Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 11.08.2021 kl 23:56 119926

Starter tråden på nytt, og har nå fått visket ut 4.052 innlegg med mye tullball og baissing fra visse personer, så anbefaler at det er denne tråden seriøse longere bygger videre på;


Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Redigert 11.08.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Jono
04.10.2021 kl 16:54 5253

PS: bare for å minne om, at mindre enn ett år siden, aksjen nesten passerte 2 kroner i verdi!
https://aksjelive.e24.no/instrument/ARCH.OSE
PS II: for om ikke deg, har fått en god start på uke, 2 vinnere og en veldig stor taper i Cambi, sikkert gjorde mine kjøp i fylle! :-)
xolarsen
04.10.2021 kl 16:57 5268

Hadde vært greit med en analyse fra et seriøst meglerhus nå.
SjonkelRolf
04.10.2021 kl 17:15 5233

Ser helst at aksjen får være i fred, uten innblanding av nyheter eller meglerhus. Går jo som hakkamøkk dette nå
Jono
04.10.2021 kl 17:16 5255

Du kan spøke om analyser, men stoler du på disse, hvem skulle dette vært, Pareto eller er DET noen andre du stoler på, kanskje Norne, alltid veldig positive før de snur? :-)
suspekt
04.10.2021 kl 17:21 5281

Må si at dette var positivt overraskende. Arcer var jo langt høyere for noen år siden 8-10 kr. Nå kan det vise seg at pengene kommer tilbake etter lang venting.
Slettet bruker
04.10.2021 kl 18:03 5180


Er vi heldige nå så annonseres grønn strategi med virksomhet innen Carbonlagring.

Fondene må da vekte seg opp som gale, når de skjønner at Archer er i en unik posisjon for nettopp dette.

Dette kommer bare i tillegg til en generell underprising av dagens virksomhet og drift.

Dette blir kanon, slipper du en aksje nå går du glipp av mangegangern og står sutrende igjen på perrongen.

🚀🚀🚀🚀🚀
Slettet bruker
04.10.2021 kl 18:06 5197


Archer blir på karbonlagring det Candeler er for Havvind.

🚀🚀🚀🚀🚀
Tingebri
04.10.2021 kl 18:17 5179

Hvorfor passer karbonfangst inn i virksomheten i Archer ?
Slettet bruker
04.10.2021 kl 18:26 5147


Fangst og lagring er 2 vidt forskjellige ting.
Tingebri
04.10.2021 kl 18:34 5165

Ok, lagring da. Hvorfor passer d for Archer ?
Slettet bruker
04.10.2021 kl 18:57 5078

Jeg klarer ikke å se at Archer skal være godt posisjonert for å utnytte investeringer i det "grønne skiftet". Det er særdeles lite ved Archer i dag som har potensiale innenfor det grønne skiftet. Å argumentere for at Archer kan bidra til karbonfangst fordi de er utførende aktør i boring av brønner blir noe tynt... Det er operatørene som har ekspertise på reservoarer, muligheter for lagring, osv. Archer kan bore brønner, men selv det er etter detaljerte planer fra operatørene.

Archer kan sikkert levere tjenester og utstyr som bidrar til mindre utslipp, men det er hovedsaklig snakk om optimalisering, og det handler mer om å spare penger enn å faktisk bidra til mindre utslipp. Dersom en operatør sparer 2 dager på P&A (fordi Archer har implementert bedre løsninger), så er operatøren sikkert fornøyd med at de kutter utslipp, men de er nok langt mer fornøyd med at de sparer 10 millioner i kostnader for samme operasjon.

Det blir litt som å drive flyselskap og påstå at man redder miljøet fordi man har kjøpt en mer moderne flyflåte som sparer 10% utslipp.

Det er ikke det grønne skiftet Archer skal tjene penger på de neste årene. Det Archer skal tjene penger på er utstyret og tjenestene de allerede leverer, og som det vil bli økende etterspørsel etter de neste 4-5 årene.
Jono
04.10.2021 kl 19:16 5022

Hva som er rett aksje kurs eller selskaps verdi, skal ikke jeg mene for mye om, men at denne er lav i dag, kan det ikke være noen tvil om.
Ikke glem at aksjen har snart 3-tre doblet seg i løpet av bare ett år, kanskje smart av noen å ta en gevinst, om de kjøpte på 2 tallet da?
Derfor skal det bli veldig spennende å se neste oppdatering av aksjonærlistene, hvem som har kjøp og solgt
Kan ikke huske noen gang -- større omsetning, mer enn forrige uke, noen som kan huske noe tilsvarende, ikke meg! ?
Jono
04.10.2021 kl 19:19 5050

Glem det grønne skifte, har aksjer i NEL og REC med flere andre "grønne" aksjer selv. Ja, eier aksjer i DNO, Petrolia også, langt fra grønne disse, brunt eller svart, så kan være noe å tjene penger på med høye energi priser over hele verden, bare fordi det grønne skifte har kommer før tiden, bare å se til Tyskland, hvor de grønne har dummet seg ut, om jeg ikke har gjorde et dårlig valg, samme som MDG her i Norge.
hofa
04.10.2021 kl 19:23 5071

Ret aktiekurs er langt højere end den latterlige kurs vi har i dag. Med omsætningen i dag tydeliggøres det, at vi blot er små brikker i et stort puslespil og jeg hænger, efter mange år på, til vi er gældfri og kursen er > 30
Slettet bruker
04.10.2021 kl 19:58 4959


Her baisser du stygt.

Archer er størst på brønnboring og riggdrift i NCS.

Hvem skal ellers kjøre karbon ned i brønnene for karbonfangstselskapene om ikke Archer.

🚀🚀🚀🚀🚀
Anywhere
04.10.2021 kl 20:07 4996

Reservoarene ligger etterhvert tilgjengelige for retur av karbonfangst, og da er selvsagt Archer en mulig aktør for teknologiutvikling, ventilstrukturer og logistikk omkring nedtransporten og kompakteringen av karbongassen.

Ikke umulig at det skjer noe innen dette segmentet. Jeg tror det evnt kan gjøres også i et JV eller ved en merge-aktivitet. Og det er finansielle aktører med pondus for dette som kan være på vei inn. Husk nytt styremedlem er dreven M&A-er.
Slettet bruker
04.10.2021 kl 20:17 4972

Det er ikke baissing, det er fakta. Jeg liker å kalle en spade for en spade. Det gjør meg ikke til annet enn en realist.

Archer kan bli utførende ja. Det samme kan Odfjell (som har allerede har flere prosjekter på gang for å kutte utslipp) eller KCA. Å bore brønner som kan brukes til injeksjon i et reservoar gjøres allerede av "alle" i dag. Den eneste forskjellen er at det blir CO2 og ikke gass/vann som skal injiseres. Men igjen, det er operatørene (Equinor, etc) som kommer til å stå for all prosjektering, og alle de tekniske løsningene. Hva skal Archer bidra med som de ikke allerede gjør i dag? Igjen, hvis dette er måten Archer skal bidra i det grønne skiftet, så er det MEGET tynt. Og boring av "CO2 brønner" vil høyst sannynligvis utgjøre en MEGET liten andel av det totale antallet brønner fremover...
Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:47 4501

Noen som tar exit her av småaksjonærene tro. Lite volum i forhold til siste dager med store utslag i kursen.

Spent på om storkjøperne siste uka benytter anledningen. Omsatt betydelig mengder aksjer over nåværende kurs.
hofa
05.10.2021 kl 09:54 4541

De leger med os, det er bare at sidde over og afvente næste optur.
markie
05.10.2021 kl 09:58 4538

Mye aksjer til salgs for 5 kr. Ikke akkurat noen man beskriver som små aksjonær.
Anywhere
05.10.2021 kl 10:02 4538

Også i dag virker det som en slags tenårings-selger i aksjen. Legger 900K synlig på 5 kroner på salg...
Frågan er om det flyttes aksjer på en særs uproff måte.
Det blir i alle fall volum av det, og jeg kjøpte tilbake siste tradesalg nå jeg også, så får vi se om de siste dager var et slags blaff eller om aksjen etablerer seg her oppe de neste ukene. Det er nødt til å ha skjedd noe på eiersiden med de volumer vi har sett siste dager, trolig ikke bare avdøde Stensruds Stavanger forvaltning som har øker med 2 mill aksjer...
Sitter nesten med en følelse av at det er miljø som fokuserer i aksjen for å skape volumer og igjen oppmerksomhet forut for nytt kjør i aksjen. Det finnes en del historikk for store bevegelser i aksjen, som kjent.
Redigert 05.10.2021 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
Anywhere
05.10.2021 kl 10:08 4497

Det er allerede oppnådd omsetning på halvparten av de gode omsetningsdagene sist uke. Gårsdagen var neste historisk høy, og skal vi se volumer som første timen utover dagen vil dagen i dag bli av samme kaliber.
Det spennende nå er om det skjer kjør i aksjen igjen utover dagen der vi ser den dras betydelig over motstand 5,40 som holdt i første omgang?
Jeg tror det kan skje:)
Redigert 05.10.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
Anywhere
05.10.2021 kl 10:29 4413

Ka villskap er det som skjer i aksjen?
Dumpes ned en post på 500K aksjer på 4,80 også?? Trynes ned 11%. På oppgang 10% går den i pause, men under nedgang ingen reaksjon?
Redigert 05.10.2021 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Anywhere
05.10.2021 kl 10:36 4376

Igjen; dette er en slags tenårings omgang på selgersiden. Ingen som har en smule erfaring gjør slike åpne store poster i en aksje som Archer.
Det er et sterkt ønske om at det skal se ut som om det i aksjen er stor salgsvile for å trolig oppnå volumer på selgersiden igjen....En helt ekstrem spread blandt selgersiden der de 5 beste selgernivåer spenner over omtrent 10% aksjebevegese, opp til 5,20...
Etternølere bør nok kanskje bare takke for muligheten og forsyne seg!

Halvparten av gårsdagens omsetningsvolum er allerede krysset. Det er meget oppsiktsvekkende slik handelen foregår og man bør følge med når man kan her.
Redigert 05.10.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
hofa
05.10.2021 kl 10:46 4318

Jeg tog 10 kg mere på billigsalg. Sindsygt det her, men enig med den volumen er der noget på færde. Op fra 250 tusinde til 25 millioner på 2 uger det fortæller noget, men hvad
Anywhere
05.10.2021 kl 10:48 4325

Tournelon, hvorfor skal operatører i grunnen stå for prosjektering og tekniske løsninger på karbonfangst? Det er ikke det de driver med, men gass- og oljeproduksjon. Karbonfangst er ikke en del av deres fokus. Forlatte reservoar kjenner de jo til, men å gjøre karboninjisering er ikke en del av deres forretningside....

Da har jeg mer tro på en JV med Archer og et karbonfangstmiljø for å skape en totalpakke i denne fremtiden.
Redigert 05.10.2021 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 11:06 4281

De store operatørene holder jo allerede på med dette, ref Northern Lights og karbonfangst prosjektet på Mongstad. Og dersom de store oljeselskapene skal være med på det grønne skiftet, så er de nødt til å tilby løsninger. Da er jo åpenbart lagring av CO2 veldig nærliggende, de eier jo allerede i dag plattformene og brønnene, og i noen tilfeller rørledningene. Det gir ingen mening at de skulle overlate dette til andre aktører?

Archer har helt begrenset med erfaring / kompetanse hva gjelder planlegging av brønner eller kompetanse om reservoarene og deres egenskaper. Dette er kjernekompetansen til selskaper som Equinor.

Archer kan bli utførende, på samme måte som at de borer brønner fra plattformer i dag, men det ville vært rart om de skulle begynne å konkurrere med Equinor og andre majors på karbonfangst og lagring.
Redigert 05.10.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Anywhere
05.10.2021 kl 11:07 4401

I november 2016 var det slike forpostfekterier som vi ser nå, og etter en topp og en konsolidering, så dro aksjen fra 5-nivå til 14-15 kroner på bare 4 uker...
Utsiktene for selskapet er bedre og mer lovende nå enn de var da! Gjeld er også saftig redusert!
Redigert 05.10.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
markie
05.10.2021 kl 12:57 4171

Bra minne du any..
Historien gjentar seg ofte. Her er det nå på høy tid. Roet seg litt pr nå. Men her snur det fort. Spennende trading aksje dette nå.!
Anywhere
05.10.2021 kl 14:23 4026

Rekordomsetning i går på nesten 5 mill aksjerdrev kursen opp fra nivåer under 4,9 til 5,4. I dag driver samme størrelse omsetning aksjen ned tilbake til utgangspunktet i går morges. Så man er på samme nivåer som for et godt døgn siden.
Det er ikke mye frie aksjer tilgjengelig egentlig, og omsetningen er på størrelse med 3% av hele aksjemengden, eller ca 6% av aksjer ikke-tilhørende de 20 største.
Det er omsetning på nivåer som normalt forsvares av kursdrivende nyheter. Pr i dag har ingen nyheter nådd oss.
Vi er mange som med rette mener aksjen er priset altfor lav, og ja, den har en gearing som kan medføre ekstreme utslag når det landes positive fokus i selskapet.
Jeg tror nok det er fanget opp utvikling i denne retning av tradermiljøer, og de bevegelsene som vi ser pr tid, kan være drevet delvis av dette, samtidig som det synes drevet av generell trader-etablering i aksjen. Jeg tror traderne har registrert at man må drive aksjen ganske høyt for å få ut en del selgere, og derav opplever aksjonærmassen som langsiktig og med lite lyst til å selge noe som helst på denne siden av 5,40.
Vi har møtte denne motstanden i går, men jeg antar at man ikke laf det være med det litt halvhjertede forsøket. Det er meg ikke fremmed om dagen i dag er en konsolideringsdag som etterfølges resten av uken av dager som vi så i går. Kan også fort bli et sluttrally oppover i dag.

Men det er tradere som opererer her nå, og de kan klare å drive aksjen friskt i begge retninger, dog tror jeg det opprinnelig er drevet av oppsnappelse av endringer i selskapet som høyst trolig vil drive markedsprisingen en del:)
hofa
05.10.2021 kl 15:26 3895

I går under auktion blev der på et tidspunkt lagt 1 mill aktier på køb, de måtte op på 6,00 før der var sælgere til de 1 mill aktier, hvorefter de blev fjernet igen. Sikkert en test, men det vil tiden jo vise.
Anywhere
05.10.2021 kl 16:14 3812

Så også de glimtene. Det var nok en test, trolig møtte aktørene seg selv i det forsøket...
VI får se hvordan dagen slutter. Jeg har kastet innpå noe til trade igjen i dag i alle fall, tror ikke bevegelsen i aksjen er ferdig...
SjonkelRolf
05.10.2021 kl 16:29 3763

Skuffende dag. Men vi har opplevd det før.
Go archer 🚀
Anywhere
05.10.2021 kl 16:35 3738

Traderne holdt lav profil mot slutt og lot aksjen få lande lavt. Nye artigheter i kjømda.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 16:37 3772

Snakk om mageplask. God oppgang siste tiden likevel, men da må det roe seg ned i morgen og helst gå litt opp igjen.
Anywhere
05.10.2021 kl 17:36 3623

20 kr innen januar 2022 er lansert som mer og mer sannsynlig i et miljø jeg var innom🙂
Blanding av noen investorer og et par oljeindustri-snushaner... Archer ligger etter meningsytringer ekstremt gunstig an til verdiinnhenting både på assets og på inntjeningsmultipler.
Jeg sa meg enig i muligheten, men synes januar er i overoptimistiske laget..."Vent og se"...
Redigert 05.10.2021 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
nafa
05.10.2021 kl 17:43 3608

Hel normale kursbevegelser i en oppovertur.
Det kan man studere ved å se på historiske kurskurver i nesten hvilket som helst lignende selskap.
At vi får en kraftig oppovertur framover er jeg helt sikker på, og oppturen blir nok både kortsiktig og langsiktig slik jeg ser det.
Hvilken dato eller klokkeslett ting skjer er det nok få eller ingen gitt å vite.
Det fine og helt spesielle denne gangen, er at vi får et voldsomt volum helt overraskende og uten noen som helst melding.
Mulig at det er noe fundamentalt på gang i selskapet som bare noen kjenner til, eller at det rett og slett bare at noen er blitt enige om at det fundamentale i selskapet er overmodent for oppgang så nå kjører vi kursen til 20 før vi tar en pause. Ofte skjer slikt med forholdsvis stort trøkk over kort tid.
Redigert 05.10.2021 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
Anywhere
05.10.2021 kl 18:17 3542

Særlig normalt når en aksje skal reprises ut fra konkursnivåer som Archer egentlig fortsatt ligger på. Ikke før på 15-20 kroner kan det hevdes å ha skjedd.
hofa
05.10.2021 kl 20:52 3308

Hvad skete der lige der ????? Daglig omsætning i år til dato har stort set ikke været over min portefølje af Archer og så pludselig > 40 millioner i omsætning over 2 dage - der sker helt sikkert noget i kulissen. Spændende fremover, har i dag tilbagekøbt så jeg igen er fuld lastet.
Fevang
05.10.2021 kl 22:26 3133

60 øre ned var jo heftige saker. Like ille i morgen så er vi under 4,30.

Får legge inn et kjøp på 4,28. Så ille går det nok ikke - for uansett ligger aksjen i en langsiktig stigende trend. Jeg kjøpte litt på 4,81 i dag.