Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 11.08.2021 kl 23:56 120259

Starter tråden på nytt, og har nå fått visket ut 4.052 innlegg med mye tullball og baissing fra visse personer, så anbefaler at det er denne tråden seriøse longere bygger videre på;


Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Redigert 11.08.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
olew69
29.10.2021 kl 17:38 5011

330000 samlet
Slettet bruker
29.10.2021 kl 18:09 4978

Dette blir bra fremover, idag var det også mye som ble kjøpt i dark pools, så den reelle omsettingen er nok betydelig høyere enn hva som vises. Jeg har stor tro på oljeservice fremover og følger også med på klxe som er priset til 38m$ med en float på 8 mill aksjer og shortet sønder og sammen.
hofa
29.10.2021 kl 18:21 5103

Det kan jo ikke rigtig bruges til noget, idet top 20 "kun" sidder på godt 50 %, så der er rigtig mange frie aktier.
Slettet bruker
29.10.2021 kl 20:09 5010

Jeg vil påstå at det er interessant i den grad det sier noe om kjøpekraften / påvirkningen av de som frekventerer forumet. Selvfølgelig er det et stort antall frie aksjer, men hvorvidt brukerne her disponerer 5 eller 20% av aksjene kan være høyst relevant.
Tingebri
29.10.2021 kl 20:22 4996

Totalt 202 000 aksjer
nafa
29.10.2021 kl 22:22 4912

180 k
SjonkelRolf
30.10.2021 kl 00:13 4817

For egen del er det fullstendig likegyldig hvor mange aksjer kreti og pleti eier.
Ingen problem for meg å skrive at jeg eier omså hvor mye aksjer.
Jeg investerer ut ifra hvor jeg tror jeg kan få avkastning.
Har hatt troen på Archer lenge. Har derfor også skrevet på trådene.
Investerer oppsparte midler og sitter med akkurat så mye aksjer jeg er komfortabel med.
Vurderer hele tiden å øke beholdningen.
Slettet bruker
30.10.2021 kl 18:14 4554

Kommer en god periode for olje og oljeservice fremover. Av de to bør man etter mitt skjønn nå velge oljeservice ettersom mye av oljeselskapene allerede har gått mye. Ligger mye gearing i acher som vil slå ut bra oppover nå som ting begynner å snu.
Redigert 30.10.2021 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2021 kl 20:56 4460

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/28jvRa/eu-aapner-for-at-gass-kan-merkes-som-groent

Interessant, hvis gass formelt blir stemplet som grønt.
Slettet bruker
31.10.2021 kl 00:48 4350

Jeg mener bestemt at nedsiden i Archer er forsvinnende liten nå. Archer lagger markedet, oljepris og egen positiv utvikling.

Det henger ikke på greip at Archer ikke skal stå i en kraftig reprising nå. Det har overhode ikke vært for høyt priset tidligere, og den er i hvertfall ikke det nå.

Archer får nok en flott innspurt mot årsskifte og inn i første kvartal.

Sitter ellers tungt lastet og trader ikke en tøddel, hver krone i oppturen skal høstes på mye høyere nivåer.

Tror vi setter årsbeste i løpet av uken, og legge seg på nye nivåer vi ikke har sett hittil i år.

🚀🚀🚀🚀
Redigert 31.10.2021 kl 00:54 Du må logge inn for å svare
Fevang
31.10.2021 kl 01:08 4384

Det er vel ca 20% opp til årsbeste (5,75 intraday) - så det skal vel godt gjøres på en uke?

Ellers enig i at den virker lavt priset - her skal visst lite eller ingenting av framtidsmuligheter prises inn.

Men virker som om markedet priser inn et eller annet som du og jeg ikke ser. Liker ikke helt at aksjen lagger over en så lang periode - da er det ofte en eller annen grunn til det. Men tross alt så har den jo kommet seg noe i det mer korte bildet.
hofa
31.10.2021 kl 01:19 4439

Den skal komme nu, jeg har 1,6 mill op før jeg går i + i olieaktier og det sker nu de næste 2 - 3 måneder.
SjonkelRolf
31.10.2021 kl 01:33 4457

Er ingen ekspert, men nedsiden virker å ikke eksistere nå. 10-20 øre er ingen nedside. Oppsiden derimot har klar bane.
En korreksjon nå og jeg vurderer belåning på hus og hjem .
Gjelden er halvert , inntektene går opp.
Matte er enkelt.
Codex63
31.10.2021 kl 04:44 4416

Nå må vi som har investert i Archer ikke ta helt av. Historisk sett, blir det nok ikke noe kjempesprang denne gangen heller. Tålmodighet er nok nøkkelordet for denne Aksjen.
Slettet bruker
31.10.2021 kl 07:32 4382

Ikke invester mer enn du har råd til å tape. Og iallefall ikke hvis det er flere som bor under samme tak... Til tross for at det kan se ut til at nedsiden i Archer er meget begrenset, så forblir det en high risk aksje. Det er en grunn til at den har så lav belåningsgrad. Så kan man påstå at man forstår selskapet bedre enn bankene som setter disse grensene, men det er nok noe bankene forstår som de fleste kanskje undervurderer?

Jeg vurderer selv å øke en del i Archer hvis den korrigerer ned, men jeg kommer aldri til å belåne noe som helst for å kjøpe i et såpass risikabelt selskap/bransje. Det er mange faktorer man ikke har kontroll på som kan gi en ganske kraftig nedside i aksjen. Hva om det kommer en Covid mutasjon som gir store nye nedstengninger? Kanskje ikke så sannsynlig, men langt ifra umulig. Hva om man får en ny priskrig på olje grunnet uenigheter innad i OPEC+? Foreløpig ser det lite sannsynlig ut, men det har skjedd merkeligere ting før...

Det blir veldig spennende med Q3 neste uke, jeg tror den vil vise en bedring i marginene. Det trenger aksjen...
Slettet bruker
31.10.2021 kl 08:56 4315

Aldri invester mer enn hva man har råd til å tape. Jeg holder meg generelt unna belåning for å sove godt om natten. Når det gjelder bankene og deres analyser er de i mitt hode ikke på noen måte noen fasit. De skifter etter vinden, det ser man ofte. Kan raskt få kjøpsanbefalinger og kursmål som er mye høyere enn dagens kurs her, over natten. Skal ikke se bort fra at noen tar opp dekning på archer og hever kursmålet betydelig hvis q3 nå ser bra ut.
Redigert 31.10.2021 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2021 kl 09:00 4342

Nå må dere roe litt ned «Petter lua i hånden» Om du ikke tror på snarlig rask stor oppside i Archer nå, bør du se å pelle deg ut fra Archer. Slike smålige negative personer uten store ambisjoner trengs ikke.

Vi tror ikke på en umiddelbar 5 dobling neste uke, men at den i ukene som kommer inn mot nyttår bør løftes til rundt 8,- hadde vært på sin plass.

Covid, oljepris krise, ESG hysteri, høy gjeld, børskrakk har Archer vist at de fint fikser, ikke noe stort problem.

Dette er hvorfor Archer er alt for lavt priset i dagens marked.

Det finnes mange dårlige selskaper på OSE som tjener mindre penger som prises sinnsykt for høyt.

Archer er et kvalitetsselskap.

🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 31.10.2021 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2021 kl 13:09 4182

De som ikke har troen må jo bare selge aksjene sine. 8-10kr innen januar er svært realistisk.
Anywhere
31.10.2021 kl 15:10 4201

20 er også realistisk😉 I aksjemarkedet er det faktisk realistisk at en spac som tenker fusjon med Trumps sosiale media stiger 17-18 hundre prosent på et par dager...
Slettet bruker
31.10.2021 kl 15:44 4185

Er vel strengt tatt du som burde roe deg ned litt? Du har spådd snarlig oppgang så mange ganger nå, du har jo ingen kredibilitet igjen. Men det er klart, du treffer jo kanskje før eller siden?
Slettet bruker
31.10.2021 kl 16:31 4197


Tøffen,

Jeg har ikke forventet særlig mer av kursen før nå, den har faktisk gått bra så langt, men går ikke Archer mye mer de neste 3 månedene, ja da kan du slenge med leppa di så mye du vil. Da skal jeg personlig gruse kursen ved min uttreden.

Tulling.
Tingebri
31.10.2021 kl 17:32 4134

GT2RS, antar at trådstarten din ikke kommer til å slå inn med årlig ebitda på usd 152 mill. fra og med Q3. Har du en oppdatert forventning til rapporteringene fremover?
Fevang
31.10.2021 kl 18:54 4083

Vi får spørre dem som kjøpte Archer for 10 år siden om de synes denne aksjen er risikofull. Om de ikke har solgt har de vært med ned fra snaue 200 til under 5....

Finansteorien sier som grunnregel at de aksjene med høyest oppside dessverre også har størst nedside.

Heldigvis ser det nå ut til at Archer forlengst har bunnet ut og er på vei oppover. Ingen gidder å oppdatere noen analyse - den siste jeg kan huske var DNB med kursmål kr 3,00. Det ser heldigvis ut til å være bom.

Hvis ikke olja svekker seg tror jeg vi går en hyggelig tid i møte. Jeg er stadig forundret over at ikke SDRL har solgt sin post.

Redigert 31.10.2021 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2021 kl 19:13 4129

Hvorfor skal jeg det.. vi er ca. der, Topaz blir bare noen måneder forsinket ut i 22 og vi er ca der ved q3-q4. Når Archer er en mangedoblingskandidat, så spiller vel 10 mill. fra eller til i årlig Ebitda ingenting. Året som helhet blir ikke slik, men 12 måneder fremover vil det nok stemme ganske bra +-.

Om dere har noe å klage på med vurderinger gjort for mange måneder siden som ikke har slått til, så får dere takke dere selv. Gjør dere egne vurderinger og se hvor rett dere får 12 måneder fra nå med kursgjetting.

Jeg står for mine, og driter en lang mars i om dere også tror det samme eller ikke.

Argentina kommer, men er foreløpig utfordrende, der er det 40 mill. Ebitda som foreløpig lar vente på seg.
Redigert 31.10.2021 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
cheezy
01.11.2021 kl 09:17 3809

Det meldes om høyere produksjon fra Vaca Muerte. Så det burde materialisere seg som bedring i aktiviteten for Archer i Argentina allerede i Q3, men ihvertfall i Q4.
Slettet bruker
01.11.2021 kl 10:26 3717

Det lastes bra på 4,81.
klassisk
01.11.2021 kl 10:31 3701

Det lastes bra, men hvem er det som selger på 4,81? Kjøttskaller :)
Anywhere
01.11.2021 kl 10:48 3672

Skal Argentina endelig få en mer "promising" ordlegging i rapport på fredag?
Det kan se slik ut, og det er i så fall en ekstrem respons en morgengrying i Argenting kommer til å gi i aksjekurs. Bare små forbedringer der gir store kroneutslag verdimessig i aksjekurs da man har en hyggelig gearingseffekt i selskapet.
Slettet bruker
01.11.2021 kl 11:43 3597

Da skal denne raskt over 10kr hvis det er bedre enn forventet i argentina. Hold på aksjene.
Anywhere
01.11.2021 kl 14:11 3438

Jeg kan ikke tolke noe annet av omsetningsbildet nå enn at det blir en anelse ketchup-effekt oppover i denne aksjen en eller flere ganger de neste 3-4 dagene...
just a feeling...;-
Slettet bruker
01.11.2021 kl 15:24 3355

Lukter ketchup ja, da får vi håpe den banker godt gjennom 5,5 nivået en gang for alle.
Slettet bruker
01.11.2021 kl 17:38 3223

Ser en cup & handel formasjon her nå, ser bra ut teknisk.
Jono
01.11.2021 kl 18:43 3160

Takk for gode nyheter!
Om noen skulle savnet meg, har ikke foretatt meg noen ting!
Ikke helt ferdig med planen min, men eier fortsatt mer enn 200K aksjer, mye mer ... :-)