KITRON mot oppkjøp

citius
KIT 23.08.2021 kl 09:33 327760

Når vi ser på KIT sin eiermasse

https://kitron.com/shareholder-information#largest-shareholders

så skriker den etter en større industriell eier, ikke bare finansielle

Det bør ikke være noen tvil om at selskapet står i en god posisjon nå, fin vekst, driver godt , økende utbytte ++

Enten delvis oppkjøp av noen som vil ta 30% ++ for videre utvikling
eller noen som tar hele kaka for å løfte selskapet lang av gårde

Begge deler vil gi selskapet nytt fokus og kraftig økning i verdisetting (som burde vært over børs i dag også)

Spennende selskap med gode utsikter, sett fra mitt vindu :-))
Troll_Leff
07.12.2021 kl 16:55 7359

Her bør selskapet snart børsmelde noe,

7.12.2021, 11:51 · TDN Finans
KOG: SKAL LEVERE SONAR- OG NAVIGASJONSPAKKE TIL NORSK OG TYSK MARINE

Dette er fra September 14, 2018, og har skjedd mye etter det.
Radar, Sonar, Navigation, Targeting, Surveillance

Categories
Aircraft, Helicopter, UAV, Spacecraft & related equipment
C4I, Communication Systems
Electrical, Electronics & Electro-optics
Metal Processing, Parts & Components
Military, Tactical, Logistic Support Vehicles & related equipment
Radar, Sonar, Navigation, Targeting, Surveillance
Services (R&D, training, engineering, consultancy, …)
Ships, Vessels, Submarines & related equipment

https://www.epicos.com/company/11044/kitron-asa
Redigert 07.12.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
jularbo
08.12.2021 kl 11:43 7153

Ordreboka til Kitron er utvilsomt sikret. Brøt motstand på 19,60 i går, så får vi håpe den bekrefter ytterligere i dag. Typisk at den er ned tidlig på dag, så kommer den mot børsslutt. Store sluttauksjoner har oppstått mange ganger den siste tiden, som har resultert i oppgang.
bellx
08.12.2021 kl 13:19 7105

Det er ingen store forandringer på top 50 siste to dager så det kan være nye aksjonærer på vei inn?Sluttauksjon er ofte smart hvis man skal ha mye aksjer,det har vi sett noen ganger i det siste.Kjøpte en god slump på 18.60 for to dager siden,det er bare å takke og bukke.20 tallet kommer snart tror jeg?
Troll_Leff
09.12.2021 kl 11:02 6886

Mens NOTE og NOD fortsetter videre opp går ikke å så uventet KIT motsatt vei.

Men utviklingen i KIT går i vertfall riktig vei, og det i grunn det viktigste, så får kursen komme når noen sier nok er nok, og napper skikkelig tak selskapet.

https://youtu.be/Cxbj5fRPOWM?t=7

https://kitron.com/blog/robot-hand-at-kitron-lithuania

bellx
10.12.2021 kl 08:06 6712

AAT INVEST har kjøpt 68973 flere aksjer siste to dager.Han laster jevnt og trutt.
bellx
10.12.2021 kl 16:58 6553

Voldsomt som det svinger i kitron i dag,litt uvanlig.Fikk jo kjøpt endel aksjer på 19.16 i dag og 16.60 for noen dager siden så snittet på den ordren ble bra men nå er den fylt.Da legger jeg disse i skuffen.God helg TL og Jularbo.
Water
10.12.2021 kl 17:43 6483

FA i dag: https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/12/10/7788127/nedstegning-i-kina-rammer-kitron?internal_source=sistenytt

Smitteutbrudd i Kina – Kitron med resultatvarsel
Myndighetene i Ningbo i Kina, har gjennomført en nedstenging i Zhenhai, ett av seks distrikter i Ningbo, på grunn av et utbrudd av Covid-19 i området.

Kitrons produksjonsanlegg ligger i Zhenhai-distriktet, og selv om det ikke er kjente tilfeller ved Kitrons anlegg, ble produksjonen stanset 7. desember på grunn av restriksjonene. Produksjonsstansen forventes å vare i to uker, fremgår det av en børsmelding fredag.
Kitrons andre anlegg vil ikke kunne kompensere for produksjonsstansen i NingboDet forventes nå driftsinntekter på mellom 3.650 og 3.750 millioner kroner, og driftsresultatet ventes å bli mellom 235 og 255 millioner kroner.
For 2021 har Kitron tidligere indikert utsikter til driftsinntekter på mellom 3.700 og 3.900 millioner kroner og en EBIT-margin mellom 6,8 og 7,1 prosent.
I rapporten for tredje kvartal ble etterspørselen beskrevet som svært sterk. Dette er fortsatt tilfelle, fremgår det.
«Om noe har etterspørselsutsiktene styrket seg ytterligere, noe som underbygger positive utsikter for 2022, gitt at forsyningsproblemene gradvis blir mindre», heter det.
Arky
10.12.2021 kl 18:14 6441

God helg melding fra Kit....
Troll_Leff
10.12.2021 kl 21:32 6394

Her har det gjort det riktige grepene, og har full kontroll over situasjonen :-)
"I rapporten for tredje kvartal ble etterspørselen beskrevet som svært sterk. Dette er fortsatt tilfelle, fremgår det.
"Om noe har etterspørselsutsiktene styrket seg ytterligere, noe som underbygger positive utsikter for 2022, gitt at forsyningsproblemene gradvis blir mindre", heter det."

KIT: SER DRIFTSINNTEKTER PÅ 3.650-3.750 I 2021 (TIDLIGERE 3.700-3.900)
Oslo (Infront TDN Direkt): Myndighetene i Ningbo i Kina, har gjennomført en nedstenging i Zhenhai, ett av seks distrikter i Ningbo, på grunn av et utbrudd av Covid-19 i området. Kitrons produksjonsanlegg ligger i Zhenhai-distriktet, og selv om det ikke er kjente tilfeller ved Kitrons anlegg, ble produksjonen stanset 7. desember på grunn av restriksjonene. Produksjonsstansen forventes å vare i to uker.
Det fremgår av en melding fredag.

Kitrons andre anlegg vil ikke kunne kompensere for produksjonsstansen i Ningbo.

Det forventes nå driftsinntekter på mellom 3.650 og 3.750 millioner kroner, og driftsresultatet ventes å bli mellom 235 og 255 millioner kroner.

For 2021 har Kitron tidligere indikert utsikter til driftsinntekter på mellom 3.700 og 3.900 millioner kroner og en EBIT-margin mellom 6,8 og 7,1 prosent.

I rapporten for tredje kvartal ble etterspørselen beskrevet som svært sterk. Dette er fortsatt tilfelle, fremgår det.

"Om noe har etterspørselsutsiktene styrket seg ytterligere, noe som underbygger positive utsikter for 2022, gitt at forsyningsproblemene gradvis blir mindre", heter det.

NS, finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70


bellx
13.12.2021 kl 08:15 6012

Det er selvfølgelig kjedelig at de må stenge i 14 dager men de har jo ikke mistet ordrer pga.av dette og inntektene kommer jo neste år.Bør ikke falle veldig mye på denne meldingen men litt blir det nok.
bellx
13.12.2021 kl 09:10 5925

Pareto sier i morgenrapporten at det er en kjøpsanledning i dag hvis kursen faller,
bellx
13.12.2021 kl 10:03 5859

note er opp 23% i dag,husk kitron er i samme bransje.mange som hadde panikk i dag?
citius
13.12.2021 kl 10:08 5841


Året 2021 er over om noen dager
Fremtiden ser bra ut etter min mening

Sterk i troen ut fra det man kan lese seg til for utviklingen i bedriften der og markedet

kan ikke forstå noe annet enn at her er det oppsidemuligheter på 50%
Troll_Leff
13.12.2021 kl 10:38 5932

Tenkte med meg selv når jeg leste børsmeldingen fredag, smart av de å sende ut børsmelding etter stengetid, ellers kunne man risikert at folk kastet ut aksjene uten at man fikk tenkt seg om. Ingen dramatikk i dette, at de tar tiltak, og produksjonen blir utsatt noen dager. Men ved en slik børsmelding, kunne enkelte benyttet seg av å vinkle dette svært negativt og ristet ut noen i det korte bilde. Nå jeg leste innlegget på Hegnar Online i helgen, med overskrift "Coronasmell for Kitron", så er det ikke vanskelig å skjønne budskapet med denne evneveike overskriften, som man nesten skulle tro hele selskapet var i ferd med å miste alt av inntekter grunnet korona. Men selskapet kom "børs bandittene" til gode ved å sende ut en børsmelding i forkant, så meldingen fikk sunket inn, og folk flest fikk tenkt seg om både en og to ganger, noen kan være skremt ut ved kursfallet i dag, men da har de seg selv å takke, for ingen dramatikk i meldingen, snarere tvert imot er dette en positiv melding som forteller at 2022 blir nok et rekord år med stor etterspørsel. Noen ganger må også analytikere snakke sant, ved å fortelle i media at ved en kursnedgang, gir dette en kjøpsanledning, noe det selvfølgelig gjør. Men disse dumme overskriftene kunne de spart seg for.

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/12/11/7788252/coronasmell-for-kitron
Redigert 13.12.2021 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Bobby
13.12.2021 kl 10:42 5925

Kitron er muligens et godt kjøp på sikt. Problemet med å eie mye aksjer i selskapet, er lav omsetning og svak kursutvikling i seneste tiden. Det gjør at man blir litt "låst" med aksjene og mister muligheten til å kunne bruke midlene i andre gode aksjemuligheter som dukker opp. På litt lengre horisont, har Kitron bare de siste årene doblet seg, så kursutviklingen er ikke dårlig. Selskapet sitter med litt for dårlige marginer, samt mangler deler til produksjon i disse Koronatider. Dette kan fort endre seg, og da vil Kitron fort kunne skyte fart. Enn så lenge sitter jeg med en god post, men er glad jeg ikke har "alle eggene i en kurv".
Redigert 13.12.2021 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
13.12.2021 kl 10:54 5950

,,,, Doblet seg fra en alt for lav kurs, den burde ha doblet seg fra minst. kr. 50,- Gjør ingenting om man sitter "låst" i et selskap som både vokser og betaler utbytte, tror mange har misforstått dette med børsen, og tror det er de oppblåste selskapene som gir best inntjening.
Troll_Leff
13.12.2021 kl 11:13 5920

Det høres ut som du sitter på i et meglerhus og har full kontroll over utstående aksjer i selskapet. Helt normalt at marginene er dårligere før de blir bedre. For å si det på en annen måte, når man bygger opp et selskap, er det helt normalt at man bruker penger før man tjener dem. Første betingelse er å skaffe til veie de beste kundene, og bygge videre sten for sten på innkomne midler uten å tigge aksjonærene ette penger for å vokse, og slike selskaper er sjeldne på OSE, har en tendens å prises lavt over tid, for så å bli kjøpt opp på alt for lav kurs. Skal ikke være så veldig smart å skjønne hva som er i ferd med å skje her også.
bellx
13.12.2021 kl 12:56 5815

Jeg synes ikke at likviditeten er så dårlig hvis du ikke har fl.mill aksjer? Her la jeg alle eggene i en kurv i 2013 og det har vært bra.De tener penger hver dag i motsetning til mange bobler på EG. Mange som gikk i baret i dag tidlig.
Troll_Leff
13.12.2021 kl 14:32 5734

Jøss, hva slags sparing er det du bedriver som har misforstått totalt hvordan en børs skal fungere. Om man hadde lagt alle KIT "eggene" i samme kurven i 2012/13, kunne man tatt ut hele innsatsen og mer enn det , kun i det selskapet har betalt ut i utbytter i samme perioden. I dag sitter de smarteste som den gang så litt lengre frem i tid, med "gratis" aksjer og mottar 100% utbytte, hva er det ikke jeg skjønner?
Redigert 13.12.2021 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
13.12.2021 kl 16:19 5648

Det sier seg nesten selv når halvleder mangel løsner og "chipene" kommer på plass er det mye og ta igjen, og produksjonen i alle fabrikkene kommer til å ta fullstendig av. Vi vanlige aksjesparere er de siste som får vite når proppen i flaskehalsen som er med i ferd med å ryke, spretter. De har jo signalisert ordreboken er økende og forventer et bra 2022, og det må vel snart bakes inn en langt høyere kurs her snart. Det er jo latterlig hele greia når vi ser et lite fille selskap som NOTE med i overkant av 1000 ansatte er opp ytterligere ca. kr. 35,- på en dag. Løgnerne i meglerhusene som liksom skal være drivere å pris sette selskaper, graver jo sin egen grav dypere og dypere, og avslører hva de driver med. Merkelig at OSE tillater dette, men er vel like lite seriøse som de som jobber i meglerhusene, som statsansatte som drar ut million lønninger og bonuser på små aksjonærenes og skattebetalernes bekostning.
Redigert 13.12.2021 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
bellx
13.12.2021 kl 16:40 5611

NOTE er opp18% nå, tipper Tvetereid er fornøyd,Han har jo mye der også.Han har jo kjøpt mye i kitron den siste tiden venter kanskje lignende hopp der? Jeg hadde nok ventet en liten nedgang i dag men bra jeg tok feil.Jeg har jo kjøpt en del i det siste mellom 18.60 og 19.16 og har fått bra avkastning på de.Omsetningen i dag passerte jo 29 mill så illikvid er den ikke.
Troll_Leff
13.12.2021 kl 19:53 5482

Finnene har valgt F35, og har bestilt 64 stk. så det bør snart komme en ny Jagerkontrakt fra LMT til Kitron for LOT 15 - 17 før nyttår.

https://forsvaretsforum.no/f-35-utenriks/finland-valgte-f-35-som-sitt-nye-kampfly/232758
Bobby
14.12.2021 kl 17:50 5174

Du verden hvor hånlig og nedlatende du opptrer. Du oppleves også patetisk og forvirret jfr alle dine påstander om manipulasjon og juks med Kitron. Lite vits i å kommentere mer på kitrontråder så lenge du holder på.
Gressklipper1
16.12.2021 kl 09:46 4814

Jeg ser at Kitron inviterer til "Electronic components market update" 22. desember. Jeg er litt fersk i Kitron og lurer derfor på om dette er noe de jevnlig har arrangert tidligere år eller om det kommer av årets spesielle situasjon? Jeg ser at enkelte her inne har vært i Kitron i lang tid og kanskje bærer på noen svar? Takker for svar på forhånd :D
Troll_Leff
16.12.2021 kl 10:36 4759

Nei , det har ikke skjedd så lenge jeg har fulgt selskapet, så det var noe spesielt. KIT har hatt endel Kapital markedsdag, men det er vanligvis i begynnelsen av året, og det er vanlig i de fleste selskaper.
At KIT prises som trossalt tjener penger, langsiktige kontrakter med de mest eksklusive kundene i verden som andre bare kan drømme om, i tillegg en sterk kontrollert økende ordrereserve. Dagens MC langt under omsetning er en stor vits, da vi ser tilsvarende selskaper prises minst 10 ganger høyere.

https://www.youtube.com/watch?v=8cz9Jg4SZ0o
Redigert 16.12.2021 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Gressklipper1
16.12.2021 kl 10:40 4782

Nei jeg har merket meg dette. Det er spennende. Flott video forøvrig.
Troll_Leff
16.12.2021 kl 11:01 4748

Videoen var flott den, og etter mitt syn har de jo profilert selskapet veldig bra, og ikke minst styrt av en god ledelse etc, Men at tilsvarende selskaper med langt dårligere inntjening og utsikter enn KIT har en langt høyere MC, skurrer i mine ører. Slipp kursen f.eks. opp til minst kr. 100,- per aksje, splitt kursen i 4 så blir de kanskje flere aksjer meglerhusene kan leke seg med, så blir de kanskje fornøyd. Eller er det PR ansvarlig KIT sliter med i forhold til andre selskaper tro.
Redigert 16.12.2021 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
16.12.2021 kl 12:01 4932

Alltid hyggelig når Kitron blir stående på samme nivå en periode. Da får man tid til å laste opp samtidig som man venter spent på neste hopp.
bellx
16.12.2021 kl 15:22 4939

Du slapp å vente lenge,kitron har blitt veldig volatil i forhold til hva den har vært men da kan man jo benytte seg av det. Oppganger kommer gjerne plutselig uten mld.men det er jo alltid noen som vet noe.
Troll_Leff
16.12.2021 kl 19:38 4819

Litt berg og dalbane, alltid noen som skal riste i aksjonær tre, og noen klarer man å riste ut. KIT må vel være det beste og selskapet med størst oppside på OSE

From a demand point of view, the situation looks very good for Kitron with record-high order backlog and a steady inflow of new customers. At the same time, it is also true for the entire electronic market, and that is also a part of the challenge. The manufacturer's heavy investments in capacity will most likely start to realize at the end of 2022.

https://evertiq.com/news/51116
Redigert 16.12.2021 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
bellx
16.12.2021 kl 21:13 4745

TL Flott du følger med på ting som rører seg om ting som har med kitron og gjøre.Sånne ting får ikke jeg med meg.Tror dette har med kurshoppet på ettermiddagen.Bra for de som gav bort aksjene sine i går.Det er visst bare å kjøpe på svake dager,Bør vel krabbe opp på 20 tallet snart men 18 tallet har kommet igjen stadig vekk helt merkelig.
bellx
17.12.2021 kl 08:20 4551

VJ Invest og Varner øker igjen,.
Strole
21.12.2021 kl 11:50 4217

Fin oppgang i dag etter oppkjøpet.

21.12.2021, 06:11 · TDN Finans
KIT: KJØPER DANSK EMS-LEVERANDØR FOR DKK 600M
Oslo (Infront TDN Direkt): Kitron har inngått avtale om å kjøpe det danske EMS-selskapet BB Electronics A/S, som har produksjonsanlegg i Danmark, Kina og Tsjekkia.
Det fremgår av en melding mandag.

Avtalen er klart inntjeningsinnvannende og skaper betydelig aksjonærverdi, skriver Kitron.

Kjøpesummen er 600 millioner danske kroner på en gjeld- og kontantfri basis.

Oppkjøpet skaper muligheter for synergier. Etter gjennomføringen forventer Kitron å øke sin kompetanse og sitt tilbud innen produksjonsautomatisering og ser nye muligheter for effektivisering. Verdifulle ledelsesressurser vil tilføres Kitron, og det forventes resultatbidrag til Kitron fra dag 1 etter gjennomføring, heter det.

BB Electronics har estimert inntekter på rundt 1.000 millioner danske kroner i 2021 med et estimert driftsresultat på rundt 66 millioner danske kroner.

Kitron forventer å inngå avtaler om relevant gjeldsfinansiering av oppkjøpet i god tid før gjennomføring og kan også vurdere egenkapitalfinansiering relatert til finansiering av oppkjøpet.

Transaksjonen er betinget av vanlige gjennonføringsbetingelser og forventes fullført i januar 2022.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Troll_Leff
21.12.2021 kl 12:54 4129

Her er det ikke utvanning av eksisterende aksjonærer, men "inn vanning" :-)
Slettet bruker
21.12.2021 kl 18:05 3992

Hvorfor dette tøyset om at bedriften trenger nye eire, ekspansive, forutsigbare, og gir bra avkastning.Derfor mener jeg denne strengen trenger en ny overskrift. Jeg tror de langsiktige er fornøyd med drift og kurs.
Troll_Leff
21.12.2021 kl 18:28 4077

Jøss irriterer overskriften deg Baissefar? må se virkeligheten i det, har vært med på noe oppkjøp opp gjennom årene, og mye av det samme mønster går igjen, Ingenting hadde vært bedre om de ikke hadde blitt kjøpt opp, men mye tyder på at de blir det. Er du den nye utgave av caramba tro 🤣😂 Vanskelig å få ut gamle sta aksjonærer som sitter med nesten en mill aksjer og har vært på børsen i en mannsalder 😂🤣 God Jul
Troll_Leff
21.12.2021 kl 19:04 4025

Du gir deg ikke på denne overskriften, ser ut som det irriterer deg skikkelig den. Men hvorfor skal ikke KIT prises mer normalt slik som andre i samme sektor tro, det er veldig rart, men kanskje det har en grunn, når slike som deg begynner å irritere seg over denne overskriften, da fortserker det igrunn troen eda mer. Stå på.

Bossefar
20.10.2021 kl 17:14
3229
Jeg syntes at tråden bør få et bedere navn, disse fabelen om salg tror jeg er overdrevet. De langstige eierene som har været med fra starten har fått sine investeringer tilbake, og er fremdeles eiere.
Listen under er vel det som er viktig, kursen på annenhånds aksjer kommer vel ikke fram i selskapets regnskap. Om en aksje er dyr eller billig må en vurdere selv. De som var tidlig inne har idag fått innskuddet tilbake og vel så det.

Selskapet vokser.

Selskapet driver godt.

Selskapet leverer overskudd.

Selskapet deler ut utbytte til eierne.

Neste utbytte nå i oktober.

De har bra med kapital, og jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle selges. Hvorfor skal kursen opp, det må være for at det er noen som vil tjene på å selge sine
aksjer, og ikke fortsatt være eiere.
Svar
Troll_Leff
20.10.2021 kl 20:24
3077
Å, passe ikke overskriften for deg baissefar? Vet du ikke hvordan børsen fungere og skal fungere?

Da kunne egentlig KIT vært priset til kr. 5,- per aksje, slik du legger dette frem, eller for å si de enkelt, så kunne alle selskapene blitt priset likt. La oss si alle selxskapen på børsen hadde hatt en MC på en krone per aksje, resten ble betalt i utbytte, det hadde jo vært mest rettferdig. Egentlig hadde ikke hatt behov for noe børs.
Bobby
21.12.2021 kl 19:10 4026

Slapp av nå trollfar. At du har kjøpt deg noen kitronaksjer for trygda, gjør deg ikke til ekspert. Jeg legger merke til at du rakker ned på alle som har andre meninger enn deg. Det gir utvikling på lang sikt tenker du?
Redigert 21.12.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
21.12.2021 kl 19:20 4020

Jeg liker ikke slike luringer som lusker ut andres aksjer, har sett meg så forb.. lei av dette kompis spillet enkelte driver. Kunne skrevet en bok om dette tøyset og "kompis" spillet som pågår på børsen. Bobby og Bossefar samme person gitt :-)
Redigert 21.12.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare