Tipp kurs på Pnor ved resultatpresentasjon 31.8.21

Slettet bruker
PNOR 15.08.2021 kl 20:36 27258

Tipper 1,5kr
Redigert 15.08.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
thief
07.09.2021 kl 11:36 3140

Veldig ovenpå du var da,gjeeeesp!Virker ikke som du forstår vårt meget enkle poeng heller,som nok de fleste gjør 😂
Redigert 07.09.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
07.09.2021 kl 12:08 3100

Men sånn er det nødt til å være. Man kan ikke drive å lifte volumer som er 10 % av kapasiteten. Det vil bli dyrt. PNOR skiller seg ikke fra andre oljeselskaper på dette.
FkL
07.09.2021 kl 12:08 3115

Som jeg skrev i mitt innlegg lenger opp så er det definitivt noen som ikke forstår dette og ikke benytter tiden for å sette seg inn i dette. Slik vil det være uansett.

Derimot så er sammenhengen nå kjent og hvis dette nå kommer som en overraskelse på noen aksjonærer så må det være ekstremt få. Dette vil selvfølgelig være et tema både nå og fremover mot Q3.

Effekten av det er vi derimot ikke enige om. Mediedekning har vi jo ikke og så og si alle aksjonærer forstår dette, hvis ikke så får de jo nå lest det her også. Derfor er jeg ikke bekymret over akkurat dette, men det er det selvfølgelig lov å være. Poenget er at det er ubetydelig for selskapet selv. Inntjening, økonomi og produksjon er det samme.

Ditt siste spørsmål er litt mer komplekst å svare på og det passer seg best på telefon eller mail, men jeg forsøker. Våre verdier ligger høyt over dagens kurs og 99% av dagens eiere sitter godt med de aksjer de har. Det lave volumet åpner opp for enkel forskyvning i kursen og gir derfor utslag. Jeg tror omvendt av deg der markedet ikke har misforstått, men heller utnyttet denne muligheten med flere samtidige faktorer. Feks. ved at noen selger en del av sine aksjer for å så delta i rep emi, at man spekulerer rent teknisk og rullerer på aksjer osv. Det vi kaller markedet er et fåtall spillere og disse vil bli utmanøvrert av større volum hvilket kommer med vår videre utvikling. Rimelig standard dynamikk. Det er mange faktorer akkurat nå, men jeg ønsker ikke å liste opp alle disse her. Dere har jo akkurat listet opp en til som vil tas med i spillet for alt det er verd. Det er forøvrig også grunnen til at jeg ikke legger ut noen oppdatert gestimat og triggerlista, som jeg selvfølgelig har. Den gode nyheten er at det ikke er noe kjent som selskapet ikke har rimelig kontroll på og som ikke vil løses etter hvert. Når disse bitene faller på plass så tror jeg at vi vil ta igjen mye av den kunstige nedgangen med et fåtall spillere og faktorer som vi ser i dag.

Fakta er at selskapet går meget godt og alt tyder på at det skal gå ekstremt mye bedre fremover. Vi er ekstremt heldige i forhold til mange andre både når det gjelder eiere, produksjon, marginer og inntekter, utsikter osv. At vi kortsiktig går litt ner, så lenge jeg føler at jeg har kontroll på hvorfor, tar jeg med knusende ro. Jeg vil jo også nok engang gjenta at jeg er langsiktig.
Redigert 07.09.2021 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.09.2021 kl 12:10 3183

Ja - både journalister og ikke minst markedet forholder seg til talla som blir presentert.

Godt å se at det er noen som forstår markedet - har prøvd å fortelle det med t-skje metoden men menigheten virker dessverre å leve i sin egen alternative verden hvor de ikke forstår at lifting betyr når oljen leveres og ikke når den pumpes opp ..

Det spiller jo liten rolle hvor mye som ikke er levert for det er kun det som er levert som blir ført som inntekt og med KUN 1 lifting i Q3 så sier det seg selv at Q3 tallla vil skuffe og kursen blir straffet - derfor er risikoen også høy for at vi vil se kurser under emi fremover og kanskje også under krona i det talla blir presentert ...
tuja
07.09.2021 kl 12:16 3159

Det er ett hav av triggere som ligger i pipelinen utover høsten, som hver for seg kan flytte kursen med russiske prosenter. Og da tenker jeg ikke sørover.

:)
rischioso
07.09.2021 kl 12:18 3160

Det er litt av hvert i havet - det kan vi i alle fall være enige om ... ;)
FkL
07.09.2021 kl 12:27 3345

Beklager å måtte påpeke det, men jeg tror at du har hoppet litt for langt frem i tråden. Det ligger en del feilaktige påstander og feilaktige informasjon fra deg som du ikke har svart på. Vennligst bla noen sider tilbake. Ta gjerne med bom på kurs, oljepris, OPEC+, Biden, begrepsfeil og alle de andre tingene du har bommet på, men ikke kommet tilbake på. Begrepsproblematikk tror jeg ikke du skal prøve deg på, da anbefaler jeg deg å lese dine tidlige innlegg hvor produksjon, lifting, inntjening og resultat flyter over i hverandre på bakgrunn av uvitenhet. Eller kort forklart baising.

MEN, jeg ønsker denne gangen å ta ditt ord på det, for da betyr dette at vi får 3 liftinger i Q4 og et vanvittig resultat. I og med at markedet ikke ser på faktisk inntjening og produksjon, ei eller media, så gleder jeg meg til dobling av kurs i Q4. Både "markedet" og media forstår dette og dette forsøket på å finne noe negativt i Petronor feilet nok igjen. Forsøkene begynner å bli rimelig dårlige.
Nybegynner2
07.09.2021 kl 12:40 3302

Dersom en ikke forstår prinsippet med produksjon/lifting/resultat og kun ser utelukkende på P/L q-tall så bør en holde seg borte fra olje relaterte selskaper. Q3 tall P/L blir isolert «dårlig» men dette vil være forklarbart, og har intet med produksjon. Q4 tall vil tilsvarende være «for bra». Er tilfreds med at dagens kurs forblir over emi-kurs. Det er en styrke.
thief
07.09.2021 kl 12:54 3269

Du burde vel ikke snakke noe som helst om å skjønne ting 😂😂😂Blander jo lifting med produksjon,skjønner ikke at vi har veldig lav break even/opex osv!Burde lese deg litt opp,før du prøver å baise .Det minste man burde forlange,er at det du eventuelt prøver å baise om,er FAKTA!Du sier vi overlever nå pga at oljeprisen er høy,LØGN.At produksjonen er redusert,LØGN osv..osv😂Rett og slett ubrukelig
rischioso
07.09.2021 kl 14:38 3109

Gjeeesp, du har messet om hvor heldige dere er og sky high i årevis både i APCL og nå her, men historien - altså fasiten forteller noe helt annet ...
Når andre sier noe og det ikke skjer med det samme da er de løgnere så ut i fra ditt eget perspektiv på hvor raskt ting skal skje og vi legger historien til grunn så kan du med rette kalles "The master of Skivebom".

Du kommuniserer så uhøflig at andre rødmer på dine vegne, men i motsetning til deg så har jeg unnlatt å sladre til admin for den barnehage retorikken din hvor alt er enten løgn eller diagnoser tror jeg nok forteller mer om deg enn de du retter slik skyts imot ...

De fleste er opptatt av aksjekursutvikling - det er bare noe du må innse og da er det viktig å kunne vite hvordan talla kommer ut neste gang - når selskapet nå har meldt KUN 1 lifting i Q3 så blir det tynt med inntekter, markedet blir skuffet og det blir kurspress - men for al del - liker man å bli med ned så blir man med ned - risken er i alle fall til stede meldt av selskapet selv så får den enkelte selv velge hvordan man ønsker å posisjonere seg for akkurat det - ikke mer komplisert enn som så, ... ;)
Redigert 07.09.2021 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
tuja
07.09.2021 kl 14:52 3071

Her er litt lesestoff til deg, Rish:

https://prnt.sc/1qvug2f

SP1M med target 2kr. Og det er kun starten av eventyret.
Redigert 07.09.2021 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
JKM
07.09.2021 kl 15:00 3047

Nå er vel en q-rapport (som trekkes frem tilgangs her) en liten del av kursutviklingen. Når det er sagt vet jo alle nå også at liftingene blir "annerledes" i q3 og q4. Så at noen da skal bli overrasket ved neste q-rapport henger jo ikke på greip. Å komme med løse påstander om tynne inntekter blir jo bare for dumt. De som ble skuffet nå etter q2 var de som hadde "gledet" seg til 3 liftinger og kun så 2 i rapporten. For min og mange andre sin del er det fremtiden til selskapet som er vel så interessant, og hvilke verdiskapning man ser vil komme.

Ellers synes jeg det er synd noe som kan være en god diskusjon rundt et selskap forringes pga både ubegrunnet haussing og baising. Både for de som har investert og de som ønsker lese seg opp.
FkL
07.09.2021 kl 15:01 3045

Gjesp, var det det beste du kunne komme på? Er egentlig ikke overrasket over at du ikke finner noe i dette meget solide selskapet. Er nok relativt bedre stelt her enn i de selskaper jeg ser du er aktiv i.

Ja, la oss ta opp APCL og dine hits fra APCL tiden som at det kommer emisjon hvilken dagen som helst. Det hevdet du i to år, eller hva med da Gambia tapte avvisningssaken og du hevdet det motsatte? Eller konkurs både dag og natt, kom ikke den heller. Her er det nok av flauser å ta av.

Tror vel vi kan være trygge på at admin sletter dine innlegg nettopp fordi det ligger en helt annen motivasjon bak enn diskusjon om aksjer.

Og bli med opp i igjen i Q4 vel? Kjenner at jeg gleder meg, men så langt tenkte du nok ikke i det resonnementet. Nei, dette har vi og flesteparten av aksjonærene kontroll på og de som eventuelt ikke skulle ha vært oppmerksomme på ujevn lifting er det nok nå. Inntjeningen og produksjonen er den samme. Pengene kommer i rykk og napp, helt ubetydelig for selskapet. Det er også standard for veldig mange andre oljeselskaper.

OG penger strømmer inn som bare det, verdier og produksjon bare øker og øker. Er det ikke flott? Dønn solid.
thief
07.09.2021 kl 15:07 3019

Når man har en som notorisk kommer med løgner,kommuniserer man gjerne litt uhøflig. Og at han ikke klarer å svare,når han blir konfrontert med løgnene,men bare hopper videre!Du burde ikke snakke om skivebom,bare å se på hva du skriver om dine egne aksjer😂😂😂Qfuel et meget godt eksempel, He.. He!Katastrofeselskap,Ceo kastet og utsettelser på utsettelser...
rischioso
07.09.2021 kl 15:16 2994

Færre liftinger i seg selv er ikke det som skuffer, men konsekvensen av det . Det som skuffet med halvårsrapporten var at den viste nærmere 10% nedgang i produksjonen sammenlignet med halvårsrapporten året før og hadde ikke oljekursen vært så høy i perioden så ville det blitt en hel kommode - altså skuff på skuff ... ;)
søkeren
07.09.2021 kl 15:17 2988

Nå synes jeg at "Marves disipler" skulle føle seg for" god" til å føre endeløse diskusjoner med "riskkoeren" . Dere burde være "store" nok til å gi han rett i en ting; kursutvikligen har blitt det motsatte av hva som har blitt forventet.

Det virker som om alle andre enn dere er "idioter".


rischioso
07.09.2021 kl 15:19 2983

Du mener at FKL ikke kan svare for seg siden du piper hver gang jeg svarer han? Også er det er en viss forskjell på noen mdr og årevis, men det er kanskje ikke så lett å forstå - ikke for alle ... ;)
thief
07.09.2021 kl 15:22 2966

Hva er produksjonen nå da ris,og hva guidet selskapet de neste månedene ?Klarer du det enkle spørsmålet,eller vil du helst ikke svare på det 🙂Hva blir konsekvensen av flere liftinger enn forventet da.Blir det 1 i q3,blir det jo 3 i q4?
FkL
07.09.2021 kl 15:24 2959

Dette er selvfølgelig ren løgn igjen. Vi er så og si det eneste oljeselskapet som gikk solid i pluss i 2020, men de dårligste prisene på mange år. Vi har ekstremt gode marginer og henger ikke i en tynn tråd med høy oljepris som redning. Vi har tjent gode penger selv med det vi må kunne kalle meget lav oljepris. Hvis oljeprisen hadde gått betydelig ned så hadde det vært det samme for alle og også har var vi best. Lavest kursfall på grunn av lav oljepris i 2020.

MEN, som alle vet så er det jo ikke engang lav oljepris. Ditt utsagn er jo da tatt helt ut av lufta uten noen forankring i virkeligheten. Noe vi kjenner igjen fra dine øvrige innlegg.
thief
07.09.2021 kl 15:27 2936

Taper ditt og skivebommen er jo like stor uansett 😂😂Når aksjen for endte gang bikker under 27kr og ikke vil opp,så raser den fort noen kroner ned.Så du burde selge og kjøpe deg inn igjen lenger ned!
FkL
07.09.2021 kl 15:27 2936

Nei, der har du faktisk feil. Tror ikke du følger tråden. Når han hevdet sist at kursen vill gå under krona gikk den isteden opp til 1,36. Du kan jo ikke ta utsagn fra løse luften uten å koble det til tiden når det ble sagt. Han har jo bommet stygt.

Selvfølgelig ble også ris konfrontert med akkurat dette, men da var han selvfølgelig vekk.
Redigert 07.09.2021 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.09.2021 kl 15:31 2927

Det vi vet er at det er meldt 1 lifting i Q3 og det er det eneste man bør forholde seg til. Vi vet ikke hvor mange liftinger det blir i Q4, ei heller kjenner vi til oljeprisutviklingen for den samme perioden så det at menigheten fortsetter å ta ting for gitt basert på ikke annet en eget håp virker snodig spesielt etter så mange bommerter hvor den siste bommerten var halvårsrapporten - men dessverre så virker ikke det å skulle lære av tidligere feil å være helt greia og da lærer man jo heller aldri - naturlig nok ... ;)
rischioso
07.09.2021 kl 15:32 2925

Ja - ALLE tar feil - bare ikke menigheten - det ser man jo på aksjekursen ...

Og med den realiteten i minnet så sier jeg takk for meg for denne gang slik at eventyrfortellingene kan fortsette der de slapp uten mine fakta korrigeringer - i alle fall for en stund ... ;)
Redigert 07.09.2021 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
FkL
07.09.2021 kl 15:35 2914

Feil igjen. Det er sagt fra selskapet at det blir like mange liftinger i H2 som i H1, altså 4. Men at du ikke vet det forundrer meg ikke, men jeg vet det.

Oljeprisutviklingen vet vi jo selvfølgelig mye om også og absolutt nok til å vite at PetroNor vil tjene gode penger. Du leste vel de oppdaterte prognosene på $80 jeg la ut?

Virker ikke som du er så innsatt i olje generelt. Litt på tynn is kanskje?
Redigert 07.09.2021 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.09.2021 kl 15:43 2891

Kort innpå - skulle jo avslutte, men føler at dette må korrigeres - dette også.

RE - Feil igjen. Det er sagt fra selskapet at det blir like mange liftinger i H2 som i H1, altså 4

* Selskapet melder kun faktiske liftinger i rapporteringen nettopp fordi da er den/de gjort. De melder ikke at det "blir" i forkant for da snakker de om fremtiden og den er ukjent - mao, de melder det de forventer, men hva som "blir" en realitet gjenstår og se når talla kommer - mao, en liten men viktig forskjell hvor selskapet melder forventninger og menigheten oversetter med "blir" - altså en "lovnad" - da er det heller ikke rart at det har blitt bom etter bom etter bom - sikkert ikke dumt å begynne der ... ;)

En god ettermiddag ønskes alle!
Redigert 07.09.2021 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
FkL
07.09.2021 kl 15:56 2846

Nei, der kom du med litt ukunnskap og feil igjen. Du har selvfølgelig ikke lest øvrig informasjon eller deltatt på våre webinar. Det finnes nemlig annen informasjon enn den som kommer i kvartalsrapportene. Regner med at du skjønner at du driter deg ut nok en gang.

På Q2 presentasjonen ble faktisk akkurat dette tatt opp og selskapet informerte om akkurat dette. Gøy ikke sant? Antall liftinger i H2 blir som i H1, 4. Der ble også vår lifingsyklus godt beskrevet.

Det var nå litt annet du bommet på også, men jeg ser at du valgte å svare på den du trodde du hadde inne. Ikke engang i nærheten.
Redigert 07.09.2021 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
thief
07.09.2021 kl 16:07 2821

Komikveld,er det mulig å komme med flere faktafeil😂😂Og du klarte selvfølgelig ikke å svare på produksjonen. Men ikke så rart,da den nå er ATH og at den vil fortsette å øke frem mot infilldrilling, da den vil øke enda mer!Men er jo ikke så interessant å svare på noe som er megabull!
rischioso
07.09.2021 kl 17:03 2721

Igjen - det er ikke til å komme bort i fra at det er noe som skal gjøres fordi det ennå ikke er gjort - mao, det er forventet at det blir, MEN ingen garanti- viktig å holde seg til realitetene - det blir fort en vane det også bare det gjøres mange nok ganger så kanskje starte der ... ;)

BTW - fint om du kunne ha luftet bikkja di innimellom for den kjeder seg sikkert siden den har det med å svare for deg ...
Redigert 07.09.2021 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
FkL
07.09.2021 kl 17:30 2661

Ja, da unnlater du nok engang å svare på alle faktafeil du kommer drassende med. Jeg forholder meg til det selskapet melder og ikke det du finner på i et desperat forsøk å baise en aksje som er bull. Det gjør selvfølgelig ingen andre heller.

Takker også for din meget voksne avslutning. Kan ikke være så lett å få skikkelig motstand fra noen som kan sakene sine, for det ser du ikke ut til å takle så veldig bra.
Redigert 07.09.2021 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
07.09.2021 kl 17:44 2632

Hva skjer? Her kommer jeg hjem og ser at oljeprisen er ned. Titter deretter på utviklingen i mine aksjer og ser at alle tre oljeselskaper er i pluss. Nå står ikke verden til påske!
polion
07.09.2021 kl 18:58 2516

En knøttliten oppsummering (for egen del):
Jeg hadde dette enkle utsagnet: "Hvis bare 1 stk. lifting i Q3, vil jeg anta at resultatet som fremlegges klarer å skremme enda flere bort fra PNOR. Investorer er en forholdsvis enkel rase, de har et adskillig større forhold til et pluss/minus-resultat enn til det noe mer bakenforliggende produksjon/lagerbeholdning/lifting/osv." I tillegg nevnte jeg etterpå litt om dagens PNOR-kurs, som etter de fleste sin mening her på forumet er et klokkeklart bevis på at opptil flere ikke har forstått en puck. Videre ser Foreigner allerede for seg overskriftene når Q3-resultatet fremlegges. Samt at FF tar for seg hvor lite selv journalistene egentlig forstår.

Ellers gode skribenter, men jeg fatter ikke all støyen som her kom fra FkL og thief i forhold til nevnte. Mulig innlegget ble oppfattet som PNOR-negativt? Mulig noen som av en eller annen grunn og på et vis følte de uansett måtte ha det siste ordet? Mulig en kverulering for kveruleringens skyld? Nei, kven kveit, ikkje kveit eg!
Redigert 07.09.2021 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
FkL
07.09.2021 kl 19:06 2498

Beklager hvis det ble oppfattet slik mot deg. Synes du har gode innspill og saftig humor. Vet ikke om du fikk lest svaret mitt oppi alt det andre tullet i tråden her, det var i så fall ikke ment å være noe negativt i det. Altså svaret rundt kursen.
polion
07.09.2021 kl 19:18 2476

Tidligere i tråden ble takhøyden nevnt, det var liksom den jeg i en grad benyttet meg av. Ser ikke bort fra at det her var noen som snakket forbi hverandre. Ellers selvsagt ingen sure miner, skulle da for pokker bare mangle.
Redigert 07.09.2021 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
40something
07.09.2021 kl 19:26 2451

Akkurat det jeg har sagt i det siste. Marketmaker er ikke brent nå lenger.
40something
07.09.2021 kl 19:32 2434

Nei, Polion trengs for å diversifisere fokuset om kill in every moment. Men drt er klart at når det kommer nettroll som ønsker å lage rot i suppa så vil man jo prøve å opprettholde vateret i argumentasjonen. Men til syvende og sist så er det ikke resiscio som er trusselen her.
polion
07.09.2021 kl 19:58 2361

Når du i innlegg som dette drister deg til å omtale selveste "djevelens advokat", skal være ytterst forsiktig. Dette var dog allikevel innafor, alternativt hadde du fått så hatten passa. Hva ellers gjelder nevnte risch-otto, så er inntrykket at de fleste tar han med en god klype salt.
40something
07.09.2021 kl 20:09 2330

Høy hatt risikerer stor fallhøyde. Humor kan dog neutralisere noe av den selvpåtatte posityren.
Egentlig veldig bra med disse perspektivoppvåkningene, langt ord T9 protesterer, som forteller at markedet ikke bryr seg særlig over hva vi har invendinger emot.
To be continued...
evetjo
08.09.2021 kl 07:51 2114

Ikke sikkert det er så mange tønner som står igjen. De hadde tross alt en feil på pumpen som gjorde at produksjonen stod stille en stund. Det står bare at den ble fikset "post period". Det tok ikke lang tid å få tak i nytt utstyr, men hvor lang tid det gikk før produksjonen var i gang igjen, sies ikke. Spørsmålet er hvor langt inn i Q3 vi kom før pumpen ble fikset.

Ref PNGF Sud: "Production from the
asset during the period was below expectation as a result
of required field maintenance to failing pump equipment.
After a short delay getting the new equipment to site caused by the ongoing pandemic, the remedial work was successfully executed post period..."
Redigert 08.09.2021 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
FkL
08.09.2021 kl 08:02 2086

Nei, det er helt riktig det vet vi ikke. Jeg regner derimot med at dette er en av flere pumper da produksjonen vel gikk lavere og ikke stoppet. Det kan muligens FF mene noe om. Skal se om jeg ikke kan få sjekket det.