tf13
13.08.2021 kl 14:27 25640

300% er bare en liten smakebit
BlackPearl
14.08.2021 kl 09:13 25313


https://finance.yahoo.com/news/ethereum-litecoin-ripple-xrp-daily-013638524.html
Looking at the Technical Indicators
First Major Support Level: $0.9957
Pivot Level: $1.0463
First Major resistance Level: $1.1413
23.6% FIB Retracement Level: $0.8533
38.2% FIB Retracement Level: $1.0659
62% FIB Retracement Level: $1.4096

Redigert 14.08.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2021 kl 11:55 25190

Det er viktigere å fokusere på hvor krytpovalutaene finner motstand i en krakk enn selve oppgangen når vi er inne i bull. Det er først da vi får svaret og her vil XRP komme dårligere ut enn andre altcoins pga søksmålet mot ripple som vil vare lenge. XRP vil da være en av dem som virkelig sliter. Dette er en sak der begge parter kommer dårlig ut men SEC har kanskje enda mer å tape om de skulle bli avkledd foran finansverden, derfor vil saken mest sannsynlig fortsette inn mot høyesterett.

Alle XRP hausere vil nok påstå at dette er en enkel sak for ripple, men de mer moderate kildene påstår at flertallet av advokater går i favør SEC. Dersom ripple taper så vil det også få konsekvenser for hele kryptoindustrien, så det er ingen tvil om at kryptoverden heier på ripple.

Om jeg i dag skulle starte med å investere i krypto så ville jeg ha valgt ETH ti av ti ganger fremfor XRP fordi den har et tydeligere formål og fordi den mye letter finner motstand i en nedgangsperiode. Ethereum nærmer seg etableringsfasen samtidig som den har et enormt potensiale pga den fremtidige teknologien. Jeg har selv investert noe i XRP, men det lar jeg ligge til søksmålet er over.
Redigert 14.08.2021 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
True
14.08.2021 kl 12:10 25124

Ser veldig bra ut nå. Bitcoin er på vei tilbake til ATH og kanskje mer (ikke 100% sikkert dog). XRP følger med og gjør det bedre enn de fleste ande altcoins (Best performer i dag). Når de i tillegg vinner søksmålet fra SEC (Noe de nesten garantert vil), vil denne fyke til værs. Husk at XRP var på vei til $2 før SEC kom inn i bildet.

Er veldig fornøyd nå, da snittet mitt på XRP er alt for høyt. Går den oppover mot $2 igjen og Gud vet hvor mye mer, skal jeg selge meg ut før bullsyklusen er over og hamstre som fy når vi kommer i et bear marked igjen. Skal bli interessant å se hvor høyt opp XRP kan komme før den tid.
Tigerberget
14.08.2021 kl 17:59 24881

Jeg synes du skal dokumentere hvem de moderate kildene er, for det du skriver er bare sprøyt.
Slettet bruker
14.08.2021 kl 19:27 24793

Det som er sprøyt er all hyping rundt en sak som er komplisert. Jeg har aldri påstått at ripple vil tape men saken kan komme til å vare lenge i disfavør XRP.
https://decrypt.co/78153/ripple-inside-the-sec-case-that-could-make-or-break-the-crypto-industry
Redigert 14.08.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
14.08.2021 kl 20:29 24724

Nei. Du følger ikke spesielt mye med skjønner jeg.
La oss vente til ut Oktober så ser vi….
BlackPearl
14.08.2021 kl 20:45 24686

15.10 får vi endelig beslutning når det gjelder rettssaken, lite oversikt hva som skjer fremover.

https://twitter.com/FilanLaw/status/1425897465312595968?
Slettet bruker
14.08.2021 kl 21:28 24663

Da er det fint om du oppklarer, hva er det som gjør at ripple raskt og enkelt vinner denne saken?
kaliber
14.08.2021 kl 22:51 24601

Litt utenom tråden, men noen som har erfaring med coinbase og om det er trygt å handle der etc.
Garagardo
14.08.2021 kl 22:54 24668

Hvorfor ikke handle på norske Miraiex.com? Forstår om det er annet du er ute etter:)

Ja, bevisbyrden ligger vel hos SEC nå og to uker igjen mener jeg. Men XRP er uansett mer enn Ripple Lab inc
kaliber
14.08.2021 kl 23:13 24661

Takk for svar, tenker å handle dogecoin!
BlackPearl
14.08.2021 kl 23:41 24708

Da må du nok bruke binance, etoro, coinbase……….miraiex har ikke doge på lista si foreløpig
Garagardo
15.08.2021 kl 00:24 24667

Ikke at jeg har det, men har hørt mye bra om Cardano som de har. Jeg vil ikke mikse for mye mtp skatt. Det skattes ved hver transaksjon, så vær obs på dette.
Slettet bruker
15.08.2021 kl 08:34 24528

Cardano er også i vinden for tiden da det ligger store forventninger til smartkontrakt som lanseres 12 sept og frem til da er det ganske så sikkert at Cardano bryter ATH. Noen mener den skal opp mot $3,50 frem mot 12 sept mens andre mener den skal enda høyere.
Redigert 15.08.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
tf13
15.08.2021 kl 10:11 24420

XRP har et veldig tydelig formål, som en asset for cross border payment og bro-valuta. XRP ledger er skreddersydd for akkurat dette formålet. Såvidt jeg vet, så falt ETH også rundt 90% i forrige bearmarked, så ikke mye støtte der heller. Grunnen til at ETH foreløpig har stukket fra XRP er at tidligere SEC ansatt har sagt offentlig at de tror ETH ikke er en security. Men ETH har ikke fått noen offisiell klarering. Gary Gensler, før han ble sjef for SEC, har sagt ETH er en security. Når Ripple saken er over, så kan de fort gå etter ETH også.
Jeg hadde valgt XRP ti av ti ganger skulle jeg investert nå. ETH har allerede gått lang forbi ATH, XRP har et langt stykke igjen, så ROI har et mye høyere potensiale på kort sikt.
Til og med amerikansk media, inkludert Forbes, sier SEC har en dårlig sak, så vet ikke helt om disse moderate kildene er til å stole på. Selvfølgelig er det ingen enkel sak, men den har tydelig gått i favør Ripple hele veien.

Omtrent under hver eneste finansielle stein finner du Ripple eller en partner av Ripple. Nettverket, kontakter og infrastruktur er enormt, og det er bare et tidsspørsmål før dette virkelig tar av.
Redigert 15.08.2021 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2021 kl 12:26 24322

Synes du har et godt poeng, men jeg mener likevel Ethereum har et mer desentralisert formål som tilltater en bredere teknologisk utvikling med 2.0 i sikte, som igjen kan utvikles til 3.0. Nå ser jeg både fordeler og ulemper med begge men om jeg ser på min investering 5-10 år frem i tid, så føler jeg en større trygghet med ETH da det er fare for at XRP bli utsatt for reguleiringer. Jeg liker bare ikke at SEC med sin merittliste er så til de grader ute etter ripple. SEC har all tid i verden i motsetning til Ripple og de kommer garantert ikke til å gi seg med det første, og det tror jeg sliter på XRP.

Når det er sagt så er heller ikke ETH fredet, der kommer BTC klart best ut.
Redigert 15.08.2021 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
15.08.2021 kl 19:02 24140

Spør du meg om hvilken kryptovaluta som enda eksisterer om 10 år svarer jeg XRP. I den sammenheng er jeg usikker på BTC og ETH. Jeg tviler mest på BTC, som egentlig hører hjemme i steinalderen.
tf13
15.08.2021 kl 19:07 24145

SEC har ikke all verdens tid. Jeg mener å huske at i løpet av august, så er tiden ute for fact discovery, altså finne bevis etc som styrker din egen sak. Finner de ikke noe veldig juicy, så har ikke SEC noen god sak. Hele saken står og faller på Fair Notice defence, altså om Ripple har fått veldig klar og tydelig beskjed om at XRP er en security. Det har de ikke fått. Selv to av fem toppfunksjonærer i SEC, har selv sagt at SEC ikke har gitt tydelig nok beskjed om krav og reguleringer osv. Det sier sitt. Hva skal dommeren si til dette? At Ripple ikke har fått klar og tydelig beskjed tidsnok at dette er en security. Hvis saken fortsetter og Ripple vinner pga av Fair Notice Defence, så setter dette presedens for hele kryptoverdenen, og SEC har forspilt sin sjanse for å regulere den. Så SEC har kniven på strupen de også.

96% av alle sakene til SEC ender i et forlik. Vil denne saken, som de holder på å tape, være blant de 4 % som går til rettsak???????? Jeg ville ikke satset penger på det.
Redigert 15.08.2021 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 17:15 23795

96% av alle sakene til SEC ender i et forlik. Vil denne saken, som de holder på å tape, være blant de 4 % som går til rettsak???????? Jeg ville ikke satset penger på det.

Skremmende statistikk! Trodde ikke det var så ille. Om denne statistikken stemmer så kan jeg ikke tenke meg saken havner i retten, men dessverre større sansynlighet for et forlik med innrømmelser fra ripple. Da er det bare å håpe på at ripple ikke kommer alt for dårlig ut av forliket.
Redigert 16.08.2021 kl 17:17 Du må logge inn for å svare
True
16.08.2021 kl 17:21 23794

Alt er et spill for galleriet. SEC hadde aldri en god sak i utgangspunktet og vil tape, eller i det minste inngå forlik. Men etter min mening burde de tape så det synger. Forlik bare beviser hvor korrupt systemet er.

Ville forresten likt å se en kilde til den såkalte statistikken.......
Redigert 16.08.2021 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Guuz
16.08.2021 kl 18:31 23753

Enig, garantert forlik, men det vil med all sannsynlighet gi kursen en voldsom boost. Forlik er ikke negativt i det heletatt. Det vil medføre en bot som er uvesentlig. Det viktigste er at den klamme sec hånden løfter seg av skuldrene og hva skjer da tror du? Full fres.
True
16.08.2021 kl 19:54 23766

Stemmer.
tf13
17.08.2021 kl 09:00 23688

Jeg har ikke sett selve statistikken, men har lest/hørt det et sted.

Her er også en annen artikkel som gjengir det samme

https://financefeeds.com/sec-v-ripple-will-lawsuit-end/

Også på generelt grunnlag, de aller aller fleste saker blir avsluttet før en eventuell rettsak
Slettet bruker
24.08.2021 kl 09:40 23078

Sitat: «Spør du meg om hvilken kryptovaluta som enda eksisterer om 10 år svarer jeg XRP. I den sammenheng er jeg usikker på BTC og ETH. Jeg tviler mest på BTC, som egentlig hører hjemme i steinalderen»


Forstår ikke helt hvorfor du mener at BTC hører hjemme i steinalderen?
Redigert 24.08.2021 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
JRV
24.08.2021 kl 10:09 23047

Hvis du tror XRP har større sjangs å overleve enn ETH så må du eie enormt med XRP. Kan ikke sammenligne de to engang.. Bitcoin vil alltid eksistere men vil nok bli forbigått av en eller flere cryptoer etterhvert, hvertfall ETH.
Garagardo
24.08.2021 kl 10:17 23027

BTC er dyrt og utrolig tregt, har lite for seg ifm betaling og overføring. Men blir nok brukt til "store of value".

Litt mer info mellom de to ( BTC og XRP)
https://twitter.com/stedas/status/1377932783545368576/photo/1
Redigert 24.08.2021 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
tf13
24.08.2021 kl 22:12 22891

Jeg er enig i at de ikke kan sammenlignes. ETH er en smartkontraktplattform, og det er det. XRP kommer til å bli en del av det nye finansielle systemet.

Når de store gutta har tjent nok penger på ETH, så kan det godt være at SEC kommer etter Ethereum. ETH er/var uten tvil en "security". Man kan lure på hvorfor de går etter XRP, som av US treasury, har fått klarering som en virtuell valuta, og ikke ETH som hadde en ICO. Det har kommet fram litt av hvert på den fronten.

Det kan godt hende at ETH er den første som går forbi BTC, men jeg tror XRP kommer til å gå forbi ETH etter hvert.
Dr_Eval
25.08.2021 kl 07:28 22758

BTC fører med seg et overforbruk av energi. Det er ikke bærekraftig, og hører ikke hjemme i en grønn fremtid. Risikabelt å bruke som "store of value", spør du meg. Jeg ville ihvertfall ikke ha satset pensjonen. ETH og XRP er bedre alternativer, men 10 år er lenge for en kryptovaluta, og jeg tror de aller fleste av de tusenvis av forskjellige kryptovaluta som finnes i dag er utdødd om 10 år. Kan godt hende det finnes kryptovaluta fremdeles om 10 år, men det er ikke sikkert at de største er "blitt født" enda. XRP løser et problem som jeg kan se for meg fremdeles vil være relevant om 10 år, og det er hurtig overføring av verdi som samtidig er klimavennlig. Jeg blir overrasket om Swift (som bankene bruker i dag) overlever 10 år til.
JRV
25.08.2021 kl 07:33 22753

"XRP kommer til å bli en del av det nye finansielle systemet." Og hvorfor det? XRP er så å si blitt en memecoin for dem som har vært i crypto i mer enn 12 måneder. Når USA. og til å med Norge undersøker det og lage sin egen digitale versjon av sine egne valuta så ser jeg ikke helt hvorfor bankene skal komme til å bruke XRP istedet for dem i fremtiden. Men orker ikke diskutere med en XRP fanboy, alle skal jo bli tatt av SEC siden dere ble det, XRP er fremtiden, alle banker vil bruke den osv. XRP kommer til å være utenfor topp 10 coins innen 2022 og sikkert utenfor topp 20 coins innen 2023. OM ETH skulle bli saktsøkt imot alle odds, så hadde ikke prisen blitt påvirket i like stor grad fordi folk faktisk bruker ETH til NFTs, yield farms osv. XRP er det bare å selge seg ut av så fort den nærmer seg 3 USD ( om/når den kommer dit). Hva bruker folk XRP til pdd? Sende penger fra binance til coinbase? Noe mer?
tf13
25.08.2021 kl 12:29 22633

Utifra det du skriver, så er det nokså klart at du ikke har forstått hvordan det hele henger sammen. Men det nytter vel ikke å diskutere det med en ETH fanboy

Imot alle odds???? ETH er jo selve definisjonen på en ICO, alle ICO'ers mor, så hvis SEC gjør jobben sin, så vil de gå etter ETH etterhvert. Om de gjør det, det vil fremtiden vise. Selv Gary Gensler har sagt ETH er en security.
Rakkern
25.08.2021 kl 14:00 22622

Jeg tror uavhengig av hvordan det går med rettsaken kontra XRP, så er det plass til både ETH og XRP i markedet. Det å sette seg inn i teknologien er et godt utgangspunkt, knowledge is power. Slik jeg forstår det bruker XRP consensus metoden, som verken er POW eller POS relatert, det er vel en av grunnene at transaksjoner skjer så fort osv. Man kan lese seg mer opp dette ved å google "Federated byzantine agreement", mange vitenskapelige artikler ute å går.

Ingen vet hvor krypto er på vei og hvem som blir den store vinneren, men jeg har trua på at det er plass til mange aktører etter ulike behov. Markedet pleier som oftest å bestemme..

Mine to tanker om dette.
tf13
25.08.2021 kl 14:27 22589

Jeg er helt enig, det er plass til flere.
JRV
25.08.2021 kl 18:35 22488

Er på ingen måte en ETH fanboy, men trenger ikke være et geni for å se på XRPETH chartet å se hva som har gitt mest verdi og ha hatt i porteføljen sin de siste årene. Plass til flere coins, og sier ikke at XRP kommer til å dø, men utenfor topp 20 absolutt.
Garagardo
25.08.2021 kl 22:16 22384

Tror kanskje ikke du helt ser hva XRP, med XRPL og ODL jobber mot og hva det vil bety for verden. Ikke at du må forstå det, men ville ikke kimset av det.
BTC, ETH, NOK, USD osv. Vil kunne gå i XRPL, enkeltvis eller som en helhet ved foreksempel bytte ut dagens swift system. Swift er egentlig bare et meldingssystem.
Redigert 25.08.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2021 kl 01:27 22285

Tror du har missforstått litt. Bitcoin fungerer hovedsakelig som en digital valuta og verdilagring mens ETH, XRP, SOL, LINK, ADA og flere andre altcoins er verktøyet som skal videreutvikle teknologier og støtte pågående etterspørsel.

Det kan ikke skapes mer enn en 21 millioner Bitcoin, det er altså færre Bitcoin enn det er dollarmillionærer i verden og teknologien som blokkjedene utvikler, bygges rundt den digitale valutaen som vil bli et alternativ for dollar. Nå er det vel 3.9 millioner i verden som investerer i kryptovaluta, da kan du tenke deg den etterspørselen som kommer når folk har mer tillit og lettere tilgang til handelsplattformene.

Det er ikke snakk om at ETH vil utkonkurrere Bitcoin
Med en bedre og nyere teknologi vil Bitcoin fungere som det digitale gullet, og en sikring mot inflasjon mens altcoins er selve blokkjede-teknologien eller datakraften der hver enkelt kryptovaluta vil ha sitt spesialfelt som skal bidra med å løse en rekke oppgaver i offentlig og privat sektor... infrastruktur: smartkontrakter, finans, energi, byggenæringen, samferdsel (overskudd av bompenger som blir manipulert), kultur: kunst, reiselivsnæringen, sport, gaming, eventer, internett, skole og utdanning, et enklere helsesystem...alt mellom himmel og jord.

Tilleggsgebyrer, kontrakter og avtaler som i dag blir manipulert vil kunne løses med algoritmer.

Blant de tyngste kryptovalutaene så vil vi se en etterspørsel som vil overgå alt annet når folk først forstår hva kryptovaluta er, men jeg er også ganske sikker på at mange vil ha sin andel i BTC som får et tak på 21 mill i 2040.
Redigert 26.08.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare