Minken
25.10.2021 kl 20:05 6104

Er vel vanskelig å komme med noe kursmål i dette bullrunnet sikkert? Noen som vil prøve?
BlackPearl
24.10.2021 kl 15:40 6335

Det er veldig mye positivt som skjer rundt XRP for tiden, mange experter som følger med.
Når saken er over kommer den ført tilbake på flere exchange’s i USA, tviler på at den blir stående i dvaletilstand slik som nå for tiden…vis vi er heldig så er saken over om 2 mnd.

«In practical terms, this means that financial services using digital assets as a solution should not be treated differently from financial services embedding legacy architectures, and there should be parity in the treatment of all technology…
https://ambcrypto.com/australias-regulatory-report-inspired-by-ripples-technology-agnostic-principle
BlackPearl
23.10.2021 kl 00:02 6580

Ripple chief executive Brad Garlinghouse has been airing his thoughts over the state of the crypto market and regulations, and a grudge over the financial regulator’s approach to Ethereum appears to have surfaced.…..
https://cointelegraph.com/news/ripple-ceo-says-the-sec-helped-ethereum-to-overtake-xrp-as-no-2-crypto
BlackPearl
20.10.2021 kl 04:57 6786

….Ripple agreed to extend the deadline for rebuttal, expert reports to 12 November even as it “is prepared to meet the original schedule.” Further, the firm proposed that the deadline for expert depositions be extended no further than 10 December, as this would provide sufficient time between the two procedures…..

https://ambcrypto.com/xrp-lawsuit-ripple-says-discovery-deadline-extension-would-be-severely-prejudicial-to-its-business
True
10.10.2021 kl 10:39 7242

Absolutt, XRP er best performer i dag. Så snart SEC saken er over kommer vi til å gå raskt oppover og forbi $2, muligens før den er over også slik som den farter opp nå. Mest spent på å se om BTC bikker $60K igjen og om vi får en ny ATH. $100K er ikke usannsynlig.
BlackPearl
10.10.2021 kl 09:56 7230

Det er nok SEC saken som holder XRP nede fortsatt, og ikke minst at den ble tatt bort fra flere «exchange-plattformer» rett etter saken ble opprettet.
Coinbase, BinanceUS og plus flere andre bare venter at XRP kommer som vinner tilbake på deres exchange’s. I mellom tiden XRP team utvider seg i andre retninger.
mye å lese om XRP i siste, og det er mange i kryptoverden som følger tett på her.

https://ambcrypto.com/xrp-ledger-payments-could-go-offline-with-new-proof-of-payments-protocol/

«Any device integrated with the xPOP protocol will be able to issue a QR-Code through which the holders of XRPL-based assets can make payments instantly without both sides being online. The developers hope this will further diversify the ledger’s use cases and can be utilized by devices that are not connected to the Internet at all times.
This includes locations such as bus stands, parking meters, and vending machines»
Dette kommer å bli stort
True
09.10.2021 kl 19:16 7361

Ja, har ventet på denne stigningen som vi ser nå og ble mildt sagt overrasket når den ikke gikk mer opp etter at Bitcoin har bounced back. Da er det andre faktorer som jeg ikke kjenner til akkurat nå som holder den nede, muligens faktorer i SEC saken.

Uansett, det ser bra ut nå og enda bedre vil det bli etter at SEC saken er over som mest sannsynligvis vil ende i et forlik. Det er uansett en stor seier for Ripple og resten av Kryptosamfunnet. Blir viktig å hamstre mye XRP i neste bear marked.
BlackPearl
09.10.2021 kl 18:59 7355

par dager siden……Eco-friendliness is another arena. The XRP Ledger website claimed a single XRP transaction used 0.0079kWh/tx of electricity. To compare, Visa used 0.0008kWh/tx for the same….

https://ambcrypto.com/stellar-joins-ripple-in-making-a-case-for-cbdcs-on-its-blockchain/



BlackPearl
09.10.2021 kl 09:02 7494

Bra nyhet dette, bare at vi avslutter saken med SEC….slik som det ser ut så blir vi ikke ferdig med denne i oktober, gjenstår å sitte rolig og eventuelt kjøpe mer vis den dipper under dollar igjen

https://www.finextra.com/pressarticle/89604/fed-invites-comments-on-shift-to-iso-20022

The XRP community was cheering recently after U.S. District Judge Analisa Torres gave XRP token holders the status of amici curiae or “friend of the court.”

https://ambcrypto.com/ripple-opposes-secs-request-to-avoid-responding-to-rfas
https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/xrp-price-consolidates-before-it-pops-to-142-202110081218
tf13
07.10.2021 kl 15:42 7604

FED bekreftet for et par dager siden at de kommer til å adoptere ISO 20022 payment system for FED-Wire. Gjett hvem som også er ISO 20022 sertifisert?

Ripple, som bruker XRP

https://ripple.com/insights/iso-20022-shaping-the-future-of-cross-border-payments/
Redigert 07.10.2021 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
BlackPearl
18.09.2021 kl 06:43 8061

I siste tre mnd har antall aktive XRP «wallet adresser» har økt over 200%, selv om XRP ble tatt bort fra flere trading plattformer. Dette må være positivt for kursutvikling fremover. Saken nærmer seg slutten og det er nok mange som har trua at XRP kommer som vinner fra den.

*The latest development in the ongoing SEC vs. Ripple lawsuit is that documents are classified as privileged and blocked for public viewing.
*Though institutional investors are yet to take big bets on the altcoin in 2021, retail investors are actively trading in XRP.
*One veteran trader expects XRP price to climb higher in the long-term.

https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/experts-say-ripple-will-win-sec-lawsuit-which-might-propel-xrp-to-new-all-time-highs-202109170834
BlackPearl
11.09.2021 kl 12:32 8282

Ripple has belatedly agreed to the U.S. Securities and Exchange Commission’s request to produce its internal recordings. …
https://u.today/ripple-and-sec-reach-belated-agreement-regarding-recordings-of-companys-meetings
BlackPearl
05.09.2021 kl 11:17 8649

bra nyheter😀😀
Ripple has scored a major coup in Japan – a nation where it is one of the most popular altcoins – with the e-commerce giant Rakuten’s exchange announcing that it will resume trading the XRP token.
In an official release, Rakuten Wallet stated that it would begin XRP trading on September 8..

https://cryptonews.com/news/xrp-to-resume-trading-on-japanese-exchange-ripple-sec-war-co-11677.htm
tf13
05.09.2021 kl 10:20 8678

Sjansen for at det går bra er stor, men det er alltid en liten risiko, det skal man være klar over. En fordel med å ha det på en plattform, er at du slipper å tenke på reserven. For hver XRP adresse med XRP, så må det bli igjen 20 XRP i lommeboken. Reserven kan endre seg til det mindre, det har allerede vært diskutert.
Man kan også vurdere en software wallet, som f.eks. Trust Wallet, XUMM wallet etc.. Da slipper du kostnaden for en hardware wallet, men du har kryptoen i din egen lommebok.
BlackPearl
05.09.2021 kl 09:49 8698

Hei!
Handler og flytter en del krypto rundtomkring, vurdert flere ganger å ha egen wallet men slik som det ser ut så Miraiex er ganske trygt. Har du kjopt XRP der, så ligger den i deres wallet. Samme skjer vis du feks handler XRP på Binance og flytter den over til Miraiex( veldig enkelt å smertefritt transaksjon)
Du kan vurdere selv om du vil ha middlene dine i egen wallet, mange som anbefaler dette.

https://miraiex.com/blog/sikring-av-bitcoin/

Dine digitale lommebøker hos MiraiEx

På samme måte som at vi har kontanter i en lommebok, så lagres kryptovaluta i en såkalt wallet (digital lommebok). Hos MiraiEx får du som kunde automatisk tildelt personlige lommebøker for alle kryptovalutaene som tilbys hos oss, og vi sørger for en trygg og enkel oppbevaring av midlene dine. Dette betyr, helt enkelt, at det eneste du trenger for å få tilgang til midlene dine er enten telefonen din med Vipps eller brukernavn og passord til MiraiEx-kontoen din, samt BankID.
tf13
05.09.2021 kl 09:27 8589

Gratulerer med kjøp, det kommer nok til å vise seg å bli en veldig god investering.

Du må ikke ha en Wallet, men det er å anbefale. Det du må huske på at når kryptoen er på en plattform, så er det egentlig ikke du som står som eier av kryptoen. "Not your keys, not your crypto" er et kjent begrep. Alt kan skje med en plattform, den kan bli stengt, hacket etc.. det er mange eksempler på det. Da risikerer du å miste det du har på plattformen. Du må tenke på kost-nytte verdien. En hardware wallet koster litt penger, men da er du trygg. Når prisen går opp, så blir kostnaden for en hardware wallet i % av verdien på kryptoen mindre, så det er noe å tenke på. En Ledger Nano eller D-cent wallet er to som er kjente og mye brukt. Bestill da fra leverandørens nettside direkte. Det er kjente eksempler på personer som har mottatt en hardware wallet som er satt opp for å bli hacket, og kryptoen blir stjålet.

Angående informasjonen fra investopedia, det er ingenting å bekymre seg over. Det er relatert til Ripple, et selskap som eier mye XRP. For å unngå spekulasjoner om at Ripple skulle dumpe beholdningen sin på markedet, så opprettet de en Escrow avtale. 1 milliard XRP blir frigjort per måned fra Ripple sin beholding, som de kan bruke for forretningsutvikling etc. I slutten av hver måned, så blir det de ikke har brukt, satt tilbake i escrow avtale igjen. Så dette er ikke relatert til private aktører som deg og meg.
Skjei
05.09.2021 kl 08:27 8567

Har åpnet en miraix konto, og kjøpt 2000 xrp. For meg er dette en forholdsvis stor investering,- å tape. Må jeg ha Wallet? Leste dette på investopedia:

Enhver ubrukt del av XRP i en bestemt måned vil bli flyttet tilbake til en sperrekonto . Denne mekanismen sikrer at det ikke vil være noen mulighet for misbruk på grunn av et overforbruk av XRP -kryptokoiner, og det vil ta mange år før alle kryptokoinene er tilgjengelige.

https://www.investopedia.com/tech/whats-difference-between-bitcoin-and-ripple/
Dr_Eval
26.08.2021 kl 06:52 8947

Vi er enige om at BTC trenger en bedre og nyere teknologi. Der du sier NÅR det skjer, sier jeg HVIS det skjer. Det er ikke sikkert at BTC får en bedre og nyere teknologi før det blir utkonkurrert av en annen kryptovaluta med bedre og nyere teknologi. Jeg tror heller ikke at BTC er nødt til å bli erstattet av en av de mange tusen kryptovaluta som eksisterer i dag, som ETH eller XRP, men at det like gjerne kan være en annen kryptovaluta som ikke er oppfunnet enda.
BlackPearl
26.08.2021 kl 06:25 8928


“The number of daily active addresses on the XRPL grew from 9,233 on July 25 to 23,537 on August 24. This 176% spike in users indicates a rising interest and a proxy to investor interest and a potential inflow of capital.”

https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/three-reasons-why-xrp-price-could-double-in-a-few-days-202108250848
Slettet bruker
26.08.2021 kl 01:27 22360

Tror du har missforstått litt. Bitcoin fungerer hovedsakelig som en digital valuta og verdilagring mens ETH, XRP, SOL, LINK, ADA og flere andre altcoins er verktøyet som skal videreutvikle teknologier og støtte pågående etterspørsel.

Det kan ikke skapes mer enn en 21 millioner Bitcoin, det er altså færre Bitcoin enn det er dollarmillionærer i verden og teknologien som blokkjedene utvikler, bygges rundt den digitale valutaen som vil bli et alternativ for dollar. Nå er det vel 3.9 millioner i verden som investerer i kryptovaluta, da kan du tenke deg den etterspørselen som kommer når folk har mer tillit og lettere tilgang til handelsplattformene.

Det er ikke snakk om at ETH vil utkonkurrere Bitcoin
Med en bedre og nyere teknologi vil Bitcoin fungere som det digitale gullet, og en sikring mot inflasjon mens altcoins er selve blokkjede-teknologien eller datakraften der hver enkelt kryptovaluta vil ha sitt spesialfelt som skal bidra med å løse en rekke oppgaver i offentlig og privat sektor... infrastruktur: smartkontrakter, finans, energi, byggenæringen, samferdsel (overskudd av bompenger som blir manipulert), kultur: kunst, reiselivsnæringen, sport, gaming, eventer, internett, skole og utdanning, et enklere helsesystem...alt mellom himmel og jord.

Tilleggsgebyrer, kontrakter og avtaler som i dag blir manipulert vil kunne løses med algoritmer.

Blant de tyngste kryptovalutaene så vil vi se en etterspørsel som vil overgå alt annet når folk først forstår hva kryptovaluta er, men jeg er også ganske sikker på at mange vil ha sin andel i BTC som får et tak på 21 mill i 2040.
Redigert 26.08.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Garagardo
25.08.2021 kl 22:16 22459

Tror kanskje ikke du helt ser hva XRP, med XRPL og ODL jobber mot og hva det vil bety for verden. Ikke at du må forstå det, men ville ikke kimset av det.
BTC, ETH, NOK, USD osv. Vil kunne gå i XRPL, enkeltvis eller som en helhet ved foreksempel bytte ut dagens swift system. Swift er egentlig bare et meldingssystem.
Redigert 25.08.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
JRV
25.08.2021 kl 18:35 22563

Er på ingen måte en ETH fanboy, men trenger ikke være et geni for å se på XRPETH chartet å se hva som har gitt mest verdi og ha hatt i porteføljen sin de siste årene. Plass til flere coins, og sier ikke at XRP kommer til å dø, men utenfor topp 20 absolutt.
Rakkern
25.08.2021 kl 14:00 22697

Jeg tror uavhengig av hvordan det går med rettsaken kontra XRP, så er det plass til både ETH og XRP i markedet. Det å sette seg inn i teknologien er et godt utgangspunkt, knowledge is power. Slik jeg forstår det bruker XRP consensus metoden, som verken er POW eller POS relatert, det er vel en av grunnene at transaksjoner skjer så fort osv. Man kan lese seg mer opp dette ved å google "Federated byzantine agreement", mange vitenskapelige artikler ute å går.

Ingen vet hvor krypto er på vei og hvem som blir den store vinneren, men jeg har trua på at det er plass til mange aktører etter ulike behov. Markedet pleier som oftest å bestemme..

Mine to tanker om dette.
tf13
25.08.2021 kl 12:29 22708

Utifra det du skriver, så er det nokså klart at du ikke har forstått hvordan det hele henger sammen. Men det nytter vel ikke å diskutere det med en ETH fanboy

Imot alle odds???? ETH er jo selve definisjonen på en ICO, alle ICO'ers mor, så hvis SEC gjør jobben sin, så vil de gå etter ETH etterhvert. Om de gjør det, det vil fremtiden vise. Selv Gary Gensler har sagt ETH er en security.
JRV
25.08.2021 kl 07:33 22828

"XRP kommer til å bli en del av det nye finansielle systemet." Og hvorfor det? XRP er så å si blitt en memecoin for dem som har vært i crypto i mer enn 12 måneder. Når USA. og til å med Norge undersøker det og lage sin egen digitale versjon av sine egne valuta så ser jeg ikke helt hvorfor bankene skal komme til å bruke XRP istedet for dem i fremtiden. Men orker ikke diskutere med en XRP fanboy, alle skal jo bli tatt av SEC siden dere ble det, XRP er fremtiden, alle banker vil bruke den osv. XRP kommer til å være utenfor topp 10 coins innen 2022 og sikkert utenfor topp 20 coins innen 2023. OM ETH skulle bli saktsøkt imot alle odds, så hadde ikke prisen blitt påvirket i like stor grad fordi folk faktisk bruker ETH til NFTs, yield farms osv. XRP er det bare å selge seg ut av så fort den nærmer seg 3 USD ( om/når den kommer dit). Hva bruker folk XRP til pdd? Sende penger fra binance til coinbase? Noe mer?
Dr_Eval
25.08.2021 kl 07:28 22833

BTC fører med seg et overforbruk av energi. Det er ikke bærekraftig, og hører ikke hjemme i en grønn fremtid. Risikabelt å bruke som "store of value", spør du meg. Jeg ville ihvertfall ikke ha satset pensjonen. ETH og XRP er bedre alternativer, men 10 år er lenge for en kryptovaluta, og jeg tror de aller fleste av de tusenvis av forskjellige kryptovaluta som finnes i dag er utdødd om 10 år. Kan godt hende det finnes kryptovaluta fremdeles om 10 år, men det er ikke sikkert at de største er "blitt født" enda. XRP løser et problem som jeg kan se for meg fremdeles vil være relevant om 10 år, og det er hurtig overføring av verdi som samtidig er klimavennlig. Jeg blir overrasket om Swift (som bankene bruker i dag) overlever 10 år til.
tf13
24.08.2021 kl 22:12 22966

Jeg er enig i at de ikke kan sammenlignes. ETH er en smartkontraktplattform, og det er det. XRP kommer til å bli en del av det nye finansielle systemet.

Når de store gutta har tjent nok penger på ETH, så kan det godt være at SEC kommer etter Ethereum. ETH er/var uten tvil en "security". Man kan lure på hvorfor de går etter XRP, som av US treasury, har fått klarering som en virtuell valuta, og ikke ETH som hadde en ICO. Det har kommet fram litt av hvert på den fronten.

Det kan godt hende at ETH er den første som går forbi BTC, men jeg tror XRP kommer til å gå forbi ETH etter hvert.
Garagardo
24.08.2021 kl 10:17 23102

BTC er dyrt og utrolig tregt, har lite for seg ifm betaling og overføring. Men blir nok brukt til "store of value".

Litt mer info mellom de to ( BTC og XRP)
https://twitter.com/stedas/status/1377932783545368576/photo/1
Redigert 24.08.2021 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
JRV
24.08.2021 kl 10:09 23122

Hvis du tror XRP har større sjangs å overleve enn ETH så må du eie enormt med XRP. Kan ikke sammenligne de to engang.. Bitcoin vil alltid eksistere men vil nok bli forbigått av en eller flere cryptoer etterhvert, hvertfall ETH.
Slettet bruker
24.08.2021 kl 09:40 23153

Sitat: «Spør du meg om hvilken kryptovaluta som enda eksisterer om 10 år svarer jeg XRP. I den sammenheng er jeg usikker på BTC og ETH. Jeg tviler mest på BTC, som egentlig hører hjemme i steinalderen»


Forstår ikke helt hvorfor du mener at BTC hører hjemme i steinalderen?
Redigert 24.08.2021 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
tf13
17.08.2021 kl 09:00 23763

Jeg har ikke sett selve statistikken, men har lest/hørt det et sted.

Her er også en annen artikkel som gjengir det samme

https://financefeeds.com/sec-v-ripple-will-lawsuit-end/

Også på generelt grunnlag, de aller aller fleste saker blir avsluttet før en eventuell rettsak