settlement Motion are hereby withdrawn with prejudice without any further action of the Parties.»

Summert her: https://cases.primeclerk.com/SeadrillLimited/Home-DownloadPDF?id1=MjA2NzY5MA==&id2=-1
5198
29.10.2021 kl 07:47 5049

30 kr aksjen hadde vært helt ok om en kom inn nå, men hadde også vært en liten bismak siden verdiene i selskapet er det dobbelte. Men med tanke på at man da får være med TO videre, notert i USA og at Seadrill mest sannsynlig kommer inn på et litt senere tidspunkt så tidlig i en syklus jeg tror ingen p.d.d. Klarer å se hvor bra kommer til å bli. Så ja da hadde det vært greit men da er mye av oppsiden fremdeles ikke tatt ut.

Som flere nevner over merkelig at SVP plutselig trekker seg, litt så en kan lure på om det ligger noe bak de må jo ha 5-6 rigger i løpet av 4-5 år mangler ennå 2-3 stk.

Tror ikke på en pangåpning i dag da sikkert flere trenger litt tid på å sette seg inn i dette men tror aksjen vil komme greit utover dagen. Sikkert ingen aviser som klarer å fange opp denne nyheten i dag. Skulle sendt en beskjed til Finansavisen slik at dette fikk litt publisitet.
sjoroveren
29.10.2021 kl 07:33 5115

SVP ble forespurt om å legge frem en del kommunikasjon som har vært, mulig de slipper dette nå?
cold
29.10.2021 kl 06:47 5234

Er det ikke mer "realistisk" med 1 RIG aksje for hver NOL, altså 1:1. RIG (TO) ble sist omsatt til kurs: 3.70 USD x 8.34 = 30.50 kr.

Dealen er da at RIG får stor rabatt på WM og WB mens vi blir med på en spennende reise og kan se frem til den store konsolideringen mellom RIG og SDRL. Dette blir i så fall verdens største, mest verdifulle, og ikke minst det mest spennende rigg-case som noen gang har eksistert. En slik konstruksjon vil få enorm markedsposisjon som kan stramme til dagratene noe alvorlig. Ikke så vanskelig kanskje å se for seg at et sånt megaselskap kan mangedoble seg i løpet av noen år. De som ser for seg fair price på 40 - 60 kr for NOL-aksjene vil jo da oppnå dette rimelig fort.
Any thoughts?
Redigert 29.10.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
HAS
29.10.2021 kl 06:23 5284

Det virket som det ble oppnådd en form for enighet allerede før møtet på tirsdag. Hva er det som har fått SVP i bedre humør? Kan det ligge en forespeiling om muligheter for gunstig rigghandel i bakgrunnen her?

Takk til dere alle, forresten. Hyggelig dag å våkne opp til dette her:)
Redigert 29.10.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
29.10.2021 kl 06:06 5301

(28 oktober 2021)
Nol/Sdrl Settlement "bekræftelse" er en gamechanger i Nol casen💰

Fantastisk og vil også yderst fair og rimeligt at Nol bliver kompenseret for kritisk West Mira management (Sdrl)

Bliver særdeles spændende at se hvilken løsning/konstellation
John Fredriksen vælger angående
West Mira og West Bollstas FREMTID 😉

Vel og mærke i et marked som ser meget positivt ud de kommende år 💰

Redigeret kurs target + 40 kroner 🚀

Redigert 29.10.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
5198
29.10.2021 kl 05:37 5340

Ja leste gjennom avtalen og forstår det nå slik at SVP har trukket klagen, dette medfører at Seadrill og NOL er enige om en avtale retten ved første mulighet skal godkjenne. Da gjenstår vel fremdeles det formelle men fins jo ingen grunn til at denne avtalen ikke skulle bli noe av. Virker på meg som om Seadrill virkelig har fått fart på sakene nå.

Konklusjonen er at dette gikk i orden som ventet, men usikker på om vi får melding i dag eller i helgen. Nå virker veien helt åpen og klar for NOL. Blir veldig spennende å se hva som nå kommer de neste ukene. Skulle ikke forundre meg mye om vi får noen gode nyheter som drar opp kursen så kommer det en ny operatør og kjøper seg inn i selskapet til 40 kr pluss. Har sett slike eksplosive kursoppganger mange ganger tidligere i Fredriksen selskaper før store avtaler eller der en industriell aktør kjøper seg inn.

Det aller meste faller nok på plass i denne før nyttår, så en gang i Q1 tipper jeg Seadrill også blir en del av avtalen med NOL og operatøren som har kjøpt seg inn.
Redigert 29.10.2021 kl 05:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2021 kl 01:14 5426

Gratulerer til alle i Nol spekulanter I ørken vandringen, uten tegn til uttelling så langt, i et olje/ rigg marked som koker.
Men i sannhetens navn, de som ikke klarte å forutse dette de fortjener jaggu ikke tjene ei krone på børs.

Ingen får mine aksjer, for å si det slik, jeg skal ha aksjer i et stort, realt og refinansiert selskap som prises riktig, ikke dagens men for fremtiden før jeg gir fra meg noen bett
Redigert 29.10.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
kjylling
29.10.2021 kl 00:56 5454

Kravet på 5,2 musd for leie av Bollsta har også blitt godkjent og seadrill har blitt beordret å betale innen 1 november. Nå er det fri rullebane for hva enn Hemen har av planer. Gratulerer til alle tålmodige sjeler. :)
Slettet bruker
29.10.2021 kl 00:41 5455

Å ikke tro på enighet Sdrl/ Nol er like dumt som å tro på mislykket refinansiering Sdrl3 i den forstand JF forelå.
Nol er om kort tid et annet selskap, og da her dagens aksje verdier minimum dobblet.

Følg lommeboken JF og det vil alltid gå deg godt.
Redigert 29.10.2021 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
Mathias
29.10.2021 kl 00:03 5513

https://cases.primeclerk.com/SeadrillLimited/Home-DownloadPDF?id1=MjA2NzU5Nw==&id2=-1

Ser nå at NOL og SDRL har kommet til enighet! 😃
Dette må da være en helt fantastisk avtale for NOL - om jeg leser denne rett.

Satser på at dette signeres rask av dommeren og at fredagens høring dermed vil utgå, så da blir det ev en riktig så spennende fredag på børs 👍🏻
Redigert 29.10.2021 kl 00:45 Du må logge inn for å svare
5198
28.10.2021 kl 20:25 5783

Tenkte det samme John vil alltid bli størst, samtidig har han sakt seg villig til å eie mindre i selskapene
Slettet bruker
28.10.2021 kl 20:00 3918

Finnes der en link til oppdatert aksjonærliste ?
Slettet bruker
28.10.2021 kl 19:46 3955

John Fredriksen bekrefter i dag interesse ang fusjon i Tank, det er helt utenkelig at ikke det samme vil komme i Sdrl/Nol med et 3 part.
Gleder meg til helg, da tror jeg vi ser første positive melding fra Nol
5198
28.10.2021 kl 10:18 4338

Ja om ryktene stemmer kommer det en/to nye aktører som kjøper seg inn i, da vil verdien på riggene bli synlige. Utpå nyåret vil vi mest sannsynlig få aksjer i et nytt selskap notert i USA eller USA og Norge. Så selv om det er liten omsetning vil verdiene komme frem av seg selv. At en ny aktør må kjøpe seg inn til over 40kr er jeg 100% sikker på.
Dolly
28.10.2021 kl 09:44 4428

Volumet tørket litt inn på starten i dag, men det burde komme melding om settlement før åpning mandag. Regner med volum er tilbake da når settlement blir bekreftet.
5198
28.10.2021 kl 08:48 4579

Hayfin har rett og slett gått i glemmeboken, men at de er inne i NOL med et høyt snitt er en god ting for dagens aksjonærer. Seadrill er ikke et selskap og foretrekke i Nordsjøen lenger de er helt klart værst på drift og en av de minst foretrukkne aktørene. Så at dette navnet blir borte i Nordsjøen er bare bra for å få en frisk start. At TO har rett til å trykke opp aksjer er helt riktig men syns TO frem til nå har hatt en forsiktig fremtoning. Se feks på TO Norge er jo ingen tvil om at TO på et tidspunkt vil kjøpe ut denne men fornuftig å starte litt pent. Men dette er en god måte å bygge seg opp en fin rigg portefølje på. Når TO Norge feks får en lang kontrakt på en fornuftig rate kan TO kjøpe ut denne og gi Hayfin valuta for pengene men fremdeles ha en sikker og fornuftig drift.

Må si jeg er veldig spent på de neste 2-3 månedene.

Har også førstehåndskunnskap om Awilco riggene og kan si så mye som at en kan legge på 6-9 mnd på estimert tid før disse er ferdige. Her kan jeg nok komme med litt mer info senere da Awilco 2 akkurat har startet opp igjen.

Cobalt skal nå også gjøres klar så tydelig at markedet virkelig er på vei tilbake, men dette har selvfølgelig ikke noe med NOL å gjøre, sier bare litt om det generelle markedet.
Slettet bruker
27.10.2021 kl 23:12 4963

Rig/ Sdrl har snakket om konsoldering i lang lang tid, Rig er over kneika, mandat til å trykke trailerlasset med aksjer, Sdrl kommer ut med blanke ark, at Nol er en brikke i det nye selskapet er en selvfølge.

Konsolidering på gang
Det er også usikkert om Sdrl selskapet vil fortsette å operere under samme navn veldig lenge. De fleste industriaktørene og ekspertene er enige om at sammenslåingene i den skakkjørte riggbransjen bare så vidt har begynt, og Seadrill selv har understreket at målet er å spille en rolle i konsolideringsbølgen.
Redigert 27.10.2021 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2021 kl 23:02 4998

Da har du fulgt dårlig med, de eierskap mye i gamle selskapet før utskillelse, har vært med lenge,

Publisert 29. okt. 2019 kl. 17.25

Fond under forvaltning av Hayfin Capital Management har tirsdag kjøpt 100.000 aksjer i Northern Drilling.
Som følge av transaksjonen eier Hayfin-kontrollerte fond over fem prosent av aksjene i riggselskapet, noe som trigger en flaggemelding.

kjøpte seg ytterligere opp i 2020 ja,

NORN RIG : NOL - Disclosure of shareholding
03/04/2020 | 01:41am EDT

Funds managed by Hayfin Capital Management LLP have today acquired 70,000 shares
in Northern Ocean Ltd. ("NOL"), following which funds managed by Hayfin Capital
Management LLP own 6,395,963 shares in NOL, which represents 10.025% of the
issued share capital and voting rights NOL.
This notification is made pursuant to Section 4-3 of the Norwegian Securities
Trading Act.

Snitt kursen er høy, de har store urealiserte tap i selskapet.
Redigert 27.10.2021 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
kjylling
27.10.2021 kl 23:01 4974

Umulig å si. Noen her som vet hvor mye arbeid (tid) som gjenstår på disse riggene, og kjenner riggene kontra de som allerede opererer på sokkelen? Strategisk fra SVP sin side virker det som et siste forsøk på å få fatt i noen eiendeler som er verdt noe slik at de kan stable på beina noe som er mer salgbart enn 3-4(?) 80-talls rigger. SVP er et opportunistisk fond som sansynligvis ikke har nevneverdig interesse av å drive med drilling. Når de nå har feilet med seadrill så prøver de plan B.
sober-minded
27.10.2021 kl 21:34 5185

Svært interessante diskusjoner her på forumet nå, med spenstige sammenslåinger og nye konstellasjoner :-) Blir spennende å se hvordan dette ender. Slik jeg historisk har oppfattet JF og hans stunt, er at de er svært vanskelig å forutsi. Så jeg blir ikke overrasket om vi får et helt annet utfall :-))
Tar i hvertfall av meg hatten, for seriøsiteten her inne, hvis NOL+SDRL+TO = SANT ;-)

PS. At vi ikke fikk et større byks i dag, er for meg en gåte. Markedet virker jo totalt irrasjonelt :-))
5198
27.10.2021 kl 21:01 5302

Ja om selskapene som nevnt over slår seg sammen er oppgjør i aksjer å foretrekke, dette blir en lang og fin syklus.
ullebusten
27.10.2021 kl 20:23 5400

Jeg tror svaret på det er ja, om rammene er riktige for partene. Vi må ikke glemme at Seadrill ble fjernet fra NOL av en grunn. Nettopp derfor er ikke Seadrill så viktig i NOL sammenheng. NOL trenger å få WM opp på ønskelisten til operatørene (tjene penger er det eneste som betyr noe) - dealen som beskrives her i kveld gir mao mening. Hadde WM vært i drift og tjent gode penger hadde vi ikke hatt diskusjonen om operatør, partnerskap mm. Riggene hadde bare blitt en del av Seadrill tidlig 2022.

Edit: jeg tror også Mohn og JF har startet samtaler om full sammenslåing av Seadrill og Transocean. De er egentlig en veldig god match, og hadde blitt et supersterkt selskap med gode asset, bra trackrecorf og evne til å vise disiplin. Det selskapet ville jeg gjerne eid aksjer i fremover ;)
Redigert 27.10.2021 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
ullebusten
27.10.2021 kl 20:11 5445

De krysset over 10% i mars 2020, siden har det ikke kommet flaggmelding.

«NOL - Disclosure of shareholding

Funds managed by Hayfin Capital Management LLP have today acquired 70,000 shares in Northern Ocean Ltd. (“NOL”), following which funds managed by Hayfin Capital Management LLP own 6,395,963 shares in NOL, which represents 10.025% of the issued share capital and voting rights NOL.
This notification is made pursuant to Section 4-3 of the Norwegian Securities Trading Act.»
5198
27.10.2021 kl 20:01 5496

At de eier i NOL var nytt for meg, men da høres dette veldig logisk ut, tror oppgjørets time er nær. De fleste avtalene mangler at Settlement går i orden så er det bare noen underskrifter. Får håpe vi ender med noen aksjer på 40kr+ da vil det være en stor oppside til alle etter denne fusjonen/oppkjøpet. Om NOL kjøpes med aksjer fra TO blir det jo fint for Fredriksen. Da sitter han med makt i begge selskaper.
Redigert 27.10.2021 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
GearUp
27.10.2021 kl 19:58 5480

Er det strategisk bra for JF og fusjonere NOL med TO ?
I stede for først å funksjoner det med Seadrill først ?
Når han skal være med videre ?
5198
27.10.2021 kl 19:20 5433

SVP eier Dolphin ja, er vel dette rykte de fleste har hørt men da kun med TO. Men er vel ikke så rart om TO må ha med seg Hayfin nå i første omgang for å finansiere dette. Så lenge TO eier en del å får lov å drifte enhetene må jo dette være bra for TO. Det som er litt spesielt i dagens marked er at det kun er Awilco riggene som kommer etter det er det nok slutt på nye rigger. Dagratene må opp mot 500 Musd på lange kontrakter før noen tenker i de baner, prisen på Awilco riggene er nok for å bli kvitt de men de er garantert fremdeles over 400Musd. Var jo egentlig verftet somsa opp avtalen så Dolphin har nok vært der hele tiden.
Uansett en fusjon, rettet emisjon mot TO/Hayfin vil få frem verdiene. Beste hadde vært 50/50 utbetaling cash/TO aksjer. Men er vel muligens at alt blir i TO aksjer da. Vil Fredriksen få en fin post i TO og alle skjønner hvem som da skal få Seadrills beste asset. Det at TO sikrer seg så mye rigger gjennom NOL og Seadrill gjør de til en markedsleder og en vinner fremover, da er de størst der ratene er størst. Men de er vel redde det kan bli fir mye for konkuransetilsynet så derfor det går rykter om et SUPER HE selskap med 5-6 rigger. Dolphin eneste løsning for å få fusjonere med Odfjell eller TO for å kunne selge aksjene de eventuelt får i betaling..

Syns mer og mer dette ser ut som en god løsning, blir det oppgjør i aksjer er Fredriksen med der også. Da tror jeg det bare er et spørsmål om tid før det kommer ennå et internasjonalt selskap inn uten noe i nordsjoen .dette kan skje i løpet av 6 mnd

Amerikanerne vet å verdsette boreselskaper så viktig at selskapet har en notering der.
Redigert 27.10.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Sevryba
27.10.2021 kl 18:54 5505

Det jeg har sett å hørt er at det blir en fusjon mellom nol, To og hayfin i første omgang.
SEE
27.10.2021 kl 18:52 5515

Fra dokument 1165.

DEBTORS’ AMENDED WITNESS AND EXHIBIT LIST FOR HEARING SCHEDULED
FOR OCTOBER 29, 2021, AT 10:00 A.M

Side 13 i dokumentet

SETTLEMENT
2.1 Effectiveness
Clauses 2.2 and 2.3 shall become effective on, and are conditional upon, the Effective Date.
2.2 Payment of incurred costs and West Bollsta charter hire
2.2.1 The Parties agree that the amount owed to the Seadrill Group by the NOL Group is
$18,000,000 (eighteen million dollars) inclusive of all applicable VAT charges (the “Agreed
NOL Costs”) which amount satisfies, by way of full and final settlement, all amounts owed
and outstanding to the Seadrill Group in respect of all costs incurred including but not
limited to:
(a) amounts due from the Operator to the Manager with respect to crew costs for the
“WEST MIRA” Unit for the period from 1 April 2021 to and including the West
Mira Transition Services End Date in full and final settlement of such “WEST
MIRA” Unit crew costs including (subject to Clause 5.4) severance costs and
compensation for services rendered;
(b) all amounts due from the Operator to the Manager in respect of the Transition
Services for the “WEST MIRA” Unit;
(c) subject to Clause 6.3.2, Clause 6.3.3 and Schedule 2, amounts due from the NOL
Group to the Seadrill Group in respect of the Transition Services for the “WEST
BOLLSTA” Unit;
(d) the purchase price for the blowout preventer in accordance with Clause 5.2.2;
(e) the cost of spare parts; and
(f) project costs incurred in relation to the Units.
2.2.2 The Parties agree that the amount owed to the West Bollsta Rig Owner by Seadrill Norway
for the period from 11 February 2021 to and including 9 August 2021 (both inclusive) in
relation to the bareboat charter hire under the West Bollsta Bareboat Charter shall be
$18,000,000 (eighteen million dollars), which amount satisfies, by way of full and final
settlement, all amounts owed and outstanding to the NOL Group in respect of the West
Bollsta Bareboat Charter.
Redigert 27.10.2021 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2021 kl 18:32 5524

Odfjell, Dolphin og TO har sett på Mira.
Det vet jeg med sikkerhet. Odfjell trakk seg tidlig da dette ble for dyrt for dem.

Spørsmål: SVP er det hedgefondet som eier Dolphin ?
5198
27.10.2021 kl 18:30 5537

Nei tenker på SVP/Dolphin og TO. Kjenner ikke så mye til Hayfin men ser for meg at Hayfin er et selskap som ser på TO Norge som en ren finansiell investering. Ser ikke for meg at de går i budkrig med TO. Uansett til fredag faller første brikken på plass da kan svaret på hva fremtiden bringer komme når som helst.
Redigert 27.10.2021 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
kjylling
27.10.2021 kl 18:16 5566

Budkrig TO vs Dolphin hadde ikke vært å forakte.