🔥TRIGGELISTE I ZENITH ENERGY (ZENA)🔥

Slettet bruker
ZENA 16.08.2021 kl 12:35 195475

Triggere de neste par mnd:

1) Salg av oljelager i Tunisia ✔️( første er utført) (SLK har vi olje for 70 millioner på lager ikke solgt)
2) Prefinansiering av oljesalg i Tunisia
3) PSA-Tilapia
4) Verifisering av PSA i kongressen
5) Lisens nr 2 i Congo
6) SLK godkjenning i Tunisia
7) presentasjon av helhetlig plan og tildeling av kontrakter for utvikling av lisenser i Tunisia
8) presentasjon av teknisk utviklingsplan for Tilapia.
9) kjøp av stor lisens i Vest Afrika
10) Nigeria news ( target for Zenith)

Real time: 12,12 øre pr. aksje.

Vi har mye i vente.


Kursmål 35-80 øre om vi får inn flere av disse triggerne.
Redigert 16.08.2021 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Pessimist1
02.11.2021 kl 14:01 5828

Slutt å syte? Dette er et diskusjonsforum hvor man kan dele både positive å negative meninger rundt et selskap. Det ligger i ordet "diskusjon", det at folk har ulike syn på ting er bare positivt. Så i stede for å beskylde meg for å være sytete kan du jo heller komme med poengene dine uten å klassifisere meningene mine hverken ene eller andre veien.

Når du innisuerer at jeg ikke vet noe om hvordan et selskap bør drives så tror jeg du skal jekke deg ned noen hakk. Jeg vet nemmelig at prisingen av et selskap i markedet i stor grad er basert på likebehandling av alle aksjonærer. Enhver som driver et selskap skal etterstreve å likebehandle aksjonærer sålangt det lar seg gjøre. Dette er det motsatte av likebehandling. Ergo dårlig selskapsdrift, det gjennspeiler seg i kursutviklingen til selskapet.

Jeg mener de bør ta ekstrakostnaden for å likebehandle aksjonærerene da dette vil føre til langt større goodwill. For dette er noe selskapet har gjort mange ganger, du kan gå inn på newsweb å sjekke antall emisjoner gjort på denne måten. Det er ikke synnonymt med god forretningsdrift mer cowboydrift spør du meg.

De har visst om at de trenger penger for å finansiere veksten i Tunisia lenge, så tidsargumentet ditt kjøper jeg ikke overhode.
Pessimist1
02.11.2021 kl 14:05 6293

Når alt det er sagt er dette vann under broen. Det som er gjort er gjort. Jeg håper de bruker pengene på å utvikle selskapet å at veksten vil være verdt utvanningen. Det må selskapet bevise, det tror jeg de får til.

Jeg synes derimot at alle aksjonærer som ser problematikken bør komme med kritikken sin. Dette for å prøve å få ledelsen til å endre adferd. Det er det eneste vi kan gjøre, jeg synes det bør være rom for å være kritisk til at selskapet kjører denne linjen når det er uttalt tidligere.

Jeg er svært positiv til at her er en enorm oppside enda, tvil ikke på det. Men kritisk til måten de henter kapital på, det må jeg få lov å være uten at jeg skal bli klassifisert som ene eller andre.
Aldara
02.11.2021 kl 14:10 6298

Støttes 100 pst!
Herbius
02.11.2021 kl 14:15 6306

Vi er enig i det 👍

Tror bare Alternativet med en emission til os, havde været dårligere i længden 🙈 Mange mere aktier ville blive solgt ved den mindste stigning, og en stor stigning ville blive stoppet.

Og som sagt, folk kan bare købe billigere i markedet 👍
Mdg1
02.11.2021 kl 14:16 6336

Det kan du si, men det hadde kostet selskapet 20-30 mill å la meglerhus a ta alle emisjonene. Så hadde det tatt mer tid og ressurser fra selskapets drift. Jeg synes det er sømløs måte de gjør det på, og det har aldri vært problematisk å få tak i aksjer i markedet til samme pris.
Aldara
02.11.2021 kl 14:21 6309

Så over til noe annet dere...
Hva er neste evenement som blir børsmeldt??
Pessimist1
02.11.2021 kl 14:26 6289

Det er et fair poeng, det jeg reagerer på er i hovedsak at selskapet sier denne typen emisjoner skal slutte men de fortsetter. De gir uttrykk for at de har kommet såpass langt at de ikke er noe problem å få tak i ikke utvannende finansiering, noe det tydeligvis ikke er. Det handler mer om kommunikasjonen til selskapet som er noe off.

Jeg synes ihvertfall denne emisjonen er problematisk siden de ikke har krevd noen form for lockup(ikke i børsmeldingen). De forventer snarlig kursdrivende nyheter som kan mangedoble aksjekursen ifølge italieneren selv. Om Tilapia kommer neste uke så tror ikke jeg vi skal være så naive å tro at de såkalte institusjonelle investorene snur seg rett rundt å dumper aksjene i markedet. Da sitter noen få på nok aksjer til å dempe et eventuelt eventyr.
Pessimist1
02.11.2021 kl 14:27 6296

Satser på de børsmelder noe ang. Ezza kanskje det er mulig å få igang workoverarbeidet rimelig snart, både der og rob egentlig.
molhede
02.11.2021 kl 14:52 6225

Hej AQ,

Hvad er dit synspunkt på morgenens melding?

//Molhede
Viking_I
02.11.2021 kl 14:59 6206

There will be 2 new well in Robbana ROB- 3 (drilling $1.5 million) and ROB-X (with $0.6 million )
from todays message -

The company has also stated that the ZEN-260 drilling rig, which was used in Azerbaijan, is currently at a port on the Black Sea and is scheduled to be moved to Tunisia in the next months. The main use of the rig will be for drilling operations in the Robbana concession, as well as the Ezzaouia concession.

"Long-lead items required for drilling of two wells already acquired and on location" around 400 to 500 bopd expected from both and total 3 wells 500 to 600 bopd from Robbana. $15 to17 million per year income from robbana
Production from EBB-5, according to Zenith, is 80-100 b/d of condensate and 5.5mm cf/d of gas EBB-3 500 boe/d. - another $15 to17 million per year income.
Ezzaouia +SLK = 450+ 250 = 700 bopd $18 to 20 million per year income.

Total - $45 to $50 million income (before expense) after spending $5 million from next year. Total now $2million is already with company reimaging will with company after year end oil sell. (excluding SLK oil sell )
Redigert 02.11.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Herbius
02.11.2021 kl 15:13 6188

Det var da rart at vide 👍🙏💰

ifølge selskabet hører olien dog, som er blevet produceret siden underskrivelsen af ​​salgs- og købsaftalerne til Zenith. I oktober 2021 er den samlede mængde olie, der opbevares på lager i overensstemmelse med EF, cirka 120.000 tønder olie.
Nano Rekyl
02.11.2021 kl 15:43 6115

Dagens melding har vel aldri hvert mer konkret noen sinne når de har børsmelding! Det jeg kan lese ut av dagens melding er at ting haster med finansiering til forskjellige operasjoner. Det jeg er rimelig sikker på er at TLPA II og SLK kommer på løpende bånd nå. Synes det er helt greit å hente kapital på, og en rask måte uten noe særlig hindring av tidstap og dyre omkostninger som Mdg1 nevner! Ting tar tid, men nå ser det ut som ting kommer til å skje i et hurtigere tempo.

Vi få se den som lever om hva som skjer innen kort tid😊!

Greit at de setter kursen høyere enn kursen i markedet!

Ha ellers en trivelig kveld alle sammen! PS et stort steg i riktig retning i mine øyne etter dagens melding!
kaunis
02.11.2021 kl 16:28 6048

Jeg tror dere forregner dere litt, hvor er utvanningen? Når et selskap får tilført aksjer på samme kurs som den siste gjennomsnittlige over noen dager på børsen, så er ikke dette utvannende, men tilførsel av kapital til pari kurs. Selskapet har like stor verdi etter EMIEN som før EMIEN. Det tilføres like mye kapital som de tilførte aksjene koster og det til omtrent samme kurs som vi har hatt på børsen i ukesvis no. Ikke skriv mer tull om utvanning, men heller se på verdiøkningen som oppstår i det øyeblikket denne avtalen ble undertegnet. Aksjen burde gått til mins 15øre i dag, men kansje ingen har forstått denne verdiøkningen, så fortsetter nok den"hjernedøde" "selg ved nyheter" kluet, og aksjen blir solgt ned mot 12øre snart. Med flere ordentlige fornuftige aksjonærer i selskapet " for mange øretriller som skal bli millionærer" så hadde kansje mange kjøpt aksjer på 15øre. No vil så ikke skje, men heller tusen andre dårlig begrunnede årsaker vil beskrives, til at kursen ikke rører seg
Det som har skjedd er, selskapet har satt en retted EMI mot utvalgte investorer til pari kurs "børskurs" og således ikke utvannet de aksjonær som ikke har fått delta i Emien. Selskapet er no full finansiert til en rekke oppgaver: så som Workover, boringer og andre nødvendige tiltak i lang tid fremover. Dette vil føre til flere brønnoperasjoner og boringer som kan gi flere hundre bopd i nær fremtid. Selskapet kan se seg for nøyd med denne utviklingen og aksjonærene kan puste ut og se at fremtiden ser lysere ut i dag en i går.
Dark Energy
02.11.2021 kl 16:31 6073

Investor Call – November 10, 2021
https://newsweb.oslobors.no/message/545757
Tetro
02.11.2021 kl 16:47 6175

Litt enig med deg der. Synes den kom på et rart tidspunkt men virker på meg som selskapet må vise muskler for å få ting i boks. At han er så konkret angående tilapia må vel sies å være veldig positivt. Nye boringer i Tunisia også veldig positivt. Hvis dette måtte til så er vel denne kapitalhentingen kun positiv.
Det eneste jeg ser som negativt er SLK. Ingen info og tiden går. Er nesten der at jeg vil kjøpe mer men også veldig usikker. Ikke lett å bli klok på dette selskapet. Kan ikke forstå annet enn at det må komme veldig gode nyheter snarlig men det har jeg jo sagt mange ganger før også, hmmmmmm.
Dark Energy
02.11.2021 kl 17:15 6124

Fra Malcy's Blog
https://www.malcysblog.com/2021/11/oil-price-sound-savannah-president-gran-tierra-zenith-and-finally/

"Things are on the move at Zenith and with this raise they are back in front of investors and at a modest discount which is very pleasing for shareholders. I may even be tempted to have a chat with Mr Cattaneo, always an enjoyable time"
Slettet bruker
02.11.2021 kl 18:00 6004

Zenith Energy
Zenith has announced that it has successfully completed a subscription for new common shares in the share capital of Zenith by a selection of existing shareholders, including institutional investors from the United Kingdom and Norway.

As a result of the Subscription, the Company has issued a total of 272,727,273 Subscription Shares at a price of £0.011 (equivalent to approximately NOK 0.13), a discount of approximately 7% to Zenith’s London Stock Exchange closing share price on November 1, 2021, to raise gross proceeds of approximately £3 million (equivalent to approximately 34,500,000 NOK).

The Company intends to use the proceeds of the Subscription as follows: £1,300,000 – funding of Zenith’s share of work programme costs in respect of the Ezzaouia concession onshore Tunisia. This will include the drilling of two side-tracks in non-producing wells with the objective of achieving a gross production of 1,000 bopd from the Ezzaouia concession.

£600,000 – expected cost of drilling a new well in the Robbana concession, also onshore Tunisia, where Zenith holds a 100% working interest. Long-lead items required for drilling of two wells already acquired and on location. £300,000 – transportation expenses for Zenith’s 1,200hp drilling rig to Africa.

£250,000 – Tilapia II licence, (located onshore Republic of the Congo), development costs, including finalisation of licence award process and employment of operational personnel to optimise the planned beginning of drilling operations in well TLP-103C. £150,000 – expenses associated with the preparation and publication of a UK Prospectus. See below for more details and £400,000 – general working capital.

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer of Zenith, commented:

“We are pleased to have completed this Subscription which ensures we are fully funded to carry out our value accretive work programme in Tunisia and places the Company in a strong financial position as it enters a potentially prolific period of development in Africa.

The Board is also very pleased to have secured the participation of its largest existing UK institutional investor, as well as that of an existing Norwegian institutional investor, both of whom have been very supportive of the Company’s strategy and direction.

The funding obtained from the market will be almost entirely deployed towards developing Zenith’s production and development portfolio in Africa. We look forward with enthusiasm to creating shareholder value by systematically increasing our daily production of hydrocarbons, building on the recent success of our workover in the Robbana concession.”

Things are on the move at Zenith and with this raise they are back in front of investors and at a modest discount which is very pleasing for shareholders. I may even be tempted to have a chat with Mr Cattaneo, always an enjoyable time.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 18:06 5973

blir ikke siste emisjonenen dette. Isteden for kvartalsvis utbytte deler zena ut kvartalsvis emisjoner. Til privatpersoner selvsagt.
Aldara
02.11.2021 kl 18:12 5965

Vi får pepre ham med dette 10.november!!
Gullit
02.11.2021 kl 18:31 5907

Dette kan bli større enn vi forstår. Nå er det skikkelig bevegelse rundt selskapet. Att investorer ikke har noe bekymring med å investere no er Mega bull!!!!
Herman*
02.11.2021 kl 18:57 5829

Det hadde vært greit å vite om disse aksjonærene som til stadighet deltar i emisjoner, er langsiktige som holder på sine posisjoner, eller om de hele tiden baserer seg på å selge på gode nyheter og dermed gjør en liten kule på hver emisjon. (Alternativt selger seg ned rett før neste emisjon). Hvis dette er tilfelle, bruker de bare småaksjonærene som nyttige idioter. Hadde vi hatt oversikt over alle aksjonærer med ferske aksjonærlister, kunne dette vært mulig å se. Nå må aksjonærene forholde seg til hemmelige institusjonelle investorer. Det er mulig at jeg tar fullstendig feil, men bare det at en kan stille spørsmålet, viser at dette er uakseptabelt. Ellers så må AC melde markedet hvis SLK er tapt, så der er vi nok ikke enda. Hadde stempelet vært noen uker unna, hadde det utløst flere titalls millioner kr, og en emisjon på 13 øre hadde ikke vært nødvendig. Tiliapia kommer nok, spørsmålet en bør stille er hvorfor prosessen drar ut i tid og koster mer penger. Først skulle selskapet få fem millioner dollar fra myndighetene. Deretter har konsensus vært at de vil bytte utestående mot signeringsbonus osv. Det siste er at de må inn med litt friske penger. Er det konsulenter og advokater som skal smøre maskineriet, eller er ikke de 5.7 mill USD nok til å dekke signeringsbonusen(e). Ellers har selskapet inntil nylig ikke brukt noe særlig cash på kjøp og utvikling av lisenser, men de har hentet mye cash gjennom lån og emisjoner. Hvor har disse pengene blitt av? Det er jo først nå at de store kostnadene kommer i Tunisia. Og hva med Nigeria? Hvorfor er ikke det prosjektet nevnt i oversikten i dagens melding? Noen ganger vurderer jeg å kjøpe meg inn igjen når jeg måtte få ledig likviditet, men så dukker det alltid opp nye ubesvarte spørsmål… Dere får fyre løs til uka, så får vi se om aksjonærene blir noe klokere.
Herbius
02.11.2021 kl 19:03 5791

KÆRE Herman.

Hvor lang tid tror du det tager at planlægge dette ??
1 dag eller?

Heller tænk, hvorfor vil folk smide 30 mio kr efter Zen 💰
Aqualight
02.11.2021 kl 19:06 5771

Hej Molhede,

Jeg fristes til at spørge mere end jeg svare, men som udgangspunkt ser jeg ikke noget problem i de nye aktier og slet ikke de tilførte midler, alternativet med et
lån og en forrentning på + 10% måske mere 15%, for at låne, havde jeg IKKE set for mig - og det er det reelle alternativ, at der er nogle store investorer der vælger at købe yderligere aktier, med en lille rabat - kan jeg kun være tilfreds med - ud over alternativet med et lån, skal vi lige huske at tilføje stilstand i udviklingen i firmaet, hvilket er endnu værre end både et lån eller en emission - derudover er det ikke sådan at der bliver hældt 270 millioner aktier over bord fra i morgen, det er faste, lange hænder de er solgt til - så No worrys herfra - https://www.lse.co.uk/rns/ZEN/completion-of-subscription-for-new-shares-wogmca3j8u5ld5n.html

Med hensyn til Credit Rating Upgrade - kan vi være andet end tilfredse? vi kommer eller er i CV-19 tid/år - Det sender et stærkt signal til marked om at det går det rigtige vej med firmaet - https://newsweb.oslobors.no/message/545729

Sidst men ikke mindst, IC - Var det ikke forventeligt? 4 meget positive meldinger indenfor så kort tid, det skal vel nærmest udløse den lovede IC. Jeg er overbevist om at der kommer mange gode spørgsmål til AC - https://newsweb.oslobors.no/message/545757

Jeg ser frem til den kommende fremdrift i firmaet, som jeg er overbevist om, bliver en af de voldsomme, og kommer til at overgå selv de mest optimistiske aktionærer og endnu vigtigere de pessimistiske, her handler det om at forstå det produkt man har købt (aktie) ned i skuffen med dem, og lav så de daglige % i andre aktier, at TLP ll bliver nævnt i dagens RNS, fortæller de erfarne mere end de 3 andre RNS tilsammen (ROB 1 + IC + Credit rating)

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Herman*
02.11.2021 kl 19:17 5771

Herbius: Det tenker jeg absolutt på. Spørsmålet mitt er bare om de sitter på disse aksjene, eller gjør en liten kule i hver emisjon ved å selge seg ned etter gode nyheter.
Herbius
02.11.2021 kl 19:20 5807

Det glæder mig da at høre 😃👍

Nogen ryger nok ud til 30 øre når Tilapia er kommet 💰👍
Slettet bruker
02.11.2021 kl 19:41 5762

Du kan kreve å få innsyn i aksjeeierboken ..
Nekter Zenith så kan du klage dem inn til finanstilsynet ....

Å nekte innsyn er straffbart i Norge ...
Redigert 02.11.2021 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Svartsyn
02.11.2021 kl 19:56 5717

Hei Aqualight.
Ja, da var vi ikke bare en oljemygg lengere, men en oljemygg med økonomiske muskler. Langt de fleste ender opp med å gå konkurs. (Slik at andre kan kjøpe eiendelene til konkursboet for en slikk eller nesten ingenting. Virker det kjent......??
Dette blir bare mer og mer spennende.
Ha en flott kveld alle som en.
Herbius
02.11.2021 kl 20:03 5713

Er det tilfældigt med tidspunktet for IC🙈

https://africa-oilweek.com/Speaker-list
Tigerberget
02.11.2021 kl 20:42 5614

Vi skjønner at du har et horn i siden til Zena, men hev deg over det og bli med på oppturen.
kaunis
02.11.2021 kl 20:43 5607

Her en kopi av et tidligere innlegg som jeg ikke fant forfatteren til, forfatteren kan kansje selv gi kommentar.
Ettermiddag, alle sammen. For en flott RNS fra Zenith i går, jeg er overrasket over at markedet ikke reagerte bedre på det, men jeg tror at de tar seg tid til bomull på hvor mye dette er. Jeg mistenker at når virkningen synker inn, vil den svare som den skal.

De viktigste takeawayene fra RNS er som følger:

1. Zenith har ikke bare kjøpt en eierandel i Ezzaouria-lisensen fra Candax (slik de gjorde med kjøp av Sidi El Kilani fra CNPC og KUFPEC). I dette tilfellet har de kjøpt 100% av “Ecumed Petroleum Zarzis Ltd” som eier 45% av Ezzaouria-lisensen. Dette kan virke som en liten forskjell, men det har enorme implikasjoner ettersom det betyr at det ikke kreves myndighetsgodkjenning for aktivakjøpet ettersom lisenseieren ikke har endret seg.

2. Verdien av de 25 000 fat olje som lagres er verdsatt til $ 1 250 000 til Zenith. Dette verdsetter hvert fat til $ 50, noe som er et veldig konservativt estimat med tanke på at oljeprisen i dag er på $ 67 (som vil verdsette oljen til $ 1.675.000). Antagelig er årsaken til den konservative verdsettelsen basert på det faktum at oljen ikke er tilgjengelig for salg i dag, og Zenith må derfor ta hensyn til det faktum at oljeprisen godt kan gå ned og opp i fremtiden når det gjelder selges.
3. Andrea Cattaneo ser ut som om han har tegnet en annen mesterlig avtale ved å kjøpe en eiendel fra et nødlidende selskap som har blitt tvunget til å selge denne eiendelen langt under den virkelige verdien. Zenith har avtalt å betale $ 250.000 nå og ytterligere $ 500.000 over ti år (til $ 50.000 per år) - så totalt $ 750.000 (selv om dette kan øke hvis oljeproduksjonen øker betydelig. For dette har de allerede fått tilgang til de 25.000 lagret fat olje til en verdi av $ 500 000 mer enn summen de har betalt.

Selvfølgelig er hovedhensynet her at disse pengene tydeligvis ikke er tilgjengelige i nær fremtid (ettersom Candax ellers ville ha holdt fast på dem), og det vil antagelig være løpende produksjonskostnader som må betales før eiendelen innløses på . Dette er det jeg liker med ACs avtaleutvikling, skjønt - han vet virkelig hvordan man utnytter en ulykkelig konkurrent best mulig.

Jeg brukte noe av i går kveld på å se på Candax, og det er tydelig at de har vært i trøbbel i en årrekke. De ble opprinnelig notert på TSX, men ble fjernet (av børsen, ikke etter eget valg) i 2015 fordi markedsverdien til selskapet hadde falt under minimum akseptable nivåer https://www.newswire.ca/news-releases/ tsx-delisting-review --- candax-energy-inc-symbol-cax-522149481.html. De ble deretter overtatt av et selskap som heter Geofinance i en avtale som verdsatte selskapet til et minimalt CAD $ 2.056.250.

Under de omstendighetene at de befinner seg i ethvert normalt offentlig selskap, vil de lett kunne få brofinansiering basert på de 25.000 fat olje, men et privat selskap med dårlig kreditthistorie og annen gjeld som hoper seg opp, vil åpenbart slite. AC har tydelig sett dette og grepet muligheten - akkurat som han gjorde da han kjøpte Tilapia for £ 200 000, selv med at AAOGC skyldte $ 5 millioner fra SNPC.
4. Selv om eiendelen er utenfor lisensvilkår for øyeblikket, ser det ut til å være bare noen centimeter fra mållinjen for å få ytterligere 20 års avtale, og fra det som er oppgitt i RNS, ser det ut til at denne fornyelsen vil gå gjennom en gang den tunisiske politikken. situasjonen har ordnet seg, og i mellomtiden fortsetter lisensen å drives på en ad hoc-basis. I verste fall, hvis lisensen ikke blir fornyet, vil Zenith uansett gå bort med $ 500 000+ fortjeneste, så det er en ikke-tap-avtale.

5. Den kanskje mest interessante delen av hele avtalen er imidlertid det faktum at Candax la inn en klausul som ba om en royalty på $ 0,35 per fat på $ 50 000 per år for de neste ti årene - det som er størst. Dette viser at de tror at arbeidsaktivitetene som tar sikte på å øke produksjonen til over 1000 bopd har en veldig god sjanse til å jobbe.

Candax har eid en andel i lisensen i over 10 år, og jeg fant en rapport fra 2011 hvor de kunngjorde at etter et arbeidsprogram som ble gjennomført i 2010, produserer feltet for øyeblikket på over 1000 bopd etter den tidligere kunngjørte siden 2010/2011 -spor og work-over-kampanje ”. https://www.euro-petrole.com/candax-announces-production-update-on-ezzaouia-field-onshore-tunisia-ni-5210 De har tydeligvis nøyd med å leve av overskuddet av denne tiår gamle opparbeidelsen for mange år og har åpenbart ikke hatt penger til å utføre noe nytt arbeid i det minste siden de ble fjernet fra TSX i 2015.

Potensialet for et arbeidsprogram for å øke produksjonen ved Ezzaouia her er helt klart betydelig, og det er like viktig at Candax har bedt om $ 0,35 per fat royalty i stedet for en flat avgift på $ 50 000 per år, da bruttoproduksjonen måtte overstige 900 fat olje per dag for at dette skal levere noe tilsetningsstoff ionverdi for dem. Etter å ha eid eiendelen i minst de siste ti årene, tror de tydelig at dette er mulig.

Konklusjon

Beklager det lange innlegget. De grunnleggende takeaways fra dette er enkle, og jeg tror at markedet snart vil våkne opp til dem:

1. Zenith har kjøpt lisensen på en måte som er forskjellig fra deres tunisiske kjøp og som ikke trenger myndighetsgodkjenning. Når de har betalt, er avtalen ferdig, og de eier lisensen og de 25.000 fatene som følger med den.

2. Verdien på 1 250 000 dollar knyttet til de 25 000 fat lagret olje er veldig konservativ og verdsetter den til $ 50 per fat basert på det faktum at den fremtidige prisen kan gå ned så vel som opp. Til dagens pris er den verdsatt til $ 1.675.000, og hvis olje gikk opp til $ 80 per fat (tilfeldig tallvalg), kan det være verdt opp til $ 2.000.000.

3. AC har gjennomført en ny blendende avtale på bekostning av en ulykkelig konkurrent. De har solgt til en massivt nedsatt salgspris ikke fordi de vil, men fordi de må.

4. Avtalen er en ikke-tap-avtale. Verdien av oljen som for øyeblikket er lagret er større enn at de betalte pengene (selv med tanke på royalty fra de neste 10 årene), og selv i det usannsynlige tilfellet at lisensen ikke blir fornyet i ytterligere 20 år, vil Zenith fortsatt gjøre en minimum $ 500 000 på denne avtalen. Hvis lisensen fornyes som forventet, vil Zenith tjene millioner flere.

5. Oppsiden av et arbeidsprogram bør være veldig betydelig. Det faktum at Candax har satt inn en royalty-klausul som bare lønner seg for dem hvis produksjonen går over 900 bopd viser at de tror at dette sannsynligvis vil skje. Dette vil bety et minimum på 400 fat netto for Zenith etter opparbeidelse og ved $ 65 olje en bruttoinntekt på $ 9 500 000 til Zenith.

Markedet vil snart våkne opp til potensialet i denne avtalen og alle de andre mulighetene som Zenith har så mye å gjøre for øyeblikket. Vi bør få nyheter om de andre Tunisia-eiendelene i nær fremtid, og de vil levere nok en kontant storm på flere millioner dollar, og Kongo-valget er mindre enn en uke unna. Forutsatt at det mottas et gunstig resultat for Zenith (og den sittende presidenten vinner nok en periode), forventer jeg at den 20-årige fornyelsen av Tilapia-lisensen vil mottas senest i mai, og vi vil starte et arbeidsprogram der som er designet for å gi oss en ny 1.000-5.000 bopd. Det er store penger å tjene av Zenith i 2021, og det er store penger å tjene av alle oss investorer også i denne tidsperioden
BlackPearl
02.11.2021 kl 20:51 5573

selvsagt at dem selger seg ut ellers ville han/dem hatt 1,5 miliard aksjer hittil😀 Hvem vil ellers gått inn med så mye penger i en selskap som Zenith uten å gjøre en kule? så neste gang selges aksjer til, litt høyere kurs ….får vi bra melding så er halvparten borte på noen få dager.
Redigert 02.11.2021 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
molhede
02.11.2021 kl 21:13 5504

Tak AQ. Du er en stor del af årsagen til at jeg er med her.
Super svar. Jeg bliver hængende :-)

//Molhede
Herbius
02.11.2021 kl 21:59 5511

Nope men det skal begge frontmænd fra Congo 👍
Stockdance
03.11.2021 kl 06:45 5214

callit på LSE er også av denne oppfatning hvor han skriver:

« Could the SLK decision be the reason for the placing? It seems to me that whilst investors may like the wells in Tunisia funding further development in Congo, this might not go down too well for the powers that be in Tunisia who may prefer to see the profits used in Tunisia for the benefit of Tunisia. If Zen is in a stronger financial position to cover other out of country projects and chuck extra money into Tunisia that must surely be a positive thing, along with the credit upgrade. I assume AC didn't have time to get the money from other sources as the SLK decision could be imminent and perhaps needed this to get it over the line. IMHO GLA DYOR»

Det jeg ikke da helt forstår er hvorfor det ikke skal være mulig å inngå en avtale om at penger fra første oljesalg skytes direkte tilbake i utvikling av de Tunisiske feltene deres.