Skybound er et scoop for os aktionærer

Analytikeren23
FIVEPG 19.08.2021 kl 18:28 1510

Der har været mange input omkring udviklingen i 5th oven på meddelelsen om Skybound. Jeg mener det er det bedste der er sket for selskabet siden det blev børsnoteret og jeg var med til at børsnotere selskabet. Jeg synes nyheden om Skybound er intet mindre end fantastisk af følgende årsager:

1. Selskabet har brug for kapital til fortsat udvikling, der er jf den seneste rapport 6-8 mio tilbage,

2. Selskabet kan efter nyheden om Vikings ikke lave flere emissioner med mindre det sker med en rabat til langt over 50 procent. Jeg tror meget på Lego-spillet det gør Skubound helt sikkert også og nu er kapitalen til at lave et internationalt spil tilstede.

3. Skybound kommer med international erfaring og kompetencer

4. 5th får adgang til et stort katalog af IP’er det ses allerede nu med Walking Dead

5. Investormiljøet bliver bredt ud til amerikanske investorer

6. Jeg tror (min personlige holdning) at Skybound gradvis ville overføre deres aktiviteter til 5th så de på den måde får deres aktiviteter børsnoteret. Det vil give et kolossalt løft i indtjening og omsætning for 5th

7. Punkt 6 skal ses i lyset af den warrant pool Skybound har fået, her skal værdien langt over en halv mia for at den kan udnyttes, jeg er overbevist om, at skybounds aktionærer ser det som meget realistisk at nå disse niveauer for markedsværdien ellers var de aldrig gået med til det og Skybound har naturligvis en plan for hvordan det skal lykkes.

8. Selv for Skybound er en investering på 10 mio dollars et stort beløb, det gør deres aktionærer kun fordi de tror de kan skabe et meget værdifuld børsnoteret selskab.

9. Jeg tror, at Skybound vil benytte muligheden for at lave en parallel notering i USA, sådan som nogle selskaber gør det

Derfor er min konklusion, at det her er et kæmpe scoop for os aktionærer og jeg tager hatten af for Henrik Nielsen og andre, at det er lykkes at skabe en så stor international investor platform. Jeg har derfor købt temmelig mange aktier over den seneste uge, og det vil jeg fortsætte med, jeg tror at Skybound vil skabe nogle helt andre og meget højere kursniveauer end vi nogensinde har set før.
Slettet bruker
19.08.2021 kl 19:16 1476

Er enig med deg. Punkt to med lego er garantert et stort satsningsområde for skybound, for å kickstarte 5pg satsningen. De har nettopp inngått avtale om å lage de første lego-tegneserier for "pre schoolers" noen sinne, som skal komme ut i 2022, samme året som spillet.

Mitt håp er at skybound også har enten en perfekt ip, for vikings motoren, eller at de har den kreativiteten som skal til for å skape en god spillidé for motoren.

Skybound har også nettopp lansert en tegneseriesamling basert på spillkarakteren fra telltale serien, hvor de avslører at karakteren overlever. Et nytt spill blir nok lansert i år håper jeg.

Jeg tror også at skybound har evnene til å markedsføre 5pg ordentlig globalt. Jeg har stor tro på dette.

Jeg selger ikke
Redigert 19.08.2021 kl 19:17 Du må logge inn for å svare